MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Można narzekać na to, że w cenie 370Z z "minimalnym wkładem w zawias i chłodnicę oleju silnika" można mieć teraz używanego GTRa lub wiele innych ciekawych aut. Przypuszczam, że ktoś kto wydaje 180k na auto w salonie chce też na co dzień nim się przemieszczać, a nie tylko doceniać jego walory torowe. Tak sobie głośno myślę.
EDIT: @mike na dole: A to prawdę mówiąc nie wiem. Da się kupić coś, co jeździ lepiej i szybciej?
EDIT: @mike na dole: A to prawdę mówiąc nie wiem. Da się kupić coś, co jeździ lepiej i szybciej?
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 11:32 przez Hookie, łącznie zmieniany 1 raz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się że rozumiem, z resztą cała dyskusja kręci się w koło ceny za MX2020 i tu rzeczywiście wywalając 150-160 tys można już myśleć o 200 tys za Nissana. Taka zabawka jako 2-gie, 3-cie auto dla kogoś z tzw "klasy średniej" to okolice 100 tys - sporo więcej oznacza raczej że kogoś stać i na 300 tys a jak chce jeszcze poszaleć to w Nissanie zapewne na 3-cim biegu gumę będzie palić czego w MX zapewne nie doświadczy. Dla mnie patrząc na parametry to zupełnie inna półka choć cenowo zaczyna być nazwijmy to "mało odległa". Jak będzie pewnie zobaczymy czy taka polityka cenowa "zażre" czy zaczną sie pojawiać duże rabaty
- monkahead
- Donator
- Posty: 1381
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Z drugiej strony, pomyśl jak to auto musi być dopracowane, skoro je "klepią" już tyle lat, tak samo jak GT-R'a
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Chyba jednak nie, jak silnik się zatrze na zakrętach
Stawiam kokosy przeciw orzechom, że prędzej dojedziesz drugą skrzynię w ND1 niż zatrzesz silnik (z niemodyfikowaną miską olejową) "w zakrętach" w 370z.
(te zatarcia tyczyły się hardcorowych trackdayowców i zdarzały się głownie przy jeździe torowej, kiedy spoczynkowy poziom oleju był poniżej połowy i przeciążenia boczne w okolicach 1G były dość długie w czasie, przez co olej odpływał na bok i smok olejowy "ssał" powietrze z miski).
(te zatarcia tyczyły się hardcorowych trackdayowców i zdarzały się głownie przy jeździe torowej, kiedy spoczynkowy poziom oleju był poniżej połowy i przeciążenia boczne w okolicach 1G były dość długie w czasie, przez co olej odpływał na bok i smok olejowy "ssał" powietrze z miski).
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,4279470
"Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
"Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Z czego co najmniej kilku tych "szczęśliwych posiadaczy" kupiło je na handel.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
"47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5"
ale na otomoto były tylko 3 - teraz jest 1 RF
ale na otomoto były tylko 3 - teraz jest 1 RF
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
-40% tych, które od razu wyjechały za zachodnią granicę...kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 16:58
Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
Mx5 nie opłaca się eksportować.
Skody, nissany, golfy, seaty ale nie mx5. Chyba, że wszyscy indywidualni klienci.
Skody, nissany, golfy, seaty ale nie mx5. Chyba, że wszyscy indywidualni klienci.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Zdecydowanie opłacało się w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?
Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.
Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
To ciekawe kto tyle mx5 kupił w PL....
Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
To ciekawe kto tyle mx5 kupił w PL....
- waran
- Donator
- Posty: 735
- Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
- Model: NC FL
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
trzeba więc było uczcić ten imponujący wzrost potężnymi podwyżkami cen, co gwarantuje, że w obecnym roku to karygodne zjawisko już się nie powtórzy...kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 16:58https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,4279470
"Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
Ubi bene, ibi patria
256 osób minus niedziele i święta to prawie 1 MX5 dziennie roboczo - to jakaś ściema
Może rozwiązanie jest tutaj: "Grono posiadaczy i entuzjastów powiększyło się aż o 256 osób" - może jest 250 entuzjastów i 6 posiadaczy.
Może rozwiązanie jest tutaj: "Grono posiadaczy i entuzjastów powiększyło się aż o 256 osób" - może jest 250 entuzjastów i 6 posiadaczy.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek,Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
Ty po prostu kochasz to auto miłością czystą i bezwarunkową
256-3 = 253 szukamy dalejWojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
Jeszcze ja, jeszcze ja! Bez przesady - 1 szt dziennie w skali kraju to nie jest tak dużo. Jak ja odbierałem w październiku to widziałem, że szykowali już kolejną do odbioru. A to tylko jeden dealer i poza sezonem.
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Ja sie przyznaje, jestem jeden z exportujacych w 2019:) Kupione w PL (bo w danym momencie PL miala najlepsze ceny w EU) i wyeksportowane do kraju z nizszym VATem czyli podwojny bonus:).Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Liczy się różnica w cenie, w lipcu w Polsce można było kupić Mx-5 za 98 900 zł, do tego rozliczyć sobie u siebie VAT (np. 4 pkt. procentowe korzyści w Niemczech). Zachodni sąsiedzi potrafią liczyć. Różnica rzędu 8 tyś. euro po ubruttowieniu u siebie - każdy by się schylił.kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 18:58Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.
Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
Ale, póki nie znamy liczby rejestracji z CEPiK (może ktoś ma dostęp?) ciężko gdybać.
PS. Proszę pozdrowić Zdzicha!
O bez kitu Mustangów jest jak mrówków w takim trójmieście. I to z dnia na dzień. Na początku myślałem sobie - ale petarda, egzotyk, super, że takie cacko się pojawiło na ulicy, ma ktoś trochę polotu i finezji w tym smutnym jak wiadomo co mieście. Teraz widzę ze 3-4 zaparkowane przy robocie i ogólnie gdzie nie spojrzeć to mustang...Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W sumie ceny wszystkiego idą do góry jakby nie patrzeć, może z czasem klienci zaczną łykać te mx5tki nawet w cenach które my uważamy za chore. Ktoś tam pisał o cenach mieszkań w Wawie. W Gdańsku 4 lata temu bym w życiu nie kupił mieszkania w niektórych dzielnicach za 4k za metr, a zwłaszcza w słynnych falowcach. Teraz w falowcu krzyczą 8-10k za metr i są nabywcy. "Jak do tego doszło nie wiem"
Mazda w Polsce nie ma rabatów flotowych i nie ma możliwości zakupu hurtowych ilości pojazdów. Poza tym te najsłabsze MX5 były tylko na zamówienie - 3-4 miesiące czekania. Jak ja prosiłem o informacje co mają od ręki to pokazali mi może z 5 samochodów z całej Polski.pistenbully pisze: ↑21 sty 2020, 8:51Liczy się różnica w cenie, w lipcu w Polsce można było kupić Mx-5 za 98 900 zł, do tego rozliczyć sobie u siebie VAT (np. 4 pkt. procentowe korzyści w Niemczech). Zachodni sąsiedzi potrafią liczyć. Różnica rzędu 8 tyś. euro po ubruttowieniu u siebie - każdy by się schylił.kolega zdzicha pisze: ↑20 sty 2020, 18:58Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.
Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
Ale, póki nie znamy liczby rejestracji z CEPiK (może ktoś ma dostęp?) ciężko gdybać.
PS. Proszę pozdrowić Zdzicha!
W eksporcie jest zawsze paru pośredników a to zmniejsza zyski.
Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.
Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 gru 2018, 8:29
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFREEDOM G184
- Lokalizacja: CZ
Tez eksportowalem sobie jedna do Czech. Cena byla prawie o 15% nizsza niz u nas.AaaA pisze: ↑21 sty 2020, 8:23Ja sie przyznaje, jestem jeden z exportujacych w 2019:) Kupione w PL (bo w danym momencie PL miala najlepsze ceny w EU) i wyeksportowane do kraju z nizszym VATem czyli podwojny bonus:).Wojtek Wawa pisze: ↑20 sty 2020, 19:27Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
Co ciekawe, w Czechach bylo w ubieglym roku zarejestrowanych 98 nowych MX-5.
https://www.garaz.cz/clanek/auta-ktera ... lanky-home
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Ahoj,mytrixx pisze: ↑21 sty 2020, 22:55Tez eksportowalem sobie jedna do Czech. Cena byla prawie o 15% nizsza niz u nas.
Co ciekawe, w Czechach bylo w ubieglym roku zarejestrowanych 98 nowych MX-5.
https://www.garaz.cz/clanek/auta-ktera ... lanky-home
a ja myslalem ze taki jestem originalny:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?kolega zdzicha pisze: ↑21 sty 2020, 13:54Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.
Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.pawel934 pisze: ↑22 sty 2020, 8:55A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?kolega zdzicha pisze: ↑21 sty 2020, 13:54Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.
Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał