Kupno MX 5 z przebiegiem ok 250 tys. km

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

dziubek
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
Model: NC FL
Wersja: Karai
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2020, 11:23

Hej,

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników MX5. Silnik, wiadomo ulega zużyciu wraz z przebiegiem i czy warto się interesować egzemplarzami z przebiegami ok. 250 tys. km (NC, NCFL). Oglądane przeze mnie egzemplarze są naprawdę dość zadbane, tutaj mam pytanie jakie mogą być koszty ewentualnego remontu silnika, gdyby nagle okazało się, ze zaczyna pic dość duzo oleju ? Czy na przykład możliwość wystąpienia potencjalnego problemu z panewkami mocno rośnie wraz z przebiegiem? Mam świadomość, ze w Polsce panuje mit aut o przebiegu do 200 tys. km i osobiście nie uważam, ze te auta należy dyskwalifikować. Jednak w przypadku diesli, gdzie te auta potrafią robić w trasach 80 tys km rocznie, jest to chyba trochę inne życzcie niż w aucie sportowym, które dość często kręcone jest do odcinki, a w dodatku czasami zdarzają się egzemplarze o przebiegu ok 100 tys. km lub mniej, które nie są drastycznie droższe.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lip 2020, 12:36

Tak trochę sam sobie już odpowiedziałeś. Najstarsze egz NC maja 14 lat najmłodsze chyba 7. Przez ten czas duuzo może się zdażyć. Zresztą przebieg to jedno stan licznika to drugie a stan rzeczywisty to trzecie. Poza tym auto to nie tylko silnik, jest jeszcze dużo innych kwestii.

Pytasz tak w ogóle o silniki 1.8 czy 2.0? 1.8 ma opinie slabowitego i do tego pijacego olej (potwierdzam i to chyba nie tylko ja). 2.0 przedliftowe też potrafią pić olej, poliftowe uchodzą za bardziej udane.

Jeśli chodzi o remonty to powiem tak: remont 1.8 zaczyna się w okolicach 3 tys zł, za jakies 10 tys swapuje się silnik 2.5 z Forda (pod maską wygląda jak z fabryki). Remont 2.0 jest gdzieś pomiędzy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
dziubek
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
Model: NC FL
Wersja: Karai
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2020, 13:43

Alex coś ucięło Twój post, a ucięty fragment chyba zawiera istotne dla mnie informacje. Raczej skupiam się na 2.0, chociaż 1.8 są w bardzo fajnym stanie w bardzo danych cenach. Tylko są trochę wolne (miałem nbfl 1.6 i trochę brakowało...)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 lip 2020, 14:15

nie przypominam sobie bym pisal cokolwiek wiecej ;)

osobiscie uwazam - co jest na forum pogladem raczej niepopularnym - ze osiagi 1.8 w NC sa zupelnie przyzwoite. Poprzednio mialem NA 1.6 i NC 1.8 jezdzi mi sie duzo fajniej. Ale sklonnosc do zarcia oleju zabija nawet moj zapal :lol: remontowac swojego nie zamierzam, raczej kierunek 2.5
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
dziubek
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
Model: NC FL
Wersja: Karai
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2020, 15:53

Przepraszam, chyba źle zinterpretowałem ostatnie zdanie. A czy 1.8 z NCfl to dokładnie ten sam silnik co w wersji sprzed liftu tj. NC ?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 lip 2020, 16:17

Te 2.5 z Forda to na wtrysku pośrednim czy bezpośrednim?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lip 2020, 22:06

kammich pisze:
03 lip 2020, 16:17
Te 2.5 z Forda to na wtrysku pośrednim czy bezpośrednim?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Pośrednim.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

03 lip 2020, 23:05

Kupić 1.8, najlepiej uszkodzone, z budą w dobrym stanie. Wsadzić 2,5 z Forda i....zapier...ć:)))). Wg mnie najlepsza droga :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 lip 2020, 10:26

