Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Slots123
Posty: 11
Rejestracja: 07 lut 2007, 11:11
Lokalizacja: 3 miasto

19 kwie 2007, 9:25

witam,

na tym forum jest mnostwo dlugoletnich posiadaczy mx-5, wiekszosc z nich ma dosc duza wiedze na temat tego samochodu i wiele doswiadczen, ale jest tez tutaj wiele osob ktore (tak jak ja) dopiero mysla o zakupie tego samochodu i nie sa specjalistami w tej branzy ...

moze nie byloby najgorszym pomyslem aby ci bardziej doswiadczenie podzielili sie swoja wiedza z tymi co dopiero planuja zakup mx-5 .... wiedza na temat :
JAK KUPOWAC MX-5 ..... na co zwrocic uwage ... itp ...

ja wiem ze tego typu informacje sa porozrzucane po calym forum ale moze mialoby sens zebrac to w calosc (albo chociaz w forme odpowiedzi na jeden post) ... mysle ze jesli kazdy z doswiadczonych uzytkownikow poswiecil by 10 minut na zastanowienie sie i 5 minut na wpisanie swoich przemyslen, to mogloby powstac niezle kompedium wiedzy .... ktore pomogloby tym "mlodszym" ... ku chwale miatowego spoleczenstwa w PL :-)

wiadomo ze czlowiek uczy sie czle zycie i uczy sie na na wlasnych bledach ... wielu z was pisalo ze przy zakupie pierwszej miaty popelnilo kilka bledow, ktorych mozna bylo uniknac ...

a moze mozna stworzyc jakis watek moderowany wspolnie (kazdy dopisuje swoje w tresci do jednego posta)

mysle ze moznaby sie odniesc do zakupow w de, jako ze tam sa najwieksze szanse na egzemplarz bez przejsc ....

ja naprawde nie jestem specjalista w zakupach samochodow (chodz 2 auta w zyciu kupilem), ale mysle ze moznaby poruszyc nastepujace punkty:
- ogloszenie o sprzedazy (na co zwrocic uwage, co jest wazne a co nie, czy sa jakies haki?, jakie egzemplarze od razu odrzucic)
- pierwszy telefoniczny kontakt ze sprzedajacym (o co pytac, jakich dokumentow zadac, na co zwracac uwage, jak sprawdzic auto)
- ogledziny pojazdu (na jakie elememty zwrocic uwage, slabe punkty, negatywne objawy, sposoby sprawdzanie .... itp)

i pewnie wiele innych ....

jezeli ktos bedzie chcial podzielic sie wiedza i doswiadczeniem to napewno "mlodszym" to pomoze
Ostatnio zmieniony 16 cze 2012, 6:55 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 2 razy.
Rafal
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

19 kwie 2007, 10:08

Na naszej [URL=http://www.mx5.prv.pl/]stronie klubowej[/URL] kliknij w "Używana MX-5". Jest trochę napisane.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
szymu
Posty: 23
Rejestracja: 06 kwie 2007, 16:35
Lokalizacja: kraków

19 kwie 2007, 10:42

na miata.net znalazłem:

http://www.miata.net/faq/usedmx5.html
http://www.miata.net/faq/inspection_list.html
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

19 kwie 2007, 21:48

Może to dziwnie zabrzmi ale miata to także auto.
Więc procedura standardowa.
Najlepiej do zaprzyjaźnionego warsztatu, ewentualnie na mierzenie.
Jeśli będziesz kupował NA to z pewnością będzie bita, innych osobiście nie znam ( ewentualnie można wymienić połowę auta,wtedy nie widać za bardzo ale to są właśnie auta tych którzy twierdzą, że mają niebite NA).
Przebiegu w tych autach monstrualnego raczej nie znajdziesz, spotkanie pierwszy roczników z przebiegiem 120 tyś jest na porządku dziennym.
Pięknie będzie jak kupisz auto w miarę kompletnie, "trochę bitą" NA dostaniesz w raichu za 6 tys, a sam chiński pas przedni kosztuje 800zł( tyle że nówka, ale dla mnie jest to lol).
Generalnie widać że NA możesz dostać tanio, ale na tym sie kończą słowa na "t", części do tego auta są raczej drogie, elementy blacharskie oscylują na poziomie focusa pierwszej gen. ale kupno ładnego dachu to wydatek rzędu 900-1100zł, zawsze można go jeszcze obszyć, ale to kosztuje akurat tyle samo.
Piszę Ci jak to wygląda ze strony dostępności części i kosztów z tym związanych bo z tym jestem na bieżąco.
A co do awaryjności tego auta to jak widać, nic się nie psuje;)
Zresztą to widzisz na forum.
Gdybyś miał konkretne pytania to wal na priv.
BORO
Posty: 665
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

17 lip 2008, 17:52

Witam

Jestem posiadaczem podobnego wozu - Toyota MR2 Turbo(dla niewtajemniczonych - nieco ponad 200KM, 6,2 do 100 itd. :twisted: ). Niestety jak tu niektórzy wspominali w innym temacie - sprzęt świetnie się trzyma, frajda z jazdy nieopisana, ale niestety - niesamowicie nerwowy jak testuje się jej możliwości. Dlatego po kolejnym dzwonie uznałem że przesiadam sie na coś bardziej cywilizowanego.
Rozpatruje kupno MX-5, NA/NB w granicach 20-30 tys PLN. Przeglądnąłem trochę tematów na forum ale kilka rzeczy chciałbym sprecyzować.

- Wóz ma mieć moc - więc czy 1,8 NA czy 1,8 NB - róznice w serii/podatność na podkręcanie N/A, podatność na uturbianie (dostępność zestawów)? . Przy okazji możecie napisać/dać link do osiągów, bo nie wszystkie mi sie udało znaleźć
- prowadzenie - jakieś wyraźne różnice między NA/NB ? (twardszy, sztywniejszy, lepiej lata bokiem itd..)
- dostępność hardtopów - do której wersji łatwiej dopaść hardtopa i jakie są zakresy cen?

Będę wdzięczny za wszelkie rady.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 lip 2008, 18:37

hmmm... w sumie polecam poczytac forum, to znajdziesz większosć odpowiedzi na swoje pytania.

Ale z grubsza odpowiem:
Na 1.8 a NB 1.8 to różnica bo w NB ze zmiennymi fazami rozrządu jest 146 koni a w NA albo 130 albo 133 (w zależności od rocznika).
Co do wsadzania turba to na forum są dwie zaturbione NA (użytkownik Yanik i Fiveopac) - poczytaj ich tematy w dziale NASZE SAMOCHODY.
Wszystkiego sie z nich dowiesz ;)

Co do hardtopów to one sa jednakowe do NA i NB.
BORO
Posty: 665
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

17 lip 2008, 19:17

Dzięki za odpowiedź

Co do wsadzania turba to na forum są dwie zaturbione NA (użytkownik Yanik i Fiveopac) - poczytaj ich tematy w dziale NASZE SAMOCHODY.

czyli widze że w PL to na razie raczej przecieranie szlaków.. :) Tematy widziałem i fakt - porządne sprzęty. Jeden nawet ma osiągi jak moja MRka, czyli dobrze to wrózy :D
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 lip 2008, 19:44

BORO, wiem że troche nie na temat ale ta "słabsza" czyli Fiveopac'a do setki jest tak szybka jak Twoja :P O potworze Yanika nie mówie :P

W MX5 zwłaszcza NA liczba koni mechanicznych myli. Zwłaszcza wściekle zaturbionych. Bo 168 konne auto rozpędzające sie w 6.17 do setki to rzadkość. 170konne samochody przeważnie przyspieszają wtedy w 8.7 sek ;)

Ale BORO, masz rację, u nas niewiele jeździ zaturbionych. To dlatego, ze koszt zaturbienia jest spory. Ale za to wszystkie śmigają bez niespodzianek i mam nadzieję, ze będą jeszcze tak śmigać przez kolejne 200tys :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

17 lip 2008, 19:49

BORO, polecam goraco lekture for:
http://clubroadster.net/forum/index.php - dział projects
http://www.miataturbo.net/forum/ - wymaga rejestracji ale warto ;)
Upewnisz sie jaki potencjal jest w tych silnikach ktore dziela blok z silnikami B6T i BPT czyli seryjnie uturbionymi (jest nawet wyjscie na smarowanie turbiny i powrot oleju!).

Czy to bedzie NA czy NB, wazne by miala szpere jesli chcesz polatac bokiem. Prowadza sie tak samo bo praktycznie roznia sie wnetrzem i karoseria.
Dostepnosc kitów turbo jest taka sama. Na twoim mijescu zakupilbym NA 1.8 z LSD a reszte gotowki przeznaczyl na turbo kit Flyin' Miata http://www.flyinmiata.com/index.php?dept=32 albo Begi http://www.bellengineering.net/index.php?cPath=5_11_49 .
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

17 lip 2008, 22:06

Fiveopac pisze:Dostepnosc kitów turbo jest taka sama.


Eh, no ja mam nadzieję... Kusi mnie to od dawna... ale...

Mógłbyś mi wskazać jakikolwiek kit do NB 1.6 na poziomie Begi S albo Greddy? ;)

Chodzi mi o to czy kolektory w NA i NB 1.6 są identyczne, 3 raz zadaję to pytanko ale nikt mi jeszcze nie odpowiedział ;)
110@???KM
134@???Nm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 lip 2008, 23:13

Chodzi mi o to czy kolektory w NA i NB 1.6 są identyczne, 3 raz zadaję to pytanko ale nikt mi jeszcze nie odpowiedział


To może wkońcu je pomierzysz i porobisz fotki i ktoś Ci sprawdzi :)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

17 lip 2008, 23:17

DieSpinnePL pisze:To może wkońcu je pomierzysz i porobisz fotki i ktoś Ci sprawdzi


W sumie to pewnie masz rację, na szczęście mi się nie spieszy ;) Nie dysponuję taką gotówką na chwilę obecną... Może ktoś się za to zabierze do czasu kiedy uzbieram kasę to się wyjaśni samo ;)

Się okaże, że kolektor podejdzie i sobie dodatkowe nadzieje zrobię...
110@???KM
134@???Nm
BORO
Posty: 665
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

18 lip 2008, 10:17

Dzięki Panowie za odpowiedź.
A jest w klubie ktoś kto jest w stanie pomóc w sprowadzeniu takiego zestawiku./gratów w USA czy każdy sobie organizuje?
Fiveopac - niezła ta twoja i foty masz nieziemskie :cool:
Kondziu
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2008, 10:12

18 lip 2008, 10:39

Cześć,
Troche sobie poczytałem forum, ale nadal mam kilka pytań. Jezeli odpowiedzi padly na nie juz na forum prosilbym o linki, bo najwidoczniej nie potrafilem ich znalesc.

Zastanawiam sie nad kupnem Madzi NA lub NB i teraz:

Czy sa jakies konkretne modele, roczniki, silniki na ktore trzeba by uwazac, bo byly awaryjne?

Ile max mozna zaplacic za NA w "kolekcjonerskim" stania a po ile przecietnie stoja?

Ktora bardziej polecacie NA czy NB?

Czy NA z silnikiem 1.6 zdlawionym do 90 KM?? jezdzi czy raczej sie toczy? Czy jest jakis sposob (jak chocby w civiach 1.4) na przywrocenie mozy 110 KM?

Czy ktos jezdzi tym samochodem caly rok? Jak sie sprawuje w zimie? Czy trzeba miec hardtopa, czy z miekkim dachem tez "daje rade"?

Na co szczegolnie przy kupnie trzeba zwrocic uwage? Czy sa jakies ustwerki, ktore mozna by okreslic mianem "ten typ tak ma" (np. jak w civicach rdzewiejace nadkola tylne)?

Czytalem na forum, ze niektorzy jezdza w zimie na snowboard MX5, jest mozliwosc zamontowania deski na samochodzie?

Z gory dzieki za odpowiedz. Jakby juz gdzies byl taki temat to przepraszam za zasmiecanie i prosze o linka.

Pozdro,
Konrad

EDIT: Jaki model i silnik byscie polecali w kwocie pomiedzy 16-20 tys... max 24 tys? Samochdo do jazdy na codzien, w przyszlosci moze jakies modyfikacje zwiekszajace moc (turbo/kompresor)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

18 lip 2008, 11:26

Jezeli odpowiedzi padly na nie juz na forum prosilbym o linki, bo najwidoczniej nie potrafilem ich znalesc.


[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1508&sid=1a49c3c6a46bf7d4ee523771cccf1278]link[/URL]

Czytalem na forum, ze niektorzy jezdza w zimie na snowboard MX5, jest mozliwosc zamontowania deski na samochodzie?


Obrazek


bez hardtopa sie obejdzie, ale jak masz zamiar zimować ją na dworze to lepiej sie zaopatrzyć, bo śnieg ciężki i mogło by być troche kłopotów. Pozatym w zimie i tak dachu nie otwierasz więc mając hardtop przez te pare miesięcy będziesz miał lepszą widoczność do tyłu (ogrzewana szklana szybka) chociaż w sumie można też miec w miękkim daszku szklaną więc to sie tyczy miękkich szybek :)
Ja osobiście jeżdżę cały rok i nie mam hardtopa (ale garażuje samochód i ogólnie staram sie go długo na działanie atmosferyczne nie wystawiać. Nawet w lecie)

Kondziu pisze:Czy jest jakis sposob (jak chocby w civiach 1.4) na przywrocenie mozy 110 KM?


Było o tym na forum. Nie można. Jedynie co to swap albo turbo

Na co szczegolnie przy kupnie trzeba zwrocic uwage? Czy sa jakies ustwerki, ktore mozna by okreslic mianem "ten typ tak ma" (np. jak w civicach rdzewiejace nadkola tylne)?


Poczytaj forum i portal http://www.mx5.prv.pl/

Jaki model i silnik byscie polecali w kwocie pomiedzy 16-20 tys... max 24 tys? Samochdo do jazdy na codzien, w przyszlosci moze jakies modyfikacje zwiekszajace moc (turbo/kompresor)


To czy wolisz NA czy NB to już zależy od Ciebie. Ogólnie można przyjąć że z racji wieku bardziej zadbane mogą byc NB od NA. Ale to wszystko zależy od tego kto posiadał samochód. Bo można złochać NB podczas gdy NA będzie w świetnym stanie. Kieruj się raczej swoim gustem która buda Ci sie bardziej podoba (w środku NB jest rewelacyjne w porównaniu do NA :P ) i w jakim stanie jest samochód.
Co do turba to możesz zakładać i do 230 koni bez jakichś większych kombinacji.


PS: Moda proszę o zamknięcie tematu :P
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

18 lip 2008, 15:34

z tego co wiem to przemek (ktorego ksywy na forum nie znam) - kolega cientkiego z forum nosi sie z checia sprzedazy swojej nbfl 1.6 w bardzo fajnym stanie i z b. dobrym naglosnieniem. napisz do cientkiego na priva do da ci kontakt do przemka
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2008, 0:12

Przemek na forum ma nick kufelman :wink:
BORO
Posty: 665
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 lip 2008, 13:54

Jeszcze jedno pytanie, na razie zupełnie teoretyczne bo oczywiście różne opcje w głowie fruwaja... :wink:
Do NC idzie dostać hardtopa (a szczególnie poza salonem)?, bo coś tak trodno mi znaleźć ofert..
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

28 lip 2008, 23:20

blaise pisze:z tego co wiem to przemek (ktorego ksywy na forum nie znam) - kolega cientkiego z forum nosi sie z checia sprzedazy swojej nbfl 1.6 w bardzo fajnym stanie i z b. dobrym naglosnieniem. napisz do cientkiego na priva do da ci kontakt do przemka


video.google.pl/videoplay?docid=-6884403442355354151&q=kufelman&ei=2kWOSISOAo6K2QKukqCBBQ&hl=pl

A kto prowadził ten samochód i czyj to jest ? to Kufelmana?
Szkoda że na sprzedaż :( silnik 1.6 do palenia gumy nie starcza?
Auto już chyba nie jest na sprzedaż?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2008, 22:16 przez Ben_sage, łącznie zmieniany 2 razy.
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

28 lip 2008, 23:38

Kondziu pisze:Cześć,
Troche sobie poczytałem forum, ale nadal mam kilka pytań. Jezeli odpowiedzi padly na nie juz na forum prosilbym o linki, bo najwidoczniej nie potrafilem ich znalesc.

Zastanawiam sie nad kupnem Madzi NA lub NB i teraz:

Czy sa jakies konkretne modele, roczniki, silniki na ktore trzeba by uwazac, bo byly awaryjne?

Ile max mozna zaplacic za NA w "kolekcjonerskim" stania a po ile przecietnie stoja?

Ktora bardziej polecacie NA czy NB?

Czy NA z silnikiem 1.6 zdlawionym do 90 KM?? jezdzi czy raczej sie toczy? Czy jest jakis sposob (jak chocby w civiach 1.4) na przywrocenie mozy 110 KM?

Czy ktos jezdzi tym samochodem caly rok? Jak sie sprawuje w zimie? Czy trzeba miec hardtopa, czy z miekkim dachem tez "daje rade"?

Na co szczegolnie przy kupnie trzeba zwrocic uwage? Czy sa jakies ustwerki, ktore mozna by okreslic mianem "ten typ tak ma" (np. jak w civicach rdzewiejace nadkola tylne)?

Czytalem na forum, ze niektorzy jezdza w zimie na snowboard MX5, jest mozliwosc zamontowania deski na samochodzie?

Z gory dzieki za odpowiedz. Jakby juz gdzies byl taki temat to przepraszam za zasmiecanie i prosze o linka.

Pozdro,
Konrad

EDIT: Jaki model i silnik byscie polecali w kwocie pomiedzy 16-20 tys... max 24 tys? Samochdo do jazdy na codzien, w przyszlosci moze jakies modyfikacje zwiekszajace moc (turbo/kompresor)


kup 1.8 NB 98r lub zadbana NA za 12-18 tys, silnik zalezy w sumie od ciebie...
Polecam 1.8 bo maja torsena raczej.Na 1.6 90hp odradzam.
Ja kupilbym bym Nb ze względu na stan techniczny latwiej trafić zadbana ale nie wyskakiwalbym tak mocno w polsce z 24 tys za NB ale w germany kupisz za tyle taką spoko juz nawet.NA ma klimacik oldschoola Nb bardziej na typowego unisexa wygląda :)
Na dworzu w zime polecam hardtopa ,chyba ze dobrze zakonserwujesz dach ale warto wtedy go i tak przykrywać imo hardtop lepszy.Jeśli masz garaż to bez hardtopa da rade.Mimo i tak warto kupic jak ma ci sluzyć na wiele latek.

Zwrócilbym szczegółnie uwage na stan zawieszenia,dachu,blacharski myśle że to podstawa no i silnik.Jednak myśle że cale auto nalezy sprawdzić ale na to zwroć szczegolną uwage.Sprawdz czy nie była pod wypadku i nie kupuj jej sam jeśli nie masz super wiedzy.
Wszystkich wad samemu nie sprawdzisz ale gdyby blacha była jedynym problemem to i tak można by przeszczep zrobić z innej i tyle.kupując zaniedbana mx-5 można naprawde wtopić duzo pieniędzy Ja zrobiłem ten bląd kupilem swoj 1 samochód mx-5 i to po ciemku ale za grosze... wpadłem na głupi pomysł by w nią zainwestować ale już braklo mi czasu i cierpliwości tym razem bede robił konkretny przegląd.

I jeszcze jedna uwaga : nie napalaj sie na mazde bo wtedy ją kupisz :) i nie dawaj do zrozumienia sprzedawcy że ci sie podoba to z 2-3 tys utargujesz :)

Nie sugerowałbym sie też że jakiś klubowicz sprzedaje to zadbany.
Ja jak swój wystawilem na sprzedaz napisalem o jego wadach ale usunołem go z forum i poszedl na allegro.Teraz srednia wiekowa użytkowników mx-5 zaczyna sie wraz z zassaniem 1 smoczka,gdzie to brak wiedzy nie pozwala zachować mx-5 w dobrym stanie.Poluj gdzies u szfabow napewno lepszy stan blacharski bedzie a auto nie bedzie tak wybite jak po Polskich drogach.
arnoldzik91
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2008, 16:49
Lokalizacja: Radom

01 paź 2008, 17:11

Witam. Jestem nowy na tym forum :) mam na imię Arnold :D ostre imię ;D sory że tu się przedstawiam... Mam 17 lat i za około 7 6 miesięcy będę polowac na Mazdusie:* Będzie to mój pierwszy samochód. Rozmyślałem nad wieloma samochodami ( barchetta,saab 900 T, Alfa Spider, Astra Cabrio itp...) no ale racjonalnie myśląc hmmmm:D Mazda pierwszej generacji jest boska! ma wygląd ekstraaaa.... rozpływam się jak oglądam ten samochód:) Silnik 1.6 :D bardzo mi odpowiada bo mały i pali około 10 literków:) ZERO ELEKTRYKI TYPU ELEKTRYCZNY DACH LUSTERKA SZYBY:D ja tego nie potrzebuje wcale !! Napęd na tył też duża zaleta ale w zimę będzie trzeba uyważac :P


Tu jest Zapytanie...
1.Rozglądając się za Mazdunią mam pytanie jakie wymiary tylnej półki bo chce tam położyc subufer...http://allegro.pl/item443669452_super_bas_firmy_jbl_bass_pro_ii_gwarancja_faktura.html

o taki :) do tego jakieś głośniki i radyjko... Muszę miec sprzęt grający jakiś w samochodzie bo kocham głośniki:)
2. Jak jest z awaryjnością w tym samochodzie ? Osobiście nie będę Miatą szalec czaseem szybciej będę śmigac ale o katowaniu nie ma mowy oczko w głowie:D do ostrego szalenia i wkręcania w obroty jest Suzuki Gsxr 750 srad ... Miata będzie bardzooo szanowana jak tylko będę mógł będę o nią dbac! :)
3.Orientuję się ktoś ile kosztuje wyszycie skórą środeczka ?

Pozdrawiam :)
Jest Konserwa czas na Cabrio <zawstydzony>
radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

01 paź 2008, 17:19

... o boshe, powiem tyle, fakt ostre imie...
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 paź 2008, 18:42

arnoldzik91, na spokojnie, skorzystaj z google.pl , potem z wyszukiwarki na forum. Kupno auta nei zaczyna sie od subwoofera :shock: , mazda mx5 nei ma tylnij polki w ktorej moglbys sobie wcisnac glosnik, tam jest bak paliwa , o awaryjnosci bylo. Skóra to koszt od 1500 do 6000.
Ciesze sie, ze mx5 maja tak zapalonych mlodych fanow, ale naprawde poczytaj najpierw dostepne materialy o aucie a i wiele spraw bedzie dla ciebei jasnych.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
arnoldzik91
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2008, 16:49
Lokalizacja: Radom

01 paź 2008, 18:53

Czytałem bardzo dużo :) no spoko:) poszukam właśnie o tych wymiarach:) zachęcam do kupna subufera ... :D gra kozacko ... Sprawnie dopełni dziurę w dźwięku:P
Jest Konserwa czas na Cabrio <zawstydzony>
arnoldzik91
Posty: 7
Rejestracja: 01 paź 2008, 16:49
Lokalizacja: Radom

02 paź 2008, 15:50

...nie mogę znaleśc tych wymiarów tylnej półki ( baku ) jeśli ktoś mi to zmierzy będę wdzięczny:)
Jest Konserwa czas na Cabrio <zawstydzony>
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

03 paź 2008, 6:27

A co Ty chcesz zrobić, że Ci to potrzebne :roll:
Zmniejszyć bak i wstawić subwoofera :shock:
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2008, 8:17

Pewnie chce wiedzieć jak wygląda bak za tylną półką by wiedzieć co można tam nagrzebać ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

03 paź 2008, 8:19

arnoldzik91 pisze:Witam. Jestem nowy na tym forum :) mam na imię Arnold :D


Ale nie Schwarzenegger więc jest OK :) Witamy :D

arnoldzik91 pisze:(...)Mazda pierwszej generacji jest boska! ma wygląd ekstraaaa.... rozpływam się jak oglądam ten samochód:) Silnik 1.6 :D bardzo mi odpowiada bo mały i pali około 10 literków:) ZERO ELEKTRYKI TYPU ELEKTRYCZNY DACH LUSTERKA SZYBY:D ja tego nie potrzebuje wcale !! Napęd na tył też duża zaleta ale w zimę będzie trzeba uyważac :P
(...)


Oczywiście że jest boska ;)
Silnik 1.6 jest całkiem dobry ale dużej różnicy w spalaniu między 1.8 nie ma. Mimo wszystko jako początkującemu kierowcy polecam 1.6 :)
Nie przesadzajmy z tymi elektrycznymi lusterkami - nie powiesz mi że przekładasz wysiadanie z auta lub naciąganie się w środku żeby ustawić lusterko ponad pstryknięcie w pstryczek-elektryczek :D Śpisz też na podłodze? :D
Napęd na tył to wielka frajda ale trzeba uważać - MX5 to bardzo grzeczne i układne auto a jego granica tolerancji na ludzkie błędy jest baaardzo długa. Musisz jednak uważać - jeśli ją przekroczysz a nie masz doświadczenia z RWD urwie Ci łeb. Tutaj nie ma ostrzeżenia - Miatka idzie, idzie, idzie aż nagle bach! i już obrót o 180 stopni. Wiem bo sam testowałem na mokrym torze - wszystko ładnie, po mokrym zakręcie idzie bardzo szybko, gdy tylko jednak zerwałem przyczepność moje nikłe doświadczenie z RWD sprawiło że od razu wykręciłem bączka. Warto o tym pamiętać.

Nie chcę Cię straszyć bo MX5 to bardzo przyjazny roadster ale jak się przekroczy granicę warto mieć umiejętności.

arnoldzik91 pisze:(...)
Tu jest Zapytanie...
1.Rozglądając się za Mazdunią mam pytanie jakie wymiary tylnej półki bo chce tam położyc subufer...http://allegro.pl/item443669452_super_bas_firmy_jbl_bass_pro_ii_gwarancja_faktura.html

o taki :) do tego jakieś głośniki i radyjko... Muszę miec sprzęt grający jakiś w samochodzie bo kocham głośniki:)


Dobry sprzęt to podstawa.
Mimo wszystko zapomniałbym o tym subwooferze na tylnej półce. Póki masz zamknięty dach miejsca jest sporo ale po jego złożeniu zajmuje on jakąś połowę jeśli nie 2/3 miejsca. Zostaje wtedy może 15, może 20 cm miejsca. Z tego też powodu:
1) nie ma sensu tego tam wrzucać bo będzie to wyglądało idiotycznie;
2) w razie stłuczki rąbnie Cię w łeb tak że zapomnisz jak się nazywasz;
3) jak już to do bagażnika go ale polecam coś innego - poszukaj MX5 z fabrycznymi głośnikami w siedzeniach, w tym z basowymi w oparciach - wprawdzie nie jest to tak głęboki bas jak z subwoofera ale odczucia są bardzo przyjemne; jeśli chcesz słuchać dobrej muzyki polecam, jak chcesz robić hałas na osiedlu to możesz olać moje rady ;)

arnoldzik91 pisze:(...)2. Jak jest z awaryjnością w tym samochodzie ? Osobiście nie będę Miatą szalec czaseem szybciej będę śmigac ale o katowaniu nie ma mowy oczko w głowie:D do ostrego szalenia i wkręcania w obroty jest Suzuki Gsxr 750 srad ... Miata będzie bardzooo szanowana jak tylko będę mógł będę o nią dbac! :)


Jak w każdym samochodzie zależy ona od stanu egzemplarza. Jeśli jest w miarę zadbany (nie czarujmy się, to nie auto z salonu i nie będzie w prefect stanie) to będzie jeździć długo i bezawaryjnie. Jak jest zakatowany to wpakujesz się w worek bez dna. To kwestia tego jak dokładnie obejrzysz auto przed zakupem. Spróbuj na www.roadstery.pl , ekipa polecana przez spore grono tutejszych forumowiczów.

Owocnego szukania ale przede wszystkim - powodzenia na egzaminie :)
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

03 paź 2008, 10:06

moze cos takiego: http://sportscarsinmotion.tripod.com/
poogladaj jakies gotowe rozwiazania np: http://www.miata.net/products/audio/

ja w swojej pierwszej mx-5 miałem na tylnej półce box o wysokości ok 10 cm i w nim były zamocowane głośniki - box byl obity taką samą wykladzina jak reszta auta więc wogóle sie nie wyrożniał - a to dobra metoda na założenie w mx-5 sporych głosników bo bak kończy sie dośc nisko - poszukaj w postach użytkownika "sluba" - pamietam ze w związku z montazem klatki odsłaniał tą półke to mogłbys choć na fotkach obejrzec jak to wyglada...
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

03 paź 2008, 12:28

Załoz w przednie drzwi po dwie dobre 16tki wytlum drzwi i zasil to dobrym wzmakiem nie bedziesz potrzebowal subwoofera, ktory i tam w autach typu cabrio przy otwartym dachu sie nie sprawdza. Zaraz pod tylna polka jest zbiornik, zaden subwoofer tam nie wejdzie ani po prawej ani po lewej moze wejda jakies 16tki bo miejsca jest nie wiele.
a i jak trafisz to bierz mazde z silnikiem 1.8 jest warta doplaty kilku tys, szczegolnie jak ma szpere
ODPOWIEDZ