MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

22 sty 2020, 10:54

TerminatorPi pisze:
22 sty 2020, 10:08
pawel934 pisze:
22 sty 2020, 8:55
kolega zdzicha pisze:
21 sty 2020, 13:54
Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.

Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał :)
A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?
A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.
Pracuję u jednego z producentów aut ciężarowych i bazujemy wyłącznie na danych z CEPiKu, podobnie jak cała nasza konkurencja - dlatego myślałem, że w może w Maździe działa to tak samo :)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 sty 2020, 11:44

pawel934 pisze:
22 sty 2020, 10:54
TerminatorPi pisze:
22 sty 2020, 10:08
pawel934 pisze:
22 sty 2020, 8:55


A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?
A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.
Pracuję u jednego z producentów aut ciężarowych i bazujemy wyłącznie na danych z CEPiKu, podobnie jak cała nasza konkurencja - dlatego myślałem, że w może w Maździe działa to tak samo :)
OK. Właśnie znalazłem, że CEPiK jest bardziej dostępny niż by mi się wydawało :-) Człowiek się uczy całe życie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

22 sty 2020, 11:46

Czyli co, był sukces. W MP podniosą plany sprzedażowe - logiczne posunięcie - co w połączeniu z nowym cennikiem na pewno przyniesie genialny skutek :kciuk: :bang:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 sty 2020, 13:24

OK. W CEPiK-u znalazłem 189 sztuk rejestracji samochodów marki Mazda, model MX-5 pochodzenia "NOWY ZAKUPIONY W KRAJU" za rok 2019. Oczywiście mogą być problemy z jakością danych, ale nie ma "MX5", ani "MX-5RF", czy "MX-5 RF".
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2020, 13:53

Pamiętam, że kilka lat temu też sprzedało się około 200 ND, czy jednak było więcej?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 sty 2020, 14:30

Wojtek Wawa pisze:
22 sty 2020, 13:53
Pamiętam, że kilka lat temu też sprzedało się około 200 ND, czy jednak było więcej?
Nie bardzo mi się chce zastanawiać które to ND, a które nie, ale rozkład liczby rejestracji MX-5 ze statusem "nowy zakupiony w kraju" wygląda następująco:
2015 - 23
2016 - 98
2017 - 190
2018 - 155
2019 - 189
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2020, 15:00

Dzięki! Jak widać trochę ich się sprzedaje, choć to nie jest Fabia:)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2020, 16:37

TerminatorPi pisze:
22 sty 2020, 14:30
2015 - 23
2016 - 98
2017 - 190
2018 - 155
2019 - 189
Zmiana klimatu na obszarze PL, nie mylić z eko-biznes-terroryzmem.
Podobnie jest z motorami czy rowerami.
Awatar użytkownika
ArgoWoodcraft
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2019, 11:31
Model: ND
Lokalizacja: Mogilany

26 sty 2020, 10:53

ja chciałem kupić w 2020, bo musiałem sie najpierw odkuć z innych inwestycji w firmie.... Ale... jak usłyszałem prognozę ceny na 2020, szybko zamówiłem 30Ani. ;-) zrobiłem do tej pory 3000km i już wiem, że nie oddam nikomu ;-)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lut 2020, 8:24

z ciekawosci sprawdzilem ceny Toyoty GT86. Z tego co pamietam od kilku lat kosztowala od 129900

no i mamy ... od 129900 rok modelowy 2020, rok produkcji 2020

hm....
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2020, 10:25

Te Toyotę to by mogli w końcu odświeżyć.
Mam kolegę, który pracuje w salonie Toyoty, twierdzi, że te auta są niesprzedawalne.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lut 2020, 11:12

Szubek pisze:
14 lut 2020, 10:25
Te Toyotę to by mogli w końcu odświeżyć.
Mam kolegę, który pracuje w salonie Toyoty, twierdzi, że te auta są niesprzedawalne.
pytanie co znaczy niesprzedawalne, jesli ktos oczekuje ilosc porownywalnej z Yaris/Auris to napewno :lol:

wrzucilem info jako ciekawostke. MX5 ND nie tak dawno temu byla tansza od GT86 o jakies 30-40kpln, teraz sa w zasadzie rowne.

