Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 maja 2020, 11:37

stpman pisze:
18 maja 2020, 10:59
Osoba która napisze 300 posta (mój będzie 299) dostanie ode mnie w prezencie mini auto LEGO z serii Ferrari od Shella :)
Wolałbym, żebyś dał się karnąć tym swoim Abarthem 124 Spider w końcu :winner:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

18 maja 2020, 11:44

pistenbully - raczej będę celował w Mazdy, ale jak kupię Skorpiona to na prawym Cię przewiozę! :)

Ale słowo się rzekło, jeśli chcesz prezent to odezwij się na priv :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 maja 2020, 11:49

stpman pisze:
18 maja 2020, 11:44
pistenbully - raczej będę celował w Mazdy, ale jak kupię Skorpiona to na prawym Cię przewiozę! :)
Trzymam za słowo
stpman pisze:
18 maja 2020, 11:44
Ale słowo się rzekło, jeśli chcesz prezent to odezwij się na priv :)
Dzięki. Wystarczy mi nagroda z punktu 1-go :lol:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

18 maja 2020, 14:27

stpman pisze:
17 maja 2020, 20:44
Z tym silnikiem 1.4 Turbo to bądź ostrożny :)

Na potęgę Fiat stosował 1.4 T-Jet 120KM, ten silnik wsadzali wszędzie gdzie się zmieścił ;)

W Fiacie 124 Spider jest 1.4 MultiAir 140KM, który montowany był sporadycznie...
Zaś w Abarth 124 Spider jest także 1.4 MultiAir 170KM, który dość powszechnie montowany był tylko w AR Giulietta.

Z Abarth/Fiat mam jeszcze taki problem, że jakby nie patrzeć to taka trochę "podróbka" Mazdy będąca wynikiem szalonego i przypadkowego mariażu oraz inżynierii emblematowej.
Zgoda - mało siedzę we włoszczyźnie (znaczy siedziałem dokładnie raz, 3 dni ujeżdżałem Abartha 124 na Gran Canarii ;)

Nowa Supra też takim "kundelkiem" międzynarodowym jest - i mam wrażenie że częściej takie mariaże się będą zdarzać ;)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2020, 15:13

stpman pisze:
17 maja 2020, 20:44
Z tym silnikiem 1.4 Turbo to bądź ostrożny :)

Na potęgę Fiat stosował 1.4 T-Jet 120KM, ten silnik wsadzali wszędzie gdzie się zmieścił ;)

W Fiacie 124 Spider jest 1.4 MultiAir 140KM, który montowany był sporadycznie...
Zaś w Abarth 124 Spider jest także 1.4 MultiAir 170KM, który dość powszechnie montowany był tylko w AR Giulietta.
MultiAir był montowany i jest montowany i nie jest jakiś egzotyk. Ma sporo zalet tylko trzeba dbać o to aby olej był czysty i świeży czyli wymiana co 10 tys + filtry i nie tylko oleju ale sitka też - można poczytać. Ja w normalnej, nietorowej eksploatacji jestem zadowolony - potrafi być ekonomiczny, nie trzeba go piłować na obrotach żeby dynamicznie przyspieszać.
Inna sprawa że nowego 124 za rok nie kupisz. Abarth to już w ogóle tylko rynek wtórny a jak on wygląda każdy co się zetknął wie.
Jakie ceny ND będą za rok też trudno powiedzieć na razie Mazda poszła w podwyżki i ja osobiście jakbym miał kupić ND za 150 to bym kupił za tę kwotę golasa Z4.
Za rok .... to dużo czasu.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

19 maja 2020, 15:47

@mojo znam temat MultiAir'a tego silnika się nie boje w eksploatacji. Nie wiem po prostu czy mam ochotę na kolejnego Fiata i jego dziwne kaprysy i bolączki.

Na ten moment jestem w 99% zdecydowany na zakup MX-5 ND z 2.0, kwestią pozostaje budżet i to czy to będzie ND1, czy ND2.

