Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 sty 2020, 21:15

To do czego ta szpera jest ? :D
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

03 sty 2020, 21:19

stpman pisze:
03 sty 2020, 21:15
To do czego ta szpera jest ? :D
Panie Kochany, żeby odciążone w zakręcie koło nie paliło lacza, więcej momentu wtedy idzie na koło dociążone 😛
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2020, 11:56

Inaczej pisząc do rond i zawracania :)
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 sty 2020, 12:03

Czyli dla doświadczenia pełnej przyjemności z jazdy trzeba celować w Abartha albo ND z 2.0 :)
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

04 sty 2020, 12:08

Każda wersja ND 2.0 ma szperę?

W USA tylko Club (GT - ta najwyższa - nie ma i oczywiście automaty nie mają)
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2020, 12:09

Wojtek Wawa pisze:
04 sty 2020, 11:56
Inaczej pisząc do rond i zawracania :)
Zdecydowanie lepsze wyjaśnienie zasady działania 😁😁😁
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

04 sty 2020, 12:24

cra3y pisze:
04 sty 2020, 12:08
Każda wersja ND 2.0 ma szperę?
O ile pamiętam, to się zmieniało pomiędzy rocznikami. W aktualnym (wiszącym na stronie, czyli zeszłorocznym) cenniku LSD jest we wszystkich wersjach 2.0 MT. Ale trzeba pamiętać, że i automatyczne drogowe w SkyPassion miały być, więc trzeba uważac. :D
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2020, 12:58

W UE każda ND ma LSD jeśli ma silnik 2.0 i manualną skrzynię biegów.
W innych krajach to skomplikowane. Jak będziesz kupował i miał coś na oku, daj znać.
Natomiast szperę można założyć. Części z rozbitych ND było sporo na serwisach ogłoszeniowych i póki co są tanie. Bez szpery też można żyć, a na pewno wtedy mniej kusi do zabawy.

W ogóle kierunek USA, jeśli chce się oszczędzić hajs, to bardzo ciekawa opcja ze 124 i ND. Wątek obok były namiary na godnych zaufania...
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

04 sty 2020, 14:02

Myślę że jak ktoś chce jeździć po śniegu to szpera musi być. No i jakoś w głowie miałbym ciągle że powinna być. To auto baaaardzo prowoku do kontrolowanych poślizgów a jak powyższe wychodzą ze szperą i bez to chyba wiadomo...
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 sty 2020, 19:11

Ok, to które auto będzie się bezpieczniej prowadziło? I lepiej nadawało do jazdy w zimie? Chodzi bardziej o bezpieczeństwo niż o fun :)

Druga kwestia: wozicie w swoich roadsterach małe dzieci (tj rok plus)? Jak z montowaniem fotelika w takim aucie?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

04 sty 2020, 19:38

stpman pisze:
04 sty 2020, 19:11
Druga kwestia: wozicie w swoich roadsterach małe dzieci (tj rok plus)? Jak z montowaniem fotelika w takim aucie?
Wyłącznie zgodnie z przepisami i instrukcją producenta. Generalnie miejsca jest dość. Foteliki grupy III, zwłaszcza te regulowane kolidują z zagłówkiem, ale jest to do przeżycia.
A młodzież? Uwielbia top down :kciuk:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 sty 2020, 19:52

Ja kilka razy wiozłem w NC córkę jak miała od 3 miesięcy do 14 miesięcy (ostatnia podróż to trasa 200km). Fotele mają nawet isofix.
Co do szpery to na pewno ułatwia ruszanie na śliskim, w śniegu, bo napędzane masz oba koła, a nie jedno.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2020, 20:19

