Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?
Oto jest pytanie...
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
A co najlepsze to emisja CO2 w UE cały czas rośnie. Tak mądrze skonstruowano te przepisy... Promuje się wielkie ciężkie suvy z silnikami benzynowymi i hybrydy plug-in w jeszcze większych suvach.
Nie zdziwię się jeśli to będzie ostatni rok MX-5 w Europie.
Co do mnie... Zobaczę na ile dealer wyceni to demo (ma być dostępne w okolicy października), oraz zobaczymy co znajdą jeszcze ma stoku jakieś nówki z 2019... A wtedy pozostanie przekonać żonę do kredytu na auto... (Raty balonowe wyglądają całkiem nieźle).
A jeśli nie to kupno używki na wiosnę następnego roku.
Plan na pierwszy trip top down już jest
To chyba tyle... Nie wiem jeszcze jak pogodzę to jak urodzi się drugie dziecko (może, kiedyś), ale tym będę się martwił później
Nie zdziwię się jeśli to będzie ostatni rok MX-5 w Europie.
Co do mnie... Zobaczę na ile dealer wyceni to demo (ma być dostępne w okolicy października), oraz zobaczymy co znajdą jeszcze ma stoku jakieś nówki z 2019... A wtedy pozostanie przekonać żonę do kredytu na auto... (Raty balonowe wyglądają całkiem nieźle).
A jeśli nie to kupno używki na wiosnę następnego roku.
Plan na pierwszy trip top down już jest
To chyba tyle... Nie wiem jeszcze jak pogodzę to jak urodzi się drugie dziecko (może, kiedyś), ale tym będę się martwił później
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Tak jeszcze w ramach ciekawostki... Dzisiaj na lotnisku we Frankfurcie dostałem z wypożyczalni Opla Astrę V Kombi z jakimś okropnym dieslem (telapał się gorzej niż Maluch), ale padła mu elektronika (auto odpaliło, ale zegary i ekran centralny były martwe).
W ramach rekompensaty dostałem takie cudo:
Audi A5 (2 gen.) Cabrio 40 TDI z S-Tronic quattro.
Całkowite przeciwieństwo MX-5 ND2.
Masa własna... Uwaga! 1770kg!
Moc: 190KM, 400Nm (!!!).
Średnie spalanie: 8.5l/100km ON.
Auto generalnie straszny muł w porównaniu do Miaty (8.5s do setki), top down dość mocno wieje niestety, i nie wiem czemu ale bolały mnie plecy i zadek
Podsumowując: waży prawie tyle co dwie Miaty, i kosztuje chyba też tyle co dwie Miaty
Pozdrawiam z Niemiec
Update: auto fajnie się prowadzi, ale nie jest ani tak responsywne ani tak szybkie w zakrętach jak Mazda, co wynika zapewne z masy i gabarytów. Powyżej 80km/h wieje mocno, pomaga nieco nadmuch gorącego powietrza. Przy 50km/h jest bardzo przyjemnie. Top down - idealna bulwarówka
P.S jeśli chcecie poszaleć trochę swoimi MX-5 to rozważcie wizytę w górach na zachód od Wiesbaden, na moje oko to idealne środowisko dla Miaty!
W ramach rekompensaty dostałem takie cudo:
Audi A5 (2 gen.) Cabrio 40 TDI z S-Tronic quattro.
Całkowite przeciwieństwo MX-5 ND2.
Masa własna... Uwaga! 1770kg!
Moc: 190KM, 400Nm (!!!).
Średnie spalanie: 8.5l/100km ON.
Auto generalnie straszny muł w porównaniu do Miaty (8.5s do setki), top down dość mocno wieje niestety, i nie wiem czemu ale bolały mnie plecy i zadek
Podsumowując: waży prawie tyle co dwie Miaty, i kosztuje chyba też tyle co dwie Miaty
Pozdrawiam z Niemiec
Update: auto fajnie się prowadzi, ale nie jest ani tak responsywne ani tak szybkie w zakrętach jak Mazda, co wynika zapewne z masy i gabarytów. Powyżej 80km/h wieje mocno, pomaga nieco nadmuch gorącego powietrza. Przy 50km/h jest bardzo przyjemnie. Top down - idealna bulwarówka
P.S jeśli chcecie poszaleć trochę swoimi MX-5 to rozważcie wizytę w górach na zachód od Wiesbaden, na moje oko to idealne środowisko dla Miaty!
