Koszty serwisu

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

ak80
Posty: 18
Rejestracja: 07 lip 2021, 18:41
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2021, 15:10

Zapytam bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach.Czy to normalna cena serwisu(poza aso)
Klocki i tarcze we wszystkich kołach.
Olej motul i filtr
Somda lambda(orginał)
Robocizna+naprawa jakiegoś tłoczka przy hamulcu?
Za wszystko 3tys.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 lip 2021, 15:30

ak80 pisze:
27 lip 2021, 15:10
Zapytam bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach.Czy to normalna cena serwisu(poza aso)
Klocki i tarcze we wszystkich kołach.
Olej motul i filtr
Somda lambda(orginał)
Robocizna+naprawa jakiegoś tłoczka przy hamulcu?
Za wszystko 3tys.
Jeżeli pytasz o Passata to drogo, Jeżeli o mclarena to tanio...
Jakie auto? Jakie klocki i tarcze?
ak80
Posty: 18
Rejestracja: 07 lip 2021, 18:41
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2021, 15:44

Jestem na forum mx5 ,o inne auto nieśmiałbym pytać;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

27 lip 2021, 15:54

Zgaduję, że piszesz o NC. Nie znam ce5n części, ale biorąc pod uwagę doświadczenia z NB, to wyglądałoby to tak:
Komnplet części układ hamulcowy 700 PLN, Robocizna 300 PLN za oś, razem 1400 plus ew. płyn.
Wymiana oleju to Robocizna 200-400 PLN, olej obecnie 200 PLN, filtr 100, razem np. 500 PLN
Oszacuj sobie sondę i co tam jeszcze i już wiesz. Do tego warsztat może sprzedawać Ci materiały z jakimś narzutem.
To wszystko przy cenach w zwykłym warsztacie w centrum dużego miasta. Pewnie na prowincji u mietka-garażówca byś zaoszczędził.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 lip 2021, 17:38

pistenbully pisze:
27 lip 2021, 15:54
Zgaduję, że piszesz o NC. Nie znam ce5n części, ale biorąc pod uwagę doświadczenia z NB, to wyglądałoby to tak:
Komnplet części układ hamulcowy 700 PLN, Robocizna 300 PLN za oś, razem 1400 plus ew. płyn.
Wymiana oleju to Robocizna 200-400 PLN, olej obecnie 200 PLN, filtr 100, razem np. 500 PLN
Oszacuj sobie sondę i co tam jeszcze i już wiesz. Do tego warsztat może sprzedawać Ci materiały z jakimś narzutem.
To wszystko przy cenach w zwykłym warsztacie w centrum dużego miasta. Pewnie na prowincji u mietka-garażówca byś zaoszczędził.
Filtr oleju do nb za 100 PLN i wymiana za 400? Kurde, troszkę się pozmieniało w Polsce odkąd wyjechałem :/
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

27 lip 2021, 17:45

Hehe, nie, filtr to dychę. Sorry, tak to jest, jak się pisze z telefonu...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

27 lip 2021, 17:47

ak80 pisze:
27 lip 2021, 15:10
Zapytam bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach.Czy to normalna cena serwisu(poza aso)
Klocki i tarcze we wszystkich kołach.
Olej motul i filtr
Somda lambda(orginał)
Robocizna+naprawa jakiegoś tłoczka przy hamulcu?
Za wszystko 3tys.
Nie, to nie jest normalne, zostałeś zwyczajnie "skrojony".
Wg mnie części +robocizna to max, ale to maxxxx = 2 tys.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

27 lip 2021, 17:55

Tomai pisze:
ak80 pisze:
27 lip 2021, 15:10
Zapytam bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach.Czy to normalna cena serwisu(poza aso)
Klocki i tarcze we wszystkich kołach.
Olej motul i filtr
Somda lambda(orginał)
Robocizna+naprawa jakiegoś tłoczka przy hamulcu?
Za wszystko 3tys.
Nie, to nie jest normalne, zostałeś zwyczajnie "skrojony".
Wg mnie części +robocizna to max, ale to maxxxx = 2 tys.
To zależy jakie tarcze i klocki ma założone. Same te części mogły kosztować nawet 1,5tys.
Mało tu szczegółów

Na przykład w NB BBK komplet klocków Stoptecha to jakieś 600zł. Można kupić też komplet za 200zł.
ak80
Posty: 18
Rejestracja: 07 lip 2021, 18:41
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2021, 18:38

Nie chciałem tutaj wszczynać gównoburzy.Nie mam klocków i tarcz z najwyższej póły.To to raczej koszt rzędu 600-700zł za komplet bre czy jakoś tak.
Nie uważam też że powinienem zapłacić 2tys.sonda to koszt 700-800zł.
Tak czy inaczej uważam że z 500zł przepłaciłem.
Zmienię warsztat i już.
Pis bierze się za lekarzy czy adwokatów zakładając im kasy itp.a największa patologia ciągle ma się dobrze.Nawet faktury nie dostałem
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

27 lip 2021, 19:50

ak80 pisze:
27 lip 2021, 18:38
Nie chciałem tutaj wszczynać gównoburzy.Nie mam klocków i tarcz z najwyższej póły.To to raczej koszt rzędu 600-700zł za komplet bre czy jakoś tak.
Nie uważam też że powinienem zapłacić 2tys.sonda to koszt 700-800zł.
Tak czy inaczej uważam że z 500zł przepłaciłem.
Zmienię warsztat i już.
Pis bierze się za lekarzy czy adwokatów zakładając im kasy itp.a największa patologia ciągle ma się dobrze.Nawet faktury nie dostałem
Zadzwoń do ASO i niech ci wycenia to, co opisałeś, będziesz miał jakaś skale porównawcza. Może wręcz stwierdzisz, ze zaoszczędziłeś (-: Moim zdaniem w Warszawie i okolicach w miarę dobre nie-ASO warsztaty biorą 150-200 zł za godzinę pracy, a te czynności które wymieniłeś rozliczają wg czasu pracy plus potrzebne części i płyny. Wymiana oleju silnikowego to maks 30 minut, wymiana tarcz i klocków zależy od tego jak bardzo zapieczone są stare, ale sprawny warsztat uwinie sie wraz z odpowietrzeniem pewnie w 1-1,5h. Co do sondy to nie mam doświadczenia w wymianie w MX5.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2021, 20:16

Był tu kiedyś taki jeden, który na pozakupowy serwis względnie ogarniętej NA w ASO wydał 15.000 zł :D
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

27 lip 2021, 22:05

Tak, na pierwszy rzut oka cena wydaje się średnio atrakcyjna, ale bez dokładnych informacji jakie oleje i części zostały założone nie ma co wydawać ostatecznych wyroków.
konopa pisze:
27 lip 2021, 20:16
Był tu kiedyś taki jeden, który na pozakupowy serwis względnie ogarniętej NA w ASO wydał 15.000 zł :D
Ten serwis obejmował chyba trochę więcej niż wymianę oleju, ale fakt, zapada w pamięć, a to już kilka lat temu było.
I tak najlepsze że niedługo potem poszła na sprzedaż, w ogóle jak mnie pamięć nie myli kolega założył tutaj konto wyłącznie do sprzedaży i nawet nie był w tym subtelny xD
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2021, 22:16

D4C pisze:
27 lip 2021, 22:05
I tak najlepsze że niedługo potem poszła na sprzedaż, w ogóle jak mnie pamięć nie myli kolega założył tutaj konto wyłącznie do sprzedaży i nawet nie był w tym subtelny xD
Tak było :lol:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

27 lip 2021, 22:25

ak80 pisze:
27 lip 2021, 18:38
Zmienię warsztat i już.
Artur z Kępna odpowiedzią na Twoje problemy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 253
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

28 lip 2021, 9:25

pod Wrocławiem ludzie jeszcze JDM Service w Mirkowie polecają
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

18 paź 2021, 10:27

pistenbully pisze:
27 lip 2021, 15:54
Zgaduję, że piszesz o NC. Nie znam ce5n części, ale biorąc pod uwagę doświadczenia z NB, to wyglądałoby to tak:
Komnplet części układ hamulcowy 700 PLN, Robocizna 300 PLN za oś, razem 1400 plus ew. płyn.
Wymiana oleju to Robocizna 200-400 PLN, olej obecnie 200 PLN, filtr 100, razem np. 500 PLN
Oszacuj sobie sondę i co tam jeszcze i już wiesz. Do tego warsztat może sprzedawać Ci materiały z jakimś narzutem.
To wszystko przy cenach w zwykłym warsztacie w centrum dużego miasta. Pewnie na prowincji u mietka-garażówca byś zaoszczędził.
Jezu 300 za oś za wymianę tarczy i klocków?! toż to 1,5h roboty samemu na lewarku. Myślę, że jednak komplet dobre tarcze i klocki to więcej niż 700 zł. 400 robocizny za wymianę oleju to chyba żart też :D To już w ogóle jest 15 minut roboty.
ODPOWIEDZ