Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2020, 8:20

Bawia mnie te porownania z Z4. Bo piszemy o golasie w samochodzie, ktory raczej jest luksusowym krazownikiem w porownaniu do lekkiej zwartej ND.
Robilem z AC obcierke parkingowa (sprawca zwial bezkarnie) i dostalem na 3 dni gola zastepcza fieste. Moja zona ma taka sama tylko wypasiona. I to bylo ciekawe doswiadczenie, ze niby ten sam samochod, a wrecz sie go brzydzilem. I nie chodzi o to, ze w z4 nie bedzie podlokietnika, albo duzego ekranu dotykowego. Bawilem sie konfiguratorem i zeby takie z4 mnie cieszylo i to z lekkim silnikiem R4 w opcjach doszlo mi ze 100 k zl. Czy mozna kupic golasa? Wiem, ze sa tacy, ktorym nie przeszkadza uposledzony wyglad samochodu i braki w wyposazeniu - mi tak i zgaduje, ze dla wielu ludzi rowniez. I mam na to empiryczny dowod - na naszym forum jest doslownie JEDNA ND w wersji bazowej i ZADNEJ z silnikiem 1.5.

Z cala reszta zgoda. Szkoda klasy sredniej, szkoda a110 i ND. Najfajniejsze samochody na rynku dostaly najbardziej.

Wczesniej tez pojawil sie zarzut, ze za a110 mozna miec porsche - ale to jest dokladnie ten sam przypadek co z ND2 versus Z4. Zeby to porsche bylo przyjemnie w odbiorze trzeba dodac co najmniej 1/4 ceny.
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

13 lip 2020, 9:38

dudek_t pisze:
10 lip 2020, 7:13
M4rc1nnn pisze:
09 lip 2020, 14:48
Z ciekawostek mogę Wam powiedzieć, że ja miałem kryzys i rozważałem sprzedaż MX5 ND, 2.0. Spytałem się w salonie ile by mi dali gdybym chciał wymienić na 6tkę. Liczyłem się ze złodziejską stawką, ale mimo wszystko mnie wgieło jak usłyszałem kwotę.
Powiem tak... kupiliśmy sobie avensis z 2017 za 50k i wyszło mniej niż utrata wartości auta w tym przypadku zamiany po 7 miesiącach używania nowego mxa. To jest dopiero chore... Do dzisiaj pamiętam jak mi wciskali kit, że mazdy nie tanieją i za 3 lata mogę go oddać do salonu za 60-70% wartości. Jasne ku**a.
Na szczęście zmądrzałem i niedługo zamawiam bile+prokit+staby 8-) :D :D
Hm... będąc na ostatnim przeglądzie dostałem ofertę odkupu mojej MX5. Miała prawie 2 lata w moich rękach i 3 licząc od roku produkcji. Kupiona za 107 a oferta była na 82000. Wg mnie to wcale nie tak źle biorąc pod uwagę że propozycje odkupu dostałem nie pytając się o nią. Od tak, odbierając dokumenty z serwisu w środku była karta z propozycją i pieczątką. Do tego nie mały przebieg jak na średnią rynku (około 55000km wtedy było).
Mazda dalej praktycznie nie rabatuje nowych sztuk, nic się nie zmieniło w tym temacie. Spadek sprzedaży w PL będzie ogromny, to nie ulega wątpliwości.
Dostałeś zatem sensowną wycenę.
Ja wkleję swoją poniżej, żeby nie było, że gadam bzdury bez pokrycia. Wyciąłem oczywiście VIN, numer licencji gościa itd.
Wersja RF, kupiona w sierpniu 2019.
Po tej propozycji powiedziałem, że w życiu nie kupię już Mazdy od dealera.
MX5.jpg
MX5.jpg (108.92 KiB) Przejrzano 3009 razy
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

13 lip 2020, 10:57

@WojtekWawa porównujemy do Z4, bo to najbliższy konkurent na rynku. Bezpośredniego konkurenta MX-5 już nie ma jako tako. To segment sam w sobie.

Roczny RF za 79000zł ? Zdrowo kogoś pogrzało... Ciekawe czy tak samo wyceniają auta demo...
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2020, 13:51

Wojtek Wawa pisze:
13 lip 2020, 8:20
Bawia mnie te porownania z Z4. Bo piszemy o golasie w samochodzie, ktory raczej jest luksusowym krazownikiem w porownaniu do lekkiej zwartej ND.
No w sumie bawią bo MX5 to papierowa zabaweczka a przy 320Nm w Z4 to MX5 z 205Nm jak Matiz. Nie wiem co oczekujesz twierdząc ze golas to nie fajny?
MX5/Spider 124 to zabawki na weekend dla klasy średniej-średniej i wartość akceptowalna to ok 100 tys zł za nówkę i takim sposobem stałem się właścicielem Spidera. Dusza w tych autach jest taka że z niczego jest coś ale nie ma co porównywać np do BMW.
Nie rozumiem co w tzw wypasionych wersjach poza gadżetami jest cool - Fiesta zwykła nawet najlepiej wyposażona to Fiest chyba że to ST200.
Miałem kupić 1.5 i prawie zamówiłem ale wydawał mi się za mały a później za te same pieniądze wyszedł Spider no i tu jestem :)
Nie ma sensu z krowy robić araba.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

24 lip 2020, 21:54

mojo pisze:
24 lip 2020, 13:51
Wojtek Wawa pisze:
13 lip 2020, 8:20
Bawia mnie te porownania z Z4. Bo piszemy o golasie w samochodzie, ktory raczej jest luksusowym krazownikiem w porownaniu do lekkiej zwartej ND.
No w sumie bawią bo MX5 to papierowa zabaweczka a przy 320Nm w Z4 to MX5 z 205Nm jak Matiz. Nie wiem co oczekujesz twierdząc ze golas to nie fajny?
MX5/Spider 124 to zabawki na weekend dla klasy średniej-średniej i wartość akceptowalna to ok 100 tys zł za nówkę i takim sposobem stałem się właścicielem Spidera. Dusza w tych autach jest taka że z niczego jest coś ale nie ma co porównywać np do BMW.
Nie rozumiem co w tzw wypasionych wersjach poza gadżetami jest cool - Fiesta zwykła nawet najlepiej wyposażona to Fiest chyba że to ST200.
Miałem kupić 1.5 i prawie zamówiłem ale wydawał mi się za mały a później za te same pieniądze wyszedł Spider no i tu jestem :)
Nie ma sensu z krowy robić araba.
Po pierwsze, gołe porównania momentu na wale są bez sensu, bo nie uwzględniają prdkości obrotowej, krzywej momentu itd. W końcu np. diesle mają zwykle dużo większe momenty os zbliżonych pojemnością benzyn.
A po drugie, człowiek się przyzwyczaja do pewnych rzeczy i np. podgrzewane fotele są dla mnie obecnie czymś absolutnie koniecznym w samochodzie. A dla niektórych może to być kompletny zbytek. Różne ludzie mają potrzeby.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2020, 15:43

MX5 wycofają z rynku EU jesli rynek znacząco inaczej wyceni ND niż dealer i po sprawie. Zawsze będzie można sprowadzić coś lekko ubitego z USA w normalnej, przystępnej cenie. W takim przypadku kolejnej generacji może już nie być, przynajmniej w najbliższej perspektywie. RIP miato..
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2020, 18:44

Tu jest chyba odpowiedz dlaczego takie zaporowe ceny https://wokolmotoryzacji.pl/mazda-mx-5- ... sprzedazy/
Chcą aby ludzie mniej kupowali bo to te emisje to są zdaje się liczone na markę więc im mniej sprzedadzą tym dla nich lepiej. Piszą że silnik 1.5 jest w tym temacie lepszy ale przynajmniej w PL już go nie oferują a szkoda bo do normalnej jazdy te 132KM w zupełności wystarczą. Za chwile wejdzie utrata za 50+ w niezabudowanym i mandaty chcą podkręcić do 5 tys zł wobec tego wszystkie mocne auta nigdy nie doświadczą pedału w podłogę jeżeli ktoś musi korzystać z jazdy :(
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

26 lip 2020, 7:01

MX-5 ND / 124Spider to były ostatnie kabrio dla szarych mas. Teraz pozostały już tylko drogie auta dla wybranych.
Normy emisji są durne, UE w tej kwestii też jest durna.
Jej działania przynoszą efekty odwrotne do zamierzonych. Z drugiej strony, dlaczego by nie zrobić wyjątku dla jednego (jednego!) zwykłego auta sprzedawanego na terenie UE, które ma nietypową konstrukcję, tj. niską masę i mocny silnik ?

