Strona 9 z 17

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 27 sty 2020, 11:55
autor: stpman
Zmian nie planuje żadnych, ew. kupić koła zimowe.
Niestety, mojej ulubionej modyfikacji czyli montażu LPG nie bardzo będzie się dało przeprowadzić :D

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 27 sty 2020, 13:12
autor: Zbychersky
Też tak mówiłem, kończy mi się właśnie gwarancja i mody już się robią :D

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 27 sty 2020, 13:31
autor: MMRS
Zbychersky pisze:
27 sty 2020, 13:12
Też tak mówiłem, kończy mi się właśnie gwarancja i mody już się robią :D
W zasadzie to straciłeś dużo czasu :lol: :lol: :lol:

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 27 sty 2020, 14:00
autor: AaaA
kazdy tak mowil:D

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 27 sty 2020, 21:08
autor: pawel934
stpman pisze:
27 sty 2020, 11:55
Zmian nie planuje żadnych, ew. kupić koła zimowe.
Niestety, mojej ulubionej modyfikacji czyli montażu LPG nie bardzo będzie się dało przeprowadzić :D
To kupuj 124, tam chyba silnik na wtrysku pośrednim. Butlę może gdzieś się wciśnie :D

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 7:05
autor: Wojtek Wawa
Multiair raczej jest z bezpośrednim wtryskiem. Do gazu tylko NC.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 7:55
autor: MMRS
Wojtku, daleki jestem od tego aby kogokolwiek krytykować, jednakowoż gdybym zobaczył NDka na stacji paliw przy dystrybutorze z gazem....

:roll: :roll: :strach:

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 8:05
autor: stpman
No właśnie MultiAir jest na pośrednim :) tak samo zresztą jak T-Jet.
Dopiero te nowe FireFly (GSE) są na bezpośrednim.

A ND to już tylko na bezpośrednim chyba jest więc kiepsko z LPG :)

O ile lubię jeździć na LPG o tyle w roadsterze mnie to razi.
Ileż to ja razy płakałem widząc ładną Barchette albo Alfę Spider z gazem...

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 8:33
autor: Danillo
stpman pisze:
27 sty 2020, 11:55
Zmian nie planuje żadnych, ew. kupić koła zimowe.
Niestety, mojej ulubionej modyfikacji czyli montażu LPG nie bardzo będzie się dało przeprowadzić :D
To ja się już zgubiłem, najpierw piszesz ze nie uda się złożyć ukochanego LPG a chwile potem ze Cię to razi. Trochę trollujesz IMO.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:03
autor: Wojtek Wawa
Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:09
autor: MMRS
Wojtek Wawa pisze:
28 sty 2020, 9:03
Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
No ja to nawet muszę Racing 100 z opcją przesiadki na E85 😆

Ludzie z tego forum wymieniają filtry na KNa, kolektory wydechowe, zakładają zimne doloty aby zyskać parę koni, a tu nagle ND lub 124 LPG Version 👍

Wygląda to tylko odrobinę lepiej niż przypadek RXa uzbrojonego w silnik diesla. 😁😁😁

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:22
autor: pistenbully
MMRS pisze:
28 sty 2020, 9:09
Wojtek Wawa pisze:
28 sty 2020, 9:03
Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
No ja to nawet muszę Racing 100 z opcją przesiadki na E85 😆

Ludzie z tego forum wymieniają filtry na KNa, kolektory wydechowe, zakładają zimne doloty aby zyskać parę koni, a tu nagle ND lub 124 LPG Version 👍

Wygląda to tylko odrobinę lepiej niż przypadek RXa uzbrojonego w silnik diesla. 😁😁😁
Ale kaloryczne LPG + turbo da się wysterować na osiągi, czyż nie?

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:45
autor: Hookie
No dobra, ale ile pali ND żeby się bawić w LPG... Na spokojnej trasie do Krakowa DK94 (pewnie 70 km/h) miałem według komputera 4 litry / 100. Jeżdżąc normalnie spalam w mieszanym jakieś 7-8. Naprawdę, LPG?

