Ostrzeżenie przed wyceną PZU / Eurotax

Po szkodzie z OC sprawcy

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

22 cze 2020, 10:36

Cześć, jak widzicie jak nasze Mazdy NA z roku na rok drożeją i sprzedają się już za ponad 20 tys., ale nie dla PZU
Obrazek

Ostrzegam przed tym panem, który zapewniał mnie, że uczciwie wyceni szkodę i pojazd, a specjalnie zaniżył jego wartość i ominął połowę części w wycenie, następnie przestał odbierać telefony.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 cze 2020, 8:26 przez Verteru, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 cze 2020, 13:36

Dostałeś 5% za stan utrzymania pojazdu i śmieszne 297zł za wyposażenie dodatkowe. To wszystko doliczone do "wartości bazowej ustalonej w programie Eurotax". Nie znam tego pana. Nie wiem, co Ci obiecał, ale pewnie tego co w tabelce eurotaxu przeskoczyć nie mógł.
Na pewno więcej można by dodać za stan utrzymania pojazdu, o ile da się to udowodnić. No ale kilka kilkanaście procent, a nie stopięćdziesiąt. Niestety taki jest rozdźwięk pomiędzy rynkiem a tabelkami w przypadku starych aut.
Oddaj wóz do naprawy bezgotówkowej. Wówczas nie Ty będziesz walczył z PZU.
Osobiście, również jedyna szkoda, z którą był problem z wartością, jaką odniosłem była likwidowana przez PZU. Na szczęście oddałem auto do blacharni ASO i tam walczyli bardzo długo o ustalenie "bardziej realnej" wartości wraku. Wóz, rozbity poszedłby wówczas za kilkanaście tysięcy, cały wart może dwadzieścia, a mi wartość pojazdu pzu określiło na 6 czy 7 i opowiadało o szkodzie całkowitej.
Ale czy to jest wina tego gościa z aparacikiem? Przecież musiał powiedzieć Ci to co chcesz usłyszeć, bo inaczej plombę by od Ciebie zarobił zapewne.:)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

22 cze 2020, 14:50

łaski nie robi, wrzuć kosztorys naprawy to zobaczymy, bo wartość auta przy tej szkodzie nie ma znaczenia, całki nie będzie
Zapowiedz, że dasz do ASO i doliczysz pojazd zastępczy, to zmięknie :P
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

22 cze 2020, 15:31

Wartość szkody na ten moment to 6300. Mimo reklamacji pominęli np. nową klapę, nową podłogę i nowe mocowania i zapinki.
W piątek mam umówione nowe oględziny, będę cisnął aż uznają całą szkodę i wartość pojazdu. Na info o samochodzie zastępczym czekam.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 cze 2020, 16:28

Weź sobie niezależnego rzeczoznawcę i wyceń auto jeszcze raz.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2020, 17:15

Wspolczuje i kibicuje! Juz zanim kupilem mx5 (wtedy miala to byc NC) bylem w szoku, ze samochody wg eurotaxu za 44 k zl kosztuja dobrze ponad 60 k zl i nawet zakladalem o tym temat na forum - co zrobic w razie szkody/kradziezy. Sam tez tego sie boje, kwota ubezpieczenia wystarczy na mniej niz polowe samochodu w salonie mimo idealnego stanu z nowym dachem i skrzynia biegow ;-/
Huber
Posty: 11
Rejestracja: 11 kwie 2020, 0:53
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2020, 21:58

Będę obserwował i trzymał kciuki za autko. Szkoda takiej madzi :(
Czasem się zastanawiam nad sensem trzymania paragonów i faktur za 'wyposażenie dodatkowe' czy inne tuningi. A może zawczasu robić wycenę u rzeczoznawcy jeżeli jesteśmy pewni dwukrotnej wartości auta w/g eurotaxu. ( NA z '97 za 8200? sprzedaje NB i jestem jutro po nią...)
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

