Top down speed...

Wasza maksymalna prędkość top down w ruchu poza torem

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 paź 2020, 22:14

Jakie maksymalne prędkości rozwijacie top down i jakie uważacie za komfortowe? Ja dzisiaj jechałem 190kmh ( niecałe 5000 RPM), trochę głośno... Maksymalnie 200 i wydaje mi się, że przy większej prędkości bodźców dźwiękowych byłoby za dużo.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Krzemol
Posty: 45
Rejestracja: 08 sie 2018, 13:26
Model: NB
Wersja: 1.6 110KM '00r
Lokalizacja: Ruda Śląska

09 paź 2020, 22:44

Okolice 160km/h jeszcze bez problemu akceptuję, szybciej raczej nie jeżdżę. Mam to auto chwilę, pierwsze RWD i jakoś tak trochę nieswojo się czułem jak się chwilę rozbujałem do 180kmh. Tym bardziej po przesiadce z autostradowego pomykacza w postaci Alfy 166.
Suzuki Swift 1.0 53KM '99r (05.12 - 05.14)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

10 paź 2020, 3:33

Temat dodany do obserwowanych przez użytkownika Policyjna_Grupa_Speed ;)

Licznikowo: nb 190, ND 215.
Tylko trzeba mieć nauszniki.
Na niemieckiej autostradzie.

(od 150 w górę i tak słabo słychać audio, niemniej nb z windshotem jest dużo bardziej komfortowe akustycznie)

PS. NDRF top "down" 130 i odpuściłem :roll:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 paź 2020, 7:01

Top down max 190 km/h.
Komfortowe....100 km/h.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

10 paź 2020, 8:44

200 km/h to jest już mały komfort jazdy
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 paź 2020, 9:07

Kiedyś dawno temu bujnąlem się NA 180 td na niemieckiej autostradzie. NC nie wiem czy jechałem więcej niż 140, nie czuje potrzeby.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 paź 2020, 9:28

Alex pisze:
10 paź 2020, 9:07
Kiedyś dawno temu bujnąlem się NA 180 td na niemieckiej autostradzie. NC nie wiem czy jechałem więcej niż 140, nie czuje potrzeby.
Po SWAPie bedzie inaczej :)
Ostatnio wjechalem 1 raz na A2 to skusilo poprobowac auto. 180kmh wlatuje po parunastu sekundach i top down to nadal akceptowalne warunki jazdy. Ale juz top up, deszcz i 140kmh to jest masakra w srodku...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 paź 2020, 10:40

bjorm pisze:
10 paź 2020, 9:28
Alex pisze:
10 paź 2020, 9:07
NC nie wiem czy jechałem więcej niż 140, nie czuje potrzeby.
Po SWAPie bedzie inaczej :)
masz na mysli dźwięk? myślę że tu okazjonalne depnięcie w kierunku wyższych obrotów na niskich biegach mi wystarczy 8-)

mnie nie pociąga prędkość na prostej, bardziej przeraża (chyba już stary jestem :lol: ). Co innego szukanie limitu w zakrętach - stąd jazda na torach. I kolejna rzecz związana z posiadaniem MX5 - delektowanie sie spokojną jazdą TD, widokami, swobodą itd
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2020, 13:03

215 licznikowo a dłuższy odcinek (ok 120-150 km) w granicach 160-190 i dla mnie jest zabawa pierwsza klasa :) ale też po to to auto kupiłem - żeby były bardziej ekstremalne doznania niż w zwykłej puszce. Z zamkniętym dachem w ogóle prawie nie jeżdżę.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2020, 13:04 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

10 paź 2020, 18:02

ND RF licznikowe 230 ale z zatyczkami w uszach i tylko dwa razy: pierwszy i ostatni. Potem najbliższy zjazd z autostrady bo to bezsens totalny tak się katować. Nie do tego to to.
Awatar użytkownika
łazor
Donator
Donator
Posty: 39
Rejestracja: 30 sty 2020, 18:48
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

10 paź 2020, 19:14

U mnie nb 1.8 - 180, poszedłby więcej ale dość głośno było, natomiast komfortowo do 120/130.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

10 paź 2020, 20:28

Subiektywnie 120 wydaje mi się limitem komfortu TD na dłuższą metę w moim NC (trochę glosniejszy
wydech niż seria) aczkolwiek 200 kmh TD to dość emocjonujące przeżycie w tym samochodzie ze względu na efekty akustyczne (szum wiatru). Kusi mnie żeby zamknąć licznik, ale ostatnio poruszam się w niesprzyjających ku temu warunkach (zresztą jeszcze nie miałem okazji sprawdzić takowej opcji nawet przy zamkniętym dachu).
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

11 paź 2020, 0:53

NB 220. Cisnąłem za X5. Ale to już walka z materią. Tym bardziej na semislickach i geometrią torową :roll: Nie widzę sensu jechać więcej niż 120-140 w zależności od konfiguracji auta (windshot, opony, geometria, etc etc...)
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 paź 2020, 6:15

Rudy pisze:
11 paź 2020, 0:53
NlCisnąłem za X5.
Wywołałeś kolejny temat: jazda top down za SUV-em. Zwłaszcza w NB powoduje niepokojące zmaganie się z turbulencjami powietrza. Najgorszy przypadek z jakim się spotkałem to Range Rover z czterema rowerami na dachu (nie przeszkadzało mu to na A2 rozwijać szybkości, które nie śniły się filozofom). Jechałem z nim kilka minut i zrezygnowałem, bo zawirowanie powietrza za nim były wręcz boleśnie odczuwalne w kabinie...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2020, 20:35

Jak latacie 200 kmh na tempomacie top down przez 100 km i dalej to szacunek :)
A jak piszecie o chwilowej prędkości, to jaki to ma sens...
Przepisowe 120 kmh i z Warszawy, z przerwą tam, gdzie nie ma ekspresówki, do Jędrzejowa non stop top down, nawet jeden deszcz po drodze i z chorowitym dzieckiem. Bo gdyby nie z dzieckiem, to zawsze unikam takich dróg, wybieram boczne. Windshott od Pietrygi plus czapki.
A chwilowy vmax zależy od temperatury, paliwa, opon i wiatru, ale u mnie to około 15-20 kmh mniej niż top up. I tak jak z krzywymi trwałej utraty słuchu - chwila to żaden problem, ale już 10 minut to mogłoby być dość straszne.
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

12 paź 2020, 8:58

Komfortowo to granica 120km/h. No i przy wyprzedzaniu jak się zdaży 160, to też da się przeżyć. Max to 205, było stabilnie i dalej chciała jechać, ale nie znałem auta. Dziś natomiast miałem okazję jechać w temp. 3 stopni, to komfortowo było do 100. Szybciej w bluzie zaczyna mrozić ;)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2020, 13:36

Troszeczkę Panowie demonizujecie wg mnie. 200 Miatą to tak ok 120-130 moto w wersji na zdrpakę więc nie jest to jakiś specjalny hardcore - pomijam oczywiście kwestię bezpieczeństwa czyli że jakiś "przepisowiec" akurat zmieni przed Wami pas bo jedzie 100-110 i mu "się należy".
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 paź 2020, 19:43

Powyżej 200 bodźce dźwiękowe już się nie zmieniają, trust me ;) :lol: czasami tylko windshot sam się złoży. :lol:
:nonono:
GOPR0174.jpg
GOPR0174.jpg (2.05 MiB) Przejrzano 1707 razy
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sachim
Donator
Donator
Posty: 549
Rejestracja: 11 paź 2017, 12:42
Model: Inny
Wersja: NA - NBFL
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 paź 2020, 20:05

O matko i na dodatek bez czapki :o

ミハル

Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

14 paź 2020, 22:05

Sachim pisze:
14 paź 2020, 20:05
O matko i na dodatek bez czapki :o

ミハル
Mógłby stracić, a to dużo hamowania przy takich prędkościach ;D
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

16 paź 2020, 19:45

Święta racja. Czuprynę zwiało!
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

16 paź 2020, 22:14

Fiveopac pisze:
14 paź 2020, 19:43
Powyżej 200 bodźce dźwiękowe już się nie zmieniają, trust me ;) :lol: czasami tylko windshot sam się złoży. :lol:
:nonono:
GOPR0174.jpg
Ostatnio podszedłem cię na youtube z pytaniem o obroty przy 200 kmh skrzynia 8hp70 🤣..
4400 to i tak lepiej niż moje 5000 przy 200kmh... Hałas od wiatru pewnie i tak wszytko zagłuszy. Przełączanie biegów na tej 8hp70 to mistrzostwo świata porównując z twoimi filmikami z oryginalną 6 biegową z mx5. Prędkościomierz nie ma żadnych przestojów z tym monster z BMW
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