NC z miękkim dachem

nowość na polskim rynku

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 8:36

Nie wiem, czy wiecie, ale na polski rynek wprowadzono MX-5 z silnikiem 1.8 126KM (skrzynia 5-biegowa) z miękkim ręcznie składanym dachem. Seria jest limitowana (20 sztuk) i oprócz wspomnianego dachu wyróżnia się jasną skórzaną tapicerką.
Cena: 91 800 pln

Gdyby kogoś z Was interesowały bliższe informacje, piszcie :)
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

29 mar 2011, 8:41

Wprowadziliby wreszcie pełen zakres tego co w USA, a nie kombinują :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

29 mar 2011, 8:43

Wystarczyłoby gdyby wprowadzili to co jest u zachodnich sąsiadów. Może jak im szybko zejdzie te 20 szt. to wprowadzą soft-topa do stałej oferty - nawet "na zamówienie" ale tak, żeby można było kupić taką wersję w PL z salonu
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 8:45

Nie będzie to stała pozycja w ofercie, dlatego że u nas 99% Klientów zdecydowanie woli dołożyć te kilka tys pln i mieć 160KM z twardym dachem.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

29 mar 2011, 8:52

szymon1984 pisze:99% Klientów


nie wiedzą co dobre niestety :sad: może w takim razie warto rozważyć sprzedaż wersji soft-top z silnikiem 2.0? :wink:

natomiast z uwagi na fakt, iż powższy post zaczyna mieć charakter ogłoszenia, sugerowałbym przesunięcie go do działu giełda
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

29 mar 2011, 9:31

artur pisze:nie wiedzą co dobre

Obstawiam, że nie wiedzą że jest taka możliwość.

artur pisze: może w takim razie warto rozważyć sprzedaż wersji soft-top z silnikiem 2.0?

:kciuk:
.
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 10:09

artur pisze:
szymon1984 pisze:99% Klientów


nie wiedzą co dobre niestety :sad: może w takim razie warto rozważyć sprzedaż wersji soft-top z silnikiem 2.0? :wink:

natomiast z uwagi na fakt, iż powższy post zaczyna mieć charakter ogłoszenia, sugerowałbym przesunięcie go do działu giełda


Póki co wersji 2.0 Soft-Top nie będzie.
Co do postu...nie wiem, o co chodzi z tym charakterem ogłoszenia - to raczej informacja dla kogoś, kto interesuje się nowościami w MX-5.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

29 mar 2011, 10:10

zrozumiałem, że reprezentujesz jakiegoś dealera - jeśli nie, to faktycznie nie ma powodu do przenosin
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 11:08

Dobrze zrozumiałeś, bo pracuję w Maździe.
Ale to nie żadne ogłoszenie, tylko raczej ciekawostka dla purystów, którzy chcą mieć sofa-topa a nie mieli do tej pory tej możliwości w salonie w PL.
Ja osobiście wole twardy dach - lepsze wyciszenie, mniejsze ryzyko uszkodzenia i większa użyteczność na codzień.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 mar 2011, 11:39

szymon1984 pisze:większa użyteczność na codzień.


czyli co dokładnie masz na myśli?

4 rok leci jak użytkuję auta z soft topem i nie widzę żadnej różnicy, zupełnie jak konserwa, tym bardziej że posiadam orginalne poszycia dachów, które nie wymagają impregnacji ;)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

29 mar 2011, 12:29

szymon1984 pisze:Ale to nie żadne ogłoszenie


ja tylko sugeruję i przestrzegam przed ewentualną reakcją adminów wyczulonych na takie kwestie :wink:

szymon1984 pisze:tylko raczej ciekawostka dla purystów


ciekawie powiedziane... to z kolei PHRT należałoby określić jako rozwiązanie dla ekscentryków :razz:

szymon1984 pisze:mniejsze ryzyko uszkodzenia


rozumiem, że chodzi Ci o rozcięcie dachu? bo tak sobie myślę, że jednak mechanizm PHRT jest bardziej skomplikowany i - jako taki - bardziej narażony na uszkodzenie niż stelaż soft-topu (swoją drogą genialnie zaprojektowany)

szymon1984 pisze:większa użyteczność na codzień


podobnie jak kammich prosiłbym o rozwinięcie tej myśli :smile: dla mnie większą użyteczność ma soft, który składa się w sekundę a zakłada w dwie oraz fakt, że materiałowy soft można rozkładać przy dowolnym "minusie" a PHRT chyba nie powinien być na zimnie używany (tu mogę się mylić, ale z tego co wiem beemek z twardym dachem nie powinno się otwierać poniżej +10 stopni)
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 mar 2011, 12:56

artur pisze:materiałowy soft można rozkładać przy dowolnym "minusie" a PHRT chyba nie powinien być na zimnie używany


raczej odwrotnie, trzeba uważać na materiał żeby nie pekł przy minusie ;) aczkolwiek wystarczy dobrze nagrzać i można składać ;) testowane osobiście tej zimy :mrgreen:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