23 cze 2020, 8:34

nie wiem co jest uszkodzone poza widocznym zderzakiem i pasem, ale jak zrobią całkę to zamiast 6 dostaniesz 2 i wyceniony wrak :)
program bierze mediany z rynku amortyzacje więc co się dziwić

zanim podejmiesz wydatki na walkę z ubezpieczycielem, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy i za ile ja to naprawię i czy kosztorys uwzględnia całość uszkodzeń
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
MaciejG
Donator
Donator
Posty: 122
Rejestracja: 30 kwie 2014, 12:53
Model: NC
Lokalizacja: Nowa Wieś (WPR)

23 cze 2020, 8:58

pavlacos pisze:
23 cze 2020, 8:34
nie wiem co jest uszkodzone poza widocznym zderzakiem i pasem, ale jak zrobią całkę to zamiast 6 dostaniesz 2 i wyceniony wrak :)
Ubezpieczyciele chcą, żebyśmy w to wierzyli, a prawo jest jasne, tylko niestety czasem trzeba iść do sądu.
Szkoda całkowita nie jest pojęciem z Kodeksu Cywilnego, a to KC jest podstawą ubezpieczeń OC.
Art. 363. § 1. Naprawienie szkody powinno nastąpić, według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. Jednakże gdyby przywrócenie stanu poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu.
§ 2. Jeżeli naprawienie szkody ma nastąpić w pieniądzu, wysokość odszkodowania powinna być ustalona według cen z daty ustalenia odszkodowania, chyba że szczególne okoliczności wymagają przyjęcia za podstawę cen istniejących w innej chwili.
Najważniejszy jest fragment: 'gdyby przywrócenie stanu poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu' jest zwykle interpretowane przez sądy jako 100% wartości, a nie wzięta z OWU AC 'szkoda całkowita'.
No I jeśli naprawa przekracza 100% wartości, to ubezpieczyciel powinien wypłacić całość i zająć się sprzedażą wraku.

Kiedyś mój ojciec walczył z PZU - OC, wycena auta 20, wycena szkód 13,5, a PZU 'szkoda całkowita, wartość wraku 14, wypłacimy 6'.
Dużo czasu go to kosztowało, ale doprowadził (bez sądu, ale 5 odwołań i groźbą doniesienia do prokuratury) do tego, że PZU naprawiło w ASO za 16, bo jeszcze trochę wyszło po rozebraniu auta.

Ale z wycenami starszych aut, to tylko wyceną niezależnego rzeczoznawcy można walczyć, i to też niestety potrafi się zakończyć w sądzie, bo jest rzeczoznawca przeciw rzeczoznawcy. :(
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2020, 12:09

W przyszłym roku może być nieprzyjemna niespodzianka. W 2016 albo 2017 roku naprawiałem 3 elementy według AC w PZU. Szkody parkingowe - tylne drzwi i klapa bagążnika. Bo samochód był na gwarancji, naprawiałem w ASO. Naprawa kosztowała ubezpieczycielowi trochę ponad 6 tys. zł. Ta kwota została doliczona do ceny następnej polisy. T.j. przed szkodą polisa OC+AC mi kosztowała ok 3500 rocznie, po szkodzie ok. 8500. Miej to na uwadze. Być może, nie jest warto cisnąć z tą naprawą.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

23 cze 2020, 12:16

Co za bzdura, przecież to idzie z OC sprawcy. Ciśnij gnoi i tyle, cwaniacy dorabiają się na OC ze szkodą dla wszystkich, a kiedy maluczkiemu zdarzy się nieszczęście, to sorry, ale nie mamy pana płaszcza...
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 cze 2020, 12:31

chebum pisze:
23 cze 2020, 12:09
W przyszłym roku może być nieprzyjemna niespodzianka. W 2016 albo 2017 roku naprawiałem 3 elementy według AC w PZU. Szkody parkingowe - tylne drzwi i klapa bagążnika. Bo samochód był na gwarancji, naprawiałem w ASO. Naprawa kosztowała ubezpieczycielowi trochę ponad 6 tys. zł. Ta kwota została doliczona do ceny następnej polisy. T.j. przed szkodą polisa OC+AC mi kosztowała ok 3500 rocznie, po szkodzie ok. 8500. Miej to na uwadze. Być może, nie jest warto cisnąć z tą naprawą.
To jest kwestia wyboru odpowiedniego pakietu AC z ochroną zniżek. Nie miałeś ochrony więc dopóki nic się nie stało było troszkę taniej, ale w efekcie, no właśnie, wyszło drożej...

No i jak kolega wyżej napisał, to zupełnie inna sytuacja. Tutaj o odszkodowanie (z OC sprawcy) ubiega sie poszkodowany, a nie sprawca (z własnego AC). Tak czy tak, oni tylko patrzą żebyś się odwrócił i schylił. Więc trzeba walczyć o swoje, bo są mili jak trzeba składkę wpłacić, a jak przyjdzie do egzekucji polisy to się zaczyna turniej szachowy.
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2020, 13:03

@pirul @wsr przepraszam nie dopatrzyłem. OC trzeba cisnąć. Z taką ceną naprawy sąd może być opłacalny.

Czy komuś ubezpieczyciel pokrył koszty prawnika?

Rozmawiałem z jednym prawnikiem od spraw samochodowych i ten powiedział, że w polskim prawie ubezpieczyciel nie ma obowiązku pokrywać wydatków kierowcy na prawnika gdy przegrywa w sądzie. Żeby dostać kompensację trzeba uruchamiać kolejną sprawę sądową, która niesie kolejne koszty. Czy tak jest w rzeczywistości?
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

23 cze 2020, 15:49

Co kto lubi. Masz czas i nerwy: sąd, rzeczoznawca itd
Chcesz naprawic, dajesz do warsztatu i z czapki

Podpowiedzialem ze warto sprawdzic pozycje kosztorysu, a wyszedl wyklad na temat ciemiezenia maluczkich i niesprawiedliwości

Finalnie zakladam sprowadza sie do naprawy i przywrócenia stanu, czy wydojenia ubezpieczenia?
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

23 cze 2020, 18:01

Finalnie ma się skonczyc zadośćuczynieniem za zniszczenie pojazdu i uczciwym podejsciem. Nie da się przywrócić stanu z przed wypadku chyba że nowym autem.

Pierwsza wycena szkody to bylo 3600, teraz jest 6300 + 200 rekompensaty za auto zastepcze. Ja oceniam szkody na ok.10 000. Jak mówiłem w piątek mam drugie ogledziny, mam też kontakt do rzeczoznawcy PZM. Nienawidzę zlodzieji i każda złotówka straty dla PZU jest dla mnie wygraną, a w tym momencie jest już to dla mnie sprawa osobista.

Dodam tylko że mój lakiernik że zniżką chce 3 tys. za sama robociznę ( tam walnięta jest podloga i ściana bagażnika też czego nie widać na zdjęciu)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 cze 2020, 22:52

pavlacos pisze:
23 cze 2020, 15:49
Co kto lubi. Masz czas i nerwy: sąd, rzeczoznawca itd
Chcesz naprawic, dajesz do warsztatu i z czapki

Podpowiedzialem ze warto sprawdzic pozycje kosztorysu, a wyszedl wyklad na temat ciemiezenia maluczkich i niesprawiedliwości

Finalnie zakladam sprowadza sie do naprawy i przywrócenia stanu, czy wydojenia ubezpieczenia?
Sorry ale brzmisz jakbyś sam za ludźmi biegał i wciskal polisy na prowizji. Nic nie wyszło, skomentowaliśmy co chłopak źle dopowiedział o casco. A o swoje trzeba w tym kraju walczyć na każdym kroku, takie życie.

Oddałem ostatnio auto do likwidacji szkody w ASO - babka z serwisu odwożąc mi je po wymianie opon rozje*ała się u mnie na osiedlu. Samochód ma 8 miesięcy. Naprawa bezgotówkowa, czyli niby jak to ująłeś "i z czapki". Tylko, że jak się przyjrzysz jak oni polakierowali (powtarzam, w ASO) błotnik i drzwi to można się popłakać - dziesiątki kraterów, rysy takie, że nie mogłem ich maszyną wyprowadzić najtwardszym padem (w sumie powinienem mieć wywalone, to nie moje auto, pracodawca mi dał na własny użytek). A teraz po paru tygodniach okazało się, że lampa główna paruje po deszczu (auto dostało w lewy przedni narożnik, zaraz pod lampą). I co gdyby Ci się coś takiego przytrafiło w nowym, własnym aucie za 100+ tysięcy? Pomijam spieprzony lakier, ale do tego lampa full led do wymiany za cholera wie ile tysięcy i szukaj wiatru w polu jak szkoda zamknięta. Tak to się właśnie bezproblemowo szkody likwiduje w warsztatach.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

23 cze 2020, 22:58

pirul pisze:
23 cze 2020, 22:52
pavlacos pisze:
23 cze 2020, 15:49
Co kto lubi. Masz czas i nerwy: sąd, rzeczoznawca itd
Chcesz naprawic, dajesz do warsztatu i z czapki

Podpowiedzialem ze warto sprawdzic pozycje kosztorysu, a wyszedl wyklad na temat ciemiezenia maluczkich i niesprawiedliwości

Finalnie zakladam sprowadza sie do naprawy i przywrócenia stanu, czy wydojenia ubezpieczenia?
Sorry ale brzmisz jakbyś sam za ludźmi biegał i wciskal polisy na prowizji. Nic nie wyszło, skomentowaliśmy co chłopak źle dopowiedział o casco. A o swoje trzeba w tym kraju walczyć na każdym kroku, takie życie.

Oddałem ostatnio auto do likwidacji szkody w ASO - babka z serwisu odwożąc mi je po wymianie opon rozje*ała się u mnie na osiedlu. Samochód ma 8 miesięcy. Naprawa bezgotówkowa, czyli niby jak to ująłeś "i z czapki". Tylko, że jak się przyjrzysz jak oni polakierowali (powtarzam, w ASO) błotnik i drzwi to można się popłakać - dziesiątki kraterów, rysy takie, że nie mogłem ich maszyną wyprowadzić najtwardszym padem (w sumie powinienem mieć wywalone, to nie moje auto, pracodawca mi dał na własny użytek). A teraz po paru tygodniach okazało się, że lampa główna paruje po deszczu (auto dostało w lewy przedni narożnik, zaraz pod lampą). I co gdyby Ci się coś takiego przytrafiło w nowym, własnym aucie za 100+ tysięcy? Pomijam spieprzony lakier, ale do tego lampa full led do wymiany za cholera wie ile tysięcy i szukaj wiatru w polu jak szkoda zamknięta. Tak to się właśnie bezproblemowo szkody likwiduje w warsztatach.
A... bowiem o nowym aucie piszesz. :facepalm:
A na takiej alfie romeo, która ma już 11 odcieni srebrnego, każda nowa połać dodałaby uroku
(kolega miał taką 156-kę - pamiętajcie dzieci, srebrne się zawsze w całości maluje).
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 cze 2020, 0:18

Nowe czy stare, podejście do likwidacji szkody takie samo i tak to niestety działa, nie ma co dyskutować. Jeśli ktoś jeździ starym strupem to mu może nie zależeć, ale jeśli samochód przedstawia wartość wyższą niż rynkowa przez poniesione inwestycje i masz na to papier, a ubezpieczyciel zasłania się zaniżonymi wartościami z idiotycznego notatnika wyliczonego w excelu to po prostu robi z ciebie debila. Dziwnym trafem w większości tego typu spraw ( w w/w również) po wstępnej wycenie i odwołaniu wartość szkody rośnie. Przypadek? Jasne.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

24 cze 2020, 7:15

pirul pisze:
23 cze 2020, 22:52
pavlacos pisze:
23 cze 2020, 15:49
Co kto lubi. Masz czas i nerwy: sąd, rzeczoznawca itd
Chcesz naprawic, dajesz do warsztatu i z czapki

Podpowiedzialem ze warto sprawdzic pozycje kosztorysu, a wyszedl wyklad na temat ciemiezenia maluczkich i niesprawiedliwości

Finalnie zakladam sprowadza sie do naprawy i przywrócenia stanu, czy wydojenia ubezpieczenia?
Sorry ale brzmisz jakbyś sam za ludźmi biegał i wciskal polisy na prowizji. Nic nie wyszło, skomentowaliśmy co chłopak źle dopowiedział o casco. A o swoje trzeba w tym kraju walczyć na każdym kroku, takie życie.
Chcesz kupic, czy po prostu jestes glupio złośliwy bez powodu?