Moja ND od zawsze ma zamontowany fotelik dziecięcy, oczywiście z isofix. Niestety nie każdy pasuje. Jak się zdecydujesz to Ci napiszę co mam, bo serio rzadko go wyjmuję. Mój synek miał 18 kg, gdy kupiłem ND. Ostatnio płakał, że odbieram go od babci samochodem żony, bo tak lubi ND.
Szpera jest super, ale jak nie lubisz gdy tył Ci lata choćby o 20 cm to lepszy jest otwarty dyfer. Wtedy para idzie w gwizdek, jak w polonezie... tylko pewnie jesteś za młody by to pamiętać.
Natomiast jeśli lubisz czuć, że to tył jest napędzany, to LSD nie ma wad. ND i pewnie 124 abarth mają świetne ESP. Zawsze będziesz bezpieczny. BTW w dowolnym NC też, tylko tam jadąc z ESP nawet nie poczujesz czy masz szperę.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 sty 2020, 21:00

Niestety jedynym tylnonapędowym autem jakim jeździłem był Fiat 126p...
Generalnie boje się trochę zimy, śliskiej nawierzchni i tego, że auto poleci mi bokiem a ja go nie opanuje i klops...
A u nas to nawet już na pustym parkingu potrenować nie można poślizgów itp...
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

04 sty 2020, 21:08

Z ESP nie ma się czego bać. Chwile pojeździsz z kagańcem a później za każdym razem będziesz go wyłączał i modlił się o śliską drogę :D Tak działa LSD :D Wbrew pozorom, jeśli już dojdzie do poślizgu, to duuużo łatwiej kontrolować go mając szpere.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2020, 21:57

Tak jak pisze dudek_t, potwierdzam.
ND kupiłem pół roku przed planem i nie miałem kasy zupełnie, przez pierwszą zimę jeździłem więc na letnich oponach. W mieście dałem radę. Niby miałem stilo na zimówkach, ale nie chciałem do niego wsiadać...
NA i NB możesz się bać. Bo tam nie ma ESP. Z drugiej strony na spoty pod stadion przyjeżdża dziewczyna, dla której mocna mx5 ze szperą i bez lsd to pierwszy samochód po zrobieniu prawa jazdy. Jest nawet z nią wywiad na Youtube- nie ściemniam :)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2020, 22:42

Wojtek Wawa pisze:
04 sty 2020, 21:57
Tak jak pisze dudek_t, potwierdzam.
ND kupiłem pół roku przed planem i nie miałem kasy zupełnie, przez pierwszą zimę jeździłem więc na letnich oponach. W mieście dałem radę. Niby miałem stilo na zimówkach, ale nie chciałem do niego wsiadać...
NA i NB możesz się bać. Bo tam nie ma ESP. Z drugiej strony na spoty pod stadion przyjeżdża dziewczyna, dla której mocna mx5 ze szperą i bez lsd to pierwszy samochód po zrobieniu prawa jazdy. Jest nawet z nią wywiad na Youtube- nie ściemniam :)
Muszę się przyłączyć 😀
Jak będziesz podchodził do ND z respektem, a już nie wyłączając ESP nic złego się nie stanie - z czasem będziesz chciał pewnie zapragniesz więcej mocy 🏎🏎🏎
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

04 sty 2020, 22:43

Wojtek Wawa pisze:
04 sty 2020, 21:57
NA i NB możesz się bać. Bo tam nie ma ESP. Z drugiej strony na spoty pod stadion przyjeżdża dziewczyna, dla której mocna mx5 ze szperą i bez lsd to pierwszy samochód po zrobieniu prawa jazdy. Jest nawet z nią wywiad na Youtube- nie ściemniam :)
'Ze szperą i bez esp' :)
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

04 sty 2020, 22:59

Potwierdzam z tym bezpieczeństwem. Co prawda jeżdżę NC ze szperą ale przy włączonym ESP nie miałem żadnej niebezpiecznej sytuacji na drodze (jeżdżę autem cały rok, w każdych warunkach).
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

05 sty 2020, 7:49

Panowie bardzo wam dziękuję za pomoc i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania :)

Także pozostaje mi tylko jeszcze przejechać się MX-5 (ciekawe czy jakiś salon udostępni do jazdy testowej...) i jako pasażer z jednym forumowiczem :)

A potem zobaczymy co się znajdzie ciekawego na rynku wtórnym...
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 sty 2020, 8:28