Alex pisze:
03 lip 2020, 14:15
nie przypominam sobie bym pisal cokolwiek wiecej ;)

osobiscie uwazam - co jest na forum pogladem raczej niepopularnym - ze osiagi 1.8 w NC sa zupelnie przyzwoite. Poprzednio mialem NA 1.6 i NC 1.8 jezdzi mi sie duzo fajniej. Ale sklonnosc do zarcia oleju zabija nawet moj zapal :lol: remontowac swojego nie zamierzam, raczej kierunek 2.5
Miałem silnik 1.8 w NC i przy normalnej jeździe wogole nie brał oleju (przebieg 60 tys.) Przy okazjonalnie ostrzejszej też nie. Co do osiągów to subiektywnie porażka. Przyspieszenie do setki około 9 sekund, elastyczność na iv i v biegu zerowa.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 lip 2020, 8:33

tytusr pisze:
05 lip 2020, 10:26
Miałem silnik 1.8 w NC i przy normalnej jeździe wogole nie brał oleju (przebieg 60 tys.) Przy okazjonalnie ostrzejszej też nie. Co do osiągów to subiektywnie porażka. Przyspieszenie do setki około 9 sekund, elastyczność na iv i v biegu zerowa.
branie oleju przy 60 tys to bylaby niezla lipa, natomiast w watku mowa raczej o 250.

u mnie stan licznika 152 tys, o ile wiem drugi silnik (przebieg nieznany rzecz jasna). Przy jezdzie ulicznej spozywa ok 1L/1000, na tor bez banki oleju nie ma co jechac.

Oczywiscie sa mozliwe przypadki posrednie. np. kolega Torino kupil 1.8/2006r z przebiegiem chyba 180tys i twierdzi ze spozycia oleju brak.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lip 2020, 8:43

Alex pisze:
06 lip 2020, 8:33
tytusr pisze:
05 lip 2020, 10:26
Miałem silnik 1.8 w NC i przy normalnej jeździe wogole nie brał oleju (przebieg 60 tys.) Przy okazjonalnie ostrzejszej też nie. Co do osiągów to subiektywnie porażka. Przyspieszenie do setki około 9 sekund, elastyczność na iv i v biegu zerowa.
branie oleju przy 60 tys to bylaby niezla lipa, natomiast w watku mowa raczej o 250.

u mnie stan licznika 152 tys, o ile wiem drugi silnik (przebieg nieznany rzecz jasna). Przy jezdzie ulicznej spozywa ok 1L/1000, na tor bez banki oleju nie ma co jechac.

Oczywiscie sa mozliwe przypadki posrednie. np. kolega Torino kupil 1.8/2006r z przebiegiem chyba 180tys i twierdzi ze spozycia oleju brak.
Litr na tysiąc to prawie jak dotrysk oleju w bolidach F1😉
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 lip 2020, 17:15

Litr na tysiąc to 2 bańki olejku od wymiany do wymiany. Przy takim zużyciu silnik kwalifikuje się do remontu o ile nie jest to jakaś "udana" konstrukcja grupy VAG - tam twierdzą że wszytko OK.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 76
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2021, 18:47

Podepnę się pod temat bo skupiono się tutaj głównie na silniku, a jak to jest budą? Czy przy takim przebiegu nie robi się już za miękka/zużyta? Jak też wyglada sprawa z dachem, miękki pewnie jest cichy ale czy przy twardym składanym dachu nic tam nie skrzypi ponad normę?
Pytam, bo jak by nie patrzeć w autach ze stałym twardym dachem sztywność ,,kasty” jest mniej narażona i podobne przebiegi raczej nie powinny mieć takiego wpływu jak auta bez dachu.
Moja rozpoczynająca się przygoda z NCFL2 Club :D :twisted: viewtopic.php?f=22&t=36714&view=unread#unread
pat_atr
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2020, 22:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Skierniewice

31 sty 2021, 8:17

Czuje się wywołany do tablicy.
Posiadam nclf 2.0 z przebiegiem 230.000 km kupione w wakacje od kolegi z forum.
Oleju nie bierze, jeździ jak trzeba. Z eksploatacji i minusów przy tym przebiegu:
-Zawieszenie było robione na chyba b12 + eibach pro.
-galka zmiany biegów była do wymiany zaraz po zakupie (rozpadła sie)
-tarcze poddały się więc wymienione na nowe z rx8
-kierownica była mocno przetarta ale została wymieniona na obszywaną i wolę taka niż nawet nowy oryginal
-fotel kierowcy przetarte boczki
-od czasu do czasu zaskrzypi jakiś plastik
-wykonałem przed zimą pełna konserwację podwozia bo coś powoli zaczynało się dziać

