Zakup NC

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

pysioop
Posty: 3
Rejestracja: 03 gru 2023, 20:38
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

07 gru 2023, 15:50

Cześć,

Zastanawiam się nad zakupem NC i zastanawiam się nad MX-5 przy każdej zmianie auta i chyba to jest ten czas :)
Poprzednio miałem auto pewnej niemieckiej marki z silnikiem, który brał olej w jednym obróciła się panewka przygody z mechanikami itd. finalnie auto pochłonęło kupę kasy, odebrało mi kilka lat życia i dużo czasu. Koniec końców sprzedało się za pół darmo. Na szczęście ten temat zamknięty.

W związku z tym, że auto brało olej mam obawę przed MX-5. Słyszałem, że przedlifty lubią łykać i potrafi się obrócić panewka. Czy ten problem dotyka obu silników 1.8 i 2.0?
Trochę przeraża mnie fakt, ponieważ dostałem kilka ofert tych aut i były po wymianach silników/remontach itd. nawet zdarzają się remonty skrzyni (manual)
Stąd moje kolejne pytanie. Jak jest z wytrzymałością tych skrzyni?

Auto używane jako daily przeze mnie będzie używane przez cały rok co doradzacie wersja z miękkim czy twardym dachem? Mi bardziej podoba się miękki :)

Czy dużo lepszą opcją jest zakup polifta?

Chciałbym się zmieścić w zakupie do 40k i w tej cenie z tego co próbowałem coś znaleźć to tylko wersja 1.8...
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2023, 8:31

Z silnikami jest różnie. Jeśli chodzi o branie oleju to raczej 1.8 ma gorszą opinię, ale bywały osoby u których nic nie ubywało. W 2.0 trochę lepiej (mi moja nic nie bierze), ale też zdarzały się osoby które narzekały na tą wersję silnika. Nikt Ci nie da 100% pewności, że jak weźmiesz 2.0 to będzie ok, a 1.8 na pewno będzie brało olej.

Co do miękkiego dachu to ja swoją jeżdżę cały rok od 6 lat i nic się z nim nie dzieje. Polecam tylko zaimpregnować go (najlepiej 2x w roku - jesienią i na wiosnę). Wtedy woda kropelkuje jak na lakierze z powłoką.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 gru 2023, 9:01

Jeśli chcesz zawiązać się z autem na dłużej i w miarę bezstresowo to zdecydowanie NCFL 2.0, z pewnych rąk będzie najlepszym rozwiązaniem.

Wersja PRHT z twardym dachem jest bardzo udanym rozwiązaniem i do tego praktycznym. Osobiście na daily celował bym w to. Co nie zmienia faktu, że soft top też można spokojnie używać cały rok. Wielu uważa, że linia PRHT jest ładniejsza choć to nie klasyka roadstera.

W moim przypadku ncfl 2.0 PRHT okazało się najlepszym i najbardziej niezawodnym daily pojazdem ze wszystkich jakie posiadałem (wliczając w to wszystkie kombi i inne skody). Nim też pokonałem najwięcej kilometrów bez żadnej awarii która zatrzymałaby samochód w miejscu.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 725
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

08 gru 2023, 9:14

Ogólnie powtarzane info to takie że:
2.0 nie ma problemu z olejem, a 1.8 w większości ma
Dużo aut jest z premedytacja kupowane z 1.8 do swapa (bo 1,8 słabe i "podejrzane" ) stąd tyle tych aut np. z 2.5l
Skrzynie nie są awaryjne, jedynie 6b podobno gorzej chodzi jak 5b na zimno. (Ja mam 6b i zimna skrzynia rzeczywiście jest denerwująca te pierwsze 2km)


Dach kwestia gustu, ale mechanizm twardego nie ma żadnych fakapów.