Podwazenie kosztorysu jest sensowne, poniewaz sa rozne stawki roboczogodzin, czesci i amortyzacji. Czesto uznaja. Pojazd maszna czas naprawy, mysle ze tu powinni dac wiecej
Niestety za wartosc sentymentalna nikt nie zaplaci :(
Do wartości pojazdu mozna cisnac spokojnie naprawe, wiecej , ryzykowne, ale spotkałem sie i z taka interpretacją.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 cze 2020, 7:36

pavlacos pisze:
24 cze 2020, 7:15
Chcesz kupic, czy po prostu jestes glupio złośliwy bez powodu?
A widzisz, czyli trafiłem :kciuk: Sam skomentowałeś złośliwie o maluczkich choć to nie miało nic wspólnego z Twoim postem w zasadzie, więc poszła riposta :bicz: :)

Żeby już nikogo nie zaczepiać - autorowi życzymy uczciwej wyceny, temat chyba wyczerpany. Daj znać jak się sprawa potoczyła.
MaciejG
Donator
Donator
Posty: 122
Rejestracja: 30 kwie 2014, 12:53
Model: NC
Lokalizacja: Nowa Wieś (WPR)

24 cze 2020, 7:53

pavlacos pisze:
23 cze 2020, 15:49
Co kto lubi. Masz czas i nerwy: sąd, rzeczoznawca itd
Chcesz naprawic, dajesz do warsztatu i z czapki

Podpowiedzialem ze warto sprawdzic pozycje kosztorysu, a wyszedl wyklad na temat ciemiezenia maluczkich i niesprawiedliwości

Finalnie zakladam sprowadza sie do naprawy i przywrócenia stanu, czy wydojenia ubezpieczenia?
Finalnie, jak dla mnie, powinno się sprowadzić do PORZĄDNEGO naprawienia szkody ('przywrócenia stanu sprzed szkody') na koszt sprawcy, którego reprezentuje ubezpieczyciel.
Podejście 'dajesz do warsztatu i z czapki' może spowodować konieczność dopłaty z własnej kieszeni lub kiepską naprawę.

A co do dojenia, to niestety moje doświadczenia z likwidacji kilku szkód, zarówno z OC, ja i AC są takie, że to za każdym razem ubezpieczyciel chce mnie wydoić, a ja muszę mieć stertę papierów, żeby udowodnić, że 'nie jestem wielbłądem'.

Największy idiotyzm jaki miałem - roczne auto, duży kamień na środku drogi krajowej, nie było jak ominąć, uszkodzona miska olejowa, robione z AC, w ASO, bezgotówkowo, a potem ubezpieczyciel nie uznaje części kosztów, bo odlicza AMORTYZACJĘ OLEJU!!!
Zapłacili serwisowi dopiero, jak wysłałem im fakturę, że auto było 3 dni i 200 km przed zdarzeniem na przeglądzie, więc olej był nowy, pomijającego, że przy takiej szkodzie wyciek oleju jest NIEUNIKNIONY, więc był to ogólny debilizm, ale przedstawienie faktury było szybsze, niż dyskusja z 'likwidatorem szkody', jak sobie wyobrażają taką naprawę z dolewką tylko 2l oleju, bo wg nich 2l już mi się 'zamortyzowały'...

Nie pisz o 'dojeniu ubezpieczycieli', bo to firmy ubezpieczeniowe systemowo, korzystając z efektu skali i braku edukacji prawnej doją ubezpieczonych.

