Miata - jazda na co dzień?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

toms
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar 2007, 19:12

29 mar 2007, 19:31

Witam

Moja pierwsza wiadomość na forum. Mam nadzieję, że nie ostatnia :).

Mam dosyć swojego obecnego samochodu :/. Jeszcze jestem młody, nie mam rodziny na utrzymaniu. Mogę troszkę zaszaleć. Zamiast następnego hatchbacka chcę kupić roadstera :).
Będzie to mój jedyny samochód i główny środek transportu (cały rok!). Planuję nim jeździć 3 lata.

Czy Miata sprawdzi się jako samochód na co dzień? - głównie dojazd do pracy. Oczywiście chcę jeżdzić cały rok (w zimie hard-top).

Dysponuję kwotą 30 000 - 35 000 zł więc nie będzie to nówka (celuję w NB, jeśli znajdę będzie z automatem) :mrgreen:. Nie zajeżdżę tego cudeńka?
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

29 mar 2007, 20:57

Zakręcona jak sierp, twarda jak młot, sztuka nie do zajechania;)
da rade, ale lepiej zapytaj weteranów miaty:)!!
Ja śmigam raptem 4miesiące (jakoś tak). I ani spalanie (1.8 robi sie łakomy czasem ale..) ani awaryjność (rocznik 98`) nie powaliła budżetu studenckiego ;) (student na dopingu- praca,ale nadal to nie kokosy)
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

29 mar 2007, 21:18

Toms, auto bez problemu nadaje się do codziennej jazdy. Musisz jednak liczyć się z tym, że to nie jest komfortowy samochód. Po zamknięciu dachu jest trochę klaustrofobiczny, w trasie trochę głośny. Ale jak piszesz - jesteś młody, na wygody masz jeszcze czas. Jeśli mogę coś doradzić, to bierz auto sprawdzone. Np. auto Karola jest minimalnie droższe ale na pewno warte polecenia i do tego posiada hardtop.

tx
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

29 mar 2007, 21:49

Ja jezdze caly rok - chyba to juz bedzie moj trzeci rok. Nie widze jakis specjalnych problemow z uzytkowaniem MX-5 na codzien przez caly rok. A jezdze dosc duzo, bo poza urlopami nie ma takiego dnia, zebym nie jechal gdzies samochodem :-) Jesli chodzi o awaryjnosc - wszystko to co zostalo napisane powyzej to prawda - ten samochod sie nie psuje. :-) Czyli jazda od przegladu do przegladu :-)

To fakt, ze ten samochod jest maly i nie wygodny, ale do tego mozna przywyc. Ja sie chyba starzeje, bo mi coraz bardziej przeszkadza halas w MX-5. Nie wiem czy to jest spowodowane, ze kiedys mi nie przeszkadzalo - a teraz przeszkadza. Co ciekawe, jak tylko zdejme dach - wszystko wraca do normy i mysli o zmiane samochodu zostaja gdzies za mna ;-)

Tak wiec - jak to mowia studenci - spoko! ;-))) A za taka kwote jaka piszesz - mysle, ze cos ciekawego uda Ci sie znalezc. Pogadaj z Pawel - on sprzedaje swoje NB i jest w automacie, jako chyba jedyne z wystawionych obecnie na sprzedaz.

Powodzenie w poszukiwaniach!!!
7 zima z MX-5
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

29 mar 2007, 22:29

lkraw pisze:Co ciekawe, jak tylko zdejme dach - wszystko wraca do normy i mysli o zmiane samochodu zostaja gdzies za mna ;-)


Miata top up i Miata top down to dwa różne auta :) Pierwsze to ciasny, głośny, ale fajnie jeżdżący samochodzik. W tym ostatnim nie przeszkadza nic, mija zły humor, ból głowy i w ogóle życie jakby piękniejsze :)

