dodatkowa skala prędkości na obrotomierzu?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

wkręcony emeryt (NA)
Posty: 122
Rejestracja: 03 maja 2020, 15:02
Model: ND RF
Wersja: ND6E
Lokalizacja: Rzeszów

21 paź 2020, 9:55

Spędziłem 50 lat za kółkiem przeróżnych aut - na początku osiągnięcia techniki PRL (125p, 126p, Polonez); potem przyszedł czas na lepsze auta: Accord, Vectra V6 - a ostatnie 12 lat przed obecną Miatą, były to już naprawdę niezłe auta: BMW E46 330i SMG, F10 528xi oraz M235i, no i wreszcie - Golf VII R. Jak da się zauważyć, na początku były to auta RWD lub FWD ze stickiem; wszystkie późniejsze już z łopatkami pod kierownicą.... Najlepiej jeździ mi się moją obecną, manualną i tylnonapędową MX-5 ;)

Mam w rodzinie kilku młodych zapaleńców motoryzacji, których rajcowały te łopatki w moich BMW i Golfie R - i o niczym innym nie marzyli, jak coś podobnego mieć w przyszłości (najlepiej od razu M2). Ale w miarę, jak ich czasem wożę Miatą - pokazując najprzyjemniejsze aspekty zabawy manualem (międzygaz, heel-toe) - wielu z nich zakochało się w manualnej skrzyni biegów. Jeszcze żadnemu nie pozwoliłem (niedobry wujek) na ćwiczenie w/w manewrów drążkiem zmiany biegów w moim aucie - ale zaczynam myśleć o zrobieniu na folii, przyklejanej "wzdłuż" skali obrotomierza i posiadającej z jednej strony odpowiednią prędkość na IV, a przy drugiej krawędzi - na II biegu. Ułatwiłoby to znakomicie płynne i bezpieczne dla skrzyni zmiany między biegami II-III-IV, z zastosowaniem zarówno podwójnego wysprzęglania jak i heel-toe... Co myślicie - warta skóra (praca) za wyprawkę?

Piotr
ODPOWIEDZ