BMW to styl życia

Gentle parking

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

20 gru 2019, 17:57

Wysoka kultura parkowania

Obrazek

Vs MX5 problem solving ability

Obrazek
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 563
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

20 gru 2019, 18:49

Nie miałbym litości...
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2019, 19:19

Głupia moda na samochody nieadekwatne do potrzeb zbiera żniwa. Miejsca parkingowe wciąż są te same, a samochody nie.
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2019, 19:34

Wojtek Wawa pisze:Głupia moda na samochody nieadekwatne do potrzeb zbiera żniwa. Miejsca parkingowe wciąż są te same, a samochody nie.
SUV na parkingu projektowanym wg norm ca. 2000 rok - standardowe miejsce 230x500cm ;-)
BTW. ostatnio ustawodawcy wzięli poprawke na wiatr - obowiazujące przepisy wymagają miejsc postojowych o wymiarach 250x500.Obrazek
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

20 gru 2019, 21:45

Dla przykładu miejsce parkingowe w Japonii, gdzie w ogóle przestrzeni do zagospodarowania jest mało:

Każdy będzie miał miejsce na otworzenie swoich drzwi.

Tokyo
Obrazek

U nas - nie do pomyślenia przez januszy-projektantów, którzy chcą wcisnąć jak największą ilość miejsc postojowych.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

21 gru 2019, 5:40

cra3y pisze:
20 gru 2019, 21:45
U nas - nie do pomyślenia przez januszy-projektantów, którzy chcą wcisnąć jak największą ilość miejsc postojowych.
Nie chcą, a muszą :bicz:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

21 gru 2019, 21:13

Miejsce jest jakie jest, ale to nie mój problem ze jakiś f**** wybrał do poruszania się po centrum zatłoczonego miasta 5 metrowy czołg, którym blokuje innym użytkownikom parkingu możliwość otwarcia drzwi od strony kierowcy. Sorry, można wybrać smarta albo zostawiać czołg na parkingu dla czołgów i iść z buta
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

21 gru 2019, 23:49

Cra3y,
Akurat w Japonii miejsc parkingowych prawie w ogóle nie ma, a te które są kosztują majątek. Stąd mało kto ma samochód, a gdy już ma to często jest to malutki kei car.

Nie ma usprawiedliwienia do jazdy ogromnym samochodem po mieście, to jedynie potrzeba pokazania innym, że "mnie stać". A że Polaków generalnie stać na wiele, to takie kwiatki, jak na zdjęciu w wątku mojej ND. Same suvy.
Oczywiście może właściciel tej piątki codziennie jeździ w 4 osoby 500 km autostradą, a tu tylko zaparkował nieuważnie. Nie możliwe, że wybrał taki samochód do jazdy na codzień w mieście. Hehe
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 gru 2019, 1:37

Jakiej piątki, piątkami jeżdżą biedaki, wszak to siódema F01 - albo grubo albo wcale :D
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 gru 2019, 7:39

Wojtek Wawa pisze:
21 gru 2019, 23:49
Cra3y,
Akurat w Japonii miejsc parkingowych prawie w ogóle nie ma, a te które są kosztują majątek. Stąd mało kto ma samochód, a gdy już ma to często jest to malutki kei car.

Nie ma usprawiedliwienia do jazdy ogromnym samochodem po mieście, to jedynie potrzeba pokazania innym, że "mnie stać". A że Polaków generalnie stać na wiele, to takie kwiatki, jak na zdjęciu w wątku mojej ND. Same suvy.
Oczywiście może właściciel tej piątki codziennie jeździ w 4 osoby 500 km autostradą, a tu tylko zaparkował nieuważnie. Nie możliwe, że wybrał taki samochód do jazdy na codzień w mieście. Hehe
Nie mówię o tym konkretnym przypadku, ale pamiętaj, że sporo ludzi nie jeździ po mieście, tylko dojeżdża codziennie do miasta po kilkadziesiąt kilometrów. I wtedy jest spora różnica czy dodjeżdżasz citigo, rapidem, czy superbem.
A SUV-ów nie lubię, mimo że sam mam i akurat z jego suvowatości korzystam czasem.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