29 mar 2011, 13:08

winylu nie można przy niskich temperaturach, materiałowi raczej wszystko jedno, a NC ma materiałowy dach :)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 13:39

Co do użyteczności - jest to moja czysto subiektywna opinia, bo jeździłem zarówno wersją z miękkim, jak i twardym dachem.
Dla mnie to drugie rozwiązanie jest wygodniejsze, bo odblokowuję rygiel, i naciskam guzik. Mogę to robić w niskich temperaturach, woda spływa szybciej, we wnętrzu jest ciszej. No i jest w kolorze nadwozia - ale to już kwestia gustu.
Po prostu bardziej to rozwiązanie do mnie przemawia.
Ale co kto lubi - ważne, że jest wybór :smile:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 mar 2011, 13:44

Ale co kto lubi - ważne, że jest wybór :smile:


no właśnie problem w tym że mazda w polsce nie daje nam wyboru ;)

szymon1984 pisze:Póki co wersji 2.0 Soft-Top nie będzie.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

29 mar 2011, 13:47

kammich pisze:no właśnie problem w tym że mazda w polsce nie daje nam wyboru


+1 :mrgreen:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 13:59

Daje ale mocno ograniczony, czyli Soft Top ale z 1.8 :neutral:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 mar 2011, 14:01

szymon1984 pisze:Daje ale mocno ograniczony, czyli Soft Top ale z 1.8 :neutral:


za komuny był większy wybór :P
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

29 mar 2011, 14:21

pewnie moglbys nam wytlumaczyc czemu nie ma 2.0 soft top w stalej ofercie.. :>

nie chcialbym byc zle zrozumiany, ale mnie sie wydaje ze kabriolet z twardym dachem to troche jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera tak kabriolet powinien miec materialowy albo po prostu nie-metalowy dach.

choc faktem jest ze prht ma swoje niewatpliwe zalety, lepsze samopoczucie jest pierwsza z nich - ja na przyklad odczuwam dyskomfort zostawiajac miate na godzine/pol dnia/noc pod chmurka ;d
miata lov!
dmd
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2010, 14:41

29 mar 2011, 14:29

Widzę, ze robi się z tego dyskusja o wyższości softopa nad hardtopem.

Osobiście jestem wielkim fanem klasycznego Softtopa, Mazdzie należy się jednak wielki szacunek ponieważ HT z NC jest naprawdę bardzo lekki, nie zaburza proporcji auta i nadal składa się bardzo szybko.
Co do wyboru, to moim zdaniem Mazda Polska powinna zrobić wielki ukłon w strone fanów Mxów i zaoferować wybór:
2.0 Sport PRHT
2.0 Sport Soft Top

dalszy wybór jest zbędny - słyszałem, że 1.8 miał zniknąć z NC w najbliższym czasie, nie wiem na ile są to plotki.
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 14:40

To już pytanie nie do mnie, a do importera ;) Ale prawda jest taka, że nie jesteśmy rynkiem, który może dyktować warunki.
Odniesienie do Subaru jest, moim zdaniem, nie do końca trafione.
MX-5 z twardym dachem daje wg mnie tyle samo przyjemności.
Agi
Posty: 1074
Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Warszawa URS

29 mar 2011, 14:58

Pewniej czułam się mając nad głową twardy dach, zdecydowanie ładniej mx-5 wygląda z miękkim. NC z hardtopem wygląda jak konserwa i nikt mi nie powie, że jest inaczej :wink: I skrzypi zimą. Tigra Twin Top skrzypiała identycznie. To chyba taka cecha twardych dachów :wink:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

29 mar 2011, 15:36

matpilch pisze:...jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera ...

Taaak... tym bardziej że silnik Diesla oferowany przez Subaru to również boxer... :razz:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

29 mar 2011, 15:42

Dżunior pisze:
matpilch pisze:...jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera ...

Taaak... tym bardziej że silnik Diesla oferowany przez Subaru to również boxer... :razz:


oj wiem, w kazdym badz razie mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzilo :p
miata lov!
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2011, 16:37

dmd pisze:Co do wyboru, to moim zdaniem Mazda Polska powinna zrobić wielki ukłon w strone fanów Mxów i zaoferować wybór:
2.0 Sport PRHT
2.0 Sport Soft Top

dalszy wybór jest zbędny - słyszałem, że 1.8 miał zniknąć z NC w najbliższym czasie, nie wiem na ile są to plotki.


Moim zdaniem taki wybór byłby optymalny.
A co do 1.8 - w Polsce w ogóle nie jest oferowany pozą limitowaną serią 20 sztuk, która właśnie wchodzi.

P.S. Ktoś tu wspomniał, że zimą hardtop skrzypi...jeździłem poprzedniej zimy takim samym autem i było ok - choć z pewnością duża w tym zasługa samego egzemplarza (roczna testówka)

Co by nie mówić w kwestii wyboru - nie jest źle, ale zawsze mogłoby być lepiej ;)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

29 mar 2011, 16:58

szymon1984 pisze:choć z pewnością duża w tym zasługa samego egzemplarza (roczna testówka)

Skrzypiący egzemplarz Agi chyba nie miał nawet roku :razz:

Aczkolwiek w tym wypadku rodzaj dachu nie ma raczej nic do rzeczy - liczy się sposób zabezpieczenia uszczelek (głównie tej największej, biegnącej wzdłuż ramy szyby czołowej). :wink: W niebieskiej zima mnie zaskoczyła i w pierwszych dniach z ujemnymi temperaturami konstrukcja dachu skrzypiała jak pełnoletni Żuk. Po przesmarowaniu uszczelek specjalnym preparatem zapanowała cisza... :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

29 mar 2011, 18:07

Szkoda że tylko wersję sport u nas mamy a nie touring i grand touring :twisted:

[url=http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=modelsTrim&vehicleCode=MX5]Mazda USA[/url]

Grand Touring Soft Top w automacie za niecałe 27k$ :oops: LOVE I litr benzyny mają po niecałe 3 złote :cool:
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2011, 18:45

zoharek pisze:Grand Touring Soft Top w automacie za niecałe 27k$ :oops: LOVE I litr benzyny mają po niecałe 3 złote :cool:


Co USA, to USA :mrgreen:

Niestety 20AE robili tylkow 1.8, a i 1.8 w NC jest o 20 KM slabsze od silnika o tej samej pojemnosci w NB. Szkoda, ze Mazda nie poszla w strone Hondy S2000 i z 2 litrow nie wycisnela 200 KM, a z 1.8 180 KM - tak, bylby to upgrade w porownaniu z NB, a nie "everybody kombinerki"
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

29 mar 2011, 20:44

karol pisze: Szkoda, ze Mazda nie poszla w strone Hondy S2000 i z 2 litrow nie wycisnela 200 KM, a z 1.8 180 KM - tak, bylby to upgrade w porownaniu z NB, a nie "everybody kombinerki"


Karol rozumiem Cię w zupełności i w 100% się z Tobą zgadzam. Czuję to samo pragnienie.... :neutral: dlatego mam ten supercharger... aby zrekompensować sobie odczucia... I powiem Ci tak, mx-5 taka jak moja powinna być w standardzie - o takiej mocy. Niedawno wyprowadziłem tylko na nasmarowanie NBFL z grażu (po zimowym postoju) - w tym czasie jeździłem NA i ten nagły przyrost mocy (NA 115 KM, NBFL 183 KM), był bardzoooo... .... .... .... .... no taki był :jupi:

NC nie powinna iść w wielkość (i objętość) jak Z4 (względem Z3), ale w mocy, to byłoby uszlachetnienie - druga sprawa, ze mx-5 to nie koń z wyścigów (jak s2000), to koń do codziennych przejażdżek - kłusu i niekiedy galopu.

Kolejna sprawa, nie każdy musi od razu galopować jak w S2k, ale dobrze mieć nadmiar zwierzęcej siły/mocy, aby kiedy trzeba wyciągnąć ją, jak dodatkowego asa...
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

29 mar 2011, 21:43

Druga sprawa, że nie każdy musi od razu galopować jak w S2k, ale dobrze mieć nadmiar zwierzęcej siły/mocy, aby kiedy trzeba wyciągnąć ją, jak dodatkowego asa...


Wiadomo, bezpieczeństwo przy manewrze wyprzedzania to podstawa i z tym nie ma się co kłócić:wink:

Inna sprawa, że czytam posty o NC (tu jak i w innych tematach) i odnoszę wrażenie że 3 generacja MX-5 to straszna krowa jest i bardziej stoi w miejscu niż jedzie.
A z drugiej strony jeśli porównać stosunek mocy do wagi NB i NC to otrzymujemy podobną wartość...
Przyspieszenie też jest takie samo +/- 0,5s...
A wyposażenie jak by na to nie patrzył lepsze. Chyba wszystkie NC mają klimę, 4 poduszki, średnio 2 cup-holdery na głowę i ogólnie więcej miejsca w środku.

Rozumiem że NC może się nie podobać, ale już nie róbmy z tego auta jakiegoś złomu/krowy/zła wcielonego.

A żeby nie było całkiem OT.

Nie ma się co dziwić Mazdzie że nie ma w stałej ofercie NC z soft-topem. W tamtym roku sprzedało się podobno 60 NC, wątpię aby wprowadzenie auta o kilka tys tańszego spowodowało wzrost sprzedaży dla tak specyficznego auta. Lub jeszcze inaczej, dlaczego mazda wycofała się ze sprzedaży słabiej wyposażonego MX-5 w Polsce? Pewnie dlatego że jak już kogoś stać na kupienie niepraktycznego auta za 100 tys, to nie jest dla niego problemem dołożenie jeszcze kilku by mieć "full wypas". A dla mazdy tak też jest łatwiej i taniej chociażby z logistyką.
ODPOWIEDZ