MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
Ja wierze, ze bedzie nowy Rex, tylko ze bedzie z elektrykiem, nie po to tyle licencji i patentow Mazda porobila odnosnie nowego Rexa.
Wg mnie ten concept z wczoraj to wlasnie nowy Rex, a MX nie bedzie na wanklu tylko hybryda ze skyactivem.
Iconic Sp
Silnik Wankla + bateria =1450 kg /~370 kucy
Piękny jak to prototyp…..
https://autokatalog.pