Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

05 lip 2020, 16:57

A co najlepsze to emisja CO2 w UE cały czas rośnie. Tak mądrze skonstruowano te przepisy... Promuje się wielkie ciężkie suvy z silnikami benzynowymi i hybrydy plug-in w jeszcze większych suvach.

Nie zdziwię się jeśli to będzie ostatni rok MX-5 w Europie.

Co do mnie... Zobaczę na ile dealer wyceni to demo (ma być dostępne w okolicy października), oraz zobaczymy co znajdą jeszcze ma stoku jakieś nówki z 2019... A wtedy pozostanie przekonać żonę do kredytu na auto... (Raty balonowe wyglądają całkiem nieźle).
A jeśli nie to kupno używki na wiosnę następnego roku.
Plan na pierwszy trip top down już jest :)

To chyba tyle... Nie wiem jeszcze jak pogodzę to jak urodzi się drugie dziecko (może, kiedyś), ale tym będę się martwił później :)
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

06 lip 2020, 16:55

Tak jeszcze w ramach ciekawostki... Dzisiaj na lotnisku we Frankfurcie dostałem z wypożyczalni Opla Astrę V Kombi z jakimś okropnym dieslem (telapał się gorzej niż Maluch), ale padła mu elektronika :) (auto odpaliło, ale zegary i ekran centralny były martwe).
W ramach rekompensaty dostałem takie cudo:
Audi A5 (2 gen.) Cabrio 40 TDI z S-Tronic quattro.

Całkowite przeciwieństwo MX-5 ND2.
Masa własna... Uwaga! 1770kg!
Moc: 190KM, 400Nm (!!!).
Średnie spalanie: 8.5l/100km ON.
Auto generalnie straszny muł w porównaniu do Miaty (8.5s do setki), top down dość mocno wieje niestety, i nie wiem czemu ale bolały mnie plecy i zadek :)

Podsumowując: waży prawie tyle co dwie Miaty, i kosztuje chyba też tyle co dwie Miaty :)

Pozdrawiam z Niemiec :)

Update: auto fajnie się prowadzi, ale nie jest ani tak responsywne ani tak szybkie w zakrętach jak Mazda, co wynika zapewne z masy i gabarytów. Powyżej 80km/h wieje mocno, pomaga nieco nadmuch gorącego powietrza. Przy 50km/h jest bardzo przyjemnie. Top down - idealna bulwarówka :)

P.S jeśli chcecie poszaleć trochę swoimi MX-5 to rozważcie wizytę w górach na zachód od Wiesbaden, na moje oko to idealne środowisko dla Miaty!
Załączniki
IMG_20200706_171647.jpg
Audi A5 MkII Cabrio
IMG_20200706_171647.jpg (6.63 MiB) Przejrzano 2349 razy
Ostatnio zmieniony 06 lip 2020, 22:14 przez stpman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 lip 2020, 17:35

Piekna szybka recenzja a5, ale klubu nie przekonasz. Co z tego, ze porsche, bmw, czy audi, w szmacie i wolniejsze, bedzie 2 razy drozsze i 3 razy bardziej w nim wialo (bo musi, nawet boxster powstaje przeciez przez odciecie dachu caymanowi, ale tu nie mam doswiadczen - opieram sie na Marek Drives z tym urywaniem glowy). TO ND2 JEST ZA DROGA I NIKT JEJ NIE KUPI! No fakt, przeciez a110 jest tylko 100 k zl drozsza i ma dach, to ma sens.

Jesli widzisz 95% kabrioletow w swoim zyciu z zamknietym dachem podczas jazdy to wiedz, ze cos sie dzieje.
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

06 lip 2020, 18:10

Wiesz Wojtek, ND2 2.0 SkyPassion za 105k zł to był dobry deal. Być może było to auto o najlepszym stosunku mocy do ceny. A już na pewno o najlepszym stosunku frajdy do ceny.
Ale obecna cena 139k zł za SkyFreedom z mnóstwem elektroniki to już jest (nie)poważna cena... Za tyle to można dostać CX-5... I tu jest problem...

Edit: naszły mnie jeszcze takie przemyślenia... Dlaczego Mazda nie zrobiła jakiejś wersji wyposażenia bardziej surowej? Tzn. zero dodatkowej elektroniki (asystent pasa ruchu, czujnik martwego pola, czujniki parkowania, kamera cofania, czujnik ruchu poprzecznego z tyłu auta, bez ieloop, z tańszymi czujnikami ciśnienia kół), ale za z pakietem sport w standardzie...?
No i ja się pytam, dlaczego MX-5 nie ma w standardzie podgrzewanej kierownicy?! Przecież to aż się prosi w takim aucie...

Swoją drogą mam do was wielką prośbę... Macie może w swoich zbiorach (.pdf) cenniki ND od rocznika 2015 do 2019?
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

08 lip 2020, 14:33

Panowie, natrzaskaliśmy ponad 330 postów, chyba na najwyższa pora zrobić jakieś zgrabne podsumowanie.

Jeśli zdecyduje się kupić roadstera/kabrio to będzie to Mazda MX-5 ND2, 2.0, Soft Top, najlepiej SkyPassion, będę celował w kolor Machine Gray. Jeśli nie znajdę nic w Polsce to trzeba będzie szukać w Niemczech.
Szczęśliwy traf, czyli kabriolet z wypożyczalni jeszcze bardziej umocnił mnie w przekonaniu, że chce kabrio :)

Nowych aut z 2019 już nie ma, pozostaje używka, dlatego bez spiny odkładam zakup na wiosnę 2021.

Sprzedawca od demówki już się nie odezwał, widocznie nie jest tak źle na rynku, skoro mu nie zależy.

Chciałbym wam wszystkim serdecznie podziękować za poświęcony mi czas :)

Pozdrawiam!
Kamil

P.S jeśli ktoś z was planuje sprzedać swoje ND2 ST po tym sezonie to niech da znać :)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 lip 2020, 17:55

😂
Pozdrawiam, Danillo
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

08 lip 2020, 18:18

Danillo pisze:
08 lip 2020, 17:55
😂
Co cię tak rozbawiło? :)
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

09 lip 2020, 0:00

Swoją drogą mam do was wielką prośbę... Macie może w swoich zbiorach (.pdf) cenniki ND od rocznika 2015 do 2019?
W 2016 roku, MX-5 w wersji podstawowej Sky Energy z silnikiem 1.5 kosztował 89 900zł. Wersja 2.0 kosztowała 96 900zł.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

09 lip 2020, 8:48

2017, MT (co ciekawe, nie ma moim katalogu cen za AT - albo był osobny plik albo ilość potencjalnych zainteresowanych nie uzasadniała kosztów przygotowania ;)
miata_2017.JPG
miata_2017.JPG (69.49 KiB) Przejrzano 2147 razy
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

09 lip 2020, 9:04

2019
wyposazenie-2019.png
wyposazenie-2019.png (513.55 KiB) Przejrzano 2142 razy
cennik-2019.png
cennik-2019.png (153.94 KiB) Przejrzano 2142 razy
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

09 lip 2020, 9:13

stpman pisze:
08 lip 2020, 14:33
odkładam zakup na wiosnę 2021.
Rozsądniej zaczekać na zimę 2023. :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

09 lip 2020, 9:14

mike_d pisze:
09 lip 2020, 8:48
2017, MT (co ciekawe, nie ma moim katalogu cen za AT - albo był osobny plik albo ilość potencjalnych zainteresowanych nie uzasadniała kosztów przygotowania ;)

miata_2017.JPG
W SoftTopie nie było AT. AT pojawił się dopiero w RF.
BTW, do RF trzeba doliczyć 11kzł względem tej tabelki.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2020, 10:10

Jak kocham UE za wiele rzeczy, ktore robi (i ze tak bardzo roznimy sie chocby od USA), tak tego co zrobila mx5 nie moge jej wybaczyc. Patrzcie na statystyki sprzedazy za styczen i luty (bo potem wjechal koronawirus i zabil sprzedaz wszystkim):
https://carsalesbase.com/europe-mazda-mx5/
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2020, 10:16

ja myślę, że kwestie norm smrodzenia to tylko część prawdy - większość firm wykorzystuje to jako pretekst i wali ceny aż żęby bolą. Ceny nowych aut ogólnie to jakaś porażka, może korona da im troche do myślenia, chociaż podejrzewam, że koncern prędzej zbankrutuje, niż zrobi jakąś obniżkę.
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

09 lip 2020, 10:41

Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

09 lip 2020, 11:27

Dla uzmysłowienia sytuacji... SkyFreedom zdrożał w tym roku o 23100zł... Fajnie? Raczej nie...
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

09 lip 2020, 12:16

Regulacje EU skutecznie eliminują z rynku małe, lekkie samochody przez zabijanie ich opłacalności.
Za jakiś czas jedyne bezdaszniki będą wyglądały tak:

Obrazek
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2020, 12:29

Dokladnie flatline, o to mi chodzi - zabito lekkie samochody (jak up!), to jest zbrodnia na klimacie. I na mx5.

TerminatorPi,
Skoro juz lecimy w OT - to co pokazujesz swietnie oddaje zasade, ze w kryzysach bogacze sie bogaca. To tez okazja do zwalniania pracownikow, w koncu powod jest doskonaly. W takiej biednej Polsce firmy nie wiedza co robic z pieniedzmi i np PKO BP juz zablokowal tworzenie nowych kont firmowych!
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... MHny4E07gE
Taki biedny biznesmen zwolnil polowe pracownikow, ZUSu przeciez nie bedzie placil reszcie, ani nadgodzin, bo to zlodziejstwo, to co ma biedny z tymi pieniedzmi robic, jak nawet w banku ich nie chca? Kupi fajna fure. Przerysowuje, ale mamy 8 razy wiecej pieniedzy na lokatach dla firm, niz w poprzednim roku. O czyms to swiadczy. I problem jest globalny (w USA jest dokladnie tak samo). Nie wszystkie F8 i 911 kupuja Rosjanie, caly Zachod dziala podobnie, tylko oczywiscie na inna skale (w omijanie "ZUSow" raczej tam sie nie bawia jak na podkarpaciu).

Paradoksalnie najbardziej cierpia marki nie-premium, np. produkujaca fajne samochody dla klasy sredniej Mazda. Na szczescie w USA sprzedaz ND2 skoczyla rok do roku, ale raczej UE nie odrobia.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2020, 12:44

stpman pisze:
09 lip 2020, 11:27
Dla uzmysłowienia sytuacji... SkyFreedom zdrożał w tym roku o 23100zł... Fajnie? Raczej nie...
To sporo, i jak widac w statystykach, kto chcial kupic w 2020/21 to juz kupil w grudniu 2019. Bylo kilka miesiecy na ogarniecie sie z kupnem ND2 odkad niemal oficjalnie wyciekly ceny na rok 2020.

Nie znam Twoich finansow, ale wg mnie ceny uzywanych ND1 to jest superokazja. Jezdzilem i jednym i drugim, przesiadalem sie z samochodu do samochodu i jesli mialbym brac np te sprzedawana przez MMRSa 190+ konna ND1 na fajnych felgach za ~50% ceny nowej slabszej ND2 to bym sie zastanawial krotko. Gdyby nie koronawirus juz bym odwiedzil MMRSa (dzieki za oferte test drive!), taka sliczna ta ND1 - zeby sprawdzic co daje ten tuning i ile jest frajdy po modach.

Co innego jak nie kupujesz za gotowke, tylko wtedy az takiego znaczenia nie ma w racie - na szczescie cena nie skoczyla o 100% a o 20% i zgaduje, ze jednak negocjacja jest jak najbardziej mozliwa w przeciwienstwie do przeszlosci.

Sam kupilem ND w salonie, bo wtedy uzywanych praktycznie nie bylo. Albo byly swietne oferty, ale czarne, a ja kocham Soul Red.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

09 lip 2020, 12:51

Wojtek Wawa pisze:
09 lip 2020, 12:29
Skoro juz lecimy w OT - to co pokazujesz swietnie oddaje zasade, ze w kryzysach bogacze sie bogaca.
IMHO trochę przesadzasz. W końcu raptem w segmencie "large sports cars" był wzrost i to o skromne jednak 5%. Small sports cars spadły o 41% Q1 do Q1, więc jednak jest spowolnienie.
Natomiast fascynujące jest, że o ile np. 718 jest praktycznie bez zmian, Z4, czy TT są "skromne" -20%, o tyle A110 i MX5/Fiata są po -80%, albo i więcej.
Mam swoje podejrzenia odnośnie przyczyn takiego stanu, ale bardzom ciekaw co by wyszło z sensownych badań konsumenckich.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

09 lip 2020, 12:58

Wojtek Wawa pisze:
09 lip 2020, 12:44
stpman pisze:
09 lip 2020, 11:27
Dla uzmysłowienia sytuacji... SkyFreedom zdrożał w tym roku o 23100zł... Fajnie? Raczej nie...
To sporo, i jak widac w statystykach, kto chcial kupic w 2020/21 to juz kupil w grudniu 2019. Bylo kilka miesiecy na ogarniecie sie z kupnem ND2 odkad niemal oficjalnie wyciekly ceny na rok 2020.

