Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2019, 10:42

W listopadzie poważnie się pochorowałem i od tego czasu rozumiem nie tylko ludzi, którzy jeżdżą po mieście samochodami, a nawet tych w mx5 top up :)
Na szczęście dla mnie jest już ok, dziś w pracy na rowerze, ale tolerancja pozostała.
Autorowi wątku życzę spełniania marzeń, sam cieszę się że udało się moją ND kupić kilka lat przed czterdziestką. Szyderstwa żony i znajomych były, ale nie było ich tak wiele, jak gdybym kupił dopiero za rok, czy dwa lata.
Inna sprawa to czy Mx5/124 kupują faceci dbający o to co się o nich mówi...
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

30 gru 2019, 11:27

tzn.? "fryzjerzy" i geje w mx5 :lol:, dresiarze i Sebixy w BMW :twisted: (powiedział to "dresiarz", który zastanawia się, czy "chce być fryzjerem", czy murricanem w vette)

A tak na serio - poważnie się Ktoś z Was przejmuje, co inni mówią o Was? (byłem przekonany, że to domena kobiet raczej ...)

Kupujcie to, co daje Wam frajdę podczas jazdy (ktoś woli motor, ktoś ZMOTę do czołgania się po błocie, czy w lesie). 8-)

PS: Z miatozy czy generalnie mówiąc - roadsterozy nie idzie się wyleczyć (nie znam takiego przypadku)
Pozdrawiam
Krzysztof
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

30 gru 2019, 12:39

Żona obawiam się, że jak dorwie takie auto to nie będzie chciała oddać :)

Resztę ludzi mam w tyle...! Jeżdżę autami z tzw. "ujemnym prestiżem" (Fiaty) kupuję tanie fony od chińczyka, drogie aparaty od Japończyka, bawię się klockami LEGO, gram na konsoli i pije whisky z kolą :D

A z takim aut to zapewne będzie tak:
Ten powie: eeee kryzys wieku średniego, wali mu to glowy, tamten: ciekawe skond wziął na to pieniążki, a trzeci: ten to znowu Fiata kupił, idiota jakiś... Kabriolet? A na co to komu w Polsce?

Takie luz :)
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

02 sty 2020, 19:39

Panowie jeszcze podbije temat w jednej kwestii.
MX-5 NC w wersji z twardym dachem - kto ma?

Bo to też ciekawe auto :)
Czy warto szukać wersji z 2.0 czy 1.8 wystarczy?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

02 sty 2020, 19:54

Na przestrzeni wielu lat w MX-5 *raz* zdarzyło mi się usłyszeć coś niemiłego. Było to słowo "pedał" rzucone w moją stronę podczas przejazdu przez Oświęcim. Wypowiedział je jakiś pijak, podczas gdy na prawym fotelu wiozłem dziewczynę, która była naprawdę, ale to naprawdę ładna. Nigdy nie przejmowałbym się tym, co ktoś mówi o moim aucie. To moje auto i za przeproszeniem w dupie mam zdanie innych, bo to ja nim jeżdżę i mi ma się podobać. Jeśli komuś się podoba - jest mi bardzo miło - jeśli nie, to jest mi naprawdę wszystko jedno. ;) Polecam rozciągnąć to na wiele innych kwestii w życiu - wtedy żyje się o wiele przyjemniej.

Usłyszałem kiedyś w ramach zupełnego żartu to słynne sformułowanie "kryzys wieku średniego". Odpowiedziałem, że trwa u mnie najwyraźniej od 22 roku życia, bo wtedy kupiłem pierwszego emiksa i było to moje pierwsze auto w ogóle. Ludziom często brakuje jaj na zakup takiego auta, więc wyzywają innych. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

03 sty 2020, 0:48

stpman pisze:
02 sty 2020, 19:39
Panowie jeszcze podbije temat w jednej kwestii.
MX-5 NC w wersji z twardym dachem - kto ma?

Bo to też ciekawe auto :)
Czy warto szukać wersji z 2.0 czy 1.8 wystarczy?
Miałem NC 2.0 z twardym dachem i nawet w tej wersji to dość słabe auto. Masa niestety robi swoje. Nie chcę nawet wiedzieć jak jest w 1.8... ;)
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 6:16

@pudel - właśnie tego się obawiam. Stosunkowo duża masa zabije frajdę z lekkiego roadstera.

No i trochę mi nie leży jej wygląd...

A autem się zainteresowałem, bo dość mocno chwali go taki youtuber - Marek Drives...
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 6:34

stpman pisze:
03 sty 2020, 6:16
@pudel - właśnie tego się obawiam. Stosunkowo duża masa zabije frajdę z lekkiego roadstera.

No i trochę mi nie leży jej wygląd...