Pewnie teraz ND dolaczy do ww. klubu. Dziekujemy Ci Unio :evil: az chce sie zyc w takim miejscu :(
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

14 lut 2020, 11:28

Alex pisze:
14 lut 2020, 8:24
z ciekawosci sprawdzilem ceny Toyoty GT86. Z tego co pamietam od kilku lat kosztowala od 129900

no i mamy ... od 129900 rok modelowy 2020, rok produkcji 2020

hm....
Toyota ma hybrydy. Stąd może sobie trzymać cenę.
Szubek pisze:
14 lut 2020, 10:25
Te Toyotę to by mogli w końcu odświeżyć.
Mam kolegę, który pracuje w salonie Toyoty, twierdzi, że te auta są niesprzedawalne.
Też mam i ZTCW schodzą na wyprzedażach rocznika z mini upustami.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 lut 2020, 15:54

Alex pisze:
14 lut 2020, 8:24
z ciekawosci sprawdzilem ceny Toyoty GT86. Z tego co pamietam od kilku lat kosztowala od 129900

no i mamy ... od 129900 rok modelowy 2020, rok produkcji 2020

hm....
139900 za najtańsza dostępną w salonie ND bez lakieru metalik to sporo. Boli też świadomość, że cena nie wynika z jakości auta, materiałów itd. tylko kar nałożonych na koncern Mazda.
Nie wiedzieli najwyrazniej, że światowy trend to napędy elektryczne, hybrydowe i są teraz w czarnej d w kwestii emisji CO2. Tylko czy klienta obchodzi strategia rozwoju firmy czy produkt i jego cena?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

17 lut 2020, 16:25

Ale jak patrzę na otomoto, to używki jakoś nie podrożały...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4589
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 lut 2020, 16:32

Ja właśnie o tym. Mazda która kosztuje obecnie 140k nie stała się lepsza od tej sprzed roku gdy kosztowała jakieś 100k. Jest tak samo dobra lub minimalnie lepsza, jedynie cena zmienila się znacząco

Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.

Smuteczek.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 lut 2020, 19:02

Alex pisze:
17 lut 2020, 16:32
Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.

Smuteczek.
Można wogole się spierać czy CO2 jest rzeczywistym problemem z którym należy walczyć w formie redukcji jego emisji przez silniki spalinowe, ale to temat na inną debatę.
Mazda przegapiła pociąg pod nazwą samochody
hybrydowe i elektryczne bo podjęła złą strategicznie decyzję, której koszty teraz w całości chce przerzucić na klienta.
Porównać to można do Nokii która zlekceważyła nadejście ery smartfonów. Mimo, że nikt nie nakładał kar Nokia się wówczas skończyła jako producent.
Pytanie czy klient będzie chciał płacić 1/3 lub więcej za auto o takich samych parametrach co u konkurencji? 100 vs 140 tys za MX5? 40% w górę rok do roku. Zobaczymy jaka w PL będzie sprzedaż tego modelu w salonach w 2020 porównując z latami poprzednimi.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
LikelyJupiter8

17 lut 2020, 20:13

W tym roku sprzedaż samochodów nowych siądzie o kilka - może kilkanaście procent z zupełnie innych powodów niż normy CO2. Nikt nie zauważy wzrostu ceny MX5 - oprócz nas przez chwilę.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

17 lut 2020, 21:42

tytusr pisze:
Alex pisze:
17 lut 2020, 16:32
Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.

Smuteczek.
Można wogole się spierać czy CO2 jest rzeczywistym problemem z którym należy walczyć w formie redukcji jego emisji przez silniki spalinowe, ale to temat na inną debatę.
Mazda przegapiła pociąg pod nazwą samochody
hybrydowe i elektryczne bo podjęła złą strategicznie decyzję, której koszty teraz w całości chce przerzucić na klienta.
Porównać to można do Nokii która zlekceważyła nadejście ery smartfonów. Mimo, że nikt nie nakładał kar Nokia się wówczas skończyła jako producent.
Pytanie czy klient będzie chciał płacić 1/3 lub więcej za auto o takich samych parametrach co u konkurencji? 100 vs 140 tys za MX5? 40% w górę rok do roku. Zobaczymy jaka w PL będzie sprzedaż tego modelu w salonach w 2020 porównując z latami poprzednimi.
Dla Mazdy sprzedaż nie kończy się na rynku EU, sprzedadzą swoje w USA, Japonii oraz innych rynkach, wyjdą na swoje, a w EU MX-5 pozostanie ciekawostką. Ceny innych modeli nie są już aż tak odjechane od konkurencji, nowa Octavia jest po 95k PLN, to tyle co Mazda 3.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 lut 2020, 23:30

Sprzedaż Mazdy 3 leci na łeb w USA. Octavia za 95 tys. skończy się dla Skody podobnie. Pozycję skody w PL już przejmuje Toyota. Mazda 3 ma też odjechana cenę za to co prezentuje. Octavia ma przynajmniej miejsce, a co ma Mazda?? Radość z jazdy, hmm. Tak to jest to czego ludzie szukają w kompaktach 🤣
Nie ma złych produktów, są tylko źle wycenione
Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

18 lut 2020, 5:45

Skończymy z czterema/pięcioma koncernami i zdziwieniem w sprawie zmów cenowych.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 618
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

18 lut 2020, 6:48

tytusr pisze:
17 lut 2020, 23:30
Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
Prawdziwe dzim baj taj powinno byc jednoosobowe:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

18 lut 2020, 7:16

tytusr pisze:Sprzedaż Mazdy 3 leci na łeb w USA. Octavia za 95 tys. skończy się dla Skody podobnie. Pozycję skody w PL już przejmuje Toyota. Mazda 3 ma też odjechana cenę za to co prezentuje. Octavia ma przynajmniej miejsce, a co ma Mazda?? Radość z jazdy, hmm. Tak to jest to czego ludzie szukają w kompaktach Obrazek
Nie ma złych produktów, są tylko źle wycenione
Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
Chodzą plotki że NE może być hybrydowa, czyli akumulatory w podłodze = większa masa, czyli cała koncepcja lekkiego roadstera upada... być może to faktycznie ostatnia generacja Miaty Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

18 lut 2020, 10:29

monkahead pisze:
18 lut 2020, 7:16
Chodzą plotki że NE może być hybrydowa, czyli akumulatory w podłodze = większa masa, czyli cała koncepcja lekkiego roadstera upada... być może to faktycznie ostatnia generacja Miaty Obrazek
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_N_platform#NE/NF
A co do lekkiego roadstera, to może się okazać, że nawet z toną akumulatorów to jest wciąż "lekki roadster". Jak na dostępne na rynku samochody.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

19 lut 2020, 6:06

Czekaj...
Czyli NE to Fiatowska wersja ND sprzedawana na Europę, a NF to Fiatowska wersja ND sprzedawana na rynek US (i okolice) ewentualnie Amerykańska wersja NE?

Czyli następna MX-5 to - teoretycznie - NG?
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

19 lut 2020, 12:36

No tak twierdzi wikipedia. Inna sprawa, że bez odwołania do źródeł, więc brałbym to z lekkim przymrużeniem oka.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 231
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

19 lut 2020, 12:48

Wystarczy żeby ktoś kto ma fiate sprawdził jaki ma początek VIN.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

19 lut 2020, 12:49

Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
TOMMY_B
Posty: 14
Rejestracja: 08 mar 2019, 18:47
Model: ND
Wersja: 30th AE
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2020, 22:37

ArgoWoodcraft pisze:
26 sty 2020, 10:53
ja chciałem kupić w 2020, bo musiałem sie najpierw odkuć z innych inwestycji w firmie.... Ale... jak usłyszałem prognozę ceny na 2020, szybko zamówiłem 30Ani. ;-) zrobiłem do tej pory 3000km i już wiem, że nie oddam nikomu ;-)
Witam "w klubie 30AE" :kciuk:
LikelyJupiter8

26 kwie 2020, 19:48

W dobie globalnych zmian nadszedł też czas końca MX5 rozumianego jako taniego - dobrego roadstera.
W PL ceny > 150 tys. - nawet nie wiem czy można w ogóle kupić na zamówienie czyt tylko wybierać z tych 3 sztuk na otomoto.
W USA wersja CLUB z pakietem BREMBO 36 tys. USD - to już lepiej kupić jednego z tych RF w PL za 160 na 100th. Chociaż ja wolę szmatę. Smutne (nie to, że wolę szmatę - tylko to pierwsze).

Jak sobie pomyślę, że ja swoją nową z dodatkami (ubezp., koła+, opony+, lakier+) kupiłem dwa lata temu za ok 100 to nie mogę uwierzyć co się porobiło na tym świecie.

Już o tym pisałem - oni powinni wypuścić na EU wersję taką a'la club usa - bez systemów istop, tempomat, lusterka z martwym, zmiana pasu it. ale z możliwością dokupienia lepszych hamulców, kół, siedzeń .... za cenę ok 100.

Czas kryzysu to czas zmian - dopasowywania się do nowej rzeczywistości.
Mazdo! Obierz inny kierunek (najlepiej ten co zaproponowałem) a zacznę być twoim wiernym sługą do końca (twojego lub mojego)!
ODPOWIEDZ