Nie znam Twoich finansow, ale wg mnie ceny uzywanych ND1 to jest superokazja. Jezdzilem i jednym i drugim, przesiadalem sie z samochodu do samochodu i jesli mialbym brac np te sprzedawana przez MMRSa 190+ konna ND1 na fajnych felgach za ~50% ceny nowej slabszej ND2 to bym sie zastanawial krotko. Gdyby nie koronawirus juz bym odwiedzil MMRSa (dzieki za oferte test drive!), taka sliczna ta ND1 - zeby sprawdzic co daje ten tuning i ile jest frajdy po modach.

Co innego jak nie kupujesz za gotowke, tylko wtedy az takiego znaczenia nie ma w racie - na szczescie cena nie skoczyla o 100% a o 20% i zgaduje, ze jednak negocjacja jest jak najbardziej mozliwa w przeciwienstwie do przeszlosci.

Sam kupilem ND w salonie, bo wtedy uzywanych praktycznie nie bylo. Albo byly swietne oferty, ale czarne, a ja kocham Soul Red.
Za gotówkę będę mógł kupić na wiosnę, po prostu nie mogę wydać całej kasy na auto, muszę mieć jakąś poduszkę.
Na kredyt (raty balonowe) zdecydowałbym się tylko w sytuacji, gdyby można było w tym roku kupić nową SkyPassion za te 106k zł.

Liczę też po cichu na to, że na wiosnę będzie na rynku wtórnym więcej aut z 2019 roku i ceny trochę pójdą w dół, bo przeskoczy im rocznik.
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

09 lip 2020, 14:48

Z ciekawostek mogę Wam powiedzieć, że ja miałem kryzys i rozważałem sprzedaż MX5 ND, 2.0. Spytałem się w salonie ile by mi dali gdybym chciał wymienić na 6tkę. Liczyłem się ze złodziejską stawką, ale mimo wszystko mnie wgieło jak usłyszałem kwotę.
Powiem tak... kupiliśmy sobie avensis z 2017 za 50k i wyszło mniej niż utrata wartości auta w tym przypadku zamiany po 7 miesiącach używania nowego mxa. To jest dopiero chore... Do dzisiaj pamiętam jak mi wciskali kit, że mazdy nie tanieją i za 3 lata mogę go oddać do salonu za 60-70% wartości. Jasne ku**a.
Na szczęście zmądrzałem i niedługo zamawiam bile+prokit+staby 8-) :D :D
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

09 lip 2020, 15:11

TerminatorPi pisze:
09 lip 2020, 12:51
Natomiast fascynujące jest, że o ile np. 718 jest praktycznie bez zmian, Z4, czy TT są "skromne" -20%, o tyle A110 i MX5/Fiata są po -80%, albo i więcej.
Mam swoje podejrzenia odnośnie przyczyn takiego stanu, ale bardzom ciekaw co by wyszło z sensownych badań konsumenckich.
Podziel się z nimi swoimi spostrzeżeniami :)

P.S To powiedzcie mi jak to możliwe, że roczne MX-5 ND2 w 2.0, SkyPassion chodzą po 100k zł?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2020, 15:18 przez stpman, łącznie zmieniany 3 razy.
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

09 lip 2020, 17:32

Wiesz...dealerzy odstawiają chore akcje więc to trzeba pominąć, natomiast ND 2
Większe obroty i moc
Nowa skrzynia, nie ma raportów o tym, że padają
2020 zmiana cennika więc kupujesz za min 130-140k co jest trochę bez sensu. Dlatego 2019 moim zdaniem tak bardzo nie powinny tanieć. Ceny nd1 to dla mnie szok.
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

09 lip 2020, 17:47

Jeszcze mała dygresja, przejechałem się dzisiaj tym Audi A5 Cabrio na tylnym siedzeniu. Wieje bardziej niż w ND RF :D Jazda jest zwyczajnie nieprzyjemna. A wożenie dziecka z tyłu Top Down to proszenie się o problemy zdrowotne.
Jeśli kabrio to tylko 2-osobowe.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 lip 2020, 21:18

Przecież dane sprzedaży pokazują, że właśnie klasa średnia dostała po plecach (a110), a nie wyższa (porsche, ferrari). Jakaś inna teoria to opisuje?
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