- Załączniki
-
- Audi A5 MkII Cabrio
- IMG_20200706_171647.jpg (6.63 MiB) Przejrzano 2350 razy
Ostatnio zmieniony 06 lip 2020, 22:14 przez stpman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Piekna szybka recenzja a5, ale klubu nie przekonasz. Co z tego, ze porsche, bmw, czy audi, w szmacie i wolniejsze, bedzie 2 razy drozsze i 3 razy bardziej w nim wialo (bo musi, nawet boxster powstaje przeciez przez odciecie dachu caymanowi, ale tu nie mam doswiadczen - opieram sie na Marek Drives z tym urywaniem glowy). TO ND2 JEST ZA DROGA I NIKT JEJ NIE KUPI! No fakt, przeciez a110 jest tylko 100 k zl drozsza i ma dach, to ma sens.
Jesli widzisz 95% kabrioletow w swoim zyciu z zamknietym dachem podczas jazdy to wiedz, ze cos sie dzieje.
Jesli widzisz 95% kabrioletow w swoim zyciu z zamknietym dachem podczas jazdy to wiedz, ze cos sie dzieje.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Wiesz Wojtek, ND2 2.0 SkyPassion za 105k zł to był dobry deal. Być może było to auto o najlepszym stosunku mocy do ceny. A już na pewno o najlepszym stosunku frajdy do ceny.
Ale obecna cena 139k zł za SkyFreedom z mnóstwem elektroniki to już jest (nie)poważna cena... Za tyle to można dostać CX-5... I tu jest problem...
Edit: naszły mnie jeszcze takie przemyślenia... Dlaczego Mazda nie zrobiła jakiejś wersji wyposażenia bardziej surowej? Tzn. zero dodatkowej elektroniki (asystent pasa ruchu, czujnik martwego pola, czujniki parkowania, kamera cofania, czujnik ruchu poprzecznego z tyłu auta, bez ieloop, z tańszymi czujnikami ciśnienia kół), ale za z pakietem sport w standardzie...?
No i ja się pytam, dlaczego MX-5 nie ma w standardzie podgrzewanej kierownicy?! Przecież to aż się prosi w takim aucie...
Swoją drogą mam do was wielką prośbę... Macie może w swoich zbiorach (.pdf) cenniki ND od rocznika 2015 do 2019?
Ale obecna cena 139k zł za SkyFreedom z mnóstwem elektroniki to już jest (nie)poważna cena... Za tyle to można dostać CX-5... I tu jest problem...
Edit: naszły mnie jeszcze takie przemyślenia... Dlaczego Mazda nie zrobiła jakiejś wersji wyposażenia bardziej surowej? Tzn. zero dodatkowej elektroniki (asystent pasa ruchu, czujnik martwego pola, czujniki parkowania, kamera cofania, czujnik ruchu poprzecznego z tyłu auta, bez ieloop, z tańszymi czujnikami ciśnienia kół), ale za z pakietem sport w standardzie...?
No i ja się pytam, dlaczego MX-5 nie ma w standardzie podgrzewanej kierownicy?! Przecież to aż się prosi w takim aucie...
Swoją drogą mam do was wielką prośbę... Macie może w swoich zbiorach (.pdf) cenniki ND od rocznika 2015 do 2019?
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Panowie, natrzaskaliśmy ponad 330 postów, chyba na najwyższa pora zrobić jakieś zgrabne podsumowanie.
Jeśli zdecyduje się kupić roadstera/kabrio to będzie to Mazda MX-5 ND2, 2.0, Soft Top, najlepiej SkyPassion, będę celował w kolor Machine Gray. Jeśli nie znajdę nic w Polsce to trzeba będzie szukać w Niemczech.
Szczęśliwy traf, czyli kabriolet z wypożyczalni jeszcze bardziej umocnił mnie w przekonaniu, że chce kabrio
Nowych aut z 2019 już nie ma, pozostaje używka, dlatego bez spiny odkładam zakup na wiosnę 2021.
Sprzedawca od demówki już się nie odezwał, widocznie nie jest tak źle na rynku, skoro mu nie zależy.
Chciałbym wam wszystkim serdecznie podziękować za poświęcony mi czas
Pozdrawiam!
Kamil
P.S jeśli ktoś z was planuje sprzedać swoje ND2 ST po tym sezonie to niech da znać
Jeśli zdecyduje się kupić roadstera/kabrio to będzie to Mazda MX-5 ND2, 2.0, Soft Top, najlepiej SkyPassion, będę celował w kolor Machine Gray. Jeśli nie znajdę nic w Polsce to trzeba będzie szukać w Niemczech.