tx
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2007, 7:21

Paweł sprzedaje swoją w automacie (czerń i brąz), przywiezioną z USA.
Szczegóły na allegro.
Ja także wystawiam swoją na sprzedaż, jednak u mnie cena nie podlega negocjacji.
Co do jazdy całorocznej ... ja używam miatki przez rok cały i często dowożę osobę pow. 70 lat do pracy i jakoś ta osoba nie narzeka, więc z tym brakiem komfortu to chyba nie jest tak do końca. Cóż Maybach to nie jest ale daje sobie radę doskonale po polskich drogach.
Co do frajdy z jazdy ... trudno opisać, trzeba się przejechać. To autko dla kogoś kto ceni sobie stały grymas na twarzy, nazywany powszechnie uśmiechem.
Bezawaryjność - jeśli trafisz na auto zadbane, z pewnej ręki i bez przejść (a to b. trudne w Polsce) i będziesz miał całą historię serwisów udokumentowaną, pilnował rocznych przeglądów, to zaskoczy się niska awaryjność MX5, która - wg chłopców z TopGear - "nigdy cię nie zawiedzie".
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

30 mar 2007, 7:54

Gratuluję pomysłu - miałem dokładnie taki sam 3 lata temu. Jak jeździć miatą, to tylko codziennie. Robię około 30 kkm (chyba powinno być Mm) rocznie i praktycznie zawsze miata mi wystarcza. Oczywiście nie zabiorę więcej niż 1 osoby, dużego bagażu itp. Wszyskto jest kwestią kompromisu. Mam podobne do kolegów odczucia co do uciążliwości hałasów - mimo, że ze zdjętym dachem jest głośniej, bardziej to wkurza kiedy dach jest w górze. Prawdopodobnie dlatego, że wtedy auto bardziej przypomina 'zwykłe', a te ostatnio są bardzo ciche. Po trzech latach jazdy mx-5, kiedy wsiadam do innego auta mam zawsze następujące odczucia:
1. jak tu wysoko
2. jaka wielka kierownica (to akurat specyfika mojej miaty sprawia)
3. jak tu ciemno
4. dlaczego tak buja?
5. dlaczego nikt nie patrzy?
Poczytaj wątki techniczne, poszukaj też na starym forum na yahoo, ale i tak wątpię byś znalazł informację, że komuś rozleciał się silnik bez powodu, urwało się koło, albo auto nie odpaliło rano. Do tego nawet ostre traktowanie nie psuje ani motoru, ani zawieszenia. Można zacząć wierzyć w cuda;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
matti
Posty: 121
Rejestracja: 30 lis 2006, 14:05
Model: NA
Wersja: miata
Lokalizacja: Poznań

30 mar 2007, 10:17

cóż mogę dodać - konrad !!!!!!!! te 5 punktów to strzał w dyche
podpisuje się pod tym w 100 procentach
pozdro
WIND IS PAINTER OF MY SKY
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 mar 2007, 13:56

toms pisze:Witam

Moja pierwsza wiadomość na forum. Mam nadzieję, że nie ostatnia :).

Mam dosyć swojego obecnego samochodu :/. Jeszcze jestem młody, nie mam rodziny na utrzymaniu. Mogę troszkę zaszaleć. Zamiast następnego hatchbacka chcę kupić roadstera :).
Będzie to mój jedyny samochód i główny środek transportu (cały rok!). Planuję nim jeździć 3 lata.

Czy Miata sprawdzi się jako samochód na co dzień? - głównie dojazd do pracy. Oczywiście chcę jeżdzić cały rok (w zimie hard-top).

Dysponuję kwotą 30 000 - 35 000 zł więc nie będzie to nówka (celuję w NB, jeśli znajdę będzie z automatem) :mrgreen:. Nie zajeżdżę tego cudeńka?


Witam wszystkich i bardzo dziekuje za pamiec i przypomnienie o sprzedazy mojej NB.
Toms jesli chcesz obejrzec samochod daj znac w ogloszeniu jest moj numer telefonu ale podam takze tutaj: 661 999 991
Nie przejmuj sie cena - jest do negocjacji a dla klubowiczow (takze przyszlych) cena bedzie duzo lepsza:-) :grin:
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
mac04
Posty: 23
Rejestracja: 18 lip 2006, 21:46
Lokalizacja: Wwa

30 mar 2007, 15:22

ja kupiłem Miate dla siebie, a moja narzeczona miała jeździć Mondeo... Dałem się jej raz przejechać i zgadniejcie jaki jest efekt tego wydarzenia??? :mrgreen:

to auto uzaleznia i jest fantastycznym wstępem do przygody z cabrio, która może pozostać miłością do tego samochodu na lata, bądź przesiadką kiedyś na coś większego, jak kto lubi. Znam przypadki potwierdzające obie teorie.

