Top down speed...
Wasza maksymalna prędkość top down w ruchu poza torem
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Jakie maksymalne prędkości rozwijacie top down i jakie uważacie za komfortowe? Ja dzisiaj jechałem 190kmh ( niecałe 5000 RPM), trochę głośno... Maksymalnie 200 i wydaje mi się, że przy większej prędkości bodźców dźwiękowych byłoby za dużo.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Krzemol
- Posty: 45
- Rejestracja: 08 sie 2018, 13:26
- Model: NB
- Wersja: 1.6 110KM '00r
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Okolice 160km/h jeszcze bez problemu akceptuję, szybciej raczej nie jeżdżę. Mam to auto chwilę, pierwsze RWD i jakoś tak trochę nieswojo się czułem jak się chwilę rozbujałem do 180kmh. Tym bardziej po przesiadce z autostradowego pomykacza w postaci Alfy 166.
Suzuki Swift 1.0 53KM '99r (05.12 - 05.14)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Temat dodany do obserwowanych przez użytkownika Policyjna_Grupa_Speed
Licznikowo: nb 190, ND 215.
Tylko trzeba mieć nauszniki.
Na niemieckiej autostradzie.
(od 150 w górę i tak słabo słychać audio, niemniej nb z windshotem jest dużo bardziej komfortowe akustycznie)
PS. NDRF top "down" 130 i odpuściłem
Licznikowo: nb 190, ND 215.
Tylko trzeba mieć nauszniki.
Na niemieckiej autostradzie.
(od 150 w górę i tak słabo słychać audio, niemniej nb z windshotem jest dużo bardziej komfortowe akustycznie)
PS. NDRF top "down" 130 i odpuściłem
200 km/h to jest już mały komfort jazdy
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kiedyś dawno temu bujnąlem się NA 180 td na niemieckiej autostradzie. NC nie wiem czy jechałem więcej niż 140, nie czuje potrzeby.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Po SWAPie bedzie inaczej
Ostatnio wjechalem 1 raz na A2 to skusilo poprobowac auto. 180kmh wlatuje po parunastu sekundach i top down to nadal akceptowalne warunki jazdy. Ale juz top up, deszcz i 140kmh to jest masakra w srodku...
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
masz na mysli dźwięk? myślę że tu okazjonalne depnięcie w kierunku wyższych obrotów na niskich biegach mi wystarczy
mnie nie pociąga prędkość na prostej, bardziej przeraża (chyba już stary jestem ). Co innego szukanie limitu w zakrętach - stąd jazda na torach. I kolejna rzecz związana z posiadaniem MX5 - delektowanie sie spokojną jazdą TD, widokami, swobodą itd
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
215 licznikowo a dłuższy odcinek (ok 120-150 km) w granicach 160-190 i dla mnie jest zabawa pierwsza klasa ale też po to to auto kupiłem - żeby były bardziej ekstremalne doznania niż w zwykłej puszce. Z zamkniętym dachem w ogóle prawie nie jeżdżę.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2020, 13:04 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Subiektywnie 120 wydaje mi się limitem komfortu TD na dłuższą metę w moim NC (trochę glosniejszy
wydech niż seria) aczkolwiek 200 kmh TD to dość emocjonujące przeżycie w tym samochodzie ze względu na efekty akustyczne (szum wiatru). Kusi mnie żeby zamknąć licznik, ale ostatnio poruszam się w niesprzyjających ku temu warunkach (zresztą jeszcze nie miałem okazji sprawdzić takowej opcji nawet przy zamkniętym dachu).
wydech niż seria) aczkolwiek 200 kmh TD to dość emocjonujące przeżycie w tym samochodzie ze względu na efekty akustyczne (szum wiatru). Kusi mnie żeby zamknąć licznik, ale ostatnio poruszam się w niesprzyjających ku temu warunkach (zresztą jeszcze nie miałem okazji sprawdzić takowej opcji nawet przy zamkniętym dachu).
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
NB 220. Cisnąłem za X5. Ale to już walka z materią. Tym bardziej na semislickach i geometrią torową Nie widzę sensu jechać więcej niż 120-140 w zależności od konfiguracji auta (windshot, opony, geometria, etc etc...)
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Wywołałeś kolejny temat: jazda top down za SUV-em. Zwłaszcza w NB powoduje niepokojące zmaganie się z turbulencjami powietrza. Najgorszy przypadek z jakim się spotkałem to Range Rover z czterema rowerami na dachu (nie przeszkadzało mu to na A2 rozwijać szybkości, które nie śniły się filozofom). Jechałem z nim kilka minut i zrezygnowałem, bo zawirowanie powietrza za nim były wręcz boleśnie odczuwalne w kabinie...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak latacie 200 kmh na tempomacie top down przez 100 km i dalej to szacunek
A jak piszecie o chwilowej prędkości, to jaki to ma sens...
Przepisowe 120 kmh i z Warszawy, z przerwą tam, gdzie nie ma ekspresówki, do Jędrzejowa non stop top down, nawet jeden deszcz po drodze i z chorowitym dzieckiem. Bo gdyby nie z dzieckiem, to zawsze unikam takich dróg, wybieram boczne. Windshott od Pietrygi plus czapki.
A chwilowy vmax zależy od temperatury, paliwa, opon i wiatru, ale u mnie to około 15-20 kmh mniej niż top up. I tak jak z krzywymi trwałej utraty słuchu - chwila to żaden problem, ale już 10 minut to mogłoby być dość straszne.
A jak piszecie o chwilowej prędkości, to jaki to ma sens...
Przepisowe 120 kmh i z Warszawy, z przerwą tam, gdzie nie ma ekspresówki, do Jędrzejowa non stop top down, nawet jeden deszcz po drodze i z chorowitym dzieckiem. Bo gdyby nie z dzieckiem, to zawsze unikam takich dróg, wybieram boczne. Windshott od Pietrygi plus czapki.
A chwilowy vmax zależy od temperatury, paliwa, opon i wiatru, ale u mnie to około 15-20 kmh mniej niż top up. I tak jak z krzywymi trwałej utraty słuchu - chwila to żaden problem, ale już 10 minut to mogłoby być dość straszne.
Komfortowo to granica 120km/h. No i przy wyprzedzaniu jak się zdaży 160, to też da się przeżyć. Max to 205, było stabilnie i dalej chciała jechać, ale nie znałem auta. Dziś natomiast miałem okazję jechać w temp. 3 stopni, to komfortowo było do 100. Szybciej w bluzie zaczyna mrozić
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Troszeczkę Panowie demonizujecie wg mnie. 200 Miatą to tak ok 120-130 moto w wersji na zdrpakę więc nie jest to jakiś specjalny hardcore - pomijam oczywiście kwestię bezpieczeństwa czyli że jakiś "przepisowiec" akurat zmieni przed Wami pas bo jedzie 100-110 i mu "się należy".
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ostatnio podszedłem cię na youtube z pytaniem o obroty przy 200 kmh skrzynia 8hp70 ..
4400 to i tak lepiej niż moje 5000 przy 200kmh... Hałas od wiatru pewnie i tak wszytko zagłuszy. Przełączanie biegów na tej 8hp70 to mistrzostwo świata porównując z twoimi filmikami z oryginalną 6 biegową z mx5. Prędkościomierz nie ma żadnych przestojów z tym monster z BMW
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm