Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?
Oto jest pytanie...
Moderator: Moderatorzy
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Też tak mówiłem, kończy mi się właśnie gwarancja i mody już się robią
- MMRS
- Donator
- Posty: 1768
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
W zasadzie to straciłeś dużo czasuZbychersky pisze: ↑27 sty 2020, 13:12Też tak mówiłem, kończy mi się właśnie gwarancja i mody już się robią
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
kazdy tak mowil:D
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
To kupuj 124, tam chyba silnik na wtrysku pośrednim. Butlę może gdzieś się wciśnie
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Multiair raczej jest z bezpośrednim wtryskiem. Do gazu tylko NC.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
No właśnie MultiAir jest na pośrednim tak samo zresztą jak T-Jet.
Dopiero te nowe FireFly (GSE) są na bezpośrednim.
A ND to już tylko na bezpośrednim chyba jest więc kiepsko z LPG
O ile lubię jeździć na LPG o tyle w roadsterze mnie to razi.
Ileż to ja razy płakałem widząc ładną Barchette albo Alfę Spider z gazem...
Dopiero te nowe FireFly (GSE) są na bezpośrednim.
A ND to już tylko na bezpośrednim chyba jest więc kiepsko z LPG
O ile lubię jeździć na LPG o tyle w roadsterze mnie to razi.
Ileż to ja razy płakałem widząc ładną Barchette albo Alfę Spider z gazem...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
- MMRS
- Donator
- Posty: 1768
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
No ja to nawet muszę Racing 100 z opcją przesiadki na E85Wojtek Wawa pisze: ↑28 sty 2020, 9:03Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
Ludzie z tego forum wymieniają filtry na KNa, kolektory wydechowe, zakładają zimne doloty aby zyskać parę koni, a tu nagle ND lub 124 LPG Version
Wygląda to tylko odrobinę lepiej niż przypadek RXa uzbrojonego w silnik diesla.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2092
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Ale kaloryczne LPG + turbo da się wysterować na osiągi, czyż nie?MMRS pisze: ↑28 sty 2020, 9:09No ja to nawet muszę Racing 100 z opcją przesiadki na E85Wojtek Wawa pisze: ↑28 sty 2020, 9:03Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
Ludzie z tego forum wymieniają filtry na KNa, kolektory wydechowe, zakładają zimne doloty aby zyskać parę koni, a tu nagle ND lub 124 LPG Version
Wygląda to tylko odrobinę lepiej niż przypadek RXa uzbrojonego w silnik diesla.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
No dobra, ale ile pali ND żeby się bawić w LPG... Na spokojnej trasie do Krakowa DK94 (pewnie 70 km/h) miałem według komputera 4 litry / 100. Jeżdżąc normalnie spalam w mieszanym jakieś 7-8. Naprawdę, LPG?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2092
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Hookie, potwierdzam spalanie, nie o ekonomikę chodzi. We fiatowskim LPG za to byłaby pełna ekologia w gazie.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Grrr... mode grammar-nazi on.
Jeśli już, to "oktanów"!
Pomijając już, tradycyjną dyskusję na temat liczby oktanowej i braku jakichś "oktanów" w benzynie i traktując to jako skrót myślowy.
A tak na marginesie - Ty masz serię, o ile dobrze pamiętam. Nie szkoda Ci kasy na "premium", skoro silnik nie wymaga?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ma serię, o ile w serii jest 240 KM xD
Edit @poniżej: faktycznie, nie skumałem
Edit @poniżej: faktycznie, nie skumałem
Ostatnio zmieniony 28 sty 2020, 11:21 przez Hookie, łącznie zmieniany 1 raz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Halo, halo!!! Jeżdżę na LPG, nic do LPG nie mam, ale jednocześnie uważam, że do pewnej grupy aut to zwyczajnie nie pasuje. Np. do sportowego coupe, roadstera, czy luksusowej limuzyny.
Ale w zwyczajnym "dupowozie" czemu nie?
A co do montażu LPG w 124 Spider - technicznie jest to możliwe, ale kosztem braku przestrzeni magazynowej - czyli bezsensu.
