Elektryczna MX-5 do 2030 potwierdzona!

... chociaż może być też hybrydą.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

21 cze 2021, 16:07

Mazda oficjalnie potwierdziła, że MX-5 ma zostać "poddany elektryfikacji" do 2030 roku. Nie oznacza to wprost elektryka - miat może być też hybrydą

https://www.caradvice.com.au/962296/maz ... 21zXC3TLTE
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

21 cze 2021, 16:19

Tak jak pisałem w wątku o ND 2020 - moim zdaniem kolejna generacja jest pewniakiem, i byłem też prawie pewien, że MX30 robi podwaliny pod elektryfikację reszty gamy modelowej - także dla mnie zero zaskoczenia :)
Obrazek
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1390
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 cze 2021, 18:26

Ale to dotyczy w takim razie dopiero 6tej generacji, nie następcy ND. Przecież nie będą jeszcze robić ND przez 9 lat

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

21 cze 2021, 18:35

monkahead pisze:
21 cze 2021, 18:26
Ale to dotyczy w takim razie dopiero 6tej generacji, nie następcy ND. Przecież nie będą jeszcze robić ND przez 9 lat Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Przez 9 lat nie, ale jeżeli mają zrobić elektryfikację mx do 2030r to równie dobrze może to nastąpić za 2-3 lata ;)
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

21 cze 2021, 23:38

Jak tak będzie to jednodniowe spoty z wycieczką po okolicy stracą sens, chyba że zwiedzanie stacji do ładowania :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

22 cze 2021, 6:26

monkahead pisze:
21 cze 2021, 18:26
Ale to dotyczy w takim razie dopiero 6tej generacji, nie następcy ND. Przecież nie będą jeszcze robić ND przez 9 lat Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Do 2030 czyli może to być zarówno 2029 jak i 2022 ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1390
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 cze 2021, 7:13

luki_92_92 pisze: Do 2030 czyli może to być zarówno 2029 jak i 2022 ;)
Już testują nową generację ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 cze 2021, 9:21

monkahead pisze:
22 cze 2021, 7:13
Już testują nową generację ObrazekObrazekObrazek
A gdyby tak na trasy międzymiastowe zostawić spalinówki, ale wewnątrz aglomeracji wszyscy (WSZYSCY) musieliby się przesiąść na te czechosłowackie skubańce z pantografami? Czyż nie byłoby pięknie, wesoło, bezpiecznie, czysto, no i... przepychanie się w korku stałoby się bardziej dosłowne! :kciuk:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

22 cze 2021, 10:13

"A nie mówiłem".
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2140
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2021, 12:35

W miastach ludzie, którzy szanują swój czas, nie jeżdżą samochodem. Chyba, że żyją z wyglądu przed klientami i muszą być ubrani wyjściowo/ biuro nie zapewnia im szatni. Choć na elektrycznych pojazdach poci się chyba tak samo jak w samochodzie z klimatyzacją.

A co do elektryfikacji. To równie dobrze może być system jak z fiesty hybrid, czyli w sumie żadna zmiana. Albo rzeczywiście elektryk, jak mx30, którego nawet boję się brać na weekend, bo ma tak mały zasięg.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 cze 2021, 18:27

https://www.roadandtrack.com/news/a3682 ... ectrified/

Podstawowe pytanie jak dla mnie.... ile ta hybryda MX-5 NE będzie ważyć ? Bo ND ciężka nie jest, a dodatkowe kg żeby nie wiem co zrobili to w zakrętach będzie czuć....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 cze 2021, 21:15

Wojtek Wawa pisze:
22 cze 2021, 12:35
A co do elektryfikacji. To równie dobrze może być system jak z fiesty hybrid, czyli w sumie żadna zmiana. Albo rzeczywiście elektryk, jak mx30, którego nawet boję się brać na weekend, bo ma tak mały zasięg.
To znaczy ze nie czytasz tego co mazda pisze o tym aucie. Tzn do czego i jakiego uzytku go poleca. :)

Jakos mnogosci ludziom w Norwegii to nie przeszkadza bo MX30 jest w Norwegii obecnie najtanszym elektrykiem w zakupie w salonie i naprawde pelno go na ulicach. OK, inna dostepnosc ladowarek w Norwegii itp ale jednak.

A co do elektrycznej MX-5. Jesli auto przytyje 300kg ale zyska mocy i wyciagnie ponad 200kucy to wg mnie to bedzie fajnie jezdzic jesli dobrze rozlozą masę. Samo przyspieszenie z elektryka bedzie tam robic mega robote. Malo kto jezdzi nim dziennie wiecej niz 100km wiec zasieg realny 150-200km to bedzie spoko. Pewnie jeszcze wiele lat nie bedzie wypadow do Rumunii czy Chorwacji ale to nie powod by rezygnowac z elektryfikacji tego modelu.

Skoro potrafili ruszyć i zmienić taka ikonę jak Mustang to z MX nie będą mieć większych oporów.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 cze 2021, 10:06

Jeśli bateria i osprzęt doda 200kg to taka ND będzie ważyć niewiele więcej od NC PRHT, więc źle nie będzie. Jeszcze baterie umieszczą w podłodze tak, żeby środek ciężkości był nisko i będzie ok.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1390
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

26 cze 2021, 12:11

Miękka hybryda nie powinna "zniszczyć" tego roadster'a, chociaż dla mnie to tam powinien być silnik 2.0T 220-250KM i po temacie.

Natomiast w dobie chorej elektryfikacji, pewnie zrobią Skyactiv 2.0 + miękka hybryda. Nie wiem gdzie oni znajdą miejsce w podłodze na te baterie ale to już problem japońskich konstruktorów

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

26 cze 2021, 20:53

monkahead pisze:
26 cze 2021, 12:11
Miękka hybryda nie powinna "zniszczyć" tego roadster'a, chociaż dla mnie to tam powinien być silnik 2.0T 220-250KM i po temacie.

Natomiast w dobie chorej elektryfikacji, pewnie zrobią Skyactiv 2.0 + miękka hybryda. Nie wiem gdzie oni znajdą miejsce w podłodze na te baterie ale to już problem japońskich konstruktorów Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
To akurat proste, wypuszczą mx-5 lift edition :)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

27 cze 2021, 18:14

Zasięg i czas ładowania. Niedługo nikt nie kupi elektryka z zasięgiem poniżej 500km dlatego czysto elektryczne mx-5 nie jest możliwe przy obecnej masie baterii gwarantującej taki zasięg. Patrząc na ewolucję tego modelu to zredukują bagażnik o połowę żeby zmieścić dodatkowy silnik elektryczny do hybrydy, a bateria będzie w miejscu gdzie w obecnym modelu jest pasażer
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
phillass
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2012, 1:24
Lokalizacja: poznań

30 cze 2021, 9:36

A nie jest tak, że głównym rozgrywającym jest tutaj Toyota, skoro posiada pakiet akcji Mazdy(i vice versa) i wcześniej pisano, że NE ma być na jednej płycie z GT86/BRZ? I to Toyota ma technologię hybrydową/EV. Do tego jakiś czas temu czytałem na Jalopniku, że Mazda nie była w stanie kupić lepszych baterii w dobrej cenie stąd taki flop z MX-30(tu problem skali, roadstery są raczej równie małą skalą).
ODPOWIEDZ