Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

04 lis 2021, 9:10

stpman pisze:
03 lis 2021, 20:42
Pozostaje brzydal/ponton czyli NC przed liftem.
Sam jesteś brzydal :D
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lis 2021, 13:18

Czyli w przypadku przedliftowych NC 2.0 też należy się spodziewać problemów z silnikiem.
A takie 2.0 co bierze olej to się remontuje czy sens ma tylko swap na 2.5?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lis 2021, 13:38

stpman pisze:
04 lis 2021, 13:18
Czyli w przypadku przedliftowych NC 2.0 też należy się spodziewać problemów z silnikiem.
A takie 2.0 co bierze olej to się remontuje czy sens ma tylko swap na 2.5?
może nie tyle należy się spodziewać co jest to możliwe

mozna remontowac, mozna wymieniac, co kto uważa.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 lis 2021, 13:40

Ilosc 2.0 przedliftowych z problemami jest znikoma. To raczej przypadki gdzie tez ktos nie umial dbac o auto i raczej przypadki gdzie bylo katowane na torach a nie w daily.
Chyba nie widzialem na forum 2.0 z przebiegiem ponizje 150kkm ktore potrzebowalo remontu i nie jezdzilo po torze.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lis 2021, 13:53

A powiedzcie mi jeszcze jaki ewentualnie to jest koszt, tzn. remont lub swap?

Czy przy zakupie zwrócić jeszcze na coś szczególnie uwagę?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lis 2021, 14:09

bjorm pisze:
04 lis 2021, 13:40
Ilosc 2.0 przedliftowych z problemami jest znikoma. To raczej przypadki gdzie tez ktos nie umial dbac o auto i raczej przypadki gdzie bylo katowane na torach a nie w daily.
Chyba nie widzialem na forum 2.0 z przebiegiem ponizje 150kkm ktore potrzebowalo remontu i nie jezdzilo po torze.
wydaje mi sie ze problem jest jednak wiekszy. Moze nie taki duzy jak dla 1.8 ale na pewno nie sladowy. Sledzac ogloszenia sprzedazy, watki na naszym forum, miata.net itd 2.0 ktore padly jest calkiem sporo i wcale nie musialy byc jakies bardzo zaniedbane ani katowane.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lis 2021, 14:22

A czemu te silniki padają? Słabe pierścienie?
Kurde to trzeba mieć talent żeby zrobić tak kiepskie wolnossące 2.0 czy tam 1.8 :)
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

04 lis 2021, 14:49

Pierścienie, ale moim zdaniem tak jak Bjorn napisał. Trzeba kręcić maksymalnie i nie sprawdzać oleju albo robić to nieumiejętnie czemu niestety sprzyja felerny bagnet oleju w przedliftach. Warto wymienić bagnet na poliftowy, koszt 90 pln.

Prawdopodobieństwo większe, ale cena auta niższa. NCfl jest teoretycznie wolny od tego problemu i cena +15k pln.
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lis 2021, 14:54

A co jest takiego felernego w tym bagnecie?
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 lis 2021, 14:57

Nic na nim nie widać. Nie wiadomo gdzie jest poziom oleju... Zresztą w NCFL1 nadal był ten sam bagnet. Kupiłem w Carspeed za 115 PLN z przesyłką ten już poprawiony.
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

04 lis 2021, 16:09

polokokt pisze:
04 lis 2021, 14:57
Nic na nim nie widać. Nie wiadomo gdzie jest poziom oleju... Zresztą w NCFL1 nadal był ten sam bagnet. Kupiłem w Carspeed za 115 PLN z tym przesyłką ten już poprawiony.

Jestem całkiem pewien że w każdym NCFL był już nowy bagnet.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lis 2021, 16:24

Pierścienie to jedno, bagnet to drugie, nie pomagają też bezzamkowe panewki (polift ma już z zamkami o ile pamiętam).

Znany jest na forum przypadek że panewka strzeliła w 1.8 po postoju, ja znam niestety osobiście 2.0 które ja przekręciło snując się w korku, mając ponad połowę stanu oleju i drugie 2.0 (w M3 2006 o ile pamiętam) które żarło takie ilości oleju że w 20km jazdy po mieście schodziło z max do min.

Oczywiście nie demonizujmy. Nie każde przedliftowe 1.8 ani 2.0 musi żreć olej albo paść. Sporo zwłaszcza dwazero dożywa przyzwoitych przebiegów.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

04 lis 2021, 17:04

BOMI21 pisze:
04 lis 2021, 16:09
Jestem całkiem pewien że w każdym NCFL był już nowy bagnet.
Nie jestem totalnie żadnym specialistą od bagnetów. Po prostu przy wymianie oleju Dr.Kokon zwrócił mi uwagę że mógłbym go wymienić. Miałem taki jakby z aluminiowym odlewem na końcu, na którym nie wiadomo gdzie się poziom kończył. Bo w zasadzie cały wychodził mokry. Dostałem z Carspeed taki z opisem ze niby poprawiona wersja, blaszany z kropeczkami...
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lis 2021, 19:17

Czyli pozostaje szukać 2.0 i liczyć na to, że się nie wysypie ;)
Nie pozostaje mi nic innego jak przeglądać giełdę i OtoMoto i czekać na coś fajnego. Może do wiosny zdążę kupić :D
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

04 lis 2021, 19:22

BOMI21 pisze:
04 lis 2021, 16:09
polokokt pisze:
04 lis 2021, 14:57
Nic na nim nie widać. Nie wiadomo gdzie jest poziom oleju... Zresztą w NCFL1 nadal był ten sam bagnet. Kupiłem w Carspeed za 115 PLN z tym przesyłką ten już poprawiony.
Jestem całkiem pewien że w każdym NCFL był już nowy bagnet.
Mam jedno NCFL z 2011 w garazu i jest tam przedliftowy bagnet. A serwisowane auto tylko w ASO przez ostatnie 10 lat.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2021, 9:08

Mialem okazje przejechac sie NC1 2.0 ze szmata (byl to jeden z najtanszych wozow w Polsce) i jezdzil ten samochod baaaardzo dobrze, tak wiec polecam. Za ulamek ceny mozna miec grubo ponad 3/4 frajdy z nowej ND.
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

08 lis 2021, 16:48

Zobaczymy czy się do wiosny trafi jakaś ładna sztuka na forum ;)
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

19 lis 2021, 11:29

Panowie, takie pytanie jeszcze mam.
Czy należy się obawiać kupna NC przedlift 2.0 z obróconymi panewkami, która zostanie profesjonalnie naprawiona?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lis 2021, 13:12

stpman pisze:
19 lis 2021, 11:29
Panowie, takie pytanie jeszcze mam.
Czy należy się obawiać kupna NC przedlift 2.0 z obróconymi panewkami, która zostanie profesjonalnie naprawiona?
jesli naprawa jest zrobiona dobrze to nie ma sie czego obawiac. To dobrze jednak sporo kosztuje.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

22 gru 2021, 17:11

Miata kupiona, temat do zamknięcia :)

Wybór padł na NBFL z 1.8 146km 5b plus Torsen w bieda wersji wyposażenia ;)

W wolnej chwili założę jej pewno temat.

Pozdrawiam i dziękuję za waszą pomoc! :)
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 721
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

22 gru 2021, 18:04

stpman pisze:
22 gru 2021, 17:11
Miata kupiona, temat do zamknięcia :)

Wybór padł na NBFL z 1.8 146km 5b plus Torsen w bieda wersji wyposażenia ;)

W wolnej chwili założę jej pewno temat.

Pozdrawiam i dziękuję za waszą pomoc! :)
:shock: :o :shock: :o

Szczerze? Nie wierzyłem, że to kiedyś nastąpi :D Gratki :!: :!:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 gru 2021, 18:19

stpman pisze:
22 gru 2021, 17:11
Wybór padł na NBFL z 1.8 146km 5b plus Torsen w bieda wersji wyposażenia ;)
To akurat brzmi jak świetna kompletacja, jeżeli to faktycznie Torsen, no i skrzynia 5-ka też bardzo miła. A fotele, jeśli bez skór, to kolejna zaleta!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

22 gru 2021, 19:37

Generalnie auto kupione od forumowicza @konopa czyli #miatamotive

Auto nie jest idealne, nie jest w stanie "jak nowe", ale czego można się spodziewać po 21-letnim aucie ze stanem licznika niemal 220k km?

Na wiosnę jakieś prace detailingowe przeprowadzę we własnym zakresie, potem zobaczymy.

Auto przejechało bez problemu trasę Wrocław - Pszczyna, co jest dobrym znakiem na przyszłość :)

P.S kupno 21-letniej Miaty jest prawdopodobnie najgłupszą rzeczą jaką zrobiłem w swoim 32-letnim, nudnym życiu :D

P.S2 dziękuję wszystkim którzy we mnie wierzyli, a zwłaszcza @Wojtek Wawa który swoim ogromnym entuzjazmem motywował mnie do realizacji tego marzenia!

P.S3 nie mogę się doczekać wiosny i wypadu na Salmopol :)

P.S4 jeśli się trafi drugi taki jak ja na forum, to niech pamięta, że marzenia są po to, żeby je realizować!

Pozdrawiam
stpman
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

22 gru 2021, 20:45

stpman pisze:
22 gru 2021, 19:37
Generalnie auto kupione od forumowicza @konopa czyli #miatamotive

Auto nie jest idealne, nie jest w stanie "jak nowe", ale czego można się spodziewać po 21-letnim aucie ze stanem licznika niemal 220k km?

Na wiosnę jakieś prace detailingowe przeprowadzę we własnym zakresie, potem zobaczymy.

Auto przejechało bez problemu trasę Wrocław - Pszczyna, co jest dobrym znakiem na przyszłość :)

P.S kupno 21-letniej Miaty jest prawdopodobnie najgłupszą rzeczą jaką zrobiłem w swoim 32-letnim, nudnym życiu :D

P.S2 dziękuję wszystkim którzy we mnie wierzyli, a zwłaszcza @Wojtek Wawa który swoim ogromnym entuzjazmem motywował mnie do realizacji tego marzenia!

P.S3 nie mogę się doczekać wiosny i wypadu na Salmopol :)

P.S4 jeśli się trafi drugi taki jak ja na forum, to niech pamięta, że marzenia są po to, żeby je realizować!

Pozdrawiam
stpman

Latem, Salmopol... przemyśl to dwa razy, chyba że to będzie piąta rano. W okolicy jest sporo innych, ciekawych, niekoniecznie górskich dróg.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

22 gru 2021, 20:50

@mysiauek to co polecasz? :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

23 gru 2021, 7:34

Gratuluję! Załóż wątek w Nasze Mazdy mx5, będziesz miał gdzie wrzucać podróże itp.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 gru 2021, 7:36

stpman pisze:
22 gru 2021, 19:37
P.S kupno 21-letniej Miaty jest prawdopodobnie najgłupszą rzeczą jaką zrobiłem w swoim 32-letnim, nudnym życiu :D
moze byc tak ze lista glupich rzeczy sie dopiero zaczyna :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

23 gru 2021, 7:55

No. Podejrzewam, że niejeden uczestnik tego wątku nie spodziewał się jednak takiego zakończenia :)
Gratulacje i szerokości.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 633
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

23 gru 2021, 9:06

Zwyczajnie posłuchałem waszej rady, żeby kupować szybko, zanim dotrze do mnie, że to bez sensu i kolejny raz się rozmyślę :)
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

23 gru 2021, 9:21

WOW... zerknełem na pierwszą stronę posta a tam 2019... to dwa lata auta szukałeś , dużo czasu straciłeś na wnikanie i analizowanie, a to nie jest dobre he.
teraz musisz nadrobić stracony czas i jak najwiecej jeździć i jeździć
Gratulacje
ODPOWIEDZ