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:50
autor: dudek_t
Wszystko zależy od przebiegów. Ja bym nie pogardził :D Tyle że w tym samochodzie to nie ma sensu przez praktycznie likwidacje przestrzeni bagażowej do zera.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:54
autor: pistenbully
Hookie, potwierdzam spalanie, nie o ekonomikę chodzi. We fiatowskim LPG za to byłaby pełna ekologia 8-) w gazie.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:55
autor: TerminatorPi
Wojtek Wawa pisze:
28 sty 2020, 9:03
Leje 100 oktan vpower
Grrr... mode grammar-nazi on.
Jeśli już, to "oktanów"! :evil:
Pomijając już, tradycyjną dyskusję na temat liczby oktanowej i braku jakichś "oktanów" w benzynie i traktując to jako skrót myślowy.
A tak na marginesie - Ty masz serię, o ile dobrze pamiętam. Nie szkoda Ci kasy na "premium", skoro silnik nie wymaga?

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 9:59
autor: Hookie
Ma serię, o ile w serii jest 240 KM xD

Edit @poniżej: faktycznie, nie skumałem :D

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 10:12
autor: TerminatorPi
Hookie pisze:
28 sty 2020, 9:59
Ma serię, o ile w serii jest 240 KM xD
Mylisz mi dyskutantów - nie pisałem do MMRS-a, tylko Wojtka. :-P

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 10:22
autor: stpman
Halo, halo!!! Jeżdżę na LPG, nic do LPG nie mam, ale jednocześnie uważam, że do pewnej grupy aut to zwyczajnie nie pasuje. Np. do sportowego coupe, roadstera, czy luksusowej limuzyny.

Ale w zwyczajnym "dupowozie" czemu nie?

A co do montażu LPG w 124 Spider - technicznie jest to możliwe, ale kosztem braku przestrzeni magazynowej - czyli bezsensu.

Po za tym te auta zbyt wiele przy normalnej jeździe nie palą z tego co widzę :)

A mój wpis o montażu LPG to ND to był zwyczajnie sarkazm...

Spokojnie, nie trolluje was...

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 17:48
autor: cra3y
Swojego czasu szukałem Z4 E85. Znalazłem ładną, czystą itd. Otwieram bagażnik, a tam 60l tuba LPG ....... Maski nie otwierałem (nie chciałem tego makaronu zobaczyć na pięknym 6-cyl silniku)

EDIT: znalazłem ogłoszenie Z4 E85 z LPG i wygląda tam niemal identycznie jak w tej, co ja widziałem (nie wyobrażam sobie LPG w MX-5 czy w Corvette)
Obrazek

PS: nie mam nic do LPG w kompakcie, kombi, nawet w hummerze (Pudzian chyba miał), ale w roadsterze? :o :roll:

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 18:00
autor: mojo
LPG to nie tylko rodzaj wtrysku ale w dużej mierze sposób regulacji zaworów (hydro) czy dostosowane zawory i gniazda.
100 oktanów do ND? To tylko zaleca producent? bo jak nie to bezsens co najmniej.
Czy ta dyskusja nie zaczyna być abstrakcyjna?

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 18:33
autor: MMRS
Wojtku, jeżeli już lejesz Racinga, pomyśl nad odcinką na 7k i remapem. Te silniki są naprawdę dobrze zrobione i mają adaptacyjne ECU. W Twoim przypadku podejdziesz pod 180 km. Zastanów się nad tym, niższe spalanie i dużo lepsza dynamika. Zakochasz się w ND jeszcze mocniej.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 28 sty 2020, 20:25
autor: pawel934
Ja tam uważam, że kwestia założenia LPG to czysta matematyka. Jeśli ktoś dużo jeździ a auto jest jak zagazować (tzn. chociażby jest co zrobić z butlą bez szkody dla bagażnika), to dlaczego nie. A czy to roadster czy cokolwiek innego.. Tak jak każde inne auto służy do jazdy. Jak ktoś używa auta do podróży/na daily to tak samo może gazować Imprezę STI czy Lancera EVO.. Nic mi do tego :D
cra3y pisze:
28 sty 2020, 17:48
Swojego czasu szukałem Z4 E85. Znalazłem ładną, czystą itd. Otwieram bagażnik, a tam 60l tuba LPG ....... Maski nie otwierałem (nie chciałem tego makaronu zobaczyć na pięknym 6-cyl silniku)
Makaronu jak makaronu, silnik M54 (pewnie taki tam był) z poprawnie założoną instalacją wygląda tak, jak poniżej ;) (fotka z neta)

Obrazek

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 29 sty 2020, 7:16
autor: stpman
A tak z zupełnie innej beczki.
Ktoś z was kupował ND w Niemczech?

A może jest na forum ktoś sprawdzony i zaufany, kto zajmuje się ściąganiem z zachodu MX-5?

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 29 sty 2020, 10:57
autor: Wojtek Wawa
Roadstery.pl

TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)

MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo :-)
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 29 sty 2020, 11:10
autor: MMRS
Wojtek Wawa pisze:
29 sty 2020, 10:57
Roadstery.pl

TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)

MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo :-)
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
Wojtek Wawa pisze:
29 sty 2020, 10:57
Roadstery.pl

TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)

MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo :-)
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
Wojtku,

nie sądzę aby remap u Disiego mógł być zaczynkiem do awarii skrzyni. To zbyt mała modyfikacja. Jeżeli już miałbym zrobić remap bez dodatkowych zmian typu kolektor, to tylko dlatego, że miałbym lepiej zestrojony silnik. Uważam, że strojenie indywidualne silnika, oczywiście przeprowadzone zgodnie ze sztuką, skutkować będzie uzyskaniem lepszej (dopasowanej) mapy dla naszego i tylko naszego silnika. Pomijam fakt, że w bonusie spada nam apetyt silnika na benzynę. That’s all :)

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 29 sty 2020, 17:48
autor: mojo
Wojtek Wawa pisze:
29 sty 2020, 10:57
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)
Można linka bo chętnie poczytam.
Jeżeli mapy potrafią przestawiać przyspieszenie zapłonu tak aby wykorzystać większą zdolność do spalania stukowego/niekontrolowanego to ma sens te 100 okt ale jeżeli nie to jest to bezsens. Wartość energetyczna jest bez zmian bo to zupełnie co innego.

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 05 maja 2020, 15:07
autor: stpman
Dobra, w piątek jadę się przejechać MX-5 RF (niestety brak soft topa w Bielsku), oraz jeszcze jednym równie głupi autem - Abarthem 595C ;)

Dam znać jak wrażenia :)

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 08 maja 2020, 11:30
autor: stpman
Na pierwszy ogień poszedł Abarth 595 Turismo 165KM, 230Nm, wersja hatchback.

Fatalna ergonomia wnętrza... Siedzi się wysoko, zbyt duża kiera jest za blisko, nie umiałem sięgnąć do pasow. Fotele niby fajne, ale cały czas miałem wrażenie, że jestem pochylony do przodu lekko. Zegary nieczytelne ;) Gałka zmiany biegów pięknie leży w dłoni.
Wydech był niestety standardowy, ale i tak grał fajnie.
Silnik ma potężna turbodziurę,ale jak już się napompuje to jest ogień!
Podsumowując: jako trzecie auto spoko - taki mały sympatyczny łobuz i wariat :) Na codzień... Nie wiem...

Mazda MX-5 RF 2.0 184KM... Ehhhh... Zupełnie inne auto... Jak już wsiądziesz to miejsca jest dużo. Pedały bajeczne, kiera leży super (dobrze, że jest 2-osiowa regulacja), gałka zmiany biegów też sama wpada w dłoń.
Silnik... (Nie wierzę, że to pisze...) Po co komu turbo? Jak to się zbiera! Jak to pięknie i płynnie przyspiesza! Jak to fajnie brzmi! Jest radość z jazdy :)

"System" infotaiment to porażka, w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie. Koniecznie muszę przetestować soft top!

Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.

Co mnie najbardziej zdziwiło? Łatwość z jaką to auto się prowadzi... Nie czuć zupełnie, że jest RWD...

No i chyba MX-5 na żywo wygląda jednak lepiej niż 124 Spider.

Czyżby potwierdziła się teza, że "Miata is always the answer?" ;)

P.S jeszcze mam na celowniku nowa Fiestę ST :D

Re: Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

: 08 maja 2020, 11:50
autor: TerminatorPi
stpman pisze:
08 maja 2020, 11:30
"System" infotaiment to porażka,
Android Auto i jechano :D
w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie.
No niestety, mocno zależne jest to również od kierunku wiatru. Przy lekkim nawet bocznym wietrze huk się bardzo wzmaga.
Na szczęście prawie nie ma gdzie legalnie jeździć 120+ ;)
Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.
Też było to dla mnie dziwne na początku, ale pamiętaj, że tu nie masz żadnych elementów pośredniczących. Masz dźwignię praktycznie bezpośrednio w obudowę skrzyni.