Co do użytkowania na codzień, trudny temat gdy na zimię nie ma się garażu. Łza się kręci na myśl o mx-5 stojącej w 30-stopniowym mrozie... Ale to rzecz możliwości i gustu.
Nie ma jazdy bez Mazdy ;-)
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 mar 2007, 15:43

A propo - Patryk sprzedał swoja MX-5?
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

30 mar 2007, 16:43

Jeszcze nie. I mi się przyznał, że jak po przerwie do niej wsiadł, to mu się przypomniały stare, dobre lata;)
Co do garażu - nie trzeba mieć, można wynająć.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
toms
Posty: 2
Rejestracja: 29 mar 2007, 19:12

13 kwie 2007, 8:49

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Za oferty także :).

Samochód jest mały i mam małe obawy. Wzrost 196cm, zastanawiam się czy głowa nie będzie mi wystawała ponad szybę. Jeśli nie, to czy nogi się zmieszczą i jak będzie z zamkniętym dachem :).

Z automatu zrezygnuję niestety (względy praktyczne - ew. problemy z naprawą, jedyny samochód i długie czekanie na sprowadzanie skrzyni z Reihu nie wchodzi w grę).


ps. Niestety klima musi być :).
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

13 kwie 2007, 9:50

196 to za dużo... szczególnie na co dzień...:( pierwszą reakcją mego dobrego kolegi (198 chyba) było- kupuj dwa, ja też biore;). Niestety przy pierwszej przymiarce do mojej fakt był oczywisty- to się nie da...
JTMX-5NBFL
Posty: 385
Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
Lokalizacja: żegnam wszystkich

13 kwie 2007, 13:16

toms, klima w cabrio? Ciekaw jestem jak to jest w praktyce.
Cabrio w upalne lato z "czapką" tylko po to bo klima? Po co więc cabrio?
Zdaję sobie sprawę, że na czerwonym świetle trochę grzeje, ale coś za coś.
Jak to jest z tą klimą w praktyce Miatomaniacy i czy skrzynie automatyczne się psują?
Wydaje mi się, że jest to legenda...
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
szymu
Posty: 23
Rejestracja: 06 kwie 2007, 16:35
Lokalizacja: kraków

13 kwie 2007, 13:17

Przemek Vonau pisze: Do tego 3 tygodnie na Sycylii, na snowboard (z deskami) do Austrii, z seterem na Bałkany


z deskami do mx5? jak?? :)

Konrad pisze:30 kkm (chyba powinno być Mm)


kolega informatyk? ;)

Ancymon pisze:196 to za dużo... szczególnie na co dzień...:( pierwszą reakcją mego dobrego kolegi (198 chyba) było- kupuj dwa, ja też biore;). Niestety przy pierwszej przymiarce do mojej fakt był oczywisty- to się nie da...


a 192cm? jest ktoś wśród klubowiczów o podobnym wzroście? zastanawiam się właśnie nad kupnem miatki i powiem szczerze, że rozmiary autka nie napawają mnie optymizmem. czy nie będę dotykał głową dachu albo czy górna rama szyby nie będzie mi zasłaniała drogi?
czy jest tu ktoś z krakowa, kto pomógłby mi sprawdzić moje obawy?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 kwie 2007, 21:16

JTMX-5NBFL pisze:czy skrzynie automatyczne się psują?
Wydaje mi się, że jest to legenda...


tak - psuja sie. sam jestem ofiara takiego wynalazku. przecietnie automat wytrzymuje 200 tys km (wiekszosc uzytkownikow tak mowi). mozna jeszcze wymieniac olej i filtr, co przedluzy zycie skrzyni, ale do ilu to juz nie wiem. nawet jesli to bedzie drodbnostka to w serwisie za sam demontaz i diagnoze trzeba placic okolo 500-600 zl, wiec jest to moze wygodny, ale kosztowny interes :wink: do tego dochodza problemy z holowaniem, ktore jest stanowczo odradzane :neutral:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

13 kwie 2007, 22:37

szymu pisze:z deskami do mx5? jak?? :)

Na bagażniczku... Jak w jednym z Bondów na Lotusie;)
szymu pisze:
Konrad pisze:30 kkm (chyba powinno być Mm)


kolega informatyk? ;)

Yhmm. Trochę matematyk. Inżynier. Umysł z imadła - ściśnięty czy ścisły, jakoś tak.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2007, 7:18

Klima w kabrio fajna sprawa. i sie nie psuje w mx-5.

w mx-5 klima ma za zadanie chłodzić stopu w ciepły dzień przy dłuższej jeździe.
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 kwie 2007, 19:07

szymu pisze:a 192cm? jest ktoś wśród klubowiczów o podobnym wzroście?


