Cześć!
W tym roku planuje kupno NA. Poważny zamiar z budżetem do 25 tysięcy. Chciałbym się spytać który rocznik bądź jakiej wersji szukać?
Czego oczekuje? Elektrycznych szyb i ewentualnie elektrycznych lusterek. Miata nie będzie miała dużych przebiegów. Weekendowe przejażdżki także nie potrzebuje żadnych cywilnych rozwiązań.
Czy warto szukać i dopłacić do silnika 1,8? Jasne wnętrze występowało tylko w British Racing Green?
Który rocznik, jaką wersje NA szukać.
Moderator: Moderatorzy
Wg. Mnie szukaj przedlifta jest dużo ładniejszy w środku. Lusterka elektryczne to zbędny gadżet polecam raczej skupić się na szybach no i jeśli będziesz miał szczęście polecam jednak znaleźć jakiś unikat z klimatyzacją (nawet w stanie do regeneracji) uwierz że w korku się przydaje. (ja niestety nie mam u siebie). Co do silnika 1.8 to wg. mnie zdrowe 1.6 115km daje radę i stanowi niezłą bazę pod turbo a jeśli zapragniesz 1.8 to i tak lepiej zrobić swapa na vvt z nbfl bo to jednak lepszy/mocniejszy silnik niż 1.8 z NA czy 1.8 z NB.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Przedlift ma 2 wersje silnika. Long nose i short nose - określenie na koło pasowe wału rozrządu. Pierwsze roczniki miały mały problem z wycierajacym się wałem w miejscu mocowania koła pasowego. Od połowy 1991 już jest poprawione. Myślę, że rocznik 1992-1993 powinien Cię zadowolić. Akurat na Facebooku wystawiona jest czerwona NA przedlift za 20k, trochę pracy i będzie miodzio
Zgadzam się z przedmówcą ale dodam że "short nose crank"był na tyle poważną wadą że kończył się zazwyczaj poważną awarią silnika. W 30 letnim aucie masz 90% szans że silniki z tych roczników są już po wymianie albo kapitalnym remoncie. Ja tak miałem w swojej 1990. Kupiłem ją już z wymienionym silnikiem
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Żeby nie siać zamętu - chodzi o sposób mocowania koła pasowego na wale korbowym, nie rozrządu. Samo koło nie ma nic do tego, nie jest wadliwe, problemem jest zbyt mała powierzchnia styku koła z wałem (stąd tzw. short nose), przez co koło się luzuje, a klin wyrabia gniazdo w wale. Czyli to wał jest wadliwy. Można go wymienić na nowszy, z długim czopem i problem znika.
Sam mam auto z początku produkcji, z krótkim nosem. Po 30 latach użytkowania uszczelka pod głowicą puściła plyn chłodzący na zewnątrz (też typowa usterka 1.6 115KM), a krótki nos miał się dobrze. Więc nie demonizowalbym krótkiego nosa. Po tylu latach wszystko może się dziać z tymi silnikami.
Jeśli auto ma być weekendowe to osobiście skłoniłbym się do zakupu auta w jak najlepszej wersji, może limitowanej. Czyli silnik 1.8 wskazany, 1994r (starą deską rozdzielczą). Większość to 1.6. Chociaż w przypadku MX-5 NA nie ma dużej podaży, więc nie ma zbytnio w czym wybierać. Trzeba szukać po prostu ładnego egzemplarza, w tym budżecie coś znajdziesz.
Jasne skóry występowały w kolorach BRG i czarnym.
Jasne skóry występowały w kolorach BRG i czarnym.