Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
Witam. Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna mazdy mx5. Byłaby to moja pierwsza mx5. Dużo czytałem opinii i różnych artykułów. Zastanawiam się jednak czy warto kupować mx5 NA rok prod. 1993 1.6; 113KM z przebiegiem 220 000 km.
Co wy Użytkownicy mx5 na ten temat sądzicie ?? Nie chcę się wpędzić w koszty niepotrzebnych mi napraw ani też nie chcę żeby stała cały czas w garażu z powodu awarii związanej z dużym zużyciem części (z powodu przebiegu). Samochód wygląda ładnie i zadbanie silnik bardzo podobnie - wręcz zadziwił mnie swoim zadbanym wyglądem w takim wieku. Cena za samochód to 7200 zł. - wydaje się, że rozsądna, tylko wszystko zakłóca ten przebieg.
Proszę o jakieś sensowne opinie najlepiej potwierdzone doświadczeniem, choć każda opinia będzie pomocna .
Pozdrawiam
Co wy Użytkownicy mx5 na ten temat sądzicie ?? Nie chcę się wpędzić w koszty niepotrzebnych mi napraw ani też nie chcę żeby stała cały czas w garażu z powodu awarii związanej z dużym zużyciem części (z powodu przebiegu). Samochód wygląda ładnie i zadbanie silnik bardzo podobnie - wręcz zadziwił mnie swoim zadbanym wyglądem w takim wieku. Cena za samochód to 7200 zł. - wydaje się, że rozsądna, tylko wszystko zakłóca ten przebieg.
Proszę o jakieś sensowne opinie najlepiej potwierdzone doświadczeniem, choć każda opinia będzie pomocna .
Pozdrawiam
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze: NIE TEN DZIAŁ.
Po drugie: serio przebieg rzędu 220 000 km jest powodem, dla którego nie kupiłbyś samochodu? A co z ogólnym stanem technicznym podzespołów? Jak chcesz, to pierwszy lepszy czesiek zrobi Ci z tego co na budziku 148 000 km, żeby klient był zadowolony. Patrz na stan, a nie cyferki.
Po drugie: serio przebieg rzędu 220 000 km jest powodem, dla którego nie kupiłbyś samochodu? A co z ogólnym stanem technicznym podzespołów? Jak chcesz, to pierwszy lepszy czesiek zrobi Ci z tego co na budziku 148 000 km, żeby klient był zadowolony. Patrz na stan, a nie cyferki.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Sorrki za pomyłkę z działem. Jestem tu nowy.
Z przebiegiem to nie wiem właśnie. Zastanawiam się . Za parę dni dopiero mam jechać i obejrzeć autko osobiście a patrząc po zdjęciach (tylko silnik) to stan wydaje się być dobry. Dorzucę fotkę żeby nie być gołosłownym. Co do reszty elementów to nie wiem, przegląd jest ważny więc można się tym sugerować, że nie jest źle, ale to tylko przy założeniu, że podbity był uczciwą drogą. Wymieniony rozrząd i płyny. Jak mówi obecny właściciel.
Z przebiegiem to nie wiem właśnie. Zastanawiam się . Za parę dni dopiero mam jechać i obejrzeć autko osobiście a patrząc po zdjęciach (tylko silnik) to stan wydaje się być dobry. Dorzucę fotkę żeby nie być gołosłownym. Co do reszty elementów to nie wiem, przegląd jest ważny więc można się tym sugerować, że nie jest źle, ale to tylko przy założeniu, że podbity był uczciwą drogą. Wymieniony rozrząd i płyny. Jak mówi obecny właściciel.
Nie tędy droga.. przegląd nie ma znaczenia, tak samo jak przebig Jak nie masz papieru na wymieniony rozrząd, to go wymieniasz, tak samo jak płyny. To są małe koszta i pół dnia roboty.
Sprawdź newralgiczne elementy + typowe punkty dla każdego auta, poczytaj forum, a w szczególności FAQ, będziesz wiedział więcej na co zwracać uwagę chcąc kupić to auto.
Zdjęcie nie działa, wrzuć na inny serwis, np imgur
Sprawdź newralgiczne elementy + typowe punkty dla każdego auta, poczytaj forum, a w szczególności FAQ, będziesz wiedział więcej na co zwracać uwagę chcąc kupić to auto.
Zdjęcie nie działa, wrzuć na inny serwis, np imgur
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Witam. Mam takie pytanie. na co (stan jakich podzespołów i mniej więcej jak to ocenić) należy zwrócić szczególną uwagę kupując mx5 NA z 1993 roku ?? I drugie pytanie czy taka mazdzia mając około 220 000 km przebiegu może być bardzo podatna na awarie i różne inne usterki ?? Ja jej piłować nie zamierzam więc raczej z moich rąk nie zostanie narażona zbytnio na przykrości.
Podpowiedzcie coś jeśli możecie
Podpowiedzcie coś jeśli możecie
Witam. Mam pytanie. Na co należy zwrócić szczególną uwagę kupując mx5 NA z 1993r silnik 1.6 benzyna (stan jakich podzespołów i jak go ocenić) oraz czy taka mazdzia mając około 220 000 km przebiegu może być bardzo podatna na awarie i różnego typu usterki ?? Ja jej piłować nie zamierzam . Ale czy ogółem warto dokonać zakupu czy raczej szukać oferty z innym (wyższym) rocznikiem ?? I w jakich granicach mniej więcej oscyluje OC i inne opłaty za taką mazdzię ??
Z góry dziękuję za podpowiedzi
Z góry dziękuję za podpowiedzi
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
zbik, ogarnij się, bo straszny zamęt tu siejesz. Jakbyś chociaż uzupełnił swoje miejsce pobytu w ustawieniach profilu, może ktoś by się zgłosił na ochotnika, żeby jechać z Tobą obejrzeć to auto. To chyba najlepszy sposób, żeby nie wtopić na zakupie. Konkretne ogłoszenia i pytania o samochody wrzucaj do tego tematu: viewtopic.php?f=18&t=10408 (przeczytaj regulamin, w szczególności punkt o screenshotach). Zanim wrzucisz posta, przejrzyj też kilka / kilkanaście ostatnich stron tematu, bo auto, którego szukasz mogło już się tam pojawić.
Witam,
od jakiegoś czasu myślę nad zakupem MX-5 w wersji NB i mam w związku z tym parę pytań, na które właściciele miaty na pewno z łatwością będą w stanie mi odpowiedzieć
1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
2. Jaką najlepiej kupić, w dobrym stanie czy w gorszym i samemu doprowadzić do dobrego (co wyjdzie taniej)?
3. Kupić w Polsce, czy sprowadzać z Niemiec?
4. Jaki budżet na 1.8 (w zimie)?
Pozdrawiam,
Maciek
od jakiegoś czasu myślę nad zakupem MX-5 w wersji NB i mam w związku z tym parę pytań, na które właściciele miaty na pewno z łatwością będą w stanie mi odpowiedzieć
1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
2. Jaką najlepiej kupić, w dobrym stanie czy w gorszym i samemu doprowadzić do dobrego (co wyjdzie taniej)?
3. Kupić w Polsce, czy sprowadzać z Niemiec?
4. Jaki budżet na 1.8 (w zimie)?
Pozdrawiam,
Maciek
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
1. Poczytaj forum. Za przeproszeniem, powtórzę oklepany frazes: "w tym wątku już wszystko zostało powiedziane". Przeczytaj od początku. To dużo czytania, ale dowiesz się wszystkiego, czego powinieneś.
2. To zależy tylko od Ciebie. Ciężko ocenić opłacalność, bo sposobów na "poprawki" i wydanie pieniędzy na Miatę jest milion.
3. Taniej w Niemczech. Kiedyś było też "pewniej", ale teraz to już sam nie wiem. Wątek zakupowy ("allegrowy") znajdziesz na forum. Osobiście pierwszej Miaty nie dałbym rady kupić sam, bez pomocy w Niemczech.
4. "Widełki" są szerokie. Tu masz np. NA 1.8 za 15k: viewtopic.php?f=29&t=15516. Wszystko zależy od stanu auta. Rok produkcji i przebieg nie są aż tak istotne jak w przypadku innych aut. Zdrowe NB 1.8 to średnio 20 tys, NBFL-e trochę droższe. NC poniżej 34 tys to najczęściej podstęp. W cenach NA 1.8 się nie orientuję, ale to raczej rzadkość.
2. To zależy tylko od Ciebie. Ciężko ocenić opłacalność, bo sposobów na "poprawki" i wydanie pieniędzy na Miatę jest milion.
3. Taniej w Niemczech. Kiedyś było też "pewniej", ale teraz to już sam nie wiem. Wątek zakupowy ("allegrowy") znajdziesz na forum. Osobiście pierwszej Miaty nie dałbym rady kupić sam, bez pomocy w Niemczech.
4. "Widełki" są szerokie. Tu masz np. NA 1.8 za 15k: viewtopic.php?f=29&t=15516. Wszystko zależy od stanu auta. Rok produkcji i przebieg nie są aż tak istotne jak w przypadku innych aut. Zdrowe NB 1.8 to średnio 20 tys, NBFL-e trochę droższe. NC poniżej 34 tys to najczęściej podstęp. W cenach NA 1.8 się nie orientuję, ale to raczej rzadkość.
Dzięki za odpowiedź, za chwilę się biorę za przeczytanie 32 stron
Zostałem miło zaskoczony co do ceny, myślałem że 20 tys za rozsądne 1.8 to minimum.
A co do Niemiec to znowu czytałem, że drożej ale pewniej i w lepszym stanie, bo niemcy serwisują w ASO i używają kabrio jako pojazdów weekendowych. Jak to w końcu jest?
Zostałem miło zaskoczony co do ceny, myślałem że 20 tys za rozsądne 1.8 to minimum.
A co do Niemiec to znowu czytałem, że drożej ale pewniej i w lepszym stanie, bo niemcy serwisują w ASO i używają kabrio jako pojazdów weekendowych. Jak to w końcu jest?
Możesz trafić w Niemczech miate od turasa, który ją pałował po piachu (nie mam nic do Turków ), a w Polsce zadbaną, klubową weekendową zabawkę. Zależy. Generalnie z własnego doświadczenia po kupnie już 3 miaty - jak chcesz mieć dobre auto od uczciwego sprzedawcy, a nie podróżować po całym kraju w poszukiwaniu tej jednej, to ogranicz się do forum i roadstery.pl aktualnie w dziale sprzedaży na forum jest kilka NB, myślę, że coś wybierzesz
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Jest różnie. Jeśli przy zakupie dobrze sprawdzisz samochód, potem będziesz o niego dbał i nie będzie żadnych podejrzeń co do jego stanu i historii, to na wiosnę powinieneś sprzedać w takiej samej cenie bez większego problemu. Fakt, niektóre auta sprzedają się długo, ale zwykle to jakieś podejrzane egzemplarze, albo szemrani handlarze. Najczęściej, znaną w klubie, dobrej jakości Miatę, z udokumentowaną historią, w nienagannym stanie i dobrze uzasadnionym powodem sprzedaży, sprzedaj się jak ciepłe bułeczki. Ostatniej wiosny, takie egzemplarze po obniżce, o której mówisz, schodziły nawet w kilka godzin.
Jeśli przy zakupie nie dasz się oszukać i nie przepłacisz, to po pół roku nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą w podobnej, a tym bardziej niższej cenie.
Jeśli przy zakupie nie dasz się oszukać i nie przepłacisz, to po pół roku nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą w podobnej, a tym bardziej niższej cenie.
Ok, kupiłem samochód
Teraz pytanie, od razu mówię że użyłem opcji "szukaj", ale ciężko znaleźć cokolwiek sensownego.
Czy w przypadku nb z centralnym zamkiem można w prosty sposób "zintegrować" go z pilotem do zamka? Jeśli tak to jak i jakie to są koszta?
Teraz pytanie, od razu mówię że użyłem opcji "szukaj", ale ciężko znaleźć cokolwiek sensownego.
Czy w przypadku nb z centralnym zamkiem można w prosty sposób "zintegrować" go z pilotem do zamka? Jeśli tak to jak i jakie to są koszta?
mck159 pisze:Ok, kupiłem samochód
Teraz pytanie, od razu mówię że użyłem opcji "szukaj", ale ciężko znaleźć cokolwiek sensownego.
Czy w przypadku nb z centralnym zamkiem można w prosty sposób "zintegrować" go z pilotem do zamka? Jeśli tak to jak i jakie to są koszta?
Zapłaciłem elektrykowi 200zł za otwieranie auta z pilota wraz z otwieraniem bagażnika - polecam - ułatwia to życie niebywale
Podłączenie jednej kostki pod warunkiem nabycia ori sterownika i ori pilota. Dodatkowo nie wiadomo, czy masz wiązkę. Za samego pilota chcieli kolo 300 pln.
U mnie brakowało samego pilota, wiec zdecydowałem się na zakup uniwersalnego sterownika i pilota. Wlutowanie sterownika to robota na jeden wieczór, ale trzeba trochę pogrzebać w kabelki.
U mnie brakowało samego pilota, wiec zdecydowałem się na zakup uniwersalnego sterownika i pilota. Wlutowanie sterownika to robota na jeden wieczór, ale trzeba trochę pogrzebać w kabelki.
Byłem w warsztacie na wymianie oleju i od tego czasu wskaźnik jest trochę odchylony w prawo od pozycji pionowej. Na bagnecie widzę że oleju jest jakieś 5-7mm ponad stan. Czym to grozi? Jak na razie przejechałem może 100km, więc mam nadzieję że nic mi nie grozi?
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
mówisz o wskaźniku ciśnienia oleju? jaką generacją jeździsz? ogólnie nie powinieneś lać za dużo oleju, nadmiar może zostać wyrzucony przez uszczelniacze
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
W NB to chyba normalne, że wskaźnik jest przechylony w prawo. Ja w obydwu Miatach mam mniej więcej tak:
Ponadto, z tego co mi wiadomo, bagnet ma różne wskazania po dwóch stronach, ale sprawdź jeszcze, bo nie jestem na 100% pewien.
Ponadto, z tego co mi wiadomo, bagnet ma różne wskazania po dwóch stronach, ale sprawdź jeszcze, bo nie jestem na 100% pewien.
Ok to u mnie jest nawet trochę bliżej środka. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że przy zimnym silniku zawsze będzie więcej wskazywał, chociaż przy ciepłym też przekraczało, aleminimalnie, dla pewności jednak poprosiłem od odlanie do ilości nieprzekraczającej max
mck159 pisze:Ok to u mnie jest nawet trochę bliżej środka. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że przy zimnym silniku zawsze będzie więcej wskazywał, chociaż przy ciepłym też przekraczało, aleminimalnie, dla pewności jednak poprosiłem od odlanie do ilości nieprzekraczającej max
Ale zaraz zaraz...przecież ten czujnik działa w pozycji 1-0. Czyli albo jest ciśnienie, albo jego brak. Aby wskazywał odczyt jakie jest ciśnienie należy go przerobić:
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?page=Turning+the+NB+Oil+Pressure+gauge+into+a+real+gauge
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Bez względu na to czy będziesz miał olej na poziomie min czy max, wskazówka zawsze będzie wskazywać tyle samo.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.