PS. Wracając do sprawy - pan z PZU zwykle nie jest Rzeczoznawcą, a tylko 'likwidatorem szkody', bo Rzeczoznawcy mają kilka razy wyższe stawki. Dopiero po kolejnym odwołaniu PZU zatrudni do sprawy prawdziwego rzeczoznawcę.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2020, 7:57 przez MaciejG, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 cze 2020, 7:54

Panie i Panowie,

kochacie swoje auta to rzecz jasna. Niestety Wasze obiekty milosci dla ubezpieczyciela sa jedynie pozycjami w tabelkach excela jakich wiele. Ubezpieczenia to biznes i chodzi o to by wziasc jak najwiecej a wydac jak najmniej. Wybaczcie ale taka jest prawda.

moim zdaniem Pavlacos slusznie zapytal czy rozmowa jest o przywroceniu stanu auta czy o dojeniu ubezpieczyciela. Oczywiscie w przypadku szkody zupelnie niezawinionej jakies drobne zadoscuczycienie by nie zaszkodzilo ale nie wiem czy to w obecnych czasach jest latwe do uzyskania. Ztcp to ostatnio zarobilem na szkodzie chyba 15 lat temu i to wrecz broniac sie przed tym.

Rozumiem rozgoryczenie Verteru bo o szkode sie nie prosil ale niestety takie bywa zycie. Czy jednak emocjonalne podejscie do sprawy to dobry pomysl troche watpie. Skupilbym sie raczej na szukaniu warsztatu ktory podejmie sie naprawy bezgotowkowej i zrobi to dobrze. W przypadku starego auta to nie taka prosta sprawa.

Mam akurat szkode do zlikwidowania na sluzbowym aucie, tez z OC. Ciekawostka ze policja wiedziala o niej wczesniej niz ja :lol: . Nic wielkiego bo zdarty lakier ze zderzaka, przerysowany minimalnie blotnik i porysowana felga. Co nie zmienia faktu ze to 3 elementy ktorymi mniej lub bardziej trzeba sie zajac jesli chcemy przywrocic stan "przed". Ubezpieczyciel zaproponowal 802,89 pln brutto. Troche mnie ta kwota zdziwila delikatnie mowiac wiec skonczylo sie na uruchomieniu procedury pt. bezgotowkowa naprawa w ASO (auto 4 letnie). Nie obrazalem Pani ktora zajmuje sie likwidacja szkody tylko wymienilismy kulturalnie kilka zdan. Wychodze z zalozenia ze po drugiej stronie tez jest czlowiek, jest w pracy i chce normalnie zyc. Po co dokladac stresu wiecej niz juz jest? Zreszta po tej drugiej stronie rownie dobrze moge byc ja. A to tylko auto (zwlaszcza ze golf :P ).

tak wiec Panie i Panowie - przede wszystkim spokoju Wam wszystkim zycze. Szybkiego powrotu na drogi Zuzanny 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

24 cze 2020, 8:03

haha @pirul nadal pudło :D nie sprzedaje ale likwidacja jest mi bliska
Uprzedzając podejrzenia i komentarze - moje uwagi są pro bono :senkju:
Znam po prostu dwie strony, a każda ciągnie w swoją (niestety ubezpieczyciele bardziej), wiec powiedzmy, że to było takie szersze spojrzenie ;)

Droga sądowa jest jak najbardziej słuszna, ale tą traktowałbym jako ostateczność. Kilka ruchów można zrobić przed, co widzę się dzieje
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

29 cze 2020, 19:06

Dostałem nową wycenę szkód przez PZU :D
Koszt naprawy 13 286.21 PLN (Było 6300)
Wartość pojazdu: 10141 PLN (Było 8400)
Wartość wraku: 4040.00 (aukcja PZU Pomoc)
Proponowane odszkodowanie: 6101.00

Czyli 200 zł mniej niż dostałem :D Co do joty tyle ile miałem dostać w zamian za auto zastępcze. Wysłałem dalszą reklamację co do wartości pojazdu (nowy miękki dach dach, sprzęgło i niski przebieg) wraz z propozycją ugody 4 tys. złotych płatnych do mnie. Jak się nie zgodzą to po kolei: Rzecznik -> Wycena PZM -> E-sąd. -> Sąd.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2020, 22:23 przez Verteru, łącznie zmieniany 1 raz.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 cze 2020, 21:34

Chcieli zapłacić 6300, po przeliczeniu wyszło 6100 a ty chcesz ugodę na 4000?
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