To nie są rzeczy które dyskwalifikują samochody z zakupu. Ważniejsze że buda prosta, silnik zdrowy.
Można szukać okazji z przebiegami 50tys przebiegu i kupić minę. A można kupić sprawna technicznie 200.000+
Jeśli ktoś robi tripy po Europie w tydzień 3500km to taki przebieg się tłumaczy. Ja wolę taki niż 50.000 i jezdzony po mieście i upalany wieczorami na parkingu pod Tesco ;)
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2021, 11:59

mam 1,8 z 2005 roku. Obecnie przebieg ok 155tyś.
-brak rudej (nawet na mocowaniach belki tylnej)
-nic nie sprzybi nie strzszczy ale wiadomo auto jest głosne
-nie wiem co to pobór oleju (Kraków Międzyzdroje cały czas 140-160km/h poboru brak, Kraków Władysławowo- to samo, Szkolenie na ułężu + trasa 0)
Po 10tys km nie widzę różnicy na bagnecie.

Osiągi hmm normalne auto nie ma dramatu ale tez nie jest szybkie do zwykłej jazdy starcza, a jak chcesz sie pobawić to zdecydowanie za słabe.

przy przebiegach 200k plus normalne jest że amory czy elementy zawieszenia są już do wymiany. Jeśli chodzi o fotel hmm wsiadanie do niego jest mało wygodne więc też nic dziwnego że nosi ślady zużycia.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

31 sty 2021, 12:12

Przebieg przebiegowi nierówny. Są samochody po 200tys wyglądające jak nowe, a są po 100tys, które są już zmęczone. Po mieście, dziurach samochód zużyje się znacznie mocniej niż np przy codziennych dojazdach do pracy po 50km ekspresówką.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
FuzBal
Posty: 265
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:16
Model: Inny
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

02 lut 2021, 11:22

Ja prawie kupiłem też od forumowego kolegi pontona z +/- 250k przebiegu ale ktoś mnie ubiegł 2 dni wcześniej i do tej pory płaczę za tym autem... mimo przebiegu. Akurat tutaj faktycznie przebieg to tylko liczba, której przeważnie nie należy się bać, a liczy się przede wszystkim ogólny stan.
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

07 lut 2021, 15:56

U mnie nbfl 2003,przebieg na teraz niecałe 240kkm. I raczej przebieg auta to nie problem. O wiele bardziej niszcząca siła to nie dbający wcześniejszy właściciel. U mnie pomimo lat i przebiegu trzeba było robić podłużnice i końcówki progów. Jeśli chodzi o sztywność budy jak i działanie wszystkich elementów samochodu jest ok.
Awatar użytkownika
Krzemol
Posty: 45
Rejestracja: 08 sie 2018, 13:26
Model: NB
Wersja: 1.6 110KM '00r
Lokalizacja: Ruda Śląska

12 lut 2021, 17:43

Ja w NB 1.6 dobijam do 230tys i nie widzę jakiegoś większego zużycia związanego stricte z przebiegiem. Blacharsko ok, silnikowo również, Valvoline 5W40 nie bierze.
Suzuki Swift 1.0 53KM '99r (05.12 - 05.14)
Suzuki Swift 1.3 68KM '99r (05.14 - 09.16)
Alfa Romeo 166 3.2 V6 240KM '04r (09.16 - 11.20)
Mitsubishi Colt 1.3 75KM '00r (01.18 - 08.18)
Mazda5 2.0 143KM '06r (05.18)
Mazda MX-5 1.6 110KM '00r (09.20)
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

12 lut 2021, 18:51

A ja mam nb z rzekomym przebiegiem 230k, który blacharsko jest naprawdę nieźle jak na to że nikt nigdy niczego nie dotykał, za to mechanicznie i lakierniczo wygląda (ł) jak auta 400k+ ;)
ODPOWIEDZ