Pod żadnym pozorem nie jeździj zimą na letnich - żadną generacją. Ostatnio przy przepisowej prędkości 110 na łagodnym łuku w lewo przy teoretycznie suchej nawierzchni i 3 stopniach na plusie tak mną majtnęło, że gdyby nie ESP, szpera i łut szczęścia (bo nie chcę pisać o moich wątpliwych umiejętnościach) pocałowałbym bandę. Jechałem szybko, zgoda, ale na kiepskiej oponie (pozdro s001) dupa potrafi zatańczyć w zimę także przy 20-30 km/h w mieście. Nie mówię, żeby nie robić tego sporadycznie, żeby przegonić furę, ale na pewno nie w codziennie jeżdżonym daily.

To jest taki sam idiotyzm jak jazda na zimówkach latem. Mieliśmy tu kiedyś forumowicza, który swoją wychuchaną NB skasował w środku lata jadąc na zimówkach. Po prostu nie.

Natomiast na oponach dostosowanych do pory roku MX-5 się jeździ dobrze niezależnie od pory roku. Zimą po prostu trzeba uważać i pamiętać, że to napęd na tył i lekka dupa. Swoje pierwsze auto, a zarazem pierwszego emiksa kupiłem zimą (10 th Anni z 1.8) i żyję. Zaliczyłem poślizg raz, przy minimalnej prędkości - w zakręcie 90 stopni dając za dużo gazu, ale to było w mieście, to była po prostu moja głupota i tyle.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

05 sty 2020, 11:00

stpman pisze:
05 sty 2020, 7:49
Panowie bardzo wam dziękuję za pomoc i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania :)

Także pozostaje mi tylko jeszcze przejechać się MX-5 (ciekawe czy jakiś salon udostępni do jazdy testowej...) i jako pasażer z jednym forumowiczem :)

A potem zobaczymy co się znajdzie ciekawego na rynku wtórnym...
Mirai Motors Sosnowiec. ND2 RF można było wziąć na ile chciałeś praktycznie :)
Niestety RF ;)
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2020, 15:25

Hookie pisze:
05 sty 2020, 8:28
Pod żadnym pozorem nie jeździj zimą na letnich - żadną generacją. Ostatnio przy przepisowej prędkości 110 na łagodnym łuku w lewo przy teoretycznie suchej nawierzchni i 3 stopniach na plusie tak mną majtnęło, że gdyby nie ESP, szpera i łut szczęścia (bo nie chcę pisać o moich wątpliwych umiejętnościach) pocałowałbym bandę. Jechałem szybko, zgoda, ale na kiepskiej oponie (pozdro s001) dupa potrafi zatańczyć w zimę także przy 20-30 km/h w mieście. Nie mówię, żeby nie robić tego sporadycznie, żeby przegonić furę, ale na pewno nie w codziennie jeżdżonym daily.

To jest taki sam idiotyzm jak jazda na zimówkach latem. Mieliśmy tu kiedyś forumowicza, który swoją wychuchaną NB skasował w środku lata jadąc na zimówkach. Po prostu nie.

Natomiast na oponach dostosowanych do pory roku MX-5 się jeździ dobrze niezależnie od pory roku. Zimą po prostu trzeba uważać i pamiętać, że to napęd na tył i lekka dupa. Swoje pierwsze auto, a zarazem pierwszego emiksa kupiłem zimą (10 th Anni z 1.8) i żyję. Zaliczyłem poślizg raz, przy minimalnej prędkości - w zakręcie 90 stopni dając za dużo gazu, ale to było w mieście, to była po prostu moja głupota i tyle.
Ja dziś pojeździłem trochę fiatą i jak było trochę mokro to mną majtnęło kilka razy a w lecie nigdy tego nie doświadczyłem. Nie wiem czy to bardziej kwestia letnich opon czy lekkiego tyłu. W innych autach nawet na letnich oponach przy takich warunkach takich atrakcji nie mam.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2020, 17:22

Bo samochód z napędem na tył, szperą i krótkim rozstawem osi, nie jest narzędziem do zap... po długich łukach zimą z dużą prędkością. Każdy samochód przednionapędowy jest do tego lepszy.
I to nawet nie kwestia opon. Na suchej obwodnicy prawie rozbiłem ND bez AC (używana z salonu, którą rozważałem do zakupu), mimo wydawało mi się, że jadę na maks 80%. Była na topowych zimówkach conti TS850P. Do dziś pamiętam to zaskoczenie jak zaliczyłem małego boczura po odjęciu gazu przy około 100 kmh.

Natomiast pisząc o jeździe miejskiej zimą na letnich oponach myślałem o drogach pokrytych solą i prędkościach maks 50 kmh. Były też jazdy obwodnicą, ale wtedy albo po suchym, albo razem z innymi podobnymi mi debilami prawym pasem trzymając dystans rzędu 100 m i jeżdżąc znacznie wolniej niż pozwalały znaki. Pierwszy raz w życiu zrozumiałem tych jadących -30kmh do ograniczeń w zimie. Pewnie są na letnich :)

Akurat tu panikarskie ESP w NC jest lepsze, ale też po wspomnianej przygodzie już żadnej w ND nie miałem. Niebezpieczny jest okres przejściowy z FWD na RWD, zwłaszcza jak lubi się szukać granic w zakrętach. Bo głupim odjęciem gazu na niskim biegu na zimówkach można się zaskoczyć. Ale ESP naprawdę jest genialne. Mały respekt wystarczy by przetrwać.
P.S.
Ale fajnie, że nasze forum żyje! Podziękowania za założenie tematu, nawet jak nie kupi OP 124/mx5 to fajnie było zobaczyć tyle postów.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

05 sty 2020, 18:02

Akurat co do opon to należę do grupy osób, które wolą zaoszczędzić na przyjemnościach i kupić porządne, nowe markowe opony. I to zarówno letnie jak i zimowe.

Tak jeszcze z innej beczki. Chłopaki jest gdzieś w Polsce jakieś fajne miejsce gdzie można potrenować i wyczuć bezpiecznie takie auto jak MX-5? Jakiś tor, pusty zamknięty plac itp?
Najlepiej Śląsk i okolice...
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

05 sty 2020, 18:13

No proszę nie straszyć, bede musial wrocic +200km na mazury na letnich w przyszlym tygodniu
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

05 sty 2020, 18:59

stpman pisze:
05 sty 2020, 18:02

Tak jeszcze z innej beczki. Chłopaki jest gdzieś w Polsce jakieś fajne miejsce gdzie można potrenować i wyczuć bezpiecznie takie auto jak MX-5? Jakiś tor, pusty zamknięty plac itp?
Najlepiej Śląsk i okolice...
28 marca będzie MiataChallenge na Silesia Ring (https://www.facebook.com/miataminichallenge/)
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

05 sty 2020, 19:21


Wojtek Wawa pisze:Moja ND od zawsze ma zamontowany fotelik dziecięcy, oczywiście z isofix. Niestety nie każdy pasuje. Jak się zdecydujesz to Ci napiszę co mam, bo serio rzadko go wyjmuję.
Napisz tutaj, ja też niebawem będę szukał czegoś nowego dla córki do ND właśnie :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2020, 19:31

MAXI COSI fotelik RODIFIX AIRPROTECT dla dzieci 15-36kg

Natomiast teraz radzę coś innego - zobaczyć na zdjęciach, jak wygląda i wybrać coś lepszego, ale z podobnym wycięciem przy miejscu zapinania pasów.
Wady tego fotelika - skrzypi i trzeszczy, wygląda mniej bezpiecznie od cybexa, którego niestety nie mogłem tam zmieścić. Stad nie mogę się doczekać, kiedy fotelik nie będzie potrzebny, ale to jeszcze wiele lat przede mną.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 sty 2020, 19:34

Konioczynka pisze:
05 sty 2020, 18:13
No proszę nie straszyć, bede musial wrocic +200km na mazury na letnich w przyszlym tygodniu
Grunt żeby nie było śniegu czy lodu. Na suchym pojedziesz na letnich bez problemów byle jechać z głową i nie wariować.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