29 cze 2020, 21:54

wojteks pisze:
29 cze 2020, 21:34
Chcieli zapłacić 6300, po przeliczeniu wyszło 6100 a ty chcesz ugodę na 4000?
6300 już zapłacili. Ugodę chcę przedsądową na 4 tys. tak aby razem wyszło 10 tys. W ogóle to niezłe jaja pierwsza wycena zniszczeń 6 tys. druga 13 tys. Pełna profeska i uczciwość, zero celowego działania na szkodę poszkodowanego ;)
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

02 lip 2020, 8:36

Jako, że rzecznik trwa co najmniej 2 miesiące to zamówię w przyszłym tygodniu rzeczoznawcę PZM i już zacznę naprawiać auto, bo ta sprawa pewnie potrwa z rok łącznie do wypłaty całego odszkodowania Do ugody się nie odnieśli (kopia pisma):

Obrazek
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

02 lip 2020, 10:47

Dobry wątek, właśnie niedługo będziemy likwidować szkodę po sporym dzwonie (ruszona konstrukcja przodu auta i wystrzelona poducha) i jak to wszystko czytam to już mi się odechcewa...

Niemniej kolega jest "likwidatorem szkód" i powiedział że do tego przypadku od razu jedzie rzeczoznawca, a w razie co powołanie własnego rzeczoznawcy może pomóc.

To będzie ciekawa sprawa, poszedł przód w Volvo XC70 2006. Na rynku auta w podobnym stanie to około 23-25k. Same przednie lampy to ok 4k za sztuke, poszla cała chłodnica pas maska poduszka pasy i jeśli mają za to dać przykładowe 5k to czuję, że stracimy na to bardzo dużo nerwów.

Czekam na dalszy update tej sprawy i życzę powodzenia w dalszych roszczeniach
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2020, 11:51

Sugeruję nie naprawiać auta, jeżeli chcesz iść do sądu, ewentualnie bardzo dobrze udokumentuj szkodę (jeżeli nie zostało to już ujęte w końcowym kosztorysie naprawy PZU)

Podniesienie wartości nie powinno być problemem, jeżeli jesteś pewny stanu, poniesionych udokumentowanych nakładów i jest on bardzo dobry jak na mazdę :), (14-15k załatwia sprawę całki i braku uzasadnienia naprawy) , wtedy pewnie sąd przyzna i te 13 jako wartość naprawy , chyba ze pójdzie kolejny biegły.
Natomiast patrz żeby to był biegły sądowy, co nie wyklucza że sąd sobie weźmie swojego. Chcesz wyślij PW , poproszę kolegę to zerknie.

@grzybhun jeżeli kolega jest likwidatorem może sobie sprawdzić wycenę naprawy jak i wartość pojazdu w programie, przy tej szkodzie raczej całka czyli ścieżkę już widzisz jw. :)

Też już miałem kilka szkód, w sumie bez problemowo, wiec może się nastaw pozytywnie.
Oczywiście są i przypadki w sądzie np szwagier walczył ponad 2 lata z AC, bo zakwalifikowali szkodę po gradzie na smart (w aluminium) :D
a kolega powtórzył 2 razy całkę notabene na zderzaku , także jak ktoś wspomniał powinno się to sprowadzać to PORZĄDNEGO naprawienia szkody, ale z reguły każdy woli kasę, a potem te wielkie oczy jak wyliczają OC co roku :D
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

23 lip 2020, 19:59

Dwa tygodnie temu wysłałem prośbę o dokumenty szkody w przygotowaniu na sprawę sądową to zrobili mi sami z siebie kolejną wycenę auta oraz wraku i przesłali 800 zł.
Natomiast w międzyczasie mam już wycenę rzeczoznawcy - biegłego sądowego na 15300 (kosztowało mnie to 400 zł), będę wysyłał w przyszłym tygodniu do nich. Mam też kontakt już do adwokata, według rzeczoznawcy to pewna sprawa i PZU zawsze zaniża i jest najgorszą firmą jeśli o to chodzi. Natomiast jest bardzo dużo opóźnienie w sądach.
ODPOWIEDZ