Po za tym te auta zbyt wiele przy normalnej jeździe nie palą z tego co widzę
A mój wpis o montażu LPG to ND to był zwyczajnie sarkazm...
Spokojnie, nie trolluje was...
Ale w zwyczajnym "dupowozie" czemu nie?
A co do montażu LPG w 124 Spider - technicznie jest to możliwe, ale kosztem braku przestrzeni magazynowej - czyli bezsensu.
Po za tym te auta zbyt wiele przy normalnej jeździe nie palą z tego co widzę
A mój wpis o montażu LPG to ND to był zwyczajnie sarkazm...
Spokojnie, nie trolluje was...
Swojego czasu szukałem Z4 E85. Znalazłem ładną, czystą itd. Otwieram bagażnik, a tam 60l tuba LPG ....... Maski nie otwierałem (nie chciałem tego makaronu zobaczyć na pięknym 6-cyl silniku)
EDIT: znalazłem ogłoszenie Z4 E85 z LPG i wygląda tam niemal identycznie jak w tej, co ja widziałem (nie wyobrażam sobie LPG w MX-5 czy w Corvette)
PS: nie mam nic do LPG w kompakcie, kombi, nawet w hummerze (Pudzian chyba miał), ale w roadsterze?
EDIT: znalazłem ogłoszenie Z4 E85 z LPG i wygląda tam niemal identycznie jak w tej, co ja widziałem (nie wyobrażam sobie LPG w MX-5 czy w Corvette)
PS: nie mam nic do LPG w kompakcie, kombi, nawet w hummerze (Pudzian chyba miał), ale w roadsterze?
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
LPG to nie tylko rodzaj wtrysku ale w dużej mierze sposób regulacji zaworów (hydro) czy dostosowane zawory i gniazda.
100 oktanów do ND? To tylko zaleca producent? bo jak nie to bezsens co najmniej.
Czy ta dyskusja nie zaczyna być abstrakcyjna?
100 oktanów do ND? To tylko zaleca producent? bo jak nie to bezsens co najmniej.
Czy ta dyskusja nie zaczyna być abstrakcyjna?
- MMRS
- Donator
- Posty: 1768
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtku, jeżeli już lejesz Racinga, pomyśl nad odcinką na 7k i remapem. Te silniki są naprawdę dobrze zrobione i mają adaptacyjne ECU. W Twoim przypadku podejdziesz pod 180 km. Zastanów się nad tym, niższe spalanie i dużo lepsza dynamika. Zakochasz się w ND jeszcze mocniej.
Ja tam uważam, że kwestia założenia LPG to czysta matematyka. Jeśli ktoś dużo jeździ a auto jest jak zagazować (tzn. chociażby jest co zrobić z butlą bez szkody dla bagażnika), to dlaczego nie. A czy to roadster czy cokolwiek innego.. Tak jak każde inne auto służy do jazdy. Jak ktoś używa auta do podróży/na daily to tak samo może gazować Imprezę STI czy Lancera EVO.. Nic mi do tego
Makaronu jak makaronu, silnik M54 (pewnie taki tam był) z poprawnie założoną instalacją wygląda tak, jak poniżej (fotka z neta)
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Roadstery.pl
TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać
MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać
MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1768
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze: ↑29 sty 2020, 10:57Roadstery.pl
TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać
MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
Wojtku,Wojtek Wawa pisze: ↑29 sty 2020, 10:57Roadstery.pl
TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać
MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
nie sądzę aby remap u Disiego mógł być zaczynkiem do awarii skrzyni. To zbyt mała modyfikacja. Jeżeli już miałbym zrobić remap bez dodatkowych zmian typu kolektor, to tylko dlatego, że miałbym lepiej zestrojony silnik. Uważam, że strojenie indywidualne silnika, oczywiście przeprowadzone zgodnie ze sztuką, skutkować będzie uzyskaniem lepszej (dopasowanej) mapy dla naszego i tylko naszego silnika. Pomijam fakt, że w bonusie spada nam apetyt silnika na benzynę. That’s all
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Można linka bo chętnie poczytam.Wojtek Wawa pisze: ↑29 sty 2020, 10:57zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać
Jeżeli mapy potrafią przestawiać przyspieszenie zapłonu tak aby wykorzystać większą zdolność do spalania stukowego/niekontrolowanego to ma sens te 100 okt ale jeżeli nie to jest to bezsens. Wartość energetyczna jest bez zmian bo to zupełnie co innego.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Na pierwszy ogień poszedł Abarth 595 Turismo 165KM, 230Nm, wersja hatchback.
