MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

20 sty 2020, 10:20

Można narzekać na to, że w cenie 370Z z "minimalnym wkładem w zawias i chłodnicę oleju silnika" można mieć teraz używanego GTRa lub wiele innych ciekawych aut. ;) Przypuszczam, że ktoś kto wydaje 180k na auto w salonie chce też na co dzień nim się przemieszczać, a nie tylko doceniać jego walory torowe. Tak sobie głośno myślę. ;)

EDIT: @mike na dole: A to prawdę mówiąc nie wiem. :D Da się kupić coś, co jeździ lepiej i szybciej? ;)
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 11:32 przez Hookie, łącznie zmieniany 1 raz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1171
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

20 sty 2020, 10:57

Tak mozna w nieskończoność - pomyśl co lekko uzywanego można kupić za cenę nowego GTR-a z dodatkami torowymi ;)
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 11:59

cra3y pisze:
20 sty 2020, 8:47
Do tych, co się z 370z naśmiewają
330KM, blisko 370Nm i 3.7 pojemności. Nawet nie ma co do MX czy Abarth'ów porównywać o 124 czy MX 1.5 nie wspominając :D
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

20 sty 2020, 12:03

Nie taka była idea mojego postu - chodziło o to, że konstrukcje aż tak bardzo się nie starzeją, jakby sobie to marketingowcy życzyli :-)
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 12:25

cra3y pisze:
20 sty 2020, 12:03
Nie taka była idea mojego postu - chodziło o to, że konstrukcje aż tak bardzo się nie starzeją, jakby sobie to marketingowcy życzyli :-)
Wydaje mi się że rozumiem, z resztą cała dyskusja kręci się w koło ceny za MX2020 i tu rzeczywiście wywalając 150-160 tys można już myśleć o 200 tys za Nissana. Taka zabawka jako 2-gie, 3-cie auto dla kogoś z tzw "klasy średniej" to okolice 100 tys - sporo więcej oznacza raczej że kogoś stać i na 300 tys a jak chce jeszcze poszaleć to w Nissanie zapewne na 3-cim biegu gumę będzie palić czego w MX zapewne nie doświadczy. Dla mnie patrząc na parametry to zupełnie inna półka choć cenowo zaczyna być nazwijmy to "mało odległa". Jak będzie pewnie zobaczymy czy taka polityka cenowa "zażre" czy zaczną sie pojawiać duże rabaty :)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 sty 2020, 12:27

Z drugiej strony, pomyśl jak to auto musi być dopracowane, skoro je "klepią" już tyle lat, tak samo jak GT-R'a

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 14:11

Chyba jednak nie, jak silnik się zatrze na zakrętach :)
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

20 sty 2020, 14:15

Stawiam kokosy przeciw orzechom, że prędzej dojedziesz drugą skrzynię w ND1 niż zatrzesz silnik (z niemodyfikowaną miską olejową) "w zakrętach" w 370z.
(te zatarcia tyczyły się hardcorowych trackdayowców i zdarzały się głownie przy jeździe torowej, kiedy spoczynkowy poziom oleju był poniżej połowy i przeciążenia boczne w okolicach 1G były dość długie w czasie, przez co olej odpływał na bok i smok olejowy "ssał" powietrze z miski).
Pozdrawiam
Krzysztof
LikelyJupiter8

20 sty 2020, 16:58

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,4279470

"Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

20 sty 2020, 17:04

Z czego co najmniej kilku tych "szczęśliwych posiadaczy" kupiło je na handel. :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
LikelyJupiter8

20 sty 2020, 17:39

"47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5"
ale na otomoto były tylko 3 - teraz jest 1 RF
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 sty 2020, 17:57

kolega zdzicha pisze:
20 sty 2020, 16:58

Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
-40% tych, które od razu wyjechały za zachodnią granicę...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
LikelyJupiter8

20 sty 2020, 18:18

Mx5 nie opłaca się eksportować.
Skody, nissany, golfy, seaty ale nie mx5. Chyba, że wszyscy indywidualni klienci.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 sty 2020, 18:53

Zdecydowanie opłacało się w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
LikelyJupiter8

20 sty 2020, 18:58

Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.

Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.

To ciekawe kto tyle mx5 kupił w PL....
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 19:10

kolega zdzicha pisze:
20 sty 2020, 16:58
https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,4279470

"Imponującą dynamikę wzrostu sprzedaży zanotowała też Mazda MX-5, która świętując w ubiegłym roku 30-lecie obecności na światowych rynkach, w Polsce odnotowała niemal 44% wzrostu sprzedaży. Grono posiadaczy i entuzjastów modelu powiększyło się aż o 256 osób, a wśród nich znalazło się 47 szczęśliwych posiadaczy unikalnych egzemplarzy MX-5 w kolorze Racing Orange z edycji jubileuszowej 30th Anniversary."
trzeba więc było uczcić ten imponujący wzrost potężnymi podwyżkami cen, co gwarantuje, że w obecnym roku to karygodne zjawisko już się nie powtórzy...
Ubi bene, ibi patria
LikelyJupiter8

20 sty 2020, 19:13

256 osób minus niedziele i święta to prawie 1 MX5 dziennie roboczo - to jakaś ściema
Może rozwiązanie jest tutaj: "Grono posiadaczy i entuzjastów powiększyło się aż o 256 osób" - może jest 250 entuzjastów i 6 posiadaczy.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 19:27

Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2020, 20:12

Wojtek Wawa pisze:
20 sty 2020, 19:27
Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
Wojtek,

Ty po prostu kochasz to auto miłością czystą i bezwarunkową 😊😁
LikelyJupiter8

20 sty 2020, 20:21

Wojtek Wawa pisze:
20 sty 2020, 19:27
Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
I chyba zapominacie, jak wyjątkowy jest to samochód. Obstawiam, że wiele z tych ND2 mogło być kupione, jako ostatni taki samochód. I nie wierzę, że po zapowiedzi cen na 2020, co najmniej kilkadziesiąt osób przestało się wahać.
256-3 = 253 szukamy dalej
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

21 sty 2020, 7:18

Jeszcze ja, jeszcze ja! 😃 Bez przesady - 1 szt dziennie w skali kraju to nie jest tak dużo. Jak ja odbierałem w październiku to widziałem, że szykowali już kolejną do odbioru. A to tylko jeden dealer i poza sezonem.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

21 sty 2020, 8:23

Wojtek Wawa pisze:
20 sty 2020, 19:27
Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
Ja sie przyznaje, jestem jeden z exportujacych w 2019:) Kupione w PL (bo w danym momencie PL miala najlepsze ceny w EU) i wyeksportowane do kraju z nizszym VATem czyli podwojny bonus:).
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

21 sty 2020, 8:51

kolega zdzicha pisze:
20 sty 2020, 18:58
Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.

Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
Liczy się różnica w cenie, w lipcu w Polsce można było kupić Mx-5 za 98 900 zł, do tego rozliczyć sobie u siebie VAT (np. 4 pkt. procentowe korzyści w Niemczech). Zachodni sąsiedzi potrafią liczyć. Różnica rzędu 8 tyś. euro po ubruttowieniu u siebie - każdy by się schylił.
Ale, póki nie znamy liczby rejestracji z CEPiK (może ktoś ma dostęp?) ciężko gdybać.

PS. Proszę pozdrowić Zdzicha!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

21 sty 2020, 10:58

Wojtek Wawa pisze:
20 sty 2020, 19:27
Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
O bez kitu Mustangów jest jak mrówków w takim trójmieście. I to z dnia na dzień. Na początku myślałem sobie - ale petarda, egzotyk, super, że takie cacko się pojawiło na ulicy, ma ktoś trochę polotu i finezji w tym smutnym jak wiadomo co mieście. Teraz widzę ze 3-4 zaparkowane przy robocie i ogólnie gdzie nie spojrzeć to mustang...