A jeszcze wracając do mnie, to coś czuję, że jednak MX-5 będzie trzecim autem w rodzinie...

Pytanie, czy zimowanie MX-5 w stodole, gdzie jest sucho i przewiewnie, ale panuje temperatura jak na zewnątrz to dobry pomysł?
Oczywiście auto pod pokrowcem, jakieś zabezpieczenie przed gryzoniami, plus kot "na gospodarstwie" dadzą radę? ;)
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

26 lip 2020, 17:47

Zimą się świetnie jeździ MX-5. Odstawianie na zimę to jak z góry przegrana walka z nałogiem :D
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

26 lip 2020, 19:28

dudek_t pisze:
26 lip 2020, 17:47
Zimą się świetnie jeździ MX-5. Odstawianie na zimę to jak z góry przegrana walka z nałogiem :D
Ależ ja nie wykluczam jazdy zimą, auto wszak trzeba przewietrzyć od czasu do czasu ;)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2020, 20:05

dudek_t pisze:
26 lip 2020, 17:47
Zimą się świetnie jeździ MX-5. Odstawianie na zimę to jak z góry przegrana walka z nałogiem :D
Są Ci co jeżdżą jako daily i Ci co maja jako zabawkę a na co dzień używają innego auta a wiadomo zabawka nie wygląda fajnie ubłocona. Sam zima jeżdźiłem ale tylko jak było sucho.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

27 lip 2020, 6:40

Mojo, mam zupełnie inne odczucia wizualne. Uwielbiam jak moja "zabawka" nosi na sobie ślady drogi, jakąś historię ostatnich kilometrów. Dość powiedzieć że przez prawie 70000km myta ręcznie i woskowana była raz, zaraz na początku :D Zimą jeżdżę głownie MX-5 a minivan z DSG i 4x4 stoi praktycznie nie ruszany :D
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2020, 8:11

mojo,

ja nie rozumiem co jest z tym wciskaniem gazu do dechy, ze np ograniczenie predkosci to uniemozliwia? Wczoraj mialem niesamowita satysfakcje, bo od 0-80 kmh poszedlem nieco lepiej niz 20letni zdezelowany merc sl 55 amg zapewne przerobiony na gaz. To bylo pod Zachodnim, tam bedac przepisowym i tak jezdze min 70, zeby nie powodowac karambolu (5 pasow, zero skrzyzowan dla ludzi spoza Warszawy). I wierz mi, ze wlasnie "atomowe" starty to jedna z przyczyn, dla ktorej kocham ND 2.0. A ze para sie konczy na 80 kmh? I co z tego, do tej predkosci ten samochod naprawde swietnie sie odpycha (pusty, z niepelnym bakiem, wymontowanym fotelikiem, na przyczepnych oponach :-). Sam nie raz jestem zaskoczony, z jakimi furami ND w tamtym miejscu idzie rowno, moje ulubione pojedynki to wlasnie takie 2tonowe lochy z ponad 300 KM - do konca drugiego biegu stosunek mocy do masy jest wszystkim. A w tym starenskim SL jeszcze byl automat, wiec na zmianie na 2 wyskoczylem do przodu...

