MX-5 ..... ktora sztuke wybrac?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

23 mar 2007, 15:39

R.E.D. pisze:tia :roll: tylko mam max 40 razem z ubezpieczeniem i rejestracja pod warunkiem, ze nic nie trzeba wymieniac na razie :sad:


IMHO nic nie trzeba wymieniać. Niezależnie czy poważnie bierzesz ją pod uwagę zapraszam na oglądanie. Pojeździmy, pogadamy, zobaczysz czy warto dopłacać do NBFL.

Moja sugestia - jeśli myślisz, że kiedykolwiek będziesz chciał Torsena, to kup auto od razu z nim. Dokupienie później to koszmarne pieniądze.

tx
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 mar 2007, 15:54

wg mnie warto - chociazby ze wzgledu na wyglad :wink:

torsen.... szczerze mowiac nie jezdzilem jeszcze takim samochodem, wiec nie wiem jaka jest roznica w rzeczywistosci ;)

jesli chodzi o koszta, to widzialem bodajze ceny oscylujace w okol 800$, wiec to nie jest az tak duzo :smile:

jesli masz wiecej zdjec to wyslij mi prosze na maila :idea:

czy masz tam jakies dodatkowe zabezpieczenia oprocz oryginalnych? (wystarczy dpowiedz tak lub nie :wink: )
szyszek
Posty: 15
Rejestracja: 22 mar 2007, 20:47

23 mar 2007, 16:49

Wybaczcie jesli to banalne pytanie, ale nigdzie sie nie doczytalem.
Czym sie rozni NB FL od zwyklej NB? Czy to jest seria limitowana?
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

23 mar 2007, 18:00

szyszek pisze:Wybaczcie jesli to banalne pytanie, ale nigdzie sie nie doczytalem.
Czym sie rozni NB FL od zwyklej NB? Czy to jest seria limitowana?


FL = Face Lifting. Wprowadzona w 2001. Jest trochę zmian wizualnych - inny przód, reflektory, odrobinę inne wnętrze, konsola, fotele. Jest też całkiem sporo zmian niewidocznych. Przede wszystkim znacznie sztywniejsze nadwozie, trochę podkręcone zawieszenie, silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, wydajniejszy układ paliwowy (gdyby ktoś kiedyś chciał turbo) wydajniejsza pompa hamulcowa. Wersja Sport dodatkowo posiada amortyzatory Bilstein, dyferencjał typu torsen, większe tarcze hamulcowe, rozpórkę górną przednią, skrzynię 6-biegową oraz szarpiące sprzęgło :) Więcej zmian nie pamiętam ale z tego co czytałem to jest ich niemało.

tx
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2007, 20:54

tunix - to ja dodam negatywy (mimo ze też mam NB FL):

1) jest cięższa (trochę - to przez wzmocnienia. Tyle ze wiele osob i tak dodaje wzmocnienia i usztywnienia do NB i NA, tyle ze niektore "after market" są lżejsze)
2) Układ paliwowy zaiste wydajniejszy, ale dodanie FI (forced induction) to pain in the ass. Szczególnie kompresora. Ale turbo też trochę. A to dlatego ze ma wiekszy stopien kompresji i VVT. Sam wiesz ;-)
3) a poza tym niektórym sie mniej podoba własnie przez ten inny wlot (już nie delikany uśmieszek ale dość ostry grymasik) i przetłoczenia pod swiatłami.
4) Wersja sport ma większą mase nieresorowaną (16" i hamulce). Własnie jestem na etapie jej zbijania (mam już po 0,78 kg urwane i koncepcje na kolejne 0,7kg wiec "back to basics")

Szarpiące sprzęgło tylko 2001/2002 ;-) potem było cool. Remedium jest zmiana na ACT ;-) Stage II.