193 cm

no cóż jest ciasno, ale się mieszcze, największy problem to kierownica obijająca się o kolana, trzeba myślec o kierownicy 36 i mniej cm, najlepiej z płaskim dołem

głową o dach się nie obijam :)
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
szymu
Posty: 23
Rejestracja: 06 kwie 2007, 16:35
Lokalizacja: kraków

15 kwie 2007, 14:14

Rad Mox pisze:193 cm

no cóż jest ciasno, ale się mieszcze, największy problem to kierownica obijająca się o kolana, trzeba myślec o kierownicy 36 i mniej cm, najlepiej z płaskim dołem

głową o dach się nie obijam :)


ale zmiana kierownicy na mniejsza = utrata poduszki powietrznej prawda?
wiem, ze sa rozne opinie na ten temat, ja jednak wole miec taki gadzet :)
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

15 kwie 2007, 20:33

w zasadzie tak (ja mam 90r, nie mam air-a), w NB Nardi fabryczny ma dość znośny rozmiar, musisz się przymierzyć, można się nieco bawić z tapicerką foteli, a dokładniej tym co jest pod tapicerka aby nieco głębiej siedzieć, każdy cm będzie miał znaczenie.....
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
kot...
Posty: 77
Rejestracja: 22 lut 2007, 18:29
Lokalizacja: Wroclaw/ Olsztyn

15 kwie 2007, 20:37

toms pisze:Będzie to mój jedyny samochód i główny środek transportu (cały rok!). Planuję nim jeździć 3 lata.

Czy Miata sprawdzi się jako samochód na co dzień? - głównie dojazd do pracy. Oczywiście chcę jeżdzić cały rok (w zimie hard-top).

Dysponuję kwotą 30 000 - 35 000 zł więc nie będzie to nówka (celuję w NB, jeśli znajdę będzie z automatem) :mrgreen:. Nie zajeżdżę tego cudeńka?


Popieram ze MX5 to idealne autko, nawet jako caloroczne- moje wlasnie takie jest, sluzy mi na codzien w pracy przez caly rok i jest jedynym autkiem w moim domu, mieszcza sie w nim rzeczy dwoch osob, wiec nie jest zle.
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

01 maja 2007, 12:55

Ja mam 20 lat i uważam że MX5 to strzał w 10.
Dla ciebie i laski wystarczy :) na wakacje.
Pozdrawiam
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

22 maja 2007, 13:14

Miatka super auto, ale dla mnie jako drugie... mam teraz 200sx i ta mała ławeczka z tyłu baardzo się przydaje, a jeszcze bardziej rozkładane tylne fotele... i czasem bałem zostawiać się miatki na deszczu przez długi czas, że zmoknie...
[url]www.driftking.pl[/url]
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

22 maja 2007, 15:15

driftking, masz s13 czy s14? jak porownasz prowadzenie nissana i mazdy?
xxx
walfer
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2008, 18:26
Lokalizacja: Luxembourg/Warszawa

22 cze 2008, 21:38

taki znalazlem oto produkt:

http://www.teammiata.com/mall/Luggage_Rack.asp

swoja droga nie myslalem o wożeniu na miacie rowerów...

pzdr
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

23 cze 2008, 18:38

no ale żeby nawet w "Installation Information" przodem do tyłu kazali :shock:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2008, 19:30

Adi pisze:przodem do tyłu kazali


bagażnik ? przecież dobrze jest...
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

23 cze 2008, 22:18

już na forum o tym było - wedle zdrowego rozsądku to ta "barierka"od strony kabiny być powinna co by walizeczka(lub skrzynka piwa :mrgreen: czy co tak kto wozi) przy hamowaniu czy w czasie wypadku w potylice kierowcy / pasazera nie przydzwoniła
ale jak kto woli.
ODPOWIEDZ