Ogólnie bym nie brał 1,8 pod uwagę.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
pysioop
Posty: 3
Rejestracja: 03 gru 2023, 20:38
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2023, 10:57

Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

08 gru 2023, 11:47

Pobór oleju czy obrócone panewki przy pewnych przebiegach to norma w przedliftach, przerobiliśmy tego sporo.

Jak chcesz spać spokojniej to lepiej dozbierać do NCFL 2.0 tak jak wspomniał @irekJ :git:
pysioop
Posty: 3
Rejestracja: 03 gru 2023, 20:38
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2023, 12:57

A da rade znaleźć polifta 2.0 do 40k?
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

08 gru 2023, 23:40

Powiem Wam, że jak czytam ten wątek, to aż mi się szkoda robi zdecydowanej większości użytkowników pontonów... :D Przecież statystyczna większość to te przeklęte przez Was 1.8 :D
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

09 gru 2023, 8:49

Bardzo duzo 1.8 sie popsulo, ale nie robmy z tego szrotu. Szczegolnie ze poliftowe 1.8 sa juz o wiele lepsze niz przedliftowe.
Zreszta, jak ktos bierze 1.8 a nie 2.0 to znaczy ze raczej nie szuka osiagow, wiec przy dbaniu o olej, zajedzie takim nawet przedliftowym 1.8 na luzie do 200kkm.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Jary
Posty: 36
Rejestracja: 31 paź 2022, 19:45
Model: NC FL
Lokalizacja: DE

20 mar 2024, 11:08

Gdzie jest problem z braniem oleju w 1.8? Pierścienie zbierające czy coś innego?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 mar 2024, 18:15

Najbardziej pierścienie. Ale ogólnie jak robić to całość, uszczelniacze zaworowe, luz zaworów, czasem rozrząd. Do tego uszczelki itp, robocizna i finalnie zbiera się wór pieniędzy.

Jakbym miał się z tym pieprzyć to wolałbym remontowac 2.3. Będzie palic tyle samo za to jechać lepiej niż 2.0

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Jary
Posty: 36
Rejestracja: 31 paź 2022, 19:45
Model: NC FL
Lokalizacja: DE

22 mar 2024, 10:29

Ja wiem, ale na realia niemieckie taki swap silnika na 2.0 lub co gorsza na taki, który nigdy w aucie nie siedział fabrycznie, to to dopiero wór € :D
Pytam tak z ciekawości. Mam właśnie 1.8 i muszę pilnować stanu na bagnecie.
Jakieś płukanki spowolnią, zastopują zwiększanie się poboru oleju? Jak wasze doświadczenia?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 mar 2024, 19:23

Ja kombinowałem gdy miałem 1.8, nic nie wyszło. Na drodze wciągała 1.5L/1000 jak przedtem, na torze 4L / trackday

Zdaje się Coobcio próbował i udało mu się uzyskać .... wzrost zużycia do 6L/1000 czy jakos tak xD

Być może działając na wcześniejszym etapie szanse powodzenia są większe.

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 mar 2024, 9:17

Jary pisze:
22 mar 2024, 10:29
Ja wiem, ale na realia niemieckie taki swap silnika na 2.0 lub co gorsza na taki, który nigdy w aucie nie siedział fabrycznie, to to dopiero wór € :D
Pytam tak z ciekawości. Mam właśnie 1.8 i muszę pilnować stanu na bagnecie.
Jakieś płukanki spowolnią, zastopują zwiększanie się poboru oleju? Jak wasze doświadczenia?
Jeżeli nie bierzesz pod uwagę swapu (tak jak Alex napisał: najbardziej rozsądna opcja) albo remontu silnika, to zostaje ci stosowanie gęstszego oleju. 5w50 albo 10w60. Pamiętaj tylko że gęstszy olej oznacza słabszy przepływ oleju a to może skutkować szybszym zużyciem silnika.
Miałem kiedyś astrę z 1.6 ecotec co siorbała 1l/1000. Po zmianie z 5w30 na 10w40 siorbała jakieś 0.7/1000
ODPOWIEDZ