Fatalna ergonomia wnętrza... Siedzi się wysoko, zbyt duża kiera jest za blisko, nie umiałem sięgnąć do pasow. Fotele niby fajne, ale cały czas miałem wrażenie, że jestem pochylony do przodu lekko. Zegary nieczytelne Gałka zmiany biegów pięknie leży w dłoni.
Wydech był niestety standardowy, ale i tak grał fajnie.
Silnik ma potężna turbodziurę,ale jak już się napompuje to jest ogień!
Podsumowując: jako trzecie auto spoko - taki mały sympatyczny łobuz i wariat Na codzień... Nie wiem...
Mazda MX-5 RF 2.0 184KM... Ehhhh... Zupełnie inne auto... Jak już wsiądziesz to miejsca jest dużo. Pedały bajeczne, kiera leży super (dobrze, że jest 2-osiowa regulacja), gałka zmiany biegów też sama wpada w dłoń.
Silnik... (Nie wierzę, że to pisze...) Po co komu turbo? Jak to się zbiera! Jak to pięknie i płynnie przyspiesza! Jak to fajnie brzmi! Jest radość z jazdy
"System" infotaiment to porażka, w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie. Koniecznie muszę przetestować soft top!
Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.
Co mnie najbardziej zdziwiło? Łatwość z jaką to auto się prowadzi... Nie czuć zupełnie, że jest RWD...
No i chyba MX-5 na żywo wygląda jednak lepiej niż 124 Spider.
Czyżby potwierdziła się teza, że "Miata is always the answer?"
P.S jeszcze mam na celowniku nowa Fiestę ST
Fatalna ergonomia wnętrza... Siedzi się wysoko, zbyt duża kiera jest za blisko, nie umiałem sięgnąć do pasow. Fotele niby fajne, ale cały czas miałem wrażenie, że jestem pochylony do przodu lekko. Zegary nieczytelne Gałka zmiany biegów pięknie leży w dłoni.
Wydech był niestety standardowy, ale i tak grał fajnie.
Silnik ma potężna turbodziurę,ale jak już się napompuje to jest ogień!
Podsumowując: jako trzecie auto spoko - taki mały sympatyczny łobuz i wariat Na codzień... Nie wiem...
Mazda MX-5 RF 2.0 184KM... Ehhhh... Zupełnie inne auto... Jak już wsiądziesz to miejsca jest dużo. Pedały bajeczne, kiera leży super (dobrze, że jest 2-osiowa regulacja), gałka zmiany biegów też sama wpada w dłoń.
Silnik... (Nie wierzę, że to pisze...) Po co komu turbo? Jak to się zbiera! Jak to pięknie i płynnie przyspiesza! Jak to fajnie brzmi! Jest radość z jazdy
"System" infotaiment to porażka, w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie. Koniecznie muszę przetestować soft top!
Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.
Co mnie najbardziej zdziwiło? Łatwość z jaką to auto się prowadzi... Nie czuć zupełnie, że jest RWD...
No i chyba MX-5 na żywo wygląda jednak lepiej niż 124 Spider.
Czyżby potwierdziła się teza, że "Miata is always the answer?"
P.S jeszcze mam na celowniku nowa Fiestę ST
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Android Auto i jechano
No niestety, mocno zależne jest to również od kierunku wiatru. Przy lekkim nawet bocznym wietrze huk się bardzo wzmaga.w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie.
Na szczęście prawie nie ma gdzie legalnie jeździć 120+
Też było to dla mnie dziwne na początku, ale pamiętaj, że tu nie masz żadnych elementów pośredniczących. Masz dźwignię praktycznie bezpośrednio w obudowę skrzyni.Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.