Spędziłem 50 lat za kółkiem przeróżnych aut - na początku osiągnięcia techniki PRL (125p, 126p, Polonez); potem przyszedł czas na lepsze auta: Accord, Vectra V6 - a ostatnie 12 lat przed obecną Miatą, były to już naprawdę niezłe auta: BMW E46 330i SMG, F10 528xi oraz M235i, no i wreszcie - Golf VII R. Jak da się zauważyć, na początku były to auta RWD lub FWD ze stickiem; wszystkie późniejsze już z łopatkami pod kierownicą.... Najlepiej jeździ mi się moją obecną, manualną i tylnonapędową MX-5
Mam w rodzinie kilku młodych zapaleńców motoryzacji, których rajcowały te łopatki w moich BMW i Golfie R - i o niczym innym nie marzyli, jak coś podobnego mieć w przyszłości (najlepiej od razu M2). Ale w miarę, jak ich czasem wożę Miatą - pokazując najprzyjemniejsze aspekty zabawy manualem (międzygaz, heel-toe) - wielu z nich zakochało się w manualnej skrzyni biegów. Jeszcze żadnemu nie pozwoliłem (niedobry wujek) na ćwiczenie w/w manewrów drążkiem zmiany biegów w moim aucie - ale zaczynam myśleć o zrobieniu na folii, przyklejanej "wzdłuż" skali obrotomierza i posiadającej z jednej strony odpowiednią prędkość na IV, a przy drugiej krawędzi - na II biegu. Ułatwiłoby to znakomicie płynne i bezpieczne dla skrzyni zmiany między biegami II-III-IV, z zastosowaniem zarówno podwójnego wysprzęglania jak i heel-toe... Co myślicie - warta skóra (praca) za wyprawkę? Chłopaki zapewne szybko by się nauczyli dostosowywać obroty do prędkości i bez takiej "wizualnej pomagajki", ale zainteresowanie mieszaniem kijkiem w mojej Miacie przejawia też Żona
Piotr
dodatkowa skala prędkości na obrotomierzu?
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Według mnie to nie potrzebne, bo kierowca powinien na słuch i wyczucie ogarniać zmiany biegów. Jeśli tego nie ogarnia to niech nauczy się "słuchać silnika" bo jazda wpatrzonym w obrotomierz i dodatkową skalę na nim to średnio bezpieczne. Takie moje skromne zdanie. Pozdrawiam
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Ależ oczywiście masz rację - to miałoby być rozwiązanie typu "pomoc naukowa", tylko w pierwszym etapie nauki dla moich 3 siostrzeńców, których doświadczenie za kierownicą jest niewielkie... Bardziej chodzi mi o oszczędzenie skrzyni, sprzęgła i dyfra w mojej Miacie - im szybciej się nauczą, tym mniej kosztowna będzie ta nauka. Dlatego planuje absolutną prowizorkę, bo estetyczne i funkcjonalne wykonanie takiej naklejki wcale nie byłoby łatwe...maniekott pisze: ↑22 paź 2020, 14:06Według mnie to nie potrzebne, bo kierowca powinien na słuch i wyczucie ogarniać zmiany biegów. Jeśli tego nie ogarnia to niech nauczy się "słuchać silnika" bo jazda wpatrzonym w obrotomierz i dodatkową skalę na nim to średnio bezpieczne. Takie moje skromne zdanie. Pozdrawiam
Piotr
Prawo jazdy mają? Jeżeli tak to chyba coś ogarniają jazdę na takim poziomie, żeby nie patrzeć na naklejkę z obrotomierzemwkręcony emeryt (NA) pisze: ↑22 paź 2020, 14:31Ależ oczywiście masz rację - to miałoby być rozwiązanie typu "pomoc naukowa", tylko w pierwszym etapie nauki dla moich 3 siostrzeńców, których doświadczenie za kierownicą jest niewielkie... Bardziej chodzi mi o oszczędzenie skrzyni, sprzęgła i dyfra w mojej Miacie - im szybciej się nauczą, tym mniej kosztowna będzie ta nauka. Dlatego planuje absolutną prowizorkę, bo estetyczne i funkcjonalne wykonanie takiej naklejki wcale nie byłoby łatwe...maniekott pisze: ↑22 paź 2020, 14:06Według mnie to nie potrzebne, bo kierowca powinien na słuch i wyczucie ogarniać zmiany biegów. Jeśli tego nie ogarnia to niech nauczy się "słuchać silnika" bo jazda wpatrzonym w obrotomierz i dodatkową skalę na nim to średnio bezpieczne. Takie moje skromne zdanie. Pozdrawiam
Piotr
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
- Model: ND RF
- Wersja: ND6E
- Lokalizacja: Rzeszów
Macie rację; pokażę co i jak na swoim - a ćwiczyć mogą na czymś tanim (i nie moim). Choć faktem jest, że autko RWD w jakim-takim stanie coraz trudniej zdobyć... Ci, co takie mają, coraz częściej wolą zachować dla siebie jako - już niedługo - klasyka...
Piotr
RWD i tanio? BMW E36 E39 albo umeczone E46, miaty już trochę szkoda