Mi odbieranie prawa jazdy za przekroczenie 50+ w ogole nie przeszkadza (chyba, ze beda zlosliwie mierzyc na wyjsciach z zakretow), za drifty to wg mnie dramat (jesli sa przy niklych predkosciach, bo rozumiem, ze jak ktos po miescie zap... bokiem ponad 40-50 to juz w razie utraty sterownosci moze wyladowac 15 m na chodniku, wjechac w kogos na rondzie - to rozumiem, ale widac policja ma myslenie zero-jedynkowe.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2020, 14:55

Wojtek Wawa pisze:
28 lip 2020, 8:11
To bylo pod Zachodnim
Pod Zachodnim masz 50 i to wszędzie, 70 dopiero za wiaduktem koło Orange a w drugą stronę kończy się w okolicach BlueCity. Nie raz tam już widziałem miśki w bm'ie i nie tylko jak zgarniali. Wciśniesz, masz wg miśków 101 i "do widzenia". Znam takich co na skuterach 125 potracili no ale wolna wola :) Na krajówce wciskasz przy wyprzedzaniu bo tak bezpiecznie i masz 150 a czasem lepiej i w razie czego też "do wiedzenia". - takie się szykują realia. Ja generalnie piechotą chodzić nie mogę.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

29 lip 2020, 21:15

Na policję trzeba mieć sposób.

Sposób 1 - Na Hołowczyca. Iść w zaparte, podważyć metody pomiarowe, ważność certyfikatów sprzętu i zgodność sprzętu z ustawą.
Sposób 2 - Na LGBT. Szybko montujemy mała tęczowa flagę na szybę, coś takiego jak ludzie zakładają przy okazji meczy reprezentacji w grach zespołowych... Tylko tęczową. Włączamy kamerę w telefonie. Stwierdzamy, że zatrzymanie nie jest kwestia wykroczenia tylko dyskryminacji. Wyciągamy przygotowany wcześniej ekstrakt z Karty praw podstawowych UE (art. 21). Wręczamy policjantowi i cytujemy równocześnie z pamięci. Sprowadzamy dyskusje w kierunku dyskryminacji LGBT na drodze. W przypadku aresztowania dzwonimy do Bodnara
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

30 lip 2020, 8:33

tytusr pisze:
29 lip 2020, 21:15
Na policję trzeba mieć sposób.

Sposób 1 - Na Hołowczyca. Iść w zaparte, podważyć metody pomiarowe, ważność certyfikatów sprzętu i zgodność sprzętu z ustawą.
Sposób 2 - Na LGBT. Szybko montujemy mała tęczowa flagę na szybę, coś takiego jak ludzie zakładają przy okazji meczy reprezentacji w grach zespołowych... Tylko tęczową. Włączamy kamerę w telefonie. Stwierdzamy, że zatrzymanie nie jest kwestia wykroczenia tylko dyskryminacji. Wyciągamy przygotowany wcześniej ekstrakt z Karty praw podstawowych UE (art. 21). Wręczamy policjantowi i cytujemy równocześnie z pamięci. Sprowadzamy dyskusje w kierunku dyskryminacji LGBT na drodze. W przypadku aresztowania dzwonimy do Bodnara
za to kocham to forum :kciuk:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2020, 15:15

W mx5 nie potrzebujemy zadnych flag :-) Kolega mojo w 124 (jechales wczoraj Kleszczowa moze? przepiekny jest ten bialy fiacik) ma juz gorzej.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

31 lip 2020, 21:08

Kurde, po nowym filmie Pertyna kusi mnie ten Fiat 124 Spider z wyprzedaży...
98k zł, nówka ale z 2017 roku... Wyposażenie pod korek, kolor czarny...
Ino trzebaby sprzedać obecne auto i trochę się zadłużyć...
Chyba zbyt nierozsądne ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 sie 2020, 9:05

:D ehh Ci marzyciele
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

01 sie 2020, 10:30

Obecnie to fiat124 wydaje się lepiej wycenionym samochodem, po podwyżkach Mazdy.
Jeździł ktoś nim i ma porównanie z ND lub NC?
Silnik 1.4 - 240 Nm może być fajny do jazdy daily.
Wogole to tak na 1 rzut oka bardziej Fiata przypomina NC.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

01 sie 2020, 19:19

tytusr pisze:
01 sie 2020, 10:30
Obecnie to fiat124 wydaje się lepiej wycenionym samochodem, po podwyżkach Mazdy.
Jeździł ktoś nim i ma porównanie z ND lub NC?
Silnik 1.4 - 240 Nm może być fajny do jazdy daily.
Wogole to tak na 1 rzut oka bardziej Fiata przypomina NC.
Weź tylko pod uwagę, że auto o którym mówię jest "nowe", bez przebiegu, zarejestrowane na FCA, ale z rocznika 2017. Stąd też atrakcyjna cena, rabat to jakieś 30k zł od ceny katalogowej...

Chyba jedyna osobą na forum, która ma jakieś porównanie Fiat vs Mazda to @mojo
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

01 sie 2020, 22:24

W 2019 był chyba jakieś facelift fiaty??
Wiadomo że cena ma duży wpływ na ostateczny wybór. Może dlatego Fiata poległa, że była za wysoko wyceniona w stosunku do miaty. Szczególnie, że bardziej przypomina NC niż ND. Tzn osobiście wolę NC w myśl "lepsze jest wrogiem dobrego". Teraz czekam na koniec ND w związku z cenami
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

01 sie 2020, 22:56

Na co dzień ujezdzam ND ale przez kilka dni miałem do dyspozycji Abartha 124 w idealnym środowisku dla obu tych aut. Jeśli komuś chce się czytać to viewtopic.php?f=56&t=28050 a jesli nie to tl;dr - ND manuał jest "fajniejszy" niż Abarth automat
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

02 sie 2020, 6:48

Fiata nie miała liftingu, wypadła z rynku europejskiego, bo silnik który w niej stosowali nie spełnił nowych norm emisji spalin.
Podobnie stało się z Abarthem.
Natomiast oba te auta są nadal produkowane i sprzedawane min. w USA, Kanadzie i Australii.

Natomiast były rynki w EU, gdzie Fiat/Abarth sprzedawała się lepiej niż Mazda, bodajże Hiszpania ...

mike_d - czytałem już jakiś czas temu :) automat absolutnie nie wchodzi w grę :)

Wiecie, ja jestem trochę "fiaciarzem", więc 124 powinna być naturalnym wyborem, ale w ND urzekł mnie silnik, wygląd (tutaj jestem jak baba, nie wiem który z tych dwóch aut bardziej mi się podoba) i zapewne lepszy dostęp do części zamiennych oraz większy popyt i podaż na rynku wtórnym...
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sie 2020, 14:22

Okej, panowie wiem już coś więcej na temat tego Fiata.
Więc auto z rocznika 2017, stało w Tychach, teraz stoi w Bielsku. Aż do teraz stoi "pod chmurką", auto bez przebiegu, zarejestrowane na FCA, ma wykupione 4 lata gwarancji.
97k zł, full opcja, idealna jak dla mnie kolorystyka.
Używki z tego rocznika chodzą w DE za około 80-85k zł.

Pytanie czy bezpiecznie jest kupić "stare" nowe auto, które prawie 4 lata przestało na zewnątrz na placu... Żeby się nie okazało, że używka będzie w lepszym stanie, no jeździła...

Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

03 sie 2020, 14:47

Zapytaj Rabina, czy lepiej wymienić np. opony z powodu zużycia, czy z powodu nieużywania?
Mój rebe twierdzi, że w obu przypadkach będą kosztowały tak samo...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

03 sie 2020, 16:48

Opony mogą być na śmietnik. Temat przerabiałem na własnej skórze, samochód stał co prawda dwa lata, ale dealer pokrył koszty wymiany z własnej kasy bo źle przechowywał samochód.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sie 2020, 17:09

Ok,a jak poznać, że opony są zniszczone?
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

03 sie 2020, 17:12

U mnie na płaskiej jezdni samochód lekko podskakiwał, po prostu opony były odkształcone.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

03 sie 2020, 17:13

stpman pisze:
03 sie 2020, 17:09
Ok,a jak poznać, że opony są zniszczone?
Na wyważarce lub jeździe próbnej. Ponadto wóz po 4 latach stania, wydaje mi się, że zasługuje na wymianę płynów ustrojowych.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
ODPOWIEDZ