NC z miękkim dachem
nowość na polskim rynku
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
Nie wiem, czy wiecie, ale na polski rynek wprowadzono MX-5 z silnikiem 1.8 126KM (skrzynia 5-biegowa) z miękkim ręcznie składanym dachem. Seria jest limitowana (20 sztuk) i oprócz wspomnianego dachu wyróżnia się jasną skórzaną tapicerką.
Cena: 91 800 pln
Gdyby kogoś z Was interesowały bliższe informacje, piszcie
Cena: 91 800 pln
Gdyby kogoś z Was interesowały bliższe informacje, piszcie
Wystarczyłoby gdyby wprowadzili to co jest u zachodnich sąsiadów. Może jak im szybko zejdzie te 20 szt. to wprowadzą soft-topa do stałej oferty - nawet "na zamówienie" ale tak, żeby można było kupić taką wersję w PL z salonu
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
Nie będzie to stała pozycja w ofercie, dlatego że u nas 99% Klientów zdecydowanie woli dołożyć te kilka tys pln i mieć 160KM z twardym dachem.
szymon1984 pisze:99% Klientów
nie wiedzą co dobre niestety może w takim razie warto rozważyć sprzedaż wersji soft-top z silnikiem 2.0?
natomiast z uwagi na fakt, iż powższy post zaczyna mieć charakter ogłoszenia, sugerowałbym przesunięcie go do działu giełda
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
artur pisze:nie wiedzą co dobre
Obstawiam, że nie wiedzą że jest taka możliwość.
artur pisze: może w takim razie warto rozważyć sprzedaż wersji soft-top z silnikiem 2.0?
.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
artur pisze:szymon1984 pisze:99% Klientów
nie wiedzą co dobre niestety może w takim razie warto rozważyć sprzedaż wersji soft-top z silnikiem 2.0?
natomiast z uwagi na fakt, iż powższy post zaczyna mieć charakter ogłoszenia, sugerowałbym przesunięcie go do działu giełda
Póki co wersji 2.0 Soft-Top nie będzie.
Co do postu...nie wiem, o co chodzi z tym charakterem ogłoszenia - to raczej informacja dla kogoś, kto interesuje się nowościami w MX-5.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
Dobrze zrozumiałeś, bo pracuję w Maździe.
Ale to nie żadne ogłoszenie, tylko raczej ciekawostka dla purystów, którzy chcą mieć sofa-topa a nie mieli do tej pory tej możliwości w salonie w PL.
Ja osobiście wole twardy dach - lepsze wyciszenie, mniejsze ryzyko uszkodzenia i większa użyteczność na codzień.
Ale to nie żadne ogłoszenie, tylko raczej ciekawostka dla purystów, którzy chcą mieć sofa-topa a nie mieli do tej pory tej możliwości w salonie w PL.
Ja osobiście wole twardy dach - lepsze wyciszenie, mniejsze ryzyko uszkodzenia i większa użyteczność na codzień.
szymon1984 pisze:większa użyteczność na codzień.
czyli co dokładnie masz na myśli?