Hamulce z wersji sport 2001-2003 od 2004 były już w standardzie. Są znacznie mocniejsze ale mozliwy jest retrofit.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 mar 2007, 22:56

mihau czy moglbys bardziej szczegolowo rozwinac punkt nr 2?

wracajac do roznic w wygladzie: gdzie sa te przetloczenia? czy zintegrowane zaglowki sa dobiero od nbfl? w konsoli roznic tez jakos nie zauwazylem przegladajac wczesniej oferty :sad: - chyba z moim wzrokiem nie jest juz zbyt dobrze :shock:

tunix, a jak jest z tym twoim sprzeglem? mocno szarpie?
szyszek
Posty: 15
Rejestracja: 22 mar 2007, 20:47

24 mar 2007, 8:18

Dzieki za wyjasnienia :)

R.E.D. - jesli dobrze zrozumialem, [URL=http://www.triplezoom.com/news/uploads/nb_guide_a_1.jpg]TO [/URL] jest NB, a [URL=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/df/2003_Mazda_Miata_LS_with_hardtop.jpg/300px-2003_Mazda_Miata_LS_with_hardtop.jpg]TO[/URL] jest NB FL. To powinno odpowiedziec na Twoje pytanie odnosnie przetloczen ;)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

24 mar 2007, 8:23

dobrze zrozumiales :smile:

:oops: teraz dopiero zauwazylem, ze chodzi o przetloczenia na zderzaku, a ja szukalem jeszcze inncyh :wink:

czyli wracajac do mojego pytania wyglada na to, ze aby uzyskac wyglad nbfl w nb powinna wystarczyc wymiana zderzaka i reflektorow - wowczas moje pole poszukiwan zostanie poszerzone :cool:

strasznie mnie korci miatka tunixa - chyba bede musial zrobic jakis skok na bank albo cos w tym stylu :razz:
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

24 mar 2007, 10:07

Mihau, założenie prostego FI z piggybackiem jest problematyczne. Jeśli instalujesz komp typu standalone to nie widzę przeszkód. Taka prawda - bardziej zaawansowane silniki wymagają bardziej zaawansowanego sterowania.

Wyższa kompresja oznacza, że trzeba precyzyjniej stroić i dbać o temperatury, ale za to daje większe przyrosty mocy z każdego PSI doładowania. Wyższa kompresja w NBFL połączona ze zmiennymi fazami i wydaje mi się, że zmienną długością kanałów dolotowych daje lepszą elastyczność w codziennej jeździe.

Lepszy układ paliwowy naprawdę się przydaje. Do 200 hp nie musisz w ogóle ruszać pompy, wtryskiwaczy itp. Z tego co czytałem w NB musisz przynajmniej wymienić pompę. W NBFL układ jest bezzwrotny, więc nie działają mechaniczne regulatory ciśnienia paliwa. Jeśli jednak ktoś chciałby instalować turbo/kompresor z takim regulatorem w moim aucie, to ja mu go nie sprzedam :twisted:

R.E.D. - sprzęgło działa tak: gak auto jest zimne (po nocy) to gdy ruszasz z 1200-1300 rpm to szarpie. Ja wtedy podbijam obroty do 1800-2000, powoli puszczam sprzęgło i gdy auto zaczyna się toczyć puszczam je do końca równocześnie ujmując (!) gaz. Gdy chcę ruszyć szybko to po prostu dłużej ślizgam. Trzy cztery takie ruszenia i problem ustępuje. Gdy auto jest normalnie nagrzane możesz ruszać z każdych obrotów i w ogóle nie szarpie. Próbowałem zademonstrować to potencjalnemu kupcowi ale wcześniej trochę pojeździliśmy i na ciepłym aucie w ogóle nie udało się szarpnąć. Podobno jednak to szarpanie objawia się różnie w różnych autach - w jednych na zimno, w innych na ciepło. Zresztą przyjedź, sam zobaczysz. Jeśli chcesz możemu umówić się u mnie rano i zobaczysz jak zachowuje się po odstaniu nocy.

R.E.D. pisze:strasznie mnie korci miatka tunixa - chyba bede musial zrobic jakis skok na bank albo cos w tym stylu :razz:


R.E.D. jest jeszcze jeden plus mojego auta. Dla osób z forum, o których wiem, że zadbają o moją Mazdę, obniżyłem cenę moim zdaniem poniżej rynkowej. Chcę to mieć już z głowy, bo kończy mi się ubezpieczenie, S2000 zamówiona, a z powodu kolana Mazda ostatnio stoi samotnie w garażu. Dodatkowo auto ma niewielki przebieg, 100% oryginalnych powłok lakierniczych. Moim zdaniem utrata jego wartości w najbliższych latach będzie niewielka. Jeśli więc nowemu właścicielowi znudzi się lub nie spodoba, to po roku, dwóch będzie mógł ją sprzedać niewiele tracąc.

