Fiat, Abarth, ND, ND RF, czy NC?

Oto jest pytanie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

27 sty 2020, 11:55

Zmian nie planuje żadnych, ew. kupić koła zimowe.
Niestety, mojej ulubionej modyfikacji czyli montażu LPG nie bardzo będzie się dało przeprowadzić :D
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

27 sty 2020, 13:12

Też tak mówiłem, kończy mi się właśnie gwarancja i mody już się robią :D
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2020, 13:31

Zbychersky pisze:
27 sty 2020, 13:12
Też tak mówiłem, kończy mi się właśnie gwarancja i mody już się robią :D
W zasadzie to straciłeś dużo czasu :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

27 sty 2020, 14:00

kazdy tak mowil:D
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

27 sty 2020, 21:08

stpman pisze:
27 sty 2020, 11:55
Zmian nie planuje żadnych, ew. kupić koła zimowe.
Niestety, mojej ulubionej modyfikacji czyli montażu LPG nie bardzo będzie się dało przeprowadzić :D
To kupuj 124, tam chyba silnik na wtrysku pośrednim. Butlę może gdzieś się wciśnie :D
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2020, 7:05

Multiair raczej jest z bezpośrednim wtryskiem. Do gazu tylko NC.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2020, 7:55

Wojtku, daleki jestem od tego aby kogokolwiek krytykować, jednakowoż gdybym zobaczył NDka na stacji paliw przy dystrybutorze z gazem....

:roll: :roll: :strach:
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

28 sty 2020, 8:05

No właśnie MultiAir jest na pośrednim :) tak samo zresztą jak T-Jet.
Dopiero te nowe FireFly (GSE) są na bezpośrednim.

A ND to już tylko na bezpośrednim chyba jest więc kiepsko z LPG :)

O ile lubię jeździć na LPG o tyle w roadsterze mnie to razi.
Ileż to ja razy płakałem widząc ładną Barchette albo Alfę Spider z gazem...
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 sty 2020, 8:33

stpman pisze:
27 sty 2020, 11:55
Zmian nie planuje żadnych, ew. kupić koła zimowe.
Niestety, mojej ulubionej modyfikacji czyli montażu LPG nie bardzo będzie się dało przeprowadzić :D
To ja się już zgubiłem, najpierw piszesz ze nie uda się złożyć ukochanego LPG a chwile potem ze Cię to razi. Trochę trollujesz IMO.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2020, 9:03

Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2020, 9:09

Wojtek Wawa pisze:
28 sty 2020, 9:03
Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
No ja to nawet muszę Racing 100 z opcją przesiadki na E85 😆

Ludzie z tego forum wymieniają filtry na KNa, kolektory wydechowe, zakładają zimne doloty aby zyskać parę koni, a tu nagle ND lub 124 LPG Version 👍

Wygląda to tylko odrobinę lepiej niż przypadek RXa uzbrojonego w silnik diesla. 😁😁😁
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

28 sty 2020, 9:22

MMRS pisze:
28 sty 2020, 9:09
Wojtek Wawa pisze:
28 sty 2020, 9:03
Dokładnie też tak to odebrałem. MMRS,
Leje 100 oktan vpower, lpg to zupełnie nie moja bajka. Ale to tak jak z LGBT, mogę być tolerancyjny bez pociągu do innych mężczyzn;)
No ja to nawet muszę Racing 100 z opcją przesiadki na E85 😆

Ludzie z tego forum wymieniają filtry na KNa, kolektory wydechowe, zakładają zimne doloty aby zyskać parę koni, a tu nagle ND lub 124 LPG Version 👍

Wygląda to tylko odrobinę lepiej niż przypadek RXa uzbrojonego w silnik diesla. 😁😁😁
Ale kaloryczne LPG + turbo da się wysterować na osiągi, czyż nie?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sty 2020, 9:45

No dobra, ale ile pali ND żeby się bawić w LPG... Na spokojnej trasie do Krakowa DK94 (pewnie 70 km/h) miałem według komputera 4 litry / 100. Jeżdżąc normalnie spalam w mieszanym jakieś 7-8. Naprawdę, LPG?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

28 sty 2020, 9:50

Wszystko zależy od przebiegów. Ja bym nie pogardził :D Tyle że w tym samochodzie to nie ma sensu przez praktycznie likwidacje przestrzeni bagażowej do zera.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

28 sty 2020, 9:54

Hookie, potwierdzam spalanie, nie o ekonomikę chodzi. We fiatowskim LPG za to byłaby pełna ekologia 8-) w gazie.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