Szczęśliwy traf, czyli kabriolet z wypożyczalni jeszcze bardziej umocnił mnie w przekonaniu, że chce kabrio
Nowych aut z 2019 już nie ma, pozostaje używka, dlatego bez spiny odkładam zakup na wiosnę 2021.
Sprzedawca od demówki już się nie odezwał, widocznie nie jest tak źle na rynku, skoro mu nie zależy.
Chciałbym wam wszystkim serdecznie podziękować za poświęcony mi czas
Pozdrawiam!
Kamil
P.S jeśli ktoś z was planuje sprzedać swoje ND2 ST po tym sezonie to niech da znać
W 2016 roku, MX-5 w wersji podstawowej Sky Energy z silnikiem 1.5 kosztował 89 900zł. Wersja 2.0 kosztowała 96 900zł.Swoją drogą mam do was wielką prośbę... Macie może w swoich zbiorach (.pdf) cenniki ND od rocznika 2015 do 2019?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
W SoftTopie nie było AT. AT pojawił się dopiero w RF.
BTW, do RF trzeba doliczyć 11kzł względem tej tabelki.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak kocham UE za wiele rzeczy, ktore robi (i ze tak bardzo roznimy sie chocby od USA), tak tego co zrobila mx5 nie moge jej wybaczyc. Patrzcie na statystyki sprzedazy za styczen i luty (bo potem wjechal koronawirus i zabil sprzedaz wszystkim):
https://carsalesbase.com/europe-mazda-mx5/
https://carsalesbase.com/europe-mazda-mx5/
- waran
- Donator
- Posty: 735
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
ja myślę, że kwestie norm smrodzenia to tylko część prawdy - większość firm wykorzystuje to jako pretekst i wali ceny aż żęby bolą. Ceny nowych aut ogólnie to jakaś porażka, może korona da im troche do myślenia, chociaż podejrzewam, że koncern prędzej zbankrutuje, niż zrobi jakąś obniżkę.
Ubi bene, ibi patria
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
https://carsalesbase.com/european-sales ... orts-cars/
To jest interesujące.
To jest interesujące.
- flatline
- Donator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Regulacje EU skutecznie eliminują z rynku małe, lekkie samochody przez zabijanie ich opłacalności.
Za jakiś czas jedyne bezdaszniki będą wyglądały tak:
Za jakiś czas jedyne bezdaszniki będą wyglądały tak:
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dokladnie flatline, o to mi chodzi - zabito lekkie samochody (jak up!), to jest zbrodnia na klimacie. I na mx5.
TerminatorPi,
Skoro juz lecimy w OT - to co pokazujesz swietnie oddaje zasade, ze w kryzysach bogacze sie bogaca. To tez okazja do zwalniania pracownikow, w koncu powod jest doskonaly. W takiej biednej Polsce firmy nie wiedza co robic z pieniedzmi i np PKO BP juz zablokowal tworzenie nowych kont firmowych!
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... MHny4E07gE
Taki biedny biznesmen zwolnil polowe pracownikow, ZUSu przeciez nie bedzie placil reszcie, ani nadgodzin, bo to zlodziejstwo, to co ma biedny z tymi pieniedzmi robic, jak nawet w banku ich nie chca? Kupi fajna fure. Przerysowuje, ale mamy 8 razy wiecej pieniedzy na lokatach dla firm, niz w poprzednim roku. O czyms to swiadczy. I problem jest globalny (w USA jest dokladnie tak samo). Nie wszystkie F8 i 911 kupuja Rosjanie, caly Zachod dziala podobnie, tylko oczywiscie na inna skale (w omijanie "ZUSow" raczej tam sie nie bawia jak na podkarpaciu).
Paradoksalnie najbardziej cierpia marki nie-premium, np. produkujaca fajne samochody dla klasy sredniej Mazda. Na szczescie w USA sprzedaz ND2 skoczyla rok do roku, ale raczej UE nie odrobia.
TerminatorPi,
Skoro juz lecimy w OT - to co pokazujesz swietnie oddaje zasade, ze w kryzysach bogacze sie bogaca. To tez okazja do zwalniania pracownikow, w koncu powod jest doskonaly. W takiej biednej Polsce firmy nie wiedza co robic z pieniedzmi i np PKO BP juz zablokowal tworzenie nowych kont firmowych!
