Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 paź 2014, 11:17

Do NB 1,6 wystarczy sam dyfer torsen, reszta nie jest potrzebna.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
zbik
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2014, 9:41

02 lis 2014, 10:15

Witam. Od dłuższego czasu przymierzam się do kupna mazdy mx5. Byłaby to moja pierwsza mx5. Dużo czytałem opinii i różnych artykułów. Zastanawiam się jednak czy warto kupować mx5 NA rok prod. 1993 1.6; 113KM z przebiegiem 220 000 km.

Co wy Użytkownicy mx5 na ten temat sądzicie ?? Nie chcę się wpędzić w koszty niepotrzebnych mi napraw ani też nie chcę żeby stała cały czas w garażu z powodu awarii związanej z dużym zużyciem części (z powodu przebiegu). Samochód wygląda ładnie i zadbanie silnik bardzo podobnie - wręcz zadziwił mnie swoim zadbanym wyglądem w takim wieku. Cena za samochód to 7200 zł. - wydaje się, że rozsądna, tylko wszystko zakłóca ten przebieg.

Proszę o jakieś sensowne opinie najlepiej potwierdzone doświadczeniem, choć każda opinia będzie pomocna ;).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

02 lis 2014, 10:38

Po pierwsze: NIE TEN DZIAŁ.
Po drugie: serio przebieg rzędu 220 000 km jest powodem, dla którego nie kupiłbyś samochodu? A co z ogólnym stanem technicznym podzespołów? Jak chcesz, to pierwszy lepszy czesiek zrobi Ci z tego co na budziku 148 000 km, żeby klient był zadowolony. Patrz na stan, a nie cyferki.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
zbik
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2014, 9:41

02 lis 2014, 11:18

Sorrki za pomyłkę z działem. Jestem tu nowy.

Z przebiegiem to nie wiem właśnie. Zastanawiam się :P. Za parę dni dopiero mam jechać i obejrzeć autko osobiście a patrząc po zdjęciach (tylko silnik) to stan wydaje się być dobry. Dorzucę fotkę żeby nie być gołosłownym. Co do reszty elementów to nie wiem, przegląd jest ważny więc można się tym sugerować, że nie jest źle, ale to tylko przy założeniu, że podbity był uczciwą drogą. Wymieniony rozrząd i płyny. Jak mówi obecny właściciel.

Obrazek
zbik
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2014, 9:41

02 lis 2014, 11:19

http://speedy.sh/XB6va/20.JPG
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

02 lis 2014, 11:23

Nie tędy droga.. przegląd nie ma znaczenia, tak samo jak przebig ;) Jak nie masz papieru na wymieniony rozrząd, to go wymieniasz, tak samo jak płyny. To są małe koszta i pół dnia roboty.
Sprawdź newralgiczne elementy + typowe punkty dla każdego auta, poczytaj forum, a w szczególności FAQ, będziesz wiedział więcej na co zwracać uwagę chcąc kupić to auto.

Zdjęcie nie działa, wrzuć na inny serwis, np imgur
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
zbik
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2014, 9:41

02 lis 2014, 11:42

okej dzięki za podpowiedź offthe ;)

może teraz zdjęcie zadziała
http://imgur.com/ebnl34R
zbik
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2014, 9:41

03 lis 2014, 20:03

Witam. Mam takie pytanie. na co (stan jakich podzespołów i mniej więcej jak to ocenić) należy zwrócić szczególną uwagę kupując mx5 NA z 1993 roku ?? I drugie pytanie czy taka mazdzia mając około 220 000 km przebiegu może być bardzo podatna na awarie i różne inne usterki ?? Ja jej piłować nie zamierzam więc raczej z moich rąk nie zostanie narażona zbytnio na przykrości.

Podpowiedzcie coś jeśli możecie ;)
zbik
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2014, 9:41

03 lis 2014, 21:21

Witam. Mam pytanie. Na co należy zwrócić szczególną uwagę kupując mx5 NA z 1993r silnik 1.6 benzyna (stan jakich podzespołów i jak go ocenić) oraz czy taka mazdzia mając około 220 000 km przebiegu może być bardzo podatna na awarie i różnego typu usterki ?? Ja jej piłować nie zamierzam ;). Ale czy ogółem warto dokonać zakupu czy raczej szukać oferty z innym (wyższym) rocznikiem ?? I w jakich granicach mniej więcej oscyluje OC i inne opłaty za taką mazdzię ??

Z góry dziękuję za podpowiedzi ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

04 lis 2014, 8:48

zbik, ogarnij się, bo straszny zamęt tu siejesz. Jakbyś chociaż uzupełnił swoje miejsce pobytu w ustawieniach profilu, może ktoś by się zgłosił na ochotnika, żeby jechać z Tobą obejrzeć to auto. To chyba najlepszy sposób, żeby nie wtopić na zakupie. Konkretne ogłoszenia i pytania o samochody wrzucaj do tego tematu: viewtopic.php?f=18&t=10408 (przeczytaj regulamin, w szczególności punkt o screenshotach). Zanim wrzucisz posta, przejrzyj też kilka / kilkanaście ostatnich stron tematu, bo auto, którego szukasz mogło już się tam pojawić.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

05 gru 2014, 15:07

Witam,

od jakiegoś czasu myślę nad zakupem MX-5 w wersji NB i mam w związku z tym parę pytań, na które właściciele miaty na pewno z łatwością będą w stanie mi odpowiedzieć :)

1. Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
2. Jaką najlepiej kupić, w dobrym stanie czy w gorszym i samemu doprowadzić do dobrego (co wyjdzie taniej)?
3. Kupić w Polsce, czy sprowadzać z Niemiec?
4. Jaki budżet na 1.8 (w zimie)?

Pozdrawiam,
Maciek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

05 gru 2014, 15:33

1. Poczytaj forum. Za przeproszeniem, powtórzę oklepany frazes: "w tym wątku już wszystko zostało powiedziane". Przeczytaj od początku. To dużo czytania, ale dowiesz się wszystkiego, czego powinieneś.
2. To zależy tylko od Ciebie. Ciężko ocenić opłacalność, bo sposobów na "poprawki" i wydanie pieniędzy na Miatę jest milion.
3. Taniej w Niemczech. Kiedyś było też "pewniej", ale teraz to już sam nie wiem. Wątek zakupowy ("allegrowy") znajdziesz na forum. Osobiście pierwszej Miaty nie dałbym rady kupić sam, bez pomocy w Niemczech.
4. "Widełki" są szerokie. Tu masz np. NA 1.8 za 15k: viewtopic.php?f=29&t=15516. Wszystko zależy od stanu auta. Rok produkcji i przebieg nie są aż tak istotne jak w przypadku innych aut. Zdrowe NB 1.8 to średnio 20 tys, NBFL-e trochę droższe. NC poniżej 34 tys to najczęściej podstęp. W cenach NA 1.8 się nie orientuję, ale to raczej rzadkość.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

05 gru 2014, 17:26

Dzięki za odpowiedź, za chwilę się biorę za przeczytanie 32 stron :)

Zostałem miło zaskoczony co do ceny, myślałem że 20 tys za rozsądne 1.8 to minimum.

A co do Niemiec to znowu czytałem, że drożej ale pewniej i w lepszym stanie, bo niemcy serwisują w ASO i używają kabrio jako pojazdów weekendowych. Jak to w końcu jest?
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

05 gru 2014, 19:52

Możesz trafić w Niemczech miate od turasa, który ją pałował po piachu (nie mam nic do Turków :) ), a w Polsce zadbaną, klubową weekendową zabawkę. Zależy. Generalnie z własnego doświadczenia po kupnie już 3 miaty - jak chcesz mieć dobre auto od uczciwego sprzedawcy, a nie podróżować po całym kraju w poszukiwaniu tej jednej, to ogranicz się do forum i roadstery.pl :) aktualnie w dziale sprzedaży na forum jest kilka NB, myślę, że coś wybierzesz
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

06 gru 2014, 10:19

mck159 pisze:Zostałem miło zaskoczony co do ceny, myślałem że 20 tys za rozsądne 1.8 to minimum.


Problemem z 1.8 nie jest cena, a dostępność.
Pamiętaj o budżecie na welcome package.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 gru 2014, 13:30

Jednak teraz na naszej giełdzie i allegro jest mnóstwo aut. Nie brakuje też 1.8. To dobry moment, żeby się zorientować w cenach. Wystarczy "przewertować" ogłoszenia.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

11 gru 2014, 17:09

Jeszcze jedno pytanie:

jak jest ze sprzedażą 1.8 nb? Możliwe że w pewnym momencie będę ją musiał szybko upłynnić, czy jeśli powiedzmy dam cenę 1-2k niższą od wartość samochodu, to z doświadczenia łatwo ją sprzedać w rozsądnym czasie?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

12 gru 2014, 13:47

Jest różnie. Jeśli przy zakupie dobrze sprawdzisz samochód, potem będziesz o niego dbał i nie będzie żadnych podejrzeń co do jego stanu i historii, to na wiosnę powinieneś sprzedać w takiej samej cenie bez większego problemu. Fakt, niektóre auta sprzedają się długo, ale zwykle to jakieś podejrzane egzemplarze, albo szemrani handlarze. Najczęściej, znaną w klubie, dobrej jakości Miatę, z udokumentowaną historią, w nienagannym stanie i dobrze uzasadnionym powodem sprzedaży, sprzedaj się jak ciepłe bułeczki. Ostatniej wiosny, takie egzemplarze po obniżce, o której mówisz, schodziły nawet w kilka godzin.

