Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?
Oto jest pytanie...
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W listopadzie poważnie się pochorowałem i od tego czasu rozumiem nie tylko ludzi, którzy jeżdżą po mieście samochodami, a nawet tych w mx5 top up
Na szczęście dla mnie jest już ok, dziś w pracy na rowerze, ale tolerancja pozostała.
Autorowi wątku życzę spełniania marzeń, sam cieszę się że udało się moją ND kupić kilka lat przed czterdziestką. Szyderstwa żony i znajomych były, ale nie było ich tak wiele, jak gdybym kupił dopiero za rok, czy dwa lata.
Inna sprawa to czy Mx5/124 kupują faceci dbający o to co się o nich mówi...
Na szczęście dla mnie jest już ok, dziś w pracy na rowerze, ale tolerancja pozostała.
Autorowi wątku życzę spełniania marzeń, sam cieszę się że udało się moją ND kupić kilka lat przed czterdziestką. Szyderstwa żony i znajomych były, ale nie było ich tak wiele, jak gdybym kupił dopiero za rok, czy dwa lata.
Inna sprawa to czy Mx5/124 kupują faceci dbający o to co się o nich mówi...
tzn.? "fryzjerzy" i geje w mx5 , dresiarze i Sebixy w BMW (powiedział to "dresiarz", który zastanawia się, czy "chce być fryzjerem", czy murricanem w vette)
A tak na serio - poważnie się Ktoś z Was przejmuje, co inni mówią o Was? (byłem przekonany, że to domena kobiet raczej ...)
Kupujcie to, co daje Wam frajdę podczas jazdy (ktoś woli motor, ktoś ZMOTę do czołgania się po błocie, czy w lesie).
PS: Z miatozy czy generalnie mówiąc - roadsterozy nie idzie się wyleczyć (nie znam takiego przypadku)
A tak na serio - poważnie się Ktoś z Was przejmuje, co inni mówią o Was? (byłem przekonany, że to domena kobiet raczej ...)
Kupujcie to, co daje Wam frajdę podczas jazdy (ktoś woli motor, ktoś ZMOTę do czołgania się po błocie, czy w lesie).
PS: Z miatozy czy generalnie mówiąc - roadsterozy nie idzie się wyleczyć (nie znam takiego przypadku)
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Żona obawiam się, że jak dorwie takie auto to nie będzie chciała oddać
Resztę ludzi mam w tyle...! Jeżdżę autami z tzw. "ujemnym prestiżem" (Fiaty) kupuję tanie fony od chińczyka, drogie aparaty od Japończyka, bawię się klockami LEGO, gram na konsoli i pije whisky z kolą
A z takim aut to zapewne będzie tak:
Ten powie: eeee kryzys wieku średniego, wali mu to glowy, tamten: ciekawe skond wziął na to pieniążki, a trzeci: ten to znowu Fiata kupił, idiota jakiś... Kabriolet? A na co to komu w Polsce?
Takie luz
Resztę ludzi mam w tyle...! Jeżdżę autami z tzw. "ujemnym prestiżem" (Fiaty) kupuję tanie fony od chińczyka, drogie aparaty od Japończyka, bawię się klockami LEGO, gram na konsoli i pije whisky z kolą
A z takim aut to zapewne będzie tak:
Ten powie: eeee kryzys wieku średniego, wali mu to glowy, tamten: ciekawe skond wziął na to pieniążki, a trzeci: ten to znowu Fiata kupił, idiota jakiś... Kabriolet? A na co to komu w Polsce?
Takie luz
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Na przestrzeni wielu lat w MX-5 *raz* zdarzyło mi się usłyszeć coś niemiłego. Było to słowo "pedał" rzucone w moją stronę podczas przejazdu przez Oświęcim. Wypowiedział je jakiś pijak, podczas gdy na prawym fotelu wiozłem dziewczynę, która była naprawdę, ale to naprawdę ładna. Nigdy nie przejmowałbym się tym, co ktoś mówi o moim aucie. To moje auto i za przeproszeniem w dupie mam zdanie innych, bo to ja nim jeżdżę i mi ma się podobać. Jeśli komuś się podoba - jest mi bardzo miło - jeśli nie, to jest mi naprawdę wszystko jedno. Polecam rozciągnąć to na wiele innych kwestii w życiu - wtedy żyje się o wiele przyjemniej.
Usłyszałem kiedyś w ramach zupełnego żartu to słynne sformułowanie "kryzys wieku średniego". Odpowiedziałem, że trwa u mnie najwyraźniej od 22 roku życia, bo wtedy kupiłem pierwszego emiksa i było to moje pierwsze auto w ogóle. Ludziom często brakuje jaj na zakup takiego auta, więc wyzywają innych.
Usłyszałem kiedyś w ramach zupełnego żartu to słynne sformułowanie "kryzys wieku średniego". Odpowiedziałem, że trwa u mnie najwyraźniej od 22 roku życia, bo wtedy kupiłem pierwszego emiksa i było to moje pierwsze auto w ogóle. Ludziom często brakuje jaj na zakup takiego auta, więc wyzywają innych.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Miałem NC 2.0 z twardym dachem i nawet w tej wersji to dość słabe auto. Masa niestety robi swoje. Nie chcę nawet wiedzieć jak jest w 1.8...
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
@pudel - właśnie tego się obawiam. Stosunkowo duża masa zabije frajdę z lekkiego roadstera.
No i trochę mi nie leży jej wygląd...
A autem się zainteresowałem, bo dość mocno chwali go taki youtuber - Marek Drives...
No i trochę mi nie leży jej wygląd...
A autem się zainteresowałem, bo dość mocno chwali go taki youtuber - Marek Drives...
-
- Donator
- Posty: 2172
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie rozwazalbym w ogóle NC, to ponton, buja na zakrętach i jest nieładny i przedmiotem drwin.
Ale.... MC w ubiegłym roku wygrał człowiek w takim brzydkim NC i to na seryjnych hamulcach hehe
Ale.... MC w ubiegłym roku wygrał człowiek w takim brzydkim NC i to na seryjnych hamulcach hehe
Pozdrawiam, Danillo
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Niestety, NC to urodziwych aut nie należy
Plus kwestia masy i relatywnie mało aut w konfiguracji 2.0 plus sztywny dach.
Ale cena jednak już niższa niż ND.
A NC również ma takie problemy z korozją jak NB?
Plus kwestia masy i relatywnie mało aut w konfiguracji 2.0 plus sztywny dach.
Ale cena jednak już niższa niż ND.
A NC również ma takie problemy z korozją jak NB?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W MC NC królują
Dlaczego na siłę idziesz w ciężki twardy dach, jak możesz znaleźć z miękkim? Nie podoba Ci się szmata?
Nie ma przecież wad poza tym, że jak jest pokryty lodem, to nie można go składać jak PRHT/RFa.
Jeździłem chwilę, dzięki twórcy kanału na YT "Praktycznie wiem", jednym z najtańszych NC 2.0 soft top w Polsce. I naprawdę fajnie chodził i to w stanie seria (później został jeszcze podkręcony). To było co najmniej 70% frajdy jak w mojej ND, która jest dla mnie samochodem (niemal) idealnym. Wada NC to ESP - jest niesamowicie panikarskie, nie wyobrażam sobie jazdy z tym systemem na codzień po mieście. Bo ND zapewnia odrobinę frajdy z ESP i pozwala wyczuć samochód na czas nauki.
Dlaczego na siłę idziesz w ciężki twardy dach, jak możesz znaleźć z miękkim? Nie podoba Ci się szmata?
Nie ma przecież wad poza tym, że jak jest pokryty lodem, to nie można go składać jak PRHT/RFa.
Jeździłem chwilę, dzięki twórcy kanału na YT "Praktycznie wiem", jednym z najtańszych NC 2.0 soft top w Polsce. I naprawdę fajnie chodził i to w stanie seria (później został jeszcze podkręcony). To było co najmniej 70% frajdy jak w mojej ND, która jest dla mnie samochodem (niemal) idealnym. Wada NC to ESP - jest niesamowicie panikarskie, nie wyobrażam sobie jazdy z tym systemem na codzień po mieście. Bo ND zapewnia odrobinę frajdy z ESP i pozwala wyczuć samochód na czas nauki.
W marcu kupiłem swojego NDka, początkowo miał być jako drugi samochód. Po trzech miesiącach stwierdziłem, że szkoda mojej Skody, więc ją sprzedałem
Jazda miatą jest niesamowicie przyjemna i codziennie rano się cieszę na myśl o tylko kilku kilometrach do pracy, a przy dzisiejszych możliwościach (autobusy, kurierzy, taxi, blablacary i inne) utrzymywanie drugiego samochodu w kombi tylko po to, żeby raz w miesiącu przewieźć coś większego mija się z celem.
Zdecydowanie polecam ND na daily
-
- Donator
- Posty: 2172
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Na torze jest więcej NC bo są po prostu tańsze, za 40 k dobra baza, trochę modow i za 55-60 k jest wypasik na tor. W ND 60 k to dopiero baza.
Niemniej gdybym miał wybierać na daily to ND mialaby duzo argumentów za.
Niemniej gdybym miał wybierać na daily to ND mialaby duzo argumentów za.
Pozdrawiam, Danillo
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
W jakim celu to auto chcesz kupić? na dojazdy do pracy + ewenulane wycieczki czy na tor lub/i chcesz na mieście zostać kolejnym Frogiem?
Jak się czyta w necie to poniżej HEMI nic kupować nie warto a jak się popatrzy na ulicę to 99,99% ludzi jeździ tak że i 1.8 wystarczy, ważne żeby auto było w jak najlepszym stanie.
Na żywo NC jest zaskakująco ładna. Auto jest po prostu niefotogeniczne
Wszystkie Mazdy mają problemy z rudą, ale im nowsza Mazda, tym problemy chyba mniejsze.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Tzn. czasem był tyłem zamiótł, ale na publicznej drodze nie mam odwagi, bo wiem, że Policja czasem nawet zabiera prawko za takie akcje.
A w Abarthcie jara mnie totalnie wydech Record Monza Słyszałem go kiedyś na żywo na drodze ... O Borze Zielony jak to brzmiało!!!
A w Abarthcie jara mnie totalnie wydech Record Monza Słyszałem go kiedyś na żywo na drodze ... O Borze Zielony jak to brzmiało!!!
Dokładnie - konstrukcja jego jest bardzo prosta i skutecznie wzmacnia "chrapanie" na niskich i średnich obrotach (filmik poniżej z budowy końcowego odcinka układu wydechowego), natomiast bardzo pomaga kolektor wydechowy (zerkniecie na niego i będziecie wiedzieli o co chodzi. Hint: zwróćcie uwagę na długości poszczególnych kanałów wylotowych -> chrapliwy dźwięk, coś jak kolektor różnodległościowy w Subaru Impreza boxer 2.0)
https://www.youtube.com/watch?v=Gf5tJxICf98
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 19:55 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Swoją drogą ciekawe czy Record Monza pasuje do Fiata 124?
I ciekawe czy 140KM MultiAir można samym programem zrobić na 170KM czy różnice są większe...
P.S @cra3y ty jesteś autorem tych filmów?!
I ciekawe czy 140KM MultiAir można samym programem zrobić na 170KM czy różnice są większe...
P.S @cra3y ty jesteś autorem tych filmów?!
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Tylko w Ab jest miejsce w zderzaku na wyjście po 2 rury więc nie wejdzie bez przeróbek za to są inne głośne wydechy do wstawienia ale to kilka tysi kosztów nawet Polacy robią - PS sorry Ulter robi tylko do Abartha ale może jakby z nimi pogadać to by dorobili na pojedyncze końcówki, nie wiem jak to rzutuje na przepływy.
140KM ma 240 Nm a ten 170KM 250Nm. Różnice na pewno są większe niż sam program.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 21:02 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
No nic panowie... Jakbym nie patrzał, nie słuchał to wychodzi na to, że trzeba szukać Fiaty 124 Spider lub ostatecznie ND.
Pozostaje jedynie podjąć decyzję czy warto trzymać 3 auto na okres zimowy
Pozostaje jedynie podjąć decyzję czy warto trzymać 3 auto na okres zimowy