4 rok leci jak użytkuję auta z soft topem i nie widzę żadnej różnicy, zupełnie jak konserwa, tym bardziej że posiadam orginalne poszycia dachów, które nie wymagają impregnacji
szymon1984 pisze:Ale to nie żadne ogłoszenie
ja tylko sugeruję i przestrzegam przed ewentualną reakcją adminów wyczulonych na takie kwestie
szymon1984 pisze:tylko raczej ciekawostka dla purystów
ciekawie powiedziane... to z kolei PHRT należałoby określić jako rozwiązanie dla ekscentryków
szymon1984 pisze:mniejsze ryzyko uszkodzenia
rozumiem, że chodzi Ci o rozcięcie dachu? bo tak sobie myślę, że jednak mechanizm PHRT jest bardziej skomplikowany i - jako taki - bardziej narażony na uszkodzenie niż stelaż soft-topu (swoją drogą genialnie zaprojektowany)
szymon1984 pisze:większa użyteczność na codzień
podobnie jak kammich prosiłbym o rozwinięcie tej myśli dla mnie większą użyteczność ma soft, który składa się w sekundę a zakłada w dwie oraz fakt, że materiałowy soft można rozkładać przy dowolnym "minusie" a PHRT chyba nie powinien być na zimnie używany (tu mogę się mylić, ale z tego co wiem beemek z twardym dachem nie powinno się otwierać poniżej +10 stopni)
artur pisze:materiałowy soft można rozkładać przy dowolnym "minusie" a PHRT chyba nie powinien być na zimnie używany
raczej odwrotnie, trzeba uważać na materiał żeby nie pekł przy minusie aczkolwiek wystarczy dobrze nagrzać i można składać testowane osobiście tej zimy
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
Co do użyteczności - jest to moja czysto subiektywna opinia, bo jeździłem zarówno wersją z miękkim, jak i twardym dachem.
Dla mnie to drugie rozwiązanie jest wygodniejsze, bo odblokowuję rygiel, i naciskam guzik. Mogę to robić w niskich temperaturach, woda spływa szybciej, we wnętrzu jest ciszej. No i jest w kolorze nadwozia - ale to już kwestia gustu.
Po prostu bardziej to rozwiązanie do mnie przemawia.
Ale co kto lubi - ważne, że jest wybór
Dla mnie to drugie rozwiązanie jest wygodniejsze, bo odblokowuję rygiel, i naciskam guzik. Mogę to robić w niskich temperaturach, woda spływa szybciej, we wnętrzu jest ciszej. No i jest w kolorze nadwozia - ale to już kwestia gustu.
Po prostu bardziej to rozwiązanie do mnie przemawia.
Ale co kto lubi - ważne, że jest wybór
Ale co kto lubi - ważne, że jest wybór
no właśnie problem w tym że mazda w polsce nie daje nam wyboru
szymon1984 pisze:Póki co wersji 2.0 Soft-Top nie będzie.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
Daje ale mocno ograniczony, czyli Soft Top ale z 1.8 :neutral:
szymon1984 pisze:Daje ale mocno ograniczony, czyli Soft Top ale z 1.8 :neutral:
za komuny był większy wybór
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
pewnie moglbys nam wytlumaczyc czemu nie ma 2.0 soft top w stalej ofercie.. :>
nie chcialbym byc zle zrozumiany, ale mnie sie wydaje ze kabriolet z twardym dachem to troche jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera tak kabriolet powinien miec materialowy albo po prostu nie-metalowy dach.
choc faktem jest ze prht ma swoje niewatpliwe zalety, lepsze samopoczucie jest pierwsza z nich - ja na przyklad odczuwam dyskomfort zostawiajac miate na godzine/pol dnia/noc pod chmurka ;d
nie chcialbym byc zle zrozumiany, ale mnie sie wydaje ze kabriolet z twardym dachem to troche jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera tak kabriolet powinien miec materialowy albo po prostu nie-metalowy dach.
choc faktem jest ze prht ma swoje niewatpliwe zalety, lepsze samopoczucie jest pierwsza z nich - ja na przyklad odczuwam dyskomfort zostawiajac miate na godzine/pol dnia/noc pod chmurka ;d
miata lov!
Widzę, ze robi się z tego dyskusja o wyższości softopa nad hardtopem.
Osobiście jestem wielkim fanem klasycznego Softtopa, Mazdzie należy się jednak wielki szacunek ponieważ HT z NC jest naprawdę bardzo lekki, nie zaburza proporcji auta i nadal składa się bardzo szybko.
Co do wyboru, to moim zdaniem Mazda Polska powinna zrobić wielki ukłon w strone fanów Mxów i zaoferować wybór:
2.0 Sport PRHT
2.0 Sport Soft Top
dalszy wybór jest zbędny - słyszałem, że 1.8 miał zniknąć z NC w najbliższym czasie, nie wiem na ile są to plotki.
Osobiście jestem wielkim fanem klasycznego Softtopa, Mazdzie należy się jednak wielki szacunek ponieważ HT z NC jest naprawdę bardzo lekki, nie zaburza proporcji auta i nadal składa się bardzo szybko.
Co do wyboru, to moim zdaniem Mazda Polska powinna zrobić wielki ukłon w strone fanów Mxów i zaoferować wybór:
2.0 Sport PRHT
2.0 Sport Soft Top
dalszy wybór jest zbędny - słyszałem, że 1.8 miał zniknąć z NC w najbliższym czasie, nie wiem na ile są to plotki.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
To już pytanie nie do mnie, a do importera Ale prawda jest taka, że nie jesteśmy rynkiem, który może dyktować warunki.
Odniesienie do Subaru jest, moim zdaniem, nie do końca trafione.
MX-5 z twardym dachem daje wg mnie tyle samo przyjemności.
Odniesienie do Subaru jest, moim zdaniem, nie do końca trafione.
MX-5 z twardym dachem daje wg mnie tyle samo przyjemności.
-
- Posty: 1074
- Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Warszawa URS
Pewniej czułam się mając nad głową twardy dach, zdecydowanie ładniej mx-5 wygląda z miękkim. NC z hardtopem wygląda jak konserwa i nikt mi nie powie, że jest inaczej I skrzypi zimą. Tigra Twin Top skrzypiała identycznie. To chyba taka cecha twardych dachów
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
matpilch pisze:...jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera ...
Taaak... tym bardziej że silnik Diesla oferowany przez Subaru to również boxer...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dżunior pisze:matpilch pisze:...jak subaru z dieslem - niby fajnie, ale tak jak w subaru brakuje boxera ...
Taaak... tym bardziej że silnik Diesla oferowany przez Subaru to również boxer...
oj wiem, w kazdym badz razie mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzilo :p
miata lov!
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM
- Lokalizacja: Poznań
dmd pisze:Co do wyboru, to moim zdaniem Mazda Polska powinna zrobić wielki ukłon w strone fanów Mxów i zaoferować wybór:
2.0 Sport PRHT
2.0 Sport Soft Top
dalszy wybór jest zbędny - słyszałem, że 1.8 miał zniknąć z NC w najbliższym czasie, nie wiem na ile są to plotki.
Moim zdaniem taki wybór byłby optymalny.
A co do 1.8 - w Polsce w ogóle nie jest oferowany pozą limitowaną serią 20 sztuk, która właśnie wchodzi.
P.S. Ktoś tu wspomniał, że zimą hardtop skrzypi...jeździłem poprzedniej zimy takim samym autem i było ok - choć z pewnością duża w tym zasługa samego egzemplarza (roczna testówka)
Co by nie mówić w kwestii wyboru - nie jest źle, ale zawsze mogłoby być lepiej
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
szymon1984 pisze:choć z pewnością duża w tym zasługa samego egzemplarza (roczna testówka)
Skrzypiący egzemplarz Agi chyba nie miał nawet roku
Aczkolwiek w tym wypadku rodzaj dachu nie ma raczej nic do rzeczy - liczy się sposób zabezpieczenia uszczelek (głównie tej największej, biegnącej wzdłuż ramy szyby czołowej). W niebieskiej zima mnie zaskoczyła i w pierwszych dniach z ujemnymi temperaturami konstrukcja dachu skrzypiała jak pełnoletni Żuk. Po przesmarowaniu uszczelek specjalnym preparatem zapanowała cisza...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Szkoda że tylko wersję sport u nas mamy a nie touring i grand touring
[url=http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=modelsTrim&vehicleCode=MX5]Mazda USA[/url]