A autem się zainteresowałem, bo dość mocno chwali go taki youtuber - Marek Drives...
Wrzucisz turbo to i NC ożyje 🏎
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

03 sty 2020, 7:33

W NC 2.0 wystarczy kolektor, temat i masz ponad 180 KM. A to już daje frajdę ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 sty 2020, 11:12

Nie rozwazalbym w ogóle NC, to ponton, buja na zakrętach i jest nieładny i przedmiotem drwin.
Ale.... MC w ubiegłym roku wygrał człowiek w takim brzydkim NC i to na seryjnych hamulcach hehe 😉
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sty 2020, 11:38

stpman pisze:
03 sty 2020, 6:16
@pudel - właśnie tego się obawiam. Stosunkowo duża masa zabije frajdę z lekkiego roadstera.

No i trochę mi nie leży jej wygląd...

A autem się zainteresowałem, bo dość mocno chwali go taki youtuber - Marek Drives...
Marek chwali bo sam jeździ takim....także to nie do końca miarodajna opinia 😉
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 11:45

Niestety, NC to urodziwych aut nie należy :)

Plus kwestia masy i relatywnie mało aut w konfiguracji 2.0 plus sztywny dach.

Ale cena jednak już niższa niż ND.

A NC również ma takie problemy z korozją jak NB?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 sty 2020, 12:19

Jak się przyłożyć to i Ponton potrafi dobrze wyglądać:
EFE6D0A4-7E64-4B93-8F07-EA6A43437766.jpeg
EFE6D0A4-7E64-4B93-8F07-EA6A43437766.jpeg (876.36 KiB) Przejrzano 1702 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 12:33

W MC NC królują :)
Dlaczego na siłę idziesz w ciężki twardy dach, jak możesz znaleźć z miękkim? Nie podoba Ci się szmata?
Nie ma przecież wad poza tym, że jak jest pokryty lodem, to nie można go składać jak PRHT/RFa.

Jeździłem chwilę, dzięki twórcy kanału na YT "Praktycznie wiem", jednym z najtańszych NC 2.0 soft top w Polsce. I naprawdę fajnie chodził i to w stanie seria (później został jeszcze podkręcony). To było co najmniej 70% frajdy jak w mojej ND, która jest dla mnie samochodem (niemal) idealnym. Wada NC to ESP - jest niesamowicie panikarskie, nie wyobrażam sobie jazdy z tym systemem na codzień po mieście. Bo ND zapewnia odrobinę frajdy z ESP i pozwala wyczuć samochód na czas nauki.
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

03 sty 2020, 13:22

stpman pisze:
29 gru 2019, 11:14
Ktoś jeszcze jeździ ND na daily? Tak całorocznie?

@Wojtek Wawa czytałem twój temat - powtórzę - niezły dzik z ciebie :)
W marcu kupiłem swojego NDka, początkowo miał być jako drugi samochód. Po trzech miesiącach stwierdziłem, że szkoda mojej Skody, więc ją sprzedałem :)
Jazda miatą jest niesamowicie przyjemna i codziennie rano się cieszę na myśl o tylko kilku kilometrach do pracy, a przy dzisiejszych możliwościach (autobusy, kurierzy, taxi, blablacary i inne) utrzymywanie drugiego samochodu w kombi tylko po to, żeby raz w miesiącu przewieźć coś większego mija się z celem.
Zdecydowanie polecam ND na daily :)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 sty 2020, 13:42

Na torze jest więcej NC bo są po prostu tańsze, za 40 k dobra baza, trochę modow i za 55-60 k jest wypasik na tor. W ND 60 k to dopiero baza.

Niemniej gdybym miał wybierać na daily to ND mialaby duzo argumentów za.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 14:09

stpman pisze:
02 sty 2020, 19:39
Czy warto szukać wersji z 2.0 czy 1.8 wystarczy?
W jakim celu to auto chcesz kupić? na dojazdy do pracy + ewenulane wycieczki czy na tor lub/i chcesz na mieście zostać kolejnym Frogiem?
Jak się czyta w necie to poniżej HEMI nic kupować nie warto a jak się popatrzy na ulicę to 99,99% ludzi jeździ tak że i 1.8 wystarczy, ważne żeby auto było w jak najlepszym stanie.
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 14:12

stpman pisze:
03 sty 2020, 11:45
Niestety, NC to urodziwych aut nie należy :)

Plus kwestia masy i relatywnie mało aut w konfiguracji 2.0 plus sztywny dach.

Ale cena jednak już niższa niż ND.

A NC również ma takie problemy z korozją jak NB?
Na żywo NC jest zaskakująco ładna. Auto jest po prostu niefotogeniczne :D
Wszystkie Mazdy mają problemy z rudą, ale im nowsza Mazda, tym problemy chyba mniejsze.
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 16:00

@mojo na tor się nie wybieram, chyba że podszkolić swoje umiejętności.

A powiedz mi jeszcze czy Fiat124 ma szperę? Bo spotkałem się że sprzecznymi informacjami.

Bo Abarth to wiem że ma.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 16:16

stpman pisze:
03 sty 2020, 16:00
@mojo na tor się nie wybieram, chyba że podszkolić swoje umiejętności.

A powiedz mi jeszcze czy Fiat124 ma szperę? Bo spotkałem się że sprzecznymi informacjami.