10 lip 2020, 7:13

M4rc1nnn pisze:
09 lip 2020, 14:48
Z ciekawostek mogę Wam powiedzieć, że ja miałem kryzys i rozważałem sprzedaż MX5 ND, 2.0. Spytałem się w salonie ile by mi dali gdybym chciał wymienić na 6tkę. Liczyłem się ze złodziejską stawką, ale mimo wszystko mnie wgieło jak usłyszałem kwotę.
Powiem tak... kupiliśmy sobie avensis z 2017 za 50k i wyszło mniej niż utrata wartości auta w tym przypadku zamiany po 7 miesiącach używania nowego mxa. To jest dopiero chore... Do dzisiaj pamiętam jak mi wciskali kit, że mazdy nie tanieją i za 3 lata mogę go oddać do salonu za 60-70% wartości. Jasne ku**a.
Na szczęście zmądrzałem i niedługo zamawiam bile+prokit+staby 8-) :D :D
Hm... będąc na ostatnim przeglądzie dostałem ofertę odkupu mojej MX5. Miała prawie 2 lata w moich rękach i 3 licząc od roku produkcji. Kupiona za 107 a oferta była na 82000. Wg mnie to wcale nie tak źle biorąc pod uwagę że propozycje odkupu dostałem nie pytając się o nią. Od tak, odbierając dokumenty z serwisu w środku była karta z propozycją i pieczątką. Do tego nie mały przebieg jak na średnią rynku (około 55000km wtedy było).
Mazda dalej praktycznie nie rabatuje nowych sztuk, nic się nie zmieniło w tym temacie. Spadek sprzedaży w PL będzie ogromny, to nie ulega wątpliwości.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

10 lip 2020, 8:30

stpman pisze:
09 lip 2020, 15:11
TerminatorPi pisze:
09 lip 2020, 12:51
Natomiast fascynujące jest, że o ile np. 718 jest praktycznie bez zmian, Z4, czy TT są "skromne" -20%, o tyle A110 i MX5/Fiata są po -80%, albo i więcej.
Mam swoje podejrzenia odnośnie przyczyn takiego stanu, ale bardzom ciekaw co by wyszło z sensownych badań konsumenckich.
Podziel się z nimi swoimi spostrzeżeniami :)
Skonsultowałem się z Rzoną, która w "rynkowych tabelkach" robi zawodowo i najsamprzód należy zauważyć, że przede wszystkim, nie wiadomo czy dane są rzetelne. Z różnych powodów (mniej, lub bardziej zawinionych przez źródła danych) wartości mogą po prostu nie odpowiadać rzeczywistości.
Natomiast nawet założywszy "prawdomówność" tabelek, moim zdaniem mamy kilka elementów, z których główne to cena (w przypadku Mazdy) i covid. Oba spowodowały, że o ile nie spadła sprzedaż samochodów "prestiżowych" (np. Z4, czy TT), o tyle dla ludzi, którzy chcieliby kupić zabawkę stosunek wartości do ceny został zaburzony, a z drugiej strony ludzie są ostrożniejsi w zakupach i nie są skłonni wydawać pieniędzy "na pierdoły". Przy czym należy zauwazyć, że jednak mimo umieszczenia we wspólnej tabelce, Miata i Boxster to różne segmenty rynku i inny profil odbiorcy (również w sensie stabilności i wysokości dochodów).
Moim zdaniem Miata bardziej ucierpiała na cenach, a A110 bardziej na covidzie (bo i tak bazowo była dużo droższa i cenowo bliżej jej np. do boxstera, który jest, bądź co bądź, dużo "poważniejszą" marką).
Z tego trendu wyłamuje się GT86, która jest jednak samochodem czteroosobowym i zamkniętym, a więc mniej "niepraktycznym".
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

10 lip 2020, 21:39

Generalnie Mazda może zakończyć sprzedaż nowych MX5 w PL i skupić się na działalności komisowej. Używki z rynku wtórnego, od płaczących Niemców i innych Arabów, z przeglądem 🤣🤣 i ramką rejestracji z logo polskiego dealera.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
stpman
Posty: 629
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

10 lip 2020, 22:50

Akurat używane MX-5 ND w Niemczech kosztują więcej niż u nas. Tyle w temacie kupowania u Niemca. U nich jest większy wybór aut i tyle. A euro teraz drogie,więc się zupełnie nie opłaca.

A co do sprzedaży MX-5 w Europie, to zobaczycie, że w tym roku będzie symboliczna. A w Polsce to będzie wynik na poziomie kilkudziesięciu aut.
MX-5 jest obecnie cenowo zbyt blisko Z4, a tzw. klasa średnia która myślała o kupnie nowego MX-5 raczej z takiego zakupu zrezygnuje, bo auto jest obecnie zbyt drogie.
Natomiast dla klientów Porsche czy BMW, Mazda jest marką niepremium, o niskim prestiżu i zbyt słabych osiągach.
ODPOWIEDZ