Grand Touring Soft Top w automacie za niecałe 27k$ LOVE I litr benzyny mają po niecałe 3 złote
[url=http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=modelsTrim&vehicleCode=MX5]Mazda USA[/url]
Grand Touring Soft Top w automacie za niecałe 27k$ LOVE I litr benzyny mają po niecałe 3 złote
zoharek pisze:Grand Touring Soft Top w automacie za niecałe 27k$ LOVE I litr benzyny mają po niecałe 3 złote
Co USA, to USA
Niestety 20AE robili tylkow 1.8, a i 1.8 w NC jest o 20 KM slabsze od silnika o tej samej pojemnosci w NB. Szkoda, ze Mazda nie poszla w strone Hondy S2000 i z 2 litrow nie wycisnela 200 KM, a z 1.8 180 KM - tak, bylby to upgrade w porownaniu z NB, a nie "everybody kombinerki"
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
karol pisze: Szkoda, ze Mazda nie poszla w strone Hondy S2000 i z 2 litrow nie wycisnela 200 KM, a z 1.8 180 KM - tak, bylby to upgrade w porownaniu z NB, a nie "everybody kombinerki"
Karol rozumiem Cię w zupełności i w 100% się z Tobą zgadzam. Czuję to samo pragnienie.... :neutral: dlatego mam ten supercharger... aby zrekompensować sobie odczucia... I powiem Ci tak, mx-5 taka jak moja powinna być w standardzie - o takiej mocy. Niedawno wyprowadziłem tylko na nasmarowanie NBFL z grażu (po zimowym postoju) - w tym czasie jeździłem NA i ten nagły przyrost mocy (NA 115 KM, NBFL 183 KM), był bardzoooo... .... .... .... .... no taki był
NC nie powinna iść w wielkość (i objętość) jak Z4 (względem Z3), ale w mocy, to byłoby uszlachetnienie - druga sprawa, ze mx-5 to nie koń z wyścigów (jak s2000), to koń do codziennych przejażdżek - kłusu i niekiedy galopu.
Kolejna sprawa, nie każdy musi od razu galopować jak w S2k, ale dobrze mieć nadmiar zwierzęcej siły/mocy, aby kiedy trzeba wyciągnąć ją, jak dodatkowego asa...
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Druga sprawa, że nie każdy musi od razu galopować jak w S2k, ale dobrze mieć nadmiar zwierzęcej siły/mocy, aby kiedy trzeba wyciągnąć ją, jak dodatkowego asa...
Wiadomo, bezpieczeństwo przy manewrze wyprzedzania to podstawa i z tym nie ma się co kłócić:wink:
Inna sprawa, że czytam posty o NC (tu jak i w innych tematach) i odnoszę wrażenie że 3 generacja MX-5 to straszna krowa jest i bardziej stoi w miejscu niż jedzie.
A z drugiej strony jeśli porównać stosunek mocy do wagi NB i NC to otrzymujemy podobną wartość...
Przyspieszenie też jest takie samo +/- 0,5s...
A wyposażenie jak by na to nie patrzył lepsze. Chyba wszystkie NC mają klimę, 4 poduszki, średnio 2 cup-holdery na głowę i ogólnie więcej miejsca w środku.
Rozumiem że NC może się nie podobać, ale już nie róbmy z tego auta jakiegoś złomu/krowy/zła wcielonego.
A żeby nie było całkiem OT.
Nie ma się co dziwić Mazdzie że nie ma w stałej ofercie NC z soft-topem. W tamtym roku sprzedało się podobno 60 NC, wątpię aby wprowadzenie auta o kilka tys tańszego spowodowało wzrost sprzedaży dla tak specyficznego auta. Lub jeszcze inaczej, dlaczego mazda wycofała się ze sprzedaży słabiej wyposażonego MX-5 w Polsce? Pewnie dlatego że jak już kogoś stać na kupienie niepraktycznego auta za 100 tys, to nie jest dla niego problemem dołożenie jeszcze kilku by mieć "full wypas". A dla mazdy tak też jest łatwiej i taniej chociażby z logistyką.