Cześć,
Znalazłem takie rozwiązanie :
https://trackdogracing.com/hood_lift.aspx
Piszą że pasuje do NA/NB - może ktoś już próbował i może się podzielić wrażeniami czy ten system dobrze działa i czy przy okazji eliminuje problem ciężko domykającej się maski. ( u mnie trzeba dość mocno "trzasnąć" żeby zaskoczyła.
Czy ktoś montował jakieś alternatywy systemu podnoszenia Maski w MX-5 NA lub NB?
Moderator: Moderatorzy
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3518
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Kwestia trzaśnięcia to może być jakaś regulacja zamka ale przede wszystkim fakt, że maska jest aluminiowa i przez to że lżejsza to wymaga mocniejszego przyłożenia niż ciężka stalowa.
To mocowanie ma wielu - ja miałem w dwóch miatach. Nie wpływa w żaden sposób na zamykanie - tzn. nie pomoże Ci.
W EU może być taniej - sprawdź na mx5parts albo il motorsport (w sumie to może nawet kmparts mieć).
To mocowanie ma wielu - ja miałem w dwóch miatach. Nie wpływa w żaden sposób na zamykanie - tzn. nie pomoże Ci.
W EU może być taniej - sprawdź na mx5parts albo il motorsport (w sumie to może nawet kmparts mieć).
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Mam. Działa. Brzydko wygląda ale jest sto razy lepsze od "patyka".
Tak jest wersja I.L Motorsport na KMPARTS za 190 PLN.tomasz01 pisze: ↑08 maja 2020, 11:30Kwestia trzaśnięcia to może być jakaś regulacja zamka ale przede wszystkim fakt, że maska jest aluminiowa i przez to że lżejsza to wymaga mocniejszego przyłożenia niż ciężka stalowa.
To mocowanie ma wielu - ja miałem w dwóch miatach. Nie wpływa w żaden sposób na zamykanie - tzn. nie pomoże Ci.
W EU może być taniej - sprawdź na mx5parts albo il motorsport (w sumie to może nawet kmparts mieć).
https://kmparts.pl/629.Chromowane-silow ... i-NANBNBFL
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Mam u siebie IL Motorsport i jestem zadowolony. Co do trzaskania - aluminiową maskę się dociska, a nie trzaska nią. Poza tym zdemontuj zamek, oczyść, nasmaruj i wyreguluj, będziesz zamykał dwoma palcami.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie do końca, trzeba wymierzyć, nawiercić i nagwintować dwa otwory w zawiasach maski (M5) ale to jest kwestia 15 minut.
Jeśli zawiasy maski mają luzy to siłowniki będą ją podnosić od strony podszybia, jeśli zawiasy są sprawne wszystko gra i wystarczy ewentualną korektą ustawienia samej maski, tak przynajmniej było u mnie. Siłowniki widać z boku przy zamkniętej masce bo są chromowane, czarne nie rzucałyby się w oczy ale nie było czarnych.
Zaletą tego zestawu dla osób dłubiących przy aucie samemu jest fakt, że w ogóle nie przeszkadzają bo są cofnięte w stronę grodzi. Niektóre zestawy mają metrowe silowniki mocowane w połowie błotnika co dla mnie jest rozwiązaniem bez sensu - utrudniają dostęp pod maskę z boku.
Jeśli zawiasy maski mają luzy to siłowniki będą ją podnosić od strony podszybia, jeśli zawiasy są sprawne wszystko gra i wystarczy ewentualną korektą ustawienia samej maski, tak przynajmniej było u mnie. Siłowniki widać z boku przy zamkniętej masce bo są chromowane, czarne nie rzucałyby się w oczy ale nie było czarnych.
Zaletą tego zestawu dla osób dłubiących przy aucie samemu jest fakt, że w ogóle nie przeszkadzają bo są cofnięte w stronę grodzi. Niektóre zestawy mają metrowe silowniki mocowane w połowie błotnika co dla mnie jest rozwiązaniem bez sensu - utrudniają dostęp pod maskę z boku.
Masz jakąś fotkę przy zamkniętej masce? Tzn. chodzi mi o to żeby zrozumieć co to znaczy że te siłowniki widać z boku.pirul pisze:Nie do końca, trzeba wymierzyć, nawiercić i nagwintować dwa otwory w zawiasach maski (M5) ale to jest kwestia 15 minut.
Jeśli zawiasy maski mają luzy to siłowniki będą ją podnosić od strony podszybia, jeśli zawiasy są sprawne wszystko gra i wystarczy ewentualną korektą ustawienia samej maski, tak przynajmniej było u mnie. Siłowniki widać z boku przy zamkniętej masce bo są chromowane, czarne nie rzucałyby się w oczy ale nie było czarnych.
Zaletą tego zestawu dla osób dłubiących przy aucie samemu jest fakt, że w ogóle nie przeszkadzają bo są cofnięte w stronę grodzi. Niektóre zestawy mają metrowe silowniki mocowane w połowie błotnika co dla mnie jest rozwiązaniem bez sensu - utrudniają dostęp pod maskę z boku.
A druga kwestia...Co jeśli będą luzy na zawiasach i tak jak pisałeś siłowniki będą wypychać maskę do góry? Wtedy maska przestanie się domykac?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Przez to, że są chromowane po prostu widać je w szczelinie pomiędzy maską, a błotnikiem. Odbijają światło więc rzucają się w oczy. Mnie to nie przeszkadza, inaczej polakierowałbym je na czarno.
Co do ewentualnych luzów na zawiasach - maska nadal będzie się domykać, natomiast nie pokryje się z błotnikami przy szybie, będzie nieco wyżej, to są milimetry.
Co do ewentualnych luzów na zawiasach - maska nadal będzie się domykać, natomiast nie pokryje się z błotnikami przy szybie, będzie nieco wyżej, to są milimetry.