22 gru 2019, 8:08

Czasami sprawa jest bardziej skomplikowana tak jak jest u mnie. Wprowadziłem się pod las za miasto. Do domu mam 500 m podjazd o nachyleniu 18% z ostatnią klasą odśnieżania. Jak jest trochę ślisko bez 4x4 się nie dojedzie. Dla tych 500 m muszę mieć w domu 2 samochody z napędem 4x4 (dla mnie i żony). Pracujemy w Krakowie, samochody zostały też na blachach krakowskich. Z racji mojej pracy w trakcie dnia często muszę gdzieś podjechać. I teraz jak to wygląda z zewnątrz? "Po co się on pcha tym suvem do miasta, przecież w obrębie miasta wszędzie można dojechać komunikacją." Aczkolwiek jak parkuje to staram się tak, żeby ludziom nie utrudniać wsiadania. Jeszcze jeden plus SUVa w mieście to parkowanie, jak jestem mazdą to odpada połowa miejsc parkingowych ze względu na wysokość krawężnika.

Ps. Akurat zajmuję się projektowaniem dróg i z tymi rozmiarami miejsc to do tej pory zgodnie z przepisami na drogach publicznych miejsce miało 2,5 x 5.0 m a na terenie prywatnym 2,3 x 5,0. Obecnie na terenie wenetrzym też ma być 2,5 x 5,0, dodatkowo muszą być zachowane odległości od samochodów do słupów w garażu podziemnym, bo wcześniej inwestorzy różne cuda wymyślili, żeby tych miejsc upchnąć jak najwięcej. Ale kwestia projektowania dróg i odpowiedzi na pytanie czemu wygladają jak wygladają to temat na osobny wątek :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 9:52

Grabol,
Jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę. Na moim osiedlu śnieg leży 3 dni w roku na drodze i tylko przez parę h, do tego jest płasko, a duże suvy są popularne. Gdy staną obok siebie ciężko drzwi otworzyć. Tobie życzę wszystkiego dobrego i kto wie na Twoim miejscu pewnie jeździłbym tym samym.
Tego argumentu z parkowaniem jednak nie przyjmuję. Jazda w Koza Team nie różni się pod tym względem z normalnym samochodem.
W górach też sobie świetnie radzę każdym samochodem na zimowych oponach, ale nie wiem jakie nachylenie ma tam droga. Łopata do odśnieżania była w rękach może 10 lat temu, takie mamy zimy. A jak samochód nie zawiśnie, to z rozpędu wjedzie.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 9:59

TerminatorPi,
Rozumiem Cię, ale nie masz pojęcia jakie fajne mogą być małe samochody. Moja rodzina przeskoczyła z ogromnego c5 na fiestę i poza nierównymi drogami, komfort jest bardzo podobny. Fakt jeżdżąc jednak po dziurach bez pneumatyki może być ciężko. Natomiast taki wypasiony focus ma na pokładzie wszystko, a jakoś wielkim samochodem na zewnątrz nie jest.
Brzmię jak handlowiec forda, a tak naprawdę oczy na małe samochody otworzył mi i20 z wypożyczalni na Teneryfie. Był tak wygodny jak hydro citroen, którym jeździłem i wtedy mnie olśniło, że jazda poza miastem małym samochodem to wcale nie jest tragedia, zależy tylko co się wybierze. A w mieście, to już przepaść na korzyść samochodów zgrabnych. Te obecne mają wyposażenie jak klasa s jeszcze parę lat temu. Same parkują, same jadą w korku, drzwi nie odbijają lakieru w ciasnych miejscach, bo mają wysuwane zabezpieczenia, a w środku panuje cisza. Grzanie wszystkiego, Android Auto to prawie standard. A jak ktoś chce to może mieć 200 KM czy w polo czy w fieście. I każdy z tych samochodów na wypasie kosztuje mniej niż bieda medium suv typu rav4.
Niestety problemem jest, że po takim rav4 widać zamożność, a po polo czy i20 nie.

