Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

mysiauek
Posty: 114
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

05 sty 2020, 19:46

Wojtek Wawa pisze:
05 sty 2020, 19:31
MAXI COSI fotelik RODIFIX AIRPROTECT dla dzieci 15-36kg

Natomiast teraz radzę coś innego - zobaczyć na zdjęciach, jak wygląda i wybrać coś lepszego, ale z podobnym wycięciem przy miejscu zapinania pasów.
Wady tego fotelika - skrzypi i trzeszczy, wygląda mniej bezpiecznie od cybexa, którego niestety nie mogłem tam zmieścić. Stad nie mogę się doczekać, kiedy fotelik nie będzie potrzebny, ale to jeszcze wiele lat przede mną.
Maly off-top. Fotelik dopasowuje się w kolejnosci: do samochodu, do dziecka. Dziecko rośnie i trzeba sprawdzać jak przebiega pas(y). Najczesciej problemy występują przy przejsciu z grupy drugiej do trzeciej i przebiegu pasa po szyji dzieci zamiast po barku.
Nie zmienia to faktu: najpierw sprawdzamy czy fotelik pasuje do samochodu.

Wiedzę popieram tym, że mam duzy i znany sklep obok, który prowadzi znajomy. Troche sie podszkolilem u niego kupując kolejne foteliki.

Koniec off-top'a :)
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 116
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

05 sty 2020, 20:10

Wojtek Wawa pisze:
05 sty 2020, 17:22
Do dziś pamiętam to zaskoczenie jak zaliczyłem małego boczura po odjęciu gazu przy około 100 kmh.
Zrobiłeś klasyczne dynamiczne przemieszczenie masy na przód auta (odciążenie tyłu) oraz przyhamowanie tylnej osi (silnikiem) = lekki boczur :-)

To na tą cechę w ND2 (pogorszenie jeszcze bardziej względem ND) narzekał Japoński guru Drift King (uciekała mu tylna oś w zakrętach, mimo, że tego nie chciał)
https://www.youtube.com/watch?v=PP1P0pRmYwU

Podobne obiekcje miał też Randy Pobst


PS: Można to poprawić innym setupem zawieszenia (niż standardowy), ale niech się tutaj wypowiedzą doświadczeni koledzy ...
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 213
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND

05 sty 2020, 20:21

Młodego wożę tylko na poddupniku za 50zł :D Jakoś mi foteli wybitnie nie pasuje do MX-5 :D No i często zapominam tej podstawki ale wtedy Wojtek się wkurza bo nie widzi dobrze :D
Obrazek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 955
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

06 sty 2020, 9:35

W temacie fotelików, jako mały fotelikowy nazista (kupowałem ich siedem), to podpowiem, że zdecydowanie nie najlepszy i nie najbezpieczniejszy dla grupy III, (i wcale jakościowo nie najlepszy) ale za to najbardziej kompaktowy rozmiarami - i w dodatku b. tani - będzie Britax Discovery SL. Jak ktoś ma Dodge'a z trzema isofixami - ten się zmieści w środek. Jak ktoś ma Miatę, doceni, że wąskie i krótkie siedzisko mieści się na dopasowanym fotelu. Zawsze taki fotelik lepszy od poddupnika, bo lepiej prowadzi pasy po szyi małoletniego.
PS. W daily wozimy małe potwory w Advanfixach, bo pozwalają zapinać w pasy pięciopunktowe aż do 25kg. Choć jest to potwornie upierdliwe, zwłaszcza zimą, a fotelik trudny w montażu i gigantyczny w ogólności. Na pewno nie do Miaty ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

06 sty 2020, 15:07

Panowie a kto z was jeździ wersja ND RF?
Jakie są odczucia i wrażenia w stosunku do Soft topa?
Awatar użytkownika
Zbychersky
Posty: 411
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

06 sty 2020, 15:36

Zacząłbym od tego ile masz wzrostu i czy RF się przez to nadaje :)
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

06 sty 2020, 15:50

Niecałe 170 cm wzrostu :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 1205
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 15:53

Właśnie przeczytałem książkę o smogu i niestety miasto OPa widnieje tam jako rekordzista Europy, czy świata... warto dodać, że ND w obu wersjach nie ma kabinowego filtra węglowego, ani żadnego innego.
Ale zakładając jazdę top up i na wewnętrznym obiegu RF będzie lepszy, może cięższy, ale cichszy.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 136
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 16:13

stpman pisze:
06 sty 2020, 15:07
Panowie a kto z was jeździ wersja ND RF?
Jakie są odczucia i wrażenia w stosunku do Soft topa?
Pojeździj, zobacz jak to jest, nie ma obiektywnych odpowiedzi. Jeden się zmieści pomimo iż mały nie jest, drugiemu będzie niewygodnie, to nie Dacia Sandero nie ma tu jednoznacznych opinii.
Awatar użytkownika
pawel934
Posty: 52
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 16:33

Ja mam RF i wzrost 186 cm. Mieszczę się. Jeśli chodzi o hałas: top down głośniej niż ST, za to top up ciszej. Nie jest to oczywiście jakiś super wyciszony samochód, ale jeśli akurat się spieszysz to można trzymać i 200 km/h (z zamknietym dachem ofc) i da się tak przez jakiś czas jechać.
Powoli będzie się robiło torowe ND2 :) viewtopic.php?f=22&t=29547&view=unread#unread
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 955
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

06 sty 2020, 16:38

pawel934 pisze:
06 sty 2020, 16:33
Ja mam RF i wzrost 186 cm. Mieszczę się. Jeśli chodzi o hałas: top down głośniej niż ST, za to top up ciszej. Nie jest to oczywiście jakiś super wyciszony samochód, ale jeśli akurat się spieszysz to można trzymać i 200 km/h (z zamknietym dachem ofc) i da się tak przez jakiś czas jechać.
Dyplomatycznie dodam, że w RF top down przyjemnie jeździ się do ok 100km/h.
Czy RF ma jakąś funkcjonalną cechę, której nie da Ci ST? Nie. Looks only.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 942
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 sty 2020, 16:50

pistenbully pisze:
06 sty 2020, 16:38
pawel934 pisze:
06 sty 2020, 16:33
Ja mam RF i wzrost 186 cm. Mieszczę się. Jeśli chodzi o hałas: top down głośniej niż ST, za to top up ciszej. Nie jest to oczywiście jakiś super wyciszony samochód, ale jeśli akurat się spieszysz to można trzymać i 200 km/h (z zamknietym dachem ofc) i da się tak przez jakiś czas jechać.
Dyplomatycznie dodam, że w RF top down przyjemnie jeździ się do ok 100km/h.
Nawet trochę niżej. Inna sprawa, że ja do pracy mam ekspresówkę i bardzo nie cierpię. Ale faktycznie, szybciej robi się zauważalnie głośniej. I - jak to już wielokrotnie było zauważane - stopień upierdliwości pałąka jest zależny od kierunku wiatru (boczny wiatr znacząco wzmaga huk, bo prawdopodobnie bardziej wwiewa powietrze z boku).
Czy RF ma jakąś funkcjonalną cechę, której nie da Ci ST? Nie. Looks only.
Zimą nie masz strachu, że dach się zastał i można go otwierać/zamykać w dowolnym czasie. Plus nie martwisz się o przetarcia, szczelność i inne takie (powiedzmy, że pewnie uszczelek trzeba pilnować; to na razie przede mną).
Z minusów - ograniczenie pola widzenia przy wyjeżdżaniu pod kątem na skrzyżowaniu, oraz mechanizm, który oczywiście może się kiedyś zepsuć (producent daje do samochodu zestaw do ręcznego zamknięcia dachu, jakby się automat posypał :D).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

06 sty 2020, 17:13

W Fieście ST masz przedni napęd no i nie masz otwieranego dachu.
To zwykły hatch, choć szybki :)
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 244
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 17:20

stpman pisze:W Fieście ST masz przedni napęd no i nie masz otwieranego dachu.
To zwykły hatch, choć szybki :)
ST - soft top ;-)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 1205
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 17:35

Do tego w fieście st możesz mieć otwierany dach, ale nie aż tak jak w RF ;)
Awatar użytkownika
Zbychersky
Posty: 411
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

06 sty 2020, 17:42

Ja przy 194cm wzrotu do RF'a się mieszczę tak, że dotykam głową dachu, także na najbliższej dziurze dach by odleciał albo moja głowa :lol: :lol:

Co do głośności to uważam, że każdy ma inną tolerancję, jeżdżę również na moto i dla mnie jazda top down przy 160-180 wciąż jest komfortowa. Oczywiście przy trasie typu 500km jest to męczące, ale to zmęczenie jest takie samo jak na motocyklu bądź mniejsze :)
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

06 sty 2020, 19:21

Panowie, a w ND-ku jest zestaw naprawczy do naprawy opony na drodze? Jeśli tak to gdzie on jest schowany w bagażniku?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 942
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 sty 2020, 19:29

stpman pisze:
06 sty 2020, 19:21
Panowie, a w ND-ku jest zestaw naprawczy do naprawy opony na drodze? Jeśli tak to gdzie on jest schowany w bagażniku?
W mojej była taka plastikowa 'kuwetka' w prawym 'górnym' rogu bagażnika. Wydaje mi się, że na wierzchu przypięta jest gaśnica.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pawel934
Posty: 52
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 20:15

pistenbully pisze:
06 sty 2020, 16:38
pawel934 pisze:
06 sty 2020, 16:33
Ja mam RF i wzrost 186 cm. Mieszczę się. Jeśli chodzi o hałas: top down głośniej niż ST, za to top up ciszej. Nie jest to oczywiście jakiś super wyciszony samochód, ale jeśli akurat się spieszysz to można trzymać i 200 km/h (z zamknietym dachem ofc) i da się tak przez jakiś czas jechać.
Dyplomatycznie dodam, że w RF top down przyjemnie jeździ się do ok 100km/h.
Czy RF ma jakąś funkcjonalną cechę, której nie da Ci ST? Nie. Looks only.
To prawda, nawet może bardziej 90 niż 100 :D

Dla mnie ma dwie cechy (poza wyglądem oczywiście, który bardzo mi się podoba): jest dużo ciszej top down i nie mam stresu z "porzuceniem" tego auta gdzieś na mieście nawet na kilka dni, nie myślę o tym, czy ktoś nawalony w nocy potnie go nożem i tak samo nie mam stresu, żeby auto przestało kilka dni pod chmurką niezależnie od warunków atmosferycznych (wiem, że miękki dach też to zniesie, ale mimo wszystko miałbym stres i za wszelką cenę chciałbym odstawić auto do garażu - a w nim mam niestety co innego). No i jakoś wolę na torze mieć kawałek metalu nad głową, chociaż to znowu głównie kwestia odczuć i przekonań, niż obiektywna przewaga. A przede wszystkim myślę, że RF jest dla innego klienta - ST dla kogoś, kto szuka przede wszystkim roadstera od jazdy top down gdzie tylko się da, a RF dla kogoś, kto chce coupe z bardzo dużym szyberdachem :D
Powoli będzie się robiło torowe ND2 :) viewtopic.php?f=22&t=29547&view=unread#unread
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

06 sty 2020, 20:39

RF jest zwyczajnie ładny :)
Po za tym wydaje się być zdecydowanie bezpieczniejszym autem w razie wypadku, o dachowaniu nie wspominając.
Jest też zdecydowanie bardziej autem całorocznym w naszym klimacie - zarówno w upalne lato jak i mroźna zimę.
To takie auto dla niezdecydowanych, którzy chcą kabrio, ale jednak trochę się boją :D

Po za tym ST nie pojadę np. do znajomych co mieszkają w centrum Bytomia :) A RF może nikt nie zniszczy...

Ehh... Niby taki prosty temat - roadster = MX-5, a jednak tyle komplikacji :D
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 1205
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2020, 20:46

Jak pisałem wcześniej, prawdopodobnie RF może być bliżej Twoich wymagań, ale soft top też radzi sobie świetnie z dachowaniem
http://redirect.viglink.com/?format=go& ... Zph0YIzbGk
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2941
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

06 sty 2020, 22:09

Kurczaki, to ja byłem Nd st w Bytomiu, nie wiedziałem, że się nie da. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
BetPay
Posty: 53
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:30
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

06 sty 2020, 23:06

Hookie pisze:
06 sty 2020, 22:09
Kurczaki, to ja byłem Nd st w Bytomiu, nie wiedziałem, że się nie da. :)
I wróciłeś bez żadnej rysy i rozciętego dachu :D ? Szczęściarz!
bonito
Posty: 275
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

07 sty 2020, 7:07

stpman pisze:
06 sty 2020, 20:39
RF jest zwyczajnie ładny :)
Po za tym wydaje się być zdecydowanie bezpieczniejszym autem w razie wypadku, o dachowaniu nie wspominając.
Niestety nieprawda - mechanizm dachu RF to kilka kawałków plastiku+szyba połączonych paroma zawiasami. Zerowa ochrona w razie dachowania :)
Awatar użytkownika
pawel934
Posty: 52
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2020, 7:43

bonito pisze:
07 sty 2020, 7:07
stpman pisze:
06 sty 2020, 20:39
RF jest zwyczajnie ładny :)
Po za tym wydaje się być zdecydowanie bezpieczniejszym autem w razie wypadku, o dachowaniu nie wspominając.
Niestety nieprawda - mechanizm dachu RF to kilka kawałków plastiku+szyba połączonych paroma zawiasami. Zerowa ochrona w razie dachowania :)
Przecież dach RFa jest metalowy. Na pewno nie daje takiej ochrony jak dach w nadwoziu typu coupé, ale ciężko chyba powiedzieć, żeby nie robił ŻADNEJ różnicy.
Powoli będzie się robiło torowe ND2 :) viewtopic.php?f=22&t=29547&view=unread#unread
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

07 sty 2020, 8:42

Wiecie są w Bytomiu różne ulice i różne miejsca :)

W sumie w razie dachowania i tak głównie zabezpiecza cię pałąk...
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 136
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2020, 12:34

pawel934 pisze:
06 sty 2020, 16:33
jeśli akurat się spieszysz to można trzymać i 200 km/h (z zamknietym dachem ofc) i da się tak przez jakiś czas jechać.
200+ da się jeździć z otwartym dachem w sofcie i to dopiero jest zabawa :D
Doznania w tego typu autach są strasznie subiektywne dlatego trzeba samemu spróbować i albo się człek zauroczy albo .. olać takie auto :)
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

07 sty 2020, 18:13

Nie pozostaje mi teraz nic innego jak czekać cierpliwie do wiosny :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 1205
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2020, 19:08

Ale wiesz, że jedna zimowa godzina (jeśli zdążymy przed solarkami) daje w ND tyle, co cały sezon letni?
stpman
Posty: 61
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: Inny
Lokalizacja: Pszczyna

07 sty 2020, 19:14

Ale Wojtek ja najpierw muszę jakieś jazdy testowe odbyć i zdecydować czy takie auto chcę :) a jazda w zimie raczej nie przechyli szali zwycięstwa na stronę roadstera :)
ODPOWIEDZ