Jeśli przy zakupie nie dasz się oszukać i nie przepłacisz, to po pół roku nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą w podobnej, a tym bardziej niższej cenie.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

14 gru 2014, 6:44

Ok, kupiłem samochód :)

Teraz pytanie, od razu mówię że użyłem opcji "szukaj", ale ciężko znaleźć cokolwiek sensownego.
Czy w przypadku nb z centralnym zamkiem można w prosty sposób "zintegrować" go z pilotem do zamka? Jeśli tak to jak i jakie to są koszta?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

14 gru 2014, 9:35

mck159 pisze:Ok, kupiłem samochód :)

Teraz pytanie, od razu mówię że użyłem opcji "szukaj", ale ciężko znaleźć cokolwiek sensownego.
Czy w przypadku nb z centralnym zamkiem można w prosty sposób "zintegrować" go z pilotem do zamka? Jeśli tak to jak i jakie to są koszta?

Zapłaciłem elektrykowi 200zł za otwieranie auta z pilota wraz z otwieraniem bagażnika - polecam - ułatwia to życie niebywale ;)
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

14 gru 2014, 10:09

A robił to ktoś samemu? Skoro jest centralny zamek to pewnie tylko podłączenie jakiejś kostki ;)
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

14 gru 2014, 10:13

Podłączenie jednej kostki pod warunkiem nabycia ori sterownika i ori pilota. Dodatkowo nie wiadomo, czy masz wiązkę. Za samego pilota chcieli kolo 300 pln.
U mnie brakowało samego pilota, wiec zdecydowałem się na zakup uniwersalnego sterownika i pilota. Wlutowanie sterownika to robota na jeden wieczór, ale trzeba trochę pogrzebać w kabelki.
GSL
Donator
Donator
Posty: 103
Rejestracja: 18 mar 2014, 21:35
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Słupsk

14 gru 2014, 21:01

U mnie brakowało pilota. Kupilem sterownik z pilotem (bo tylko tak dziala) orginal z rozbieranego auta. Wymiana sterownika to 2 min potem procedura restartu centralnego i dziala.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

21 gru 2014, 20:01

Byłem w warsztacie na wymianie oleju i od tego czasu wskaźnik jest trochę odchylony w prawo od pozycji pionowej. Na bagnecie widzę że oleju jest jakieś 5-7mm ponad stan. Czym to grozi? Jak na razie przejechałem może 100km, więc mam nadzieję że nic mi nie grozi?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

21 gru 2014, 23:27

mówisz o wskaźniku ciśnienia oleju? jaką generacją jeździsz? ogólnie nie powinieneś lać za dużo oleju, nadmiar może zostać wyrzucony przez uszczelniacze
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

21 gru 2014, 23:43

NB,tak wskaźnik ciśnienia oleju. jutro jadę do tego mechanika z powrotem żeby mi odlał (nie mam dostępu do kanału)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

22 gru 2014, 11:15

W NB to chyba normalne, że wskaźnik jest przechylony w prawo. Ja w obydwu Miatach mam mniej więcej tak:

Obrazek

Ponadto, z tego co mi wiadomo, bagnet ma różne wskazania po dwóch stronach, ale sprawdź jeszcze, bo nie jestem na 100% pewien.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

22 gru 2014, 12:53

Ok to u mnie jest nawet trochę bliżej środka. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że przy zimnym silniku zawsze będzie więcej wskazywał, chociaż przy ciepłym też przekraczało, aleminimalnie, dla pewności jednak poprosiłem od odlanie do ilości nieprzekraczającej max :)
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 gru 2014, 13:10

mck159 pisze:Ok to u mnie jest nawet trochę bliżej środka. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że przy zimnym silniku zawsze będzie więcej wskazywał, chociaż przy ciepłym też przekraczało, aleminimalnie, dla pewności jednak poprosiłem od odlanie do ilości nieprzekraczającej max :)

Ale zaraz zaraz...przecież ten czujnik działa w pozycji 1-0. Czyli albo jest ciśnienie, albo jego brak. Aby wskazywał odczyt jakie jest ciśnienie należy go przerobić:
http://wiki.miata.net/tiki-index.php?page=Turning+the+NB+Oil+Pressure+gauge+into+a+real+gauge

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

22 gru 2014, 13:29

Bez względu na to czy będziesz miał olej na poziomie min czy max, wskazówka zawsze będzie wskazywać tyle samo.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
ODPOWIEDZ