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... MHny4E07gE
Taki biedny biznesmen zwolnil polowe pracownikow, ZUSu przeciez nie bedzie placil reszcie, ani nadgodzin, bo to zlodziejstwo, to co ma biedny z tymi pieniedzmi robic, jak nawet w banku ich nie chca? Kupi fajna fure. Przerysowuje, ale mamy 8 razy wiecej pieniedzy na lokatach dla firm, niz w poprzednim roku. O czyms to swiadczy. I problem jest globalny (w USA jest dokladnie tak samo). Nie wszystkie F8 i 911 kupuja Rosjanie, caly Zachod dziala podobnie, tylko oczywiscie na inna skale (w omijanie "ZUSow" raczej tam sie nie bawia jak na podkarpaciu).
Paradoksalnie najbardziej cierpia marki nie-premium, np. produkujaca fajne samochody dla klasy sredniej Mazda. Na szczescie w USA sprzedaz ND2 skoczyla rok do roku, ale raczej UE nie odrobia.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To sporo, i jak widac w statystykach, kto chcial kupic w 2020/21 to juz kupil w grudniu 2019. Bylo kilka miesiecy na ogarniecie sie z kupnem ND2 odkad niemal oficjalnie wyciekly ceny na rok 2020.
Nie znam Twoich finansow, ale wg mnie ceny uzywanych ND1 to jest superokazja. Jezdzilem i jednym i drugim, przesiadalem sie z samochodu do samochodu i jesli mialbym brac np te sprzedawana przez MMRSa 190+ konna ND1 na fajnych felgach za ~50% ceny nowej slabszej ND2 to bym sie zastanawial krotko. Gdyby nie koronawirus juz bym odwiedzil MMRSa (dzieki za oferte test drive!), taka sliczna ta ND1 - zeby sprawdzic co daje ten tuning i ile jest frajdy po modach.
Co innego jak nie kupujesz za gotowke, tylko wtedy az takiego znaczenia nie ma w racie - na szczescie cena nie skoczyla o 100% a o 20% i zgaduje, ze jednak negocjacja jest jak najbardziej mozliwa w przeciwienstwie do przeszlosci.
Sam kupilem ND w salonie, bo wtedy uzywanych praktycznie nie bylo. Albo byly swietne oferty, ale czarne, a ja kocham Soul Red.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
IMHO trochę przesadzasz. W końcu raptem w segmencie "large sports cars" był wzrost i to o skromne jednak 5%. Small sports cars spadły o 41% Q1 do Q1, więc jednak jest spowolnienie.Wojtek Wawa pisze: ↑09 lip 2020, 12:29Skoro juz lecimy w OT - to co pokazujesz swietnie oddaje zasade, ze w kryzysach bogacze sie bogaca.
Natomiast fascynujące jest, że o ile np. 718 jest praktycznie bez zmian, Z4, czy TT są "skromne" -20%, o tyle A110 i MX5/Fiata są po -80%, albo i więcej.
Mam swoje podejrzenia odnośnie przyczyn takiego stanu, ale bardzom ciekaw co by wyszło z sensownych badań konsumenckich.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Za gotówkę będę mógł kupić na wiosnę, po prostu nie mogę wydać całej kasy na auto, muszę mieć jakąś poduszkę.Wojtek Wawa pisze: ↑09 lip 2020, 12:44To sporo, i jak widac w statystykach, kto chcial kupic w 2020/21 to juz kupil w grudniu 2019. Bylo kilka miesiecy na ogarniecie sie z kupnem ND2 odkad niemal oficjalnie wyciekly ceny na rok 2020.
Nie znam Twoich finansow, ale wg mnie ceny uzywanych ND1 to jest superokazja. Jezdzilem i jednym i drugim, przesiadalem sie z samochodu do samochodu i jesli mialbym brac np te sprzedawana przez MMRSa 190+ konna ND1 na fajnych felgach za ~50% ceny nowej slabszej ND2 to bym sie zastanawial krotko. Gdyby nie koronawirus juz bym odwiedzil MMRSa (dzieki za oferte test drive!), taka sliczna ta ND1 - zeby sprawdzic co daje ten tuning i ile jest frajdy po modach.
Co innego jak nie kupujesz za gotowke, tylko wtedy az takiego znaczenia nie ma w racie - na szczescie cena nie skoczyla o 100% a o 20% i zgaduje, ze jednak negocjacja jest jak najbardziej mozliwa w przeciwienstwie do przeszlosci.
Sam kupilem ND w salonie, bo wtedy uzywanych praktycznie nie bylo. Albo byly swietne oferty, ale czarne, a ja kocham Soul Red.
Na kredyt (raty balonowe) zdecydowałbym się tylko w sytuacji, gdyby można było w tym roku kupić nową SkyPassion za te 106k zł.
Liczę też po cichu na to, że na wiosnę będzie na rynku wtórnym więcej aut z 2019 roku i ceny trochę pójdą w dół, bo przeskoczy im rocznik.
Z ciekawostek mogę Wam powiedzieć, że ja miałem kryzys i rozważałem sprzedaż MX5 ND, 2.0. Spytałem się w salonie ile by mi dali gdybym chciał wymienić na 6tkę. Liczyłem się ze złodziejską stawką, ale mimo wszystko mnie wgieło jak usłyszałem kwotę.
Powiem tak... kupiliśmy sobie avensis z 2017 za 50k i wyszło mniej niż utrata wartości auta w tym przypadku zamiany po 7 miesiącach używania nowego mxa. To jest dopiero chore... Do dzisiaj pamiętam jak mi wciskali kit, że mazdy nie tanieją i za 3 lata mogę go oddać do salonu za 60-70% wartości. Jasne ku**a.
Na szczęście zmądrzałem i niedługo zamawiam bile+prokit+staby
Powiem tak... kupiliśmy sobie avensis z 2017 za 50k i wyszło mniej niż utrata wartości auta w tym przypadku zamiany po 7 miesiącach używania nowego mxa. To jest dopiero chore... Do dzisiaj pamiętam jak mi wciskali kit, że mazdy nie tanieją i za 3 lata mogę go oddać do salonu za 60-70% wartości. Jasne ku**a.
Na szczęście zmądrzałem i niedługo zamawiam bile+prokit+staby
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Podziel się z nimi swoimi spostrzeżeniamiTerminatorPi pisze: ↑09 lip 2020, 12:51Natomiast fascynujące jest, że o ile np. 718 jest praktycznie bez zmian, Z4, czy TT są "skromne" -20%, o tyle A110 i MX5/Fiata są po -80%, albo i więcej.
Mam swoje podejrzenia odnośnie przyczyn takiego stanu, ale bardzom ciekaw co by wyszło z sensownych badań konsumenckich.
P.S To powiedzcie mi jak to możliwe, że roczne MX-5 ND2 w 2.0, SkyPassion chodzą po 100k zł?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2020, 15:18 przez stpman, łącznie zmieniany 3 razy.
Wiesz...dealerzy odstawiają chore akcje więc to trzeba pominąć, natomiast ND 2
Większe obroty i moc
Nowa skrzynia, nie ma raportów o tym, że padają
2020 zmiana cennika więc kupujesz za min 130-140k co jest trochę bez sensu. Dlatego 2019 moim zdaniem tak bardzo nie powinny tanieć. Ceny nd1 to dla mnie szok.
Większe obroty i moc
Nowa skrzynia, nie ma raportów o tym, że padają
2020 zmiana cennika więc kupujesz za min 130-140k co jest trochę bez sensu. Dlatego 2019 moim zdaniem tak bardzo nie powinny tanieć. Ceny nd1 to dla mnie szok.
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Jeszcze mała dygresja, przejechałem się dzisiaj tym Audi A5 Cabrio na tylnym siedzeniu. Wieje bardziej niż w ND RF Jazda jest zwyczajnie nieprzyjemna. A wożenie dziecka z tyłu Top Down to proszenie się o problemy zdrowotne.
Jeśli kabrio to tylko 2-osobowe.
Jeśli kabrio to tylko 2-osobowe.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Przecież dane sprzedaży pokazują, że właśnie klasa średnia dostała po plecach (a110), a nie wyższa (porsche, ferrari). Jakaś inna teoria to opisuje?
Hm... będąc na ostatnim przeglądzie dostałem ofertę odkupu mojej MX5. Miała prawie 2 lata w moich rękach i 3 licząc od roku produkcji. Kupiona za 107 a oferta była na 82000. Wg mnie to wcale nie tak źle biorąc pod uwagę że propozycje odkupu dostałem nie pytając się o nią. Od tak, odbierając dokumenty z serwisu w środku była karta z propozycją i pieczątką. Do tego nie mały przebieg jak na średnią rynku (około 55000km wtedy było).M4rc1nnn pisze: ↑09 lip 2020, 14:48Z ciekawostek mogę Wam powiedzieć, że ja miałem kryzys i rozważałem sprzedaż MX5 ND, 2.0. Spytałem się w salonie ile by mi dali gdybym chciał wymienić na 6tkę. Liczyłem się ze złodziejską stawką, ale mimo wszystko mnie wgieło jak usłyszałem kwotę.