R.E.D. przed chwilą przeprowadziłem mały eksperyment. Poprosiłem osobę, która nie jeździła Mazdą by wyjechała nią z mojego garażu i przejechała trochę po mieście. Chciałem poobserwować czy sprzęgło nie będzie jej przeszkadzać, a przy okazji podładować trochę akumulator. Auto totalnie zimne - stało ponad tydzień. Osoba ta ruszała z nieco wyższych obrotów niż ja, bardzo płynnie operujący przy tym sprzęgłem. Sprzęgło nie szarpnęło ani raz. Więc pewnie technika jazdy również ma na to wpływ.

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

24 mar 2007, 21:20

R.E.D. pisze:
karol pisze:Bywa, że ośrodki korozji zależą od koloru lakieru, a nie od modelu i z reguły występują w tym samym miejscu (klapa bagażnika, okolice logo).


w tych miejscach korozja wystepuje w wiekszosci samochodow :wink:
czytalem bodajze w auto swiat, ze egzemplarzez tych 3 lat produkcji sa ponadprzecietnie podatne na korozje progow i chyba nadkoli tylnych.

p.s. szkoda, ze nie masz rok mlodszego samochodu bo dlugo bym sie wtedy nie zastanawial :wink:

edit:
wracajac do skrzyni. wyczytalem, ze sprzeglo jest kompatybilne i z 1,8 mozna wlozyc do 1,6. czy ze skrzynia i torsenem jest podobnie? :???:

Sprzęgło z 1.8 można przełożyć do 1.6, ale tylko z kołem zamachowym. Same koła zmieniały masy kilka razy - warto poszukać tego na miata.net. Srzynia 5b jest taka sama, dyfry pasują, ale trzeba sprawdzić, czy ma sens wkładanie dyfru od skrzyni 6b do 5b - inne przełożenia.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 mar 2007, 9:48

tunix - ja w sumie tez zwykle ruszam z wyzszych obrotow, wiec moze nie poczuje niedogodnosci sprzegla :mrgreen: pogoda zaczyna zachecac do podrozy, wiec moze jednak sie zdecyduje przynajmniej na jazde testowa :cool:

konrad - pytalem sie o skrzynie i o torsena bozastanawialem sie czy by pasowala 6-ka do 1,6 :wink:
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

25 mar 2007, 10:54

R.E.D. pisze:tunix - ja w sumie tez zwykle ruszam z wyzszych obrotow, wiec moze nie poczuje niedogodnosci sprzegla :mrgreen: pogoda zaczyna zachecac do podrozy, wiec moze jednak sie zdecyduje przynajmniej na jazde testowa :cool:


Zapraszam :)

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

25 mar 2007, 11:31

R.E.D. pisze:tunix - ja w sumie tez zwykle ruszam z wyzszych obrotow, wiec moze nie poczuje niedogodnosci sprzegla :mrgreen: pogoda zaczyna zachecac do podrozy, wiec moze jednak sie zdecyduje przynajmniej na jazde testowa :cool:

konrad - pytalem sie o skrzynie i o torsena bozastanawialem sie czy by pasowala 6-ka do 1,6 :wink:

No więc komplecik 6b + torsen wejdzie, tylko czy warto do 1.6?
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2007, 7:26

Z miata.net:

'01+: 1.8L engine 142hp (original rated 155hp (ODB-II)), 6-speed manual trans available as option, 15X6 alloy or 16X6 option, everything else same as '99-'00, improved chassis ridigity over '99-'00, heavier (2400 lb give or take a few), 16 sec ET (OK maybe 16.1 close enough) , improved brakes over '99-'00 when equipped with 16" wheels

A few notes on the '99+ models:
Suspension package available as an option which included shock tower brace, stiffer springs, bilstien shocks, heavier rear swaybar, and Torsen. For '01 models suspension package also added the larger brakes that require the 16" wheels and additional bracing. The leather package automatically got all of the components of the suspension package except the bilstien shocks, stiffer springs and heavier rear swaybar, and shock tower brace (except the '01+ models). Suspension package on leather equipped cars added the rest of these items though.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
ODPOWIEDZ