W sumie ceny wszystkiego idą do góry jakby nie patrzeć, może z czasem klienci zaczną łykać te mx5tki nawet w cenach które my uważamy za chore. Ktoś tam pisał o cenach mieszkań w Wawie. W Gdańsku 4 lata temu bym w życiu nie kupił mieszkania w niektórych dzielnicach za 4k za metr, a zwłaszcza w słynnych falowcach. Teraz w falowcu krzyczą 8-10k za metr i są nabywcy. "Jak do tego doszło nie wiem"
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 sty 2020, 11:50

Z mieszkaniami to chyba wszędzie w Polsce to samo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
LikelyJupiter8

21 sty 2020, 13:54

pistenbully pisze:
21 sty 2020, 8:51
kolega zdzicha pisze:
20 sty 2020, 18:58
Nie opłaca się eksportować pojedynczych samochodów - tym bardziej jesli " w 2019, gdyż w Niemczech 1.5 kosztowało od 29990€, tj. ok. 130 tyś zł. Tymczasem, w Polsce było po....?" 115 tyś zł.

Po drugiej stornie też są rozumni liczący ludzie.
Na eksporcie liczy efekt skali - eksportuje się 100 skód albo innych seatów - dla mx5 szkoda czasu - chyba, że jak wspomniałem - dużo indywidualnych klientów by się znalazło - a to mało prawdopodobne.
Liczy się różnica w cenie, w lipcu w Polsce można było kupić Mx-5 za 98 900 zł, do tego rozliczyć sobie u siebie VAT (np. 4 pkt. procentowe korzyści w Niemczech). Zachodni sąsiedzi potrafią liczyć. Różnica rzędu 8 tyś. euro po ubruttowieniu u siebie - każdy by się schylił.
Ale, póki nie znamy liczby rejestracji z CEPiK (może ktoś ma dostęp?) ciężko gdybać.

PS. Proszę pozdrowić Zdzicha!
Mazda w Polsce nie ma rabatów flotowych i nie ma możliwości zakupu hurtowych ilości pojazdów. Poza tym te najsłabsze MX5 były tylko na zamówienie - 3-4 miesiące czekania. Jak ja prosiłem o informacje co mają od ręki to pokazali mi może z 5 samochodów z całej Polski.
W eksporcie jest zawsze paru pośredników a to zmniejsza zyski.
Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.

Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał :)
mytrixx
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2018, 8:29
Model: ND RF
Wersja: SkyFREEDOM G184
Lokalizacja: CZ

21 sty 2020, 22:55

AaaA pisze:
21 sty 2020, 8:23
Wojtek Wawa pisze:
20 sty 2020, 19:27
Znam osobiście 3 osoby, które kupiły ND2 w 2019, każda w innym mieście. Nie przesadzajmy, Polska to duży kraj i to był dość dostępny samochód dla ludzi w okolicach klasy średniej. Mustang był 2 razy droższy, a sprzedano ich pewnie jeszcze więcej. I słychać je na drogach, czyli pozostały w kraju.
W eksport większości ND2 nie uwierzę.
Ja sie przyznaje, jestem jeden z exportujacych w 2019:) Kupione w PL (bo w danym momencie PL miala najlepsze ceny w EU) i wyeksportowane do kraju z nizszym VATem czyli podwojny bonus:).
Tez eksportowalem sobie jedna do Czech. Cena byla prawie o 15% nizsza niz u nas.
Co ciekawe, w Czechach bylo w ubieglym roku zarejestrowanych 98 nowych MX-5.
https://www.garaz.cz/clanek/auta-ktera ... lanky-home
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 616
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

22 sty 2020, 8:12

mytrixx pisze:
21 sty 2020, 22:55
Tez eksportowalem sobie jedna do Czech. Cena byla prawie o 15% nizsza niz u nas.
Co ciekawe, w Czechach bylo w ubieglym roku zarejestrowanych 98 nowych MX-5.
https://www.garaz.cz/clanek/auta-ktera ... lanky-home
Ahoj,

a ja myslalem ze taki jestem originalny:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

22 sty 2020, 8:55

kolega zdzicha pisze:
21 sty 2020, 13:54
Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.

Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał :)
A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

22 sty 2020, 10:08

pawel934 pisze:
22 sty 2020, 8:55
kolega zdzicha pisze:
21 sty 2020, 13:54
Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.

Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał :)
A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?
A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