Powiem tak... kupiliśmy sobie avensis z 2017 za 50k i wyszło mniej niż utrata wartości auta w tym przypadku zamiany po 7 miesiącach używania nowego mxa. To jest dopiero chore... Do dzisiaj pamiętam jak mi wciskali kit, że mazdy nie tanieją i za 3 lata mogę go oddać do salonu za 60-70% wartości. Jasne ku**a.
Na szczęście zmądrzałem i niedługo zamawiam bile+prokit+staby
Mazda dalej praktycznie nie rabatuje nowych sztuk, nic się nie zmieniło w tym temacie. Spadek sprzedaży w PL będzie ogromny, to nie ulega wątpliwości.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Skonsultowałem się z Rzoną, która w "rynkowych tabelkach" robi zawodowo i najsamprzód należy zauważyć, że przede wszystkim, nie wiadomo czy dane są rzetelne. Z różnych powodów (mniej, lub bardziej zawinionych przez źródła danych) wartości mogą po prostu nie odpowiadać rzeczywistości.stpman pisze: ↑09 lip 2020, 15:11Podziel się z nimi swoimi spostrzeżeniamiTerminatorPi pisze: ↑09 lip 2020, 12:51Natomiast fascynujące jest, że o ile np. 718 jest praktycznie bez zmian, Z4, czy TT są "skromne" -20%, o tyle A110 i MX5/Fiata są po -80%, albo i więcej.
Mam swoje podejrzenia odnośnie przyczyn takiego stanu, ale bardzom ciekaw co by wyszło z sensownych badań konsumenckich.
Natomiast nawet założywszy "prawdomówność" tabelek, moim zdaniem mamy kilka elementów, z których główne to cena (w przypadku Mazdy) i covid. Oba spowodowały, że o ile nie spadła sprzedaż samochodów "prestiżowych" (np. Z4, czy TT), o tyle dla ludzi, którzy chcieliby kupić zabawkę stosunek wartości do ceny został zaburzony, a z drugiej strony ludzie są ostrożniejsi w zakupach i nie są skłonni wydawać pieniędzy "na pierdoły". Przy czym należy zauwazyć, że jednak mimo umieszczenia we wspólnej tabelce, Miata i Boxster to różne segmenty rynku i inny profil odbiorcy (również w sensie stabilności i wysokości dochodów).
Moim zdaniem Miata bardziej ucierpiała na cenach, a A110 bardziej na covidzie (bo i tak bazowo była dużo droższa i cenowo bliżej jej np. do boxstera, który jest, bądź co bądź, dużo "poważniejszą" marką).
Z tego trendu wyłamuje się GT86, która jest jednak samochodem czteroosobowym i zamkniętym, a więc mniej "niepraktycznym".
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Generalnie Mazda może zakończyć sprzedaż nowych MX5 w PL i skupić się na działalności komisowej. Używki z rynku wtórnego, od płaczących Niemców i innych Arabów, z przeglądem i ramką rejestracji z logo polskiego dealera.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
-
- Posty: 629
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Akurat używane MX-5 ND w Niemczech kosztują więcej niż u nas. Tyle w temacie kupowania u Niemca. U nich jest większy wybór aut i tyle. A euro teraz drogie,więc się zupełnie nie opłaca.
A co do sprzedaży MX-5 w Europie, to zobaczycie, że w tym roku będzie symboliczna. A w Polsce to będzie wynik na poziomie kilkudziesięciu aut.
MX-5 jest obecnie cenowo zbyt blisko Z4, a tzw. klasa średnia która myślała o kupnie nowego MX-5 raczej z takiego zakupu zrezygnuje, bo auto jest obecnie zbyt drogie.
Natomiast dla klientów Porsche czy BMW, Mazda jest marką niepremium, o niskim prestiżu i zbyt słabych osiągach.
A co do sprzedaży MX-5 w Europie, to zobaczycie, że w tym roku będzie symboliczna. A w Polsce to będzie wynik na poziomie kilkudziesięciu aut.
MX-5 jest obecnie cenowo zbyt blisko Z4, a tzw. klasa średnia która myślała o kupnie nowego MX-5 raczej z takiego zakupu zrezygnuje, bo auto jest obecnie zbyt drogie.
Natomiast dla klientów Porsche czy BMW, Mazda jest marką niepremium, o niskim prestiżu i zbyt słabych osiągach.