Nic nie mam do miejskich suvów typu Juke, czy duster. W ogóle nic nie mam do dużych samochodów, jeśli służą zgodnie z przeznaczeniem. Znajomy ma 4 dzieci i grand espace - idealnie to pasuje do siebie, zwłaszcza że po mieście jeżdżą rowerami :)
Ostatnio zmieniony 22 gru 2019, 10:12 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

22 gru 2019, 10:09

Wojtek Wawa pisze:
22 gru 2019, 9:59
TerminatorPi,
Rozumiem Cię, ale nie masz pojęcia jakie fajne mogą być małe samochody. Moja rodzina przeskoczyła z ogromnego c5 na fiestę i poza nierównymi drogami, komfort jest bardzo podobny. Fakt jeżdżąc jednak po dziurach bez pneumatyki może być ciężko. Natomiast taki wypasiony focus ma na pokładzie wszystko, a jakoś wielkim samochodem na zewnątrz nie jest.
Brzmię jak handlowiec forda, a tak naprawdę oczy na małe samochody otworzył mi i20 z wypożyczalni na Teneryfie. Był tak wygodny jak hydro citroen, którym jeździłem i wtedy mnie olśniło, że jazda poza miastem małym samochodem to wcale nie jest tragedia, zależy tylko co się wybierze.
Ja uwielbiam małe auta i poza miastem maja tylko 1 wadę. Skrzynia 5... no i silniki mały wybór czegoś co się w miarę rozpędza...

Miałem kiedyś fieste ST150 super auto ale skrzynia 5 dawała popalić jak trzeba było jechać w trasę....
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

22 gru 2019, 10:13

Na osiedlach SUVow też nie rozumiem. Jak mieszkałem w mieście wystarczył mi mały citroen. Jednak pierwsza zima pod miastem i w marcu już byłem właścicielem SUVa :) Wiadomo, że cała zima nie jest ekstremalna, ale mam ten komfort, że wiem że po pracy dojadę pod dom. Co innego narty, kiedy raczej jesteś inaczej ubrany i masz więcej czasu A co innego codzienne życie, gdzie ciągle Ci się spieszy i średnio fajnie łopatą w garniturze się macha. A z mxem wyszedłem z koza team bo mam 2 kozy w domu tak więc 3 była mi nie potrzebna :)
Reasumując, z tymi SUVami pewnie jest różnie, część ludzi pewnie je potrzebuje (z 20% ?), natomiast jeżdżenie SUVem bez 4x4 żeby się pokazać w mieście, gdzie brakuje miejsca na wszytsko to przesada.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 10:15

Andrut
Żona w fieście ma od 2.5 roku 6 biegów. Przy 180kmh jest cicho i obroty nie przekraczają 4500 rpm. Ale najprzyjemniej jest przy 120 kmh, spalanie wtedy około 5l/100km i na asfalcie cisza. Gorzej na betonie. Wtedy sens ma klasa e
A co do silników, mało kto potrzebuje więcej niż ma obecna fiesta st czy polo gti.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

22 gru 2019, 10:27

Moi rodzice kupili SUVa bo problemy sprawia im wsiadanie na standardową wysokość fotela - potrzebują wsiadać do góry ;)
Także ludzie mają różne motywacje :P
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

22 gru 2019, 10:33

Nic nie mam do miejskich suvów typu Juke, czy duster. W ogóle nic nie mam do dużych samochodów, jeśli służą zgodnie z przeznaczeniem. Znajomy ma 4 dzieci i grand espace - idealnie to pasuje do siebie, zwłaszcza że po mieście jeżdżą rowerami :)
[/quote]

Czyli dochodzimy do wniosku że wkurzaja najbardziej BMW X... I Audi Q.... Z dresami w środku:)
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

22 gru 2019, 10:59

Rzadko z Wojtkiem mamy inne zdanie ale tym razem nie mogę się zgodzić. Osobiście lubię zarówno małe, duże jak i ogromne auta. I niezależnie którym jadę czy parkuje to po prostu staram się nie być ujem i nie parkować jak ostatni złamaniec. Wystarczy myśleć też o innych i rozmiar samochodu nie ma znaczenia. Ja generalnie nie widzę różnicy w parkowaniu Lexusem RX, Seatem Alhambrą czy MX-5. W 95 % miejsc wjadę każdym i nie będzie to miało różnicy dla otoczenia. Wystarczy myśleć i parkować z zachowaniem zasad kultury.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