Nówki za 150k zł absolutnie nie kupuję, chce celować w używkę za 70-90k zł. Zdecydowanie krajową.
Od czasu jak mamy VIN na OtoMoto to auta z USA odpadają... Wszyscy wiemy jak jest.
Dlatego też, rynek używanych 124 w Polsce w zasadzie nie istnieje...
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2020, 11:44

Bylo na forum z 20 razy i pewnie kazdy ma swoja opinie. Ja uwazam, ze jesli pieniadze sa dla Ciebie istotne, to ND1 jest najlepszym co mozesz wybrac. Sam lapalem sie za glowe, jak tanio chodza swietne egzemplarze.
Chyba pierwszy w klubie krecilem hype na ND2, niesamowicie jaram sie tymi wszystkimi drobnymi zmianami, ta odcinka na 7500. Ale w bezposrednim porownaniu, przesiadajac sie miedzy ND1 i ND2, to serio roznic praktycznie nie ma, chyba ze jezdzisz duzo na trasach i istotne dla Ciebie sa osiagi od 80 kmh w gore. Dla mnie to tylko kilka % eksploatacji.
I powtorze co bylo na forum setki razy - szkoda sezonu.
A gdy ND1 okaze sie dla Ciebie za slaby, to jak widac u kolegi MMRSa mozesz sobie zrobic 200 KM za jakies nieduze pieniadze (sama wymiana dolotu+program). Pozostaje kwestia skrzyni biegow, pierwsze rzeczywiscie w sporym procencie sa wadliwe, ale wystarczy odlozyc na nia kilka tysiecy zlotych, albo kupic ND1 na gwarancji - nawet moja jeszcze ja ma na ponad rok.
Inna sprawa, to sytuacja gospodarcza, czasy nieciekawe, sam sie zastanawialem czy nie bede zmuszony sprzedawac mojego ND i za ile bede mogl go sprzedac. Na szczescie poki co nie musze, ale kryzys albo rozbuja sie na dobre, albo skonczy - tego nie wie nikt.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

21 maja 2020, 11:51

Dlatego właśnie Wojtku chce poczekać do wiosny 2021, zobaczyć jak się sytuacja na świecie zmieni.
Jeśli będzie dobrze to kupuje, jeśli się znacząco pogorszy... No cóż są ważniejsze rzeczy w życiu niż roadster.
Po za tym jeszcze pewna osoba leci mi trochę kasy, a jej odzyskanie w znaczący sposób zmieni budżet zakupowy...

Chce żeby to auto zostało ze mną na zawsze, dlatego wolałbym oczywiście ND2, ale to się wszystko zobaczy...
Jeszcze tylko jazda testowa soft top dla pewności pozostaje, ale to kwestia 2-3 tygodni.

W każdym razie dzięki wam wiem co chcę:) I mam nadzieję, że za rok o tej porze będę się mógł wam pochwalić nowym autem :)
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

02 lip 2020, 15:27

Taki jeszcze mały update. Udało mi się odbyć jazdę testowa wersją Soft Top. No jakby to powiedzieć... Zupełnie inne auto! Przyjemne :) Wiaterek delikatnie muska czubek głowy, człowiek czuje, że jedzie z otwartym dachem :) a po jego zamknięciu to w sumie jest w środku prawie jak w każdym innym aucie z ciemną podsufitką.
Zabijcie mnie, ale nadal nie czuję, że to RWD :)
Ale ponownie muszę pochwalić silnik w ND2, coś pięknego jak to się zbiera i jak jest elastyczne! No i fajny dźwięk fabrycznego wydechu :)

Super skrzynia biegów, ale kierownica serio ma ciut za dużą średnicę i jest nieco za mało mięsista.

Co sądzicie o zakupie auta demo?
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

02 lip 2020, 15:31

stpman pisze:
02 lip 2020, 15:27
Taki jeszcze mały update. Udało mi się odbyć jazdę testowa wersją Soft Top. No jakby to powiedzieć... Zupełnie inne auto! Przyjemne :) Wiaterek delikatnie muska czubek głowy, człowiek czuje, że jedzie z otwartym dachem :) a po jego zamknięciu to w sumie jest w środku prawie jak w każdym innym aucie z ciemną podsufitką.
Zabijcie mnie, ale nadal nie czuję, że to RWD :)
Ale ponownie muszę pochwalić silnik w ND2, coś pięknego jak to się zbiera i jak jest elastyczne! No i fajny dźwięk fabrycznego wydechu :)

Super skrzynia biegów, ale kierownica serio ma ciut za dużą średnicę i jest nieco za mało mięsista.