28 sty 2020, 9:55

Wojtek Wawa pisze:
28 sty 2020, 9:03
Leje 100 oktan vpower
Grrr... mode grammar-nazi on.
Jeśli już, to "oktanów"! :evil:
Pomijając już, tradycyjną dyskusję na temat liczby oktanowej i braku jakichś "oktanów" w benzynie i traktując to jako skrót myślowy.
A tak na marginesie - Ty masz serię, o ile dobrze pamiętam. Nie szkoda Ci kasy na "premium", skoro silnik nie wymaga?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sty 2020, 9:59

Ma serię, o ile w serii jest 240 KM xD

Edit @poniżej: faktycznie, nie skumałem :D
Ostatnio zmieniony 28 sty 2020, 11:21 przez Hookie, łącznie zmieniany 1 raz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

28 sty 2020, 10:12

Hookie pisze:
28 sty 2020, 9:59
Ma serię, o ile w serii jest 240 KM xD
Mylisz mi dyskutantów - nie pisałem do MMRS-a, tylko Wojtka. :-P
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

28 sty 2020, 10:22

Halo, halo!!! Jeżdżę na LPG, nic do LPG nie mam, ale jednocześnie uważam, że do pewnej grupy aut to zwyczajnie nie pasuje. Np. do sportowego coupe, roadstera, czy luksusowej limuzyny.

Ale w zwyczajnym "dupowozie" czemu nie?

A co do montażu LPG w 124 Spider - technicznie jest to możliwe, ale kosztem braku przestrzeni magazynowej - czyli bezsensu.

Po za tym te auta zbyt wiele przy normalnej jeździe nie palą z tego co widzę :)

A mój wpis o montażu LPG to ND to był zwyczajnie sarkazm...

Spokojnie, nie trolluje was...
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

28 sty 2020, 17:48

Swojego czasu szukałem Z4 E85. Znalazłem ładną, czystą itd. Otwieram bagażnik, a tam 60l tuba LPG ....... Maski nie otwierałem (nie chciałem tego makaronu zobaczyć na pięknym 6-cyl silniku)

EDIT: znalazłem ogłoszenie Z4 E85 z LPG i wygląda tam niemal identycznie jak w tej, co ja widziałem (nie wyobrażam sobie LPG w MX-5 czy w Corvette)
Obrazek

PS: nie mam nic do LPG w kompakcie, kombi, nawet w hummerze (Pudzian chyba miał), ale w roadsterze? :o :roll:
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2020, 18:00

LPG to nie tylko rodzaj wtrysku ale w dużej mierze sposób regulacji zaworów (hydro) czy dostosowane zawory i gniazda.
100 oktanów do ND? To tylko zaleca producent? bo jak nie to bezsens co najmniej.
Czy ta dyskusja nie zaczyna być abstrakcyjna?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2020, 18:33

Wojtku, jeżeli już lejesz Racinga, pomyśl nad odcinką na 7k i remapem. Te silniki są naprawdę dobrze zrobione i mają adaptacyjne ECU. W Twoim przypadku podejdziesz pod 180 km. Zastanów się nad tym, niższe spalanie i dużo lepsza dynamika. Zakochasz się w ND jeszcze mocniej.
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

28 sty 2020, 20:25

Ja tam uważam, że kwestia założenia LPG to czysta matematyka. Jeśli ktoś dużo jeździ a auto jest jak zagazować (tzn. chociażby jest co zrobić z butlą bez szkody dla bagażnika), to dlaczego nie. A czy to roadster czy cokolwiek innego.. Tak jak każde inne auto służy do jazdy. Jak ktoś używa auta do podróży/na daily to tak samo może gazować Imprezę STI czy Lancera EVO.. Nic mi do tego :D
cra3y pisze:
28 sty 2020, 17:48
Swojego czasu szukałem Z4 E85. Znalazłem ładną, czystą itd. Otwieram bagażnik, a tam 60l tuba LPG ....... Maski nie otwierałem (nie chciałem tego makaronu zobaczyć na pięknym 6-cyl silniku)
Makaronu jak makaronu, silnik M54 (pewnie taki tam był) z poprawnie założoną instalacją wygląda tak, jak poniżej ;) (fotka z neta)

Obrazek
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

29 sty 2020, 7:16

A tak z zupełnie innej beczki.
Ktoś z was kupował ND w Niemczech?

A może jest na forum ktoś sprawdzony i zaufany, kto zajmuje się ściąganiem z zachodu MX-5?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2020, 10:57

Roadstery.pl

TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)

MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo :-)
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2020, 11:10

Wojtek Wawa pisze:
29 sty 2020, 10:57
Roadstery.pl

TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)

MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo :-)
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
Wojtek Wawa pisze:
29 sty 2020, 10:57
Roadstery.pl

TerminatorPi,
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)

MMRS,
Uwielbiam swoją ND i nie patrzę przez pryzmat co się opłaca. Bywa że jedyne co robię z ND przez tydzień to... jazda na myjnię. To dopiero marnotrastwo :-)
A programu nie chcę, bo
1. to absolutnie niczego nie zmienia w frajdzie z jazdy (to dla mnie nie gokart na tor, tylko driftowóz;-)
2. Mazda USA przestała wymieniać na gwarancji skrzynie biegów, jeśli samochód miał zrobiony program/strojenie, a już jedną skrzynię biegów mi wymieniano, nie mam zamiaru ani naruszać gwarancji, ani zwiększać szans awarii. Niby skok momentu obrotowego o 2-5% to niewiele, ale może akurat to być różnica pomiędzy bezpiecznym marginesem, a awarią.
Wojtku,

nie sądzę aby remap u Disiego mógł być zaczynkiem do awarii skrzyni. To zbyt mała modyfikacja. Jeżeli już miałbym zrobić remap bez dodatkowych zmian typu kolektor, to tylko dlatego, że miałbym lepiej zestrojony silnik. Uważam, że strojenie indywidualne silnika, oczywiście przeprowadzone zgodnie ze sztuką, skutkować będzie uzyskaniem lepszej (dopasowanej) mapy dla naszego i tylko naszego silnika. Pomijam fakt, że w bonusie spada nam apetyt silnika na benzynę. That’s all :)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2020, 17:48

Wojtek Wawa pisze:
29 sty 2020, 10:57
zarówno o liczbie oktanowej, jak i sensie (badniach z USA) używania drogich paliw w seryjnym ND rozmawialiśmy na forum już wiele razy - jaki sens powtarzać :-)
Można linka bo chętnie poczytam.
Jeżeli mapy potrafią przestawiać przyspieszenie zapłonu tak aby wykorzystać większą zdolność do spalania stukowego/niekontrolowanego to ma sens te 100 okt ale jeżeli nie to jest to bezsens. Wartość energetyczna jest bez zmian bo to zupełnie co innego.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

05 maja 2020, 15:07

Dobra, w piątek jadę się przejechać MX-5 RF (niestety brak soft topa w Bielsku), oraz jeszcze jednym równie głupi autem - Abarthem 595C ;)

Dam znać jak wrażenia :)
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

08 maja 2020, 11:30

Na pierwszy ogień poszedł Abarth 595 Turismo 165KM, 230Nm, wersja hatchback.

Fatalna ergonomia wnętrza... Siedzi się wysoko, zbyt duża kiera jest za blisko, nie umiałem sięgnąć do pasow. Fotele niby fajne, ale cały czas miałem wrażenie, że jestem pochylony do przodu lekko. Zegary nieczytelne ;) Gałka zmiany biegów pięknie leży w dłoni.
Wydech był niestety standardowy, ale i tak grał fajnie.
Silnik ma potężna turbodziurę,ale jak już się napompuje to jest ogień!
Podsumowując: jako trzecie auto spoko - taki mały sympatyczny łobuz i wariat :) Na codzień... Nie wiem...

Mazda MX-5 RF 2.0 184KM... Ehhhh... Zupełnie inne auto... Jak już wsiądziesz to miejsca jest dużo. Pedały bajeczne, kiera leży super (dobrze, że jest 2-osiowa regulacja), gałka zmiany biegów też sama wpada w dłoń.
Silnik... (Nie wierzę, że to pisze...) Po co komu turbo? Jak to się zbiera! Jak to pięknie i płynnie przyspiesza! Jak to fajnie brzmi! Jest radość z jazdy :)

"System" infotaiment to porażka, w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie. Koniecznie muszę przetestować soft top!

Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.

Co mnie najbardziej zdziwiło? Łatwość z jaką to auto się prowadzi... Nie czuć zupełnie, że jest RWD...

No i chyba MX-5 na żywo wygląda jednak lepiej niż 124 Spider.

Czyżby potwierdziła się teza, że "Miata is always the answer?" ;)

P.S jeszcze mam na celowniku nowa Fiestę ST :D
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

08 maja 2020, 11:50

stpman pisze:
08 maja 2020, 11:30
"System" infotaiment to porażka,
Android Auto i jechano :D
w RF kurewsko (!!!) wieje powyżej 120km/h, i powiem szczerze, że frajda z jazdy bez dachu jest taka sobie.
No niestety, mocno zależne jest to również od kierunku wiatru. Przy lekkim nawet bocznym wietrze huk się bardzo wzmaga.
Na szczęście prawie nie ma gdzie legalnie jeździć 120+ ;)
Co mnie zaskoczyło na minus - silne drżenie gałki zmiany biegów, i na luzie i podczas jazdy.
Też było to dla mnie dziwne na początku, ale pamiętaj, że tu nie masz żadnych elementów pośredniczących. Masz dźwignię praktycznie bezpośrednio w obudowę skrzyni.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