Ciekawostka na temat wysokości mx5

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 wrz 2020, 18:38

Pod stadionem niedawno zaimponowało mi jak jedna ncfl2 pięknie prezentuje się w kozie. Dowiedziałem się wtedy, że nc była wyżej zawieszona, a ncfl niżej.
I teraz kolejna ciekawostka. U Marcina porównaliśmy nd1 i nd2 - obie na bilsteinach. Moja jest 2 cm wyżej! 19cm versus 17 mierząc od ziemi do przedniego spoilera.
Pytanie czy to standard, czy tylko egzemplarze zbudowane w ramach tolerancji.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2020, 18:40 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lipekm
Donator
Donator
Posty: 243
Rejestracja: 27 maja 2020, 10:03
Model: NC FL2
Wersja: 2.0 Sport + aut
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 wrz 2020, 21:28

Nie pamiętam już, czy Ci to mówiłem, ale też u Marcina porównałem NCFL2 z NC. I okazało się, że u mnie w NCFL2 wchodzi pięść między przednie koło a nadkole, natomiast w NC wchodzi pięść i przynajmniej 2 palce. Ale nie mam pojęcia jak jest w ND
Yacht Club :slinotok:
Team Koza :kciuk:
Team Leniwiec :git:
White Pearl Sloth
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

10 wrz 2020, 8:00

Nie wiem jak jest ale przyznam bez bicia że jestem co raz bliżej opuszczenia Koza Team. Myślę że 30 mm nie wiele zmieni w kwestii krawężników czy przycierania ale bujanie i brak płynnego wychodzenia z poślizgu zaczęły mnie mocno drażnić po 70000km.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2020, 8:55 przez dudek_t, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3517
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

10 wrz 2020, 8:01

30cm na pewno zrobi różnicę ;) :P
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

10 wrz 2020, 8:02

30cm... no, to z Koza Team się utworzy Kozak Team 8-)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 wrz 2020, 8:16

Bujanie zlikwiduje grubszy przedni stabilizator.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2020, 15:33

dudek_t, chyba nie masz bilsteinow i przyznam Ci sie bez bicia, ze gdy jezdzilem starym citroenem c5 z hydroactive, to w trybie sport mniej sie przechylal niz ND na standarowych amortyzatorach. Jezdzilem po tych samych zakretach w odstepnie 15 minut, wiec porownanie nawet mnie zaskoczylo. Za to komfort byl rownie dobry :-)
Jak lubisz przydriftowac, to standardowe zawieszenie jest wg mnie duzo za miekkie. Bile do zabawy sa wg mnie dobrym kompromisem - troche za twardo na codzien, troche za miekko do zabawy (czyli wszedzie niedobrze:-).
Wg mnie najlepszym kompromisem (komfort+ mniejsze przechyly) bylyby same grubsze stabilizatory jak napisal Fifkers. Ale czy ktos w klubie cos takiego cwiczyl (staby na seryjnych amorach)?
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2020, 12:55

Wojtek Wawa pisze:
11 wrz 2020, 15:33
Wg mnie najlepszym kompromisem (komfort+ mniejsze przechyly) bylyby same grubsze stabilizatory jak napisal Fifkers. Ale czy ktos w klubie cos takiego cwiczyl (staby na seryjnych amorach)?
Ja ćwiczę taką konfigurację od jakichś 20 tys km. Po wymianie na grubszy stabilizator "Whiteline Przód 28.6mm", do tego sprężyny akcesoryjne eibacha, dołożeniu seryjnej rozpórki kielichów pod maskę przy standardowych amortyzatorach wychyły nadwozia są zredukowane do wartości w pełni akceptowalnej - oczywiście przy jeździe nietorowej.
Co prawda dalej myślę nad wymianą na bilsteiny ale w żadnym sklepie nie mogę nowych znaleźć, a te z ASO mają taką marżę, że na razie dałem sobie spokój.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 wrz 2020, 12:57

A nie ma używek Billsteina do ND na forumowej giełdzie za tysiaka? To jak za darmo. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2020, 13:07

Hookie pisze:
12 wrz 2020, 12:57
A nie ma używek Billsteina do ND na forumowej giełdzie za tysiaka? To jak za darmo. ;)
no właśnie, ja z uwagi na przewrażliwienie na punkcie własnego i rodziny (żony) bezpieczeństwa unikam kupowania podzespołów odpowiadających za mechanikę w ramach części używanych, które były jeżdżone przez nie wiem kogo, w nie wiem jaki sposób itd.
Ale może ktoś ma namiary na sklep, który oferuje B6 do sprzedaży?
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 wrz 2020, 13:13

No zacząłbym od Billstein Polska. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2020, 19:38

wojteczekm16 pisze:
12 wrz 2020, 12:55
Ja ćwiczę taką konfigurację od jakichś 20 tys km. Po wymianie na grubszy stabilizator "Whiteline Przód 28.6mm", do tego sprężyny akcesoryjne eibacha, dołożeniu seryjnej rozpórki kielichów pod maskę przy standardowych amortyzatorach wychyły nadwozia są zredukowane do wartości w pełni akceptowalnej - oczywiście przy jeździe nietorowej.
Co prawda dalej myślę nad wymianą na bilsteiny ale w żadnym sklepie nie mogę nowych znaleźć, a te z ASO mają taką marżę, że na razie dałem sobie spokój.
Pytanko, miałeś choć przez chwilę grubsze staby na seryjnej sprężynie czy od razu winach wleciał?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

13 wrz 2020, 7:49

wojteczekm16 pisze:
12 wrz 2020, 13:07
Hookie pisze:
12 wrz 2020, 12:57
A nie ma używek Billsteina do ND na forumowej giełdzie za tysiaka? To jak za darmo. ;)
no właśnie, ja z uwagi na przewrażliwienie na punkcie własnego i rodziny (żony) bezpieczeństwa unikam kupowania podzespołów odpowiadających za mechanikę w ramach części używanych, które były jeżdżone przez nie wiem kogo, w nie wiem jaki sposób itd.
Ale może ktoś ma namiary na sklep, który oferuje B6 do sprzedaży?
Poszukaj na ebay. Probowalem ogarnac B6 do NB przez sklep w PL i byly straszne cyrki z dostepnoscia. Kliknalem z ebaya i amory przyszly z Berlina po dwoch dniach od klikniecia...
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2020, 8:16

Ja chyba bym nie popadał w aż tak skrajne emocje. Jeżeli ktoś "wyrzuca" z fury B6 po 10, 15 może 20k km ponieważ pakuje tam gwint to taki zestaw bym przytulał bez mrugnięcia okiem.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 wrz 2020, 8:29

Jako człowiek poszukujący kiedyś B6 do NA - czyli temat o wiele trudniejszy niż w przypadku ND - potwierdzam: Ebay i DE to najlepsze miejsce. Tam też kupiłem prokit - najlepsza cena mimo wysyłki i przewalutowania.
... i też potwierdzam, że lepiej kupić używki (to nie jest firma, która robi zawiasy na odwal się) i dać do sprawdzenia w Zerkopolu (siedzą w Bilach od wieeeeelu lat).

Bo to nie jest tak, że dłubiąc w MX-5 można mieć za wiele kasy, więc jak jesteś w stanie urwać tutaj 1-1,5 to na bank przyda się ta kasa gdzie indziej (choćby staby).

... i tak, jeździłem wybitnie zestrojoną kozą.
Byłe auto Tibu - zestaw grubych stabów, B6 i sprężyny sport (chyba trochę sztywniejsze).
Jezusiku, jak ten samochód jeździł. Nie wyglądał, ale jak jeździł...
Obrazek
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

13 wrz 2020, 20:15

mike_d pisze:
12 wrz 2020, 19:38
Pytanko, miałeś choć przez chwilę grubsze staby na seryjnej sprężynie czy od razu winach wleciał?
Nie, u mnie były najpierw sprężyny niższe, później dołożona rozpórka kielichów i wymieniony na stabilizator grubszy.

@MMRS
No tak, jak jest wiadomo kiedy i skąd wyjęte to może i bym brał, ale jak kupione gdzieś tam, od kogoś tam i później puszczane dalej... to wolę dopłacić do nowych. Niczym prawdziwy Janusz-oszczędności :)
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

14 wrz 2020, 13:58

Panowie, a macie jakiegoś pewnego mechanika który by ogarnął te zmiany? Staby, sprężyny, amorki, rozpórka, geometra itp.? ASO nie dość że ma ceny z kosmosu to jakoś podchodzi do tego pytania jak pies do jeża... Jako że nie są to zmiany nieodwracalne a po gwarancji planuje odezwać się do MMRS w sprawie kolektora i strojenia to w zasadzie jestem zdecydowany. Tylko kto mi to ogarnie? Dobrze by było w miarę blisko od Białegostoku (tak do 400km?), tak żeby można było w 1 - 2 dni ogarnąć całość. Możecie kogoś polecić?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

15 wrz 2020, 11:31

Ja najpierw zmieniłem staby na grubsze z RX-8 na zwyklych mazdowskich sprężynach/amorach.
Ograniczyło to przechyły boczne w zakrętach, ale auto dalej nurkowało przy przyspieszeniach/dohamowaniach. Pro eibach kit sprężyny obniżające dość dobrze usztywnił resztę bez większej utraty komfortu. Na komfort in plus największy wpływ miała zmiana opon z Ori potenza 205/45 r17 na 215/45 r17 Dębica uhp2
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