Co sądzicie o zakupie auta demo?
https://www.youtube.com/watch?v=C4L6c03-C78
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2020, 18:10

stpman pisze:
02 lip 2020, 15:27
Co sądzicie o zakupie auta demo?
W 2017 kupiłem Megane 4 ex-demo z przebiegiem 5K. Zaoszczędziłem na tym zakupie ok. 15000 zł w porównaniu do nowego po rabatach. Obecnie ma ok. 45K przebiegu. Hałasowała sprężarka klimatyzacji (wymieniona na gwarancji) i zszedł napis "Renault Sport" z jednej listwy (chyba zbyt dobrze myję). Zero problemów, obecnie jestem bardzo zadowolony z zakupu.
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

02 lip 2020, 19:22

chebum pisze:
02 lip 2020, 18:10
stpman pisze:
02 lip 2020, 15:27
Co sądzicie o zakupie auta demo?
W 2017 kupiłem Megane 4 ex-demo z przebiegiem 5K. Zaoszczędziłem na tym zakupie ok. 15000 zł w porównaniu do nowego po rabatach. Obecnie ma ok. 45K przebiegu. Hałasowała sprężarka klimatyzacji (wymieniona na gwarancji) i zszedł napis "Renault Sport" z jednej listwy (chyba zbyt dobrze myję). Zero problemów, obecnie jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Każde świeże Renault z tymi dziadowskimi napisami na bokach, z którymi miałem do czynienia, zawsze miało pozdzierane te napisy. :lol: :lol: A były to przeważnie auta 1-6 miesięczne. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2020, 19:36

stpman pisze:
02 lip 2020, 15:27
Zabijcie mnie, ale nadal nie czuję, że to RWD :)
...a... bo elektryczne wspomaganie?? :D :D :D
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

02 lip 2020, 19:40

Co sądzicie o zakupie auta demo?
:? :? :?
Załączniki
demo.jpg
demo.jpg (691.43 KiB) Przejrzano 1857 razy
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

02 lip 2020, 19:54

Swoją drogą myślcie, że serio można tak zniszczyć auto demo przy 3-4k km przebiegu?
Pytam poważnie...
Bo na każdej jeździe próbnej ostatnimi czasy (nie liczę tych dwóch w czasie covid) zawsze autem najpierw jechał sprzedawca (zapewne aby zagrzać silnik) a dopiero potem ja.
Tak po za tym to kupując używkę też nie wiadomo jak ktoś jej używał od nowości...
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

03 lip 2020, 5:28

stpman pisze:
02 lip 2020, 19:54
Swoją drogą myślcie, że serio można tak zniszczyć auto demo przy 3-4k km przebiegu?
Pytam poważnie...
Bo na każdej jeździe próbnej ostatnimi czasy (nie liczę tych dwóch w czasie covid) zawsze autem najpierw jechał sprzedawca (zapewne aby zagrzać silnik) a dopiero potem ja.
Tak po za tym to kupując używkę też nie wiadomo jak ktoś jej używał od nowości...
Tak ostatnio to się trochę zmienia i niektórzy rozgrzewają wcześniej samochód, natomiast gdybym miał przeprowadzać kolejną jazdę testową nie pozwoliłbym na rozgrzanie samochodu, jakiś czas temu zaliczyłem pewną wtopę z zakupem Golfa 1.5 TSI, okazuje się, że na zimnym silniku ma kangura.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 lip 2020, 6:50

stpman pisze:
02 lip 2020, 19:54
Swoją drogą myślcie, że serio można tak zniszczyć auto demo przy 3-4k km przebiegu?
Pytam poważnie...
Bo na każdej jeździe próbnej ostatnimi czasy (nie liczę tych dwóch w czasie covid) zawsze autem najpierw jechał sprzedawca (zapewne aby zagrzać silnik) a dopiero potem ja.
Tak po za tym to kupując używkę też nie wiadomo jak ktoś jej używał od nowości...
Oczywiście, z używką też ryzyko, ale większe prawdopodobieństwo, że jeździły samochodem góra dwie-trzy osoby i jeździły mniej-więcej "spójnie". A przez demo mogło się przewinąć kilkadziesiąt, jak nie kilkaset osób.
Jak jechałem swoją jazdę testową ND-kiem sam sprzedawca zachęcał mnie do duszenia w podłogę jak tylko zgasła ta niebieska kontrolka od niskiej temperatury płynu chłodzącego.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lip 2020, 7:56

Rok temu podczas jazdy testowej ND w Białymstoku również pierwsze kilka km jechał spokojnie sprzedawca, a dopiero wsiadłem ja i mogłem wypróbować już ostrzej jak to jeździ.
Inna sprawa, że samochód taki nie jest w ogóle docierany od nowości, a raczej jest, ale "na ostro" :) Na zimnym może nie dostaje, ale wiadomo, że nikt nie będzie nim w salonie jeździł w kółko przez pierwsze 1000km, żeby go dotrzeć i dopiero dać klientom na jazdy testowe. Od pierwszych kilometrów pozna co to wysokie obroty. Jeszcze w jakimś cywilnym samochodzie to mniejsza szansa, że klient będzie na jeździe próbnej kręcił silnik do końca, ale w mx-5 to myślę, że co drugi to zrobi :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2020, 13:47

Wszystko jest kwestia ceny - jesli dadza dobra oferte i gwarancje przedluza do pelnej na 5 lat, to bym sie nawet nie zastanawial i bral.

BTW gdyby powszechnie oficjalne docieranie fabryczne bylo fikcja, i rzeczywiscie od stylu jazdy zalezalo tak wiele, to niemal wszystkie samochody firmowe mialyby wymieniane silniki na gwarancji.

Co innego demo z przebiegiem 1 912 km, co innego z przebiegiem 13 000 km. Sprawdzalem kilka przed zakupem mojego ND i potrafila byc przepasc.

A co do napedu na tyl jestes zywym dowodem, jak ten hejt na s001 (stockowe opony) jest wyjety prosto z ... Jak widac nawet sprawdzajac sportowa fure, ktora jest ubezpieczona, nawet nie odczules co jest napedzane. Jakkolwiek jestem w szoku, to pokazuje ze te opony nie sa jakies niebezpieczne, a jak ktos lubi, to pozwalaja na zabawe, jakby ND mialo z 2 razy wiecej mocy.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 lip 2020, 20:16

Jeszcze jedno pytanie do was. Ile palą wasze ND-ki?
Sprzedawca twierdził, że przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 5l/100km, ale jakoś w to nie wierzę ;)

Czekam na wycenę tego demo, na ten moment miało niecałe 2k km przebiegu, w okolicy października ma być na sprzedaż...
A orientuje się ktoś, czy są jeszcze dostępne sztuki z 2019roku?
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

04 lip 2020, 0:28

U Fiata w Bielsku stoją jeszcze Spidery bez przebiegu za 82-100tys. zł - tylko że z roczników 2016-2017 :omgomg:

https://salon.fiat.pl/?_ga=2.221461466. ... =price-asc

U Mazdy jest raczej pusto na stocku i z 2019 zostały już chyba tylko demówki:

https://mazda-od-reki.pl/oferta?perpage=48&sortForm=

Natomiast egzemplarze z 2020, w cenie BMW Z4, to jakiś absurd :lipa:

Ja, gdyby było mnie stać na nowego lub prawie nowego MX-a, to olałbym wszystkie powyższe alternatywy i czekałbym aż pojawi się jakiś fajny egzemplarz na klubowej giełdzie.
Tylko jak już się pojawi, to trzeba się śpieszyć z zakupem, żeby się właściciel nie rozmyślił, bo w ciągu ostatniego roku były 2 ładne ND2 na giełdzie i o ile się nie mylę, to obaj właściciele się rozmyślili i samochody zostały u nich :lol:

Jeśli chodzi o spalanie, to klubowym mistrzem jazdy o kropelce jest Hookie - udało mu się w ND1 osiągnąć średnią z przejażdżki 4,0l/100km :winner:
Nawet ta średnia 8,2l z demówki parę postów wyżej wygląda bardzo dobrze, biorąc pod uwagę, że domówki są zwykle używane na krótkich dystansach (te 7,5k na obrotomierzu pomijam - to po prostu włoski tuning jest :diablo: ).
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lip 2020, 6:03

Już podjąłem decyzję, że to będzie Mazda :)

Problemem jest to jak te auta zdrożały... SkyPassion ND2 w 2019 roku kosztował chyba 105k zł plus metalik.
Teraz najtańsza opcja to SkyFreedom za 139k zł plus lakier...
Jeśli miałbym opcje wydania 80k zł za używane ND1 z 2017 roku vs. nówka ND2 za 105k zł to wybór jest prosty... Nawet jeśli miałbym brać jakiś mały kredyt...

A tu dupa, spóźniłem się ...
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

04 lip 2020, 6:11

Moim zdaniem za dużo gdybasz i kombinujesz, po prostu trzeba podjąć męska decyzję, im dłużej będziesz się wahał i dywagował nad nie wiadomo czym tym ciężej będzie coś kupić :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

04 lip 2020, 6:37

stpman pisze:
03 lip 2020, 20:16
Jeszcze jedno pytanie do was. Ile palą wasze ND-ki?
Sprzedawca twierdził, że przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 5l/100km, ale jakoś w to nie wierzę ;)
ND1 trasa Gdańsk - Zamość (60% ekspresówka) = 5,24 l/100km

Miasto 8,1
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

04 lip 2020, 7:08

To jest rewelacyjny wynik. (nawet nie warto LPG montować :twisted: ). Demo którym jeździłem - a jeździ chyba tylko po mieści, miało spalanie 8.1.