Bo Abarth to wiem że ma.
Tylko Abarth ma reszta tzn Basic i Lusso nie. Nie pozamiatasz tyłem bo się trzyma bardzo ładnie w zakrętach bez poślizgów. A po co Ci szpera do normalnej dynamicznej jazdy?
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 16:35

Tzn. czasem był tyłem zamiótł, ale na publicznej drodze nie mam odwagi, bo wiem, że Policja czasem nawet zabiera prawko za takie akcje.

A w Abarthcie jara mnie totalnie wydech Record Monza :) Słyszałem go kiedyś na żywo na drodze ... O Borze Zielony jak to brzmiało!!!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sty 2020, 16:56

mojo pisze:
03 sty 2020, 16:16
stpman pisze:
03 sty 2020, 16:00
@mojo na tor się nie wybieram, chyba że podszkolić swoje umiejętności.

A powiedz mi jeszcze czy Fiat124 ma szperę? Bo spotkałem się że sprzecznymi informacjami.

Bo Abarth to wiem że ma.
Tylko Abarth ma reszta tzn Basic i Lusso nie. Nie pozamiatasz tyłem bo się trzyma bardzo ładnie w zakrętach bez poślizgów. A po co Ci szpera do normalnej dynamicznej jazdy?
Do dynamicznej jazdy w zakrętach właśnie...
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

03 sty 2020, 18:41

stpman pisze:
03 sty 2020, 16:35
A w Abarthcie jara mnie totalnie wydech Record Monza :) Słyszałem go kiedyś na żywo na drodze ... O Borze Zielony jak to brzmiało!!!
Dokładnie - konstrukcja jego jest bardzo prosta i skutecznie wzmacnia "chrapanie" na niskich i średnich obrotach (filmik poniżej z budowy końcowego odcinka układu wydechowego), natomiast bardzo pomaga kolektor wydechowy (zerkniecie na niego i będziecie wiedzieli o co chodzi. Hint: zwróćcie uwagę na długości poszczególnych kanałów wylotowych -> chrapliwy dźwięk, coś jak kolektor różnodległościowy w Subaru Impreza boxer 2.0)

https://www.youtube.com/watch?v=Gf5tJxICf98
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 19:55 przez cra3y, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Krzysztof
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 19:25

Swoją drogą ciekawe czy Record Monza pasuje do Fiata 124?
I ciekawe czy 140KM MultiAir można samym programem zrobić na 170KM czy różnice są większe...

P.S @cra3y ty jesteś autorem tych filmów?!
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

03 sty 2020, 19:55

Nie jestem autorem, ale zbieram bazę wiedzy sobie.

PS: Pasować, będzie pasować - to ten sam silnik przecież jest (ale z mocniejszym innym programem)
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 20:19

stpman pisze:
03 sty 2020, 19:25
Swoją drogą ciekawe czy Record Monza pasuje do Fiata 124?
I ciekawe czy 140KM MultiAir można samym programem zrobić na 170KM czy różnice są większe...

P.S @cra3y ty jesteś autorem tych filmów?!
Tylko w Ab jest miejsce w zderzaku na wyjście po 2 rury więc nie wejdzie bez przeróbek za to są inne głośne wydechy do wstawienia ale to kilka tysi kosztów nawet Polacy robią - PS sorry Ulter robi tylko do Abartha ale może jakby z nimi pogadać to by dorobili na pojedyncze końcówki, nie wiem jak to rzutuje na przepływy.
140KM ma 240 Nm a ten 170KM 250Nm. Różnice na pewno są większe niż sam program.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 21:02 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

03 sty 2020, 20:57

Tu nie chodzi, czy głośny, czy cichy, ale o to, jak on "gra", a gra świetnie. Nie sądzę, żeby były większe problemy z wymianą końcowego tłumika + modyfikacja zderzaka (lub założenie tego od abartha).
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 21:05

cra3y pisze:
03 sty 2020, 20:57
(lub założenie tego od abartha).
Raczej tak bo z tego co zauważyłem to jest to jedność i chyba się nie da wymienić tylko spodu.
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 21:11

No nic panowie... Jakbym nie patrzał, nie słuchał to wychodzi na to, że trzeba szukać Fiaty 124 Spider lub ostatecznie ND.
Pozostaje jedynie podjąć decyzję czy warto trzymać 3 auto na okres zimowy :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 21:13

mutra pisze:
03 sty 2020, 16:56
mojo pisze:
03 sty 2020, 16:16
stpman pisze:
03 sty 2020, 16:00
@mojo na tor się nie wybieram, chyba że podszkolić swoje umiejętności.

A powiedz mi jeszcze czy Fiat124 ma szperę? Bo spotkałem się że sprzecznymi informacjami.

Bo Abarth to wiem że ma.
Tylko Abarth ma reszta tzn Basic i Lusso nie. Nie pozamiatasz tyłem bo się trzyma bardzo ładnie w zakrętach bez poślizgów. A po co Ci szpera do normalnej dynamicznej jazdy?
Do dynamicznej jazdy w zakrętach właśnie...
Kocham to forum :lol:
ODPOWIEDZ