22 gru 2019, 11:33

Grabol pisze:
22 gru 2019, 10:33
Nic nie mam do miejskich suvów typu Juke, czy duster. W ogóle nic nie mam do dużych samochodów, jeśli służą zgodnie z przeznaczeniem. Znajomy ma 4 dzieci i grand espace - idealnie to pasuje do siebie, zwłaszcza że po mieście jeżdżą rowerami :)
Czyli dochodzimy do wniosku że wkurzaja najbardziej BMW X... I Audi Q.... Z dresami w środku:)
[/quote]
Wkurzają ludzie, którzy parkują uniemożliwiając innym korzystanie z ich samochodów. Niestety tak się składa, że w dużej mierze taka mentalność jest powiązana z posiadaniem dużych samochodów marki BMW, Audi itp. Jesli nie ma wystarczająco miejsca do parkowania to normalny człowiek szuka innego, a nie zastawia okoliczne auta. Decydując się na jazdę czołgiem po mieście musimy mieć swiadomość, że ograniczamy sobie możliwości parkowania. Normalny człowiek albo radzi sobie z tą świadomością i spędza więcej czasu na szukaniu miejsca do zaparkowania, albo zmienia środek transportu.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 gru 2019, 12:26

Wojtek Wawa pisze:
22 gru 2019, 9:59
TerminatorPi,
Rozumiem Cię, ale nie masz pojęcia jakie fajne mogą być małe samochody. Moja rodzina przeskoczyła z ogromnego c5 na fiestę i poza nierównymi drogami, komfort jest bardzo podobny. Fakt jeżdżąc jednak po dziurach bez pneumatyki może być ciężko. Natomiast taki wypasiony focus ma na pokładzie wszystko, a jakoś wielkim samochodem na zewnątrz nie jest.
Oj nie zgodzę się. Sorry, ale wyjazd w trasę Focusem, a wyjazd w trasę Mondeo to dwie zupełnie różne rzeczy. Been there, done that, got the t-shirt.
Praw fizyki pan nie oszukasz.
Brzmię jak handlowiec forda, a tak naprawdę oczy na małe samochody otworzył mi i20 z wypożyczalni na Teneryfie. Był tak wygodny jak hydro citroen, którym jeździłem i wtedy mnie olśniło, że jazda poza miastem małym samochodem to wcale nie jest tragedia, zależy tylko co się wybierze. A w mieście, to już przepaść na korzyść samochodów zgrabnych. Te obecne mają wyposażenie jak klasa s jeszcze parę lat temu. Same parkują, same jadą w korku, drzwi nie odbijają lakieru w ciasnych miejscach, bo mają wysuwane zabezpieczenia, a w środku panuje cisza. Grzanie wszystkiego, Android Auto to prawie standard. A jak ktoś chce to może mieć 200 KM czy w polo czy w fieście. I każdy z tych samochodów na wypasie kosztuje mniej niż bieda medium suv typu rav4.
Sorry, nie. Rozglądaliśmy się swojego czasu za samochodem i pomiędzy np. Golfem, a Passatem była przepaść, jeśli chodzi o wyposażenie. Na przykład w kwestii (wówczas) reflektorów. Takie jest pozycjonowanie modeli i tego nie zmienisz, jak byś się nie upierał.
Nic nie mam do miejskich suvów typu Juke, czy duster.
A tych w ogóle nie rozumiem. Jeździłem przez chwilę zastępczą CX-3 i był to dla mnie tak niezrozumiały samochód, że aż bolało.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 13:26

TerminatorzePi, naprawdę dużo się zmieniło w ostatnie 2 lata. Pojawiła się fiesta mk8, niesamowicie wyciszona, pojawił się nowy focus.
Golf jest słabo wyciszony, nowy model dopiero wchodzi.
Kumpel kupił sobie nowego passata za 150k po dużym rabacie i ma połowę wyposażenia fiesty żony.
Full led możesz mieć i w fieście i w polo jeśli piszesz o światłach. Za kilka miesięcy wchodzą matrycowe, obecnie są tylko automatyczne długie.

Generalnie nie polemizuje z jazdą po betonowej autostradzie bez ograniczeń prędkości. Serio też tak jeździłem i nie ma lepszego samochodu niż biturbo diesel z podwójnymi szybami, dużym bakiem i ostatnim biegiem tak długim, że wchodząc na obroty maksymalne osiągnęlibyśmy 300 kmh :)
Ale takich dróg już praktycznie nie ma. Mx5 nauczył mnie wolnej jazdy.

A małe suvy są do łatwego parkowania i wsiadania. Mają też dobrą widoczność dla niskich osób.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2019, 13:33 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 13:30

tytusr pisze:
20 gru 2019, 17:57
Wysoka kultura parkowania

Obrazek

Vs MX5 problem solving ability

Obrazek

Spuściłbym mu powietrze z kół
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 13:38

Grabol pisze:
22 gru 2019, 10:33
Czyli dochodzimy do wniosku że wkurzaja najbardziej BMW X... I Audi Q.... Z dresami w środku:)
Szczerze to największymi bandytami drogowymi są ludzie często w garniturach, często w wymienionych przez Ciebie samochodach. Bo zdarza się im w zakręcie nie zmieścić. Znajomy strażak sporo mi opowiadał...

Tu pełna zgoda z TetminatoremPi - fizyki się nie oszuka. Zapewne tym też kierują się wybierając tak ciężkie samochody.
DarekD
Posty: 83
Rejestracja: 28 sty 2015, 23:24
Model: NB FL
Wersja: 1,6 Unplugged
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

22 gru 2019, 15:00

tytusr pisze:
20 gru 2019, 17:57
Wysoka kultura parkowania

Obrazek

Vs MX5 problem solving ability

Obrazek
A to nie Ty stoisz trochę na dwóch miejscach ? Wydaje mi się że masz linię pod samochodem ?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 gru 2019, 15:14

Wojtek Wawa pisze:
22 gru 2019, 13:26
TerminatorzePi, naprawdę dużo się zmieniło w ostatnie 2 lata. Pojawiła się fiesta mk8, niesamowicie wyciszona, pojawił się nowy focus.
Golf jest słabo wyciszony, nowy model dopiero wchodzi.
Kumpel kupił sobie nowego passata za 150k po dużym rabacie i ma połowę wyposażenia fiesty żony.
Full led możesz mieć i w fieście i w polo jeśli piszesz o światłach. Za kilka miesięcy wchodzą matrycowe, obecnie są tylko automatyczne długie.
Sorry, ale fiesta za 90k to jednak pewna rozrzutność (a tak mi wyszło z konfiguratora). Przy czym wciąż nie mam np. adaptacyjnego tempomatu, czy skręcanych świateł.
Nie mówię, że to jest zły samochód, ale po prostu tak to jest, że rozwiązania najpierw wchodzą do wyższych modeli, a potem "spływają" dopiero do niższych.
Generalnie nie polemizuje z jazdą po betonowej autostradzie bez ograniczeń prędkości. Serio też tak jeździłem i nie ma lepszego samochodu niż biturbo diesel z podwójnymi szybami, dużym bakiem i ostatnim biegiem tak długim, że wchodząc na obroty maksymalne osiągnęlibyśmy 300 kmh :)
Ale takich dróg już praktycznie nie ma. Mx5 nauczył mnie wolnej jazdy.
Nie trzeba jeździć bez ograniczeń. Wystarczy jechać przepisowo na tempomacie 120 na ekspresówce. Poza tym, hałas to jedno, ale zawieszenie to drugie. W małym samochodzie masz zupełnie inne miejsce choćby na ramiona wahaczy.
A małe suvy są do łatwego parkowania i wsiadania. Mają też dobrą widoczność dla niskich osób.
Nie wiem. Są małe, wysokie (przez co chybotliwe i słabe w prowadzeniu) i stanowczo za drogie (w porównaniu do hatchbacka porównywalnej wielkości).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

22 gru 2019, 16:22

DarekD pisze:
22 gru 2019, 15:00
tytusr pisze:
20 gru 2019, 17:57
Wysoka kultura parkowania

Obrazek

Vs MX5 problem solving ability

Obrazek
A to nie Ty stoisz trochę na dwóch miejscach ? Wydaje mi się że masz linię pod samochodem ?
Musiałem stanąć na linii żeby kolega z citroena z drugiej strony mógł także wsiąść do swojego auta (nie zaparkował centralnie). W okolicy było jeszcze kilka innych wolnych miejsc parkingowych więc nie rozumiem pchania się na siłę w wąskie sloty.
Swoją drogą linie są tak blisko że BMW 7 nie jest w stanie zmieścić się pomiędzy . Ale to nie mój problem, że ktoś stoi na linii, tylko że blokuje wejście do sąsiadującego auta.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 gru 2019, 16:52

Grabol pisze:
22 gru 2019, 8:08
Ps. Akurat zajmuję się projektowaniem dróg i z tymi rozmiarami miejsc to do tej pory zgodnie z przepisami na drogach publicznych miejsce miało 2,5 x 5.0 m a na terenie prywatnym 2,3 x 5,0. Obecnie na terenie wenetrzym też ma być 2,5 x 5,0, dodatkowo muszą być zachowane odległości od samochodów do słupów w garażu podziemnym, bo wcześniej inwestorzy różne cuda wymyślili, żeby tych miejsc upchnąć jak najwięcej. Ale kwestia projektowania dróg i odpowiedzi na pytanie czemu wygladają jak wygladają to temat na osobny wątek :)
Z tym, że dla miejsc postojowych w budynkach WT również przewidywały 250cm szerokości. Należy zaznaczyć, że osławione 230cm było dopuszczone w konkretnych przypadkach. Już nie jest. Ot, dobra zmiana. Natomiast z wymiarem miejsca na zdjęciu, jest wszystko w porządku. Przepis przewidujący 250cm w liniach rozdziału jednocześnie nakazywal pozostawienie dostatecznego odstępu od przeszkody (w tym przypadku słupa żelbetowego). Naturalnie projektant policzył sobie ów odstęp dla przypadku Daewoo Tico a nie współczesnego Audi. Stąd takie absurdalne czasem miejsca są zupełnie legalne.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 gru 2019, 17:05

Wojtek Wawa pisze:
22 gru 2019, 13:26
TerminatorzePi, naprawdę dużo się zmieniło w ostatnie 2 lata. Pojawiła się fiesta mk8, niesamowicie wyciszona,
Fiesta, sympatyczne auto. Jednak tą najnowszą jeździłem w październiku, gdy szukaliśmy samochodu dla naszego hindusa. Celowo ustawiłem jazdy próbne od najmniejszych aut. I tak, o ile Fiesta na tle Rapida wypada bardo dobrze, a przegrywa w swojej klasie jedynie z Nowym Clio (to na nie stawiałem), to jednak w tych samych piniądzach Octavia IIIfl okazała się tak bardzo lepszym autem, że została zakupiona. A to przecież wóz schodzacej generacji.
Jednak rozmiar ma znaczenie :facepalm:
Ale małe auta potrafią być bardzo dobre i mocno różnić się między sobą. Osobom szczupłym szczerze polecam Clio.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2019, 22:02

TerminatorPi pisze:
22 gru 2019, 15:14

Sorry, ale fiesta za 90k to jednak pewna rozrzutność (a tak mi wyszło z konfiguratora). Przy czym wciąż nie mam np. adaptacyjnego tempomatu, czy skręcanych świateł.
Nie mówię, że to jest zły samochód, ale po prostu tak to jest, że rozwiązania najpierw wchodzą do wyższych modeli, a potem "spływają" dopiero do niższych.

Po pierwsze tam są spore rabaty, nam nasza wyszła niewiele mniej katalogowo, cena tranzakcyjna to zupełnie inna sprawa i 2.5 roku temu było taniej. Jedyne czego żałuję, to raptem 3 opcji, których brakuje do pełnej konfiguracji. Akurat tempomat adaptacyjny oczywiście mamy.
Natomiast dzisiaj jest choćby nowe clio, choć podobno gorzej wyciszone i kilka innych samochodów. Postęp cały czas się dokonuje. Średnio wyposażony passat highline (ma teraz inną nazwę, nie pamiętam) ma lepsze materiały, ale opcji mniej niż fiesta, która za pół roku będzie miała lifting i kolejne nowe opcje.
Akurat dojeżdżasz do miasta i nie wiem czy segment B to akurat wybór dla Ciebie. Ale wielu ludzi woli wydać 150k na biedny duży samochód, zamiast 80 k na dużo lepszy mały samochód, który będzie im dużo lepiej służył. Dla mnie to nielogiczne i czasem szkodliwe dla innych, tak powstał ten wątek. Od tego twierdzenia zacząłem dyskusję i na tym chyba skończę:)
ODPOWIEDZ