Dla przykładu - przez tydzień musiałem jeździć Oplem Astra III z benzyną 1.4 90KM. Średnie spalanie w cyklu mieszanym - 7.5l/100km (!!!)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

04 lip 2020, 13:53

Przeciętnie na dojazdach do pracy mam jakieś 7,8l/100. (Połowa przez wsie, połowa S8). W trasie spokojną jazdą zszedłem do jakichś 5,5.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

05 lip 2020, 12:15

Wojtek Wawa pisze:
03 lip 2020, 13:47

A co do napedu na tyl jestes zywym dowodem, jak ten hejt na s001 (stockowe opony) jest wyjety prosto z ... Jak widac nawet sprawdzajac sportowa fure, ktora jest ubezpieczona, nawet nie odczules co jest napedzane. Jakkolwiek jestem w szoku, to pokazuje ze te opony nie sa jakies niebezpieczne, a jak ktos lubi, to pozwalaja na zabawe, jakby ND mialo z 2 razy wiecej mocy.
Też tego nie rozumiem. Mocno zastanawiam się czy następny komplet to nie będzie znów S001. Opony do zabawy i poślizgów swietne. Na mokrym bez większych zastrzeżeń. Oczywiście, do jazdy na czas i szukania maksimum przyczepności w zakręcie się pewnie nie nadają ale nie każdy tego oczekuje od MX-5. Dla mnie opona świetna, powodująca pełny uśmiech niemal codziennie.

EDIT:
Przy obecnych cenach nowych Fiatów... no sorry Mazda. Owszem, ciut gorsze osiągi, gorsza (jak dla mnie) charakterystyka silnika z Turbo ale... dołożyłbym szpere i nówka w wersji Lusso jest 50000zł PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH tańsza. W zasadzie za ten sam samochód. A już napewno za praktycznie taką samą frajde z jazdy. Nowej ND za 145000zł nie kupię nigdy. To auto nie jest tyle warte. Koniec kropka.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

05 lip 2020, 13:45

dudek_t pisze:
05 lip 2020, 12:15
Przy obecnych cenach nowych Fiatów... no sorry Mazda. Owszem, ciut gorsze osiągi, gorsza (jak dla mnie) charakterystyka silnika z Turbo ale... dołożyłbym szpere i nówka w wersji Lusso jest 50000zł PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH tańsza. W zasadzie za ten sam samochód. A już napewno za praktycznie taką samą frajde z jazdy. Nowej ND za 145000zł nie kupię nigdy. To auto nie jest tyle warte. Koniec kropka.
Ale gdzie Ty masz nowe Fiaty? Na fiat.pl 124 spider już w ogóle nie istnieje (albo ja jestem ślepy).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

05 lip 2020, 14:22

Nowych Fiatów 124 Spider już w Europie nie ma. Zostały wycofane z naszego rynku jak weszła normą Euro 6D temp. Silniki MultiAir jej nie spełniały.
Obecnie ten model nadal jest oferowany poza Europą (min. USA i Australia).
Te kilka sztuk które są na sprzedaż w FCA Bielsko to jakieś leżaki magazynowe z 2017 i 2018 roku. Jakoś kabriolet który kilka lat stoi nieruszony na placu pod chmurką mnie nie przekonuje.
Mają też na sprzedaż Abartha 124 Spider po parku prasowym (wszyscy chyba wiedzą jak był upalany :) ).

Obecna cena MX-5 to luz lekki żart. 145k zł za to auto to zbyt wiele... A szkoda... Podejrzewam, że w tym roku w Polsce sprzedaż będzie bliska zero...
A najbardziej smutne jest to, że tak drastyczna podwyżka ceny wynika z nowych norm emisji spalin (zbyt wysoka emisja CO2 - w UE wymyślili sobie, że on lżejsze auto tym musi mniej emitować, za każdy gram nademisji trzeba płacić grube kary. No i MX-5 to wg tego jest pewno jednym z najbardziej nieekologicznych aut na rynku...)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2020, 15:27

To co UE zrobiła z normami co2 na lekkie samochody to zbrodnia przeciwko ludzkości. Na szczęście naszego klubu to nie dotyczy, my już mx5 mamy, a nasze dzieci odziedziczą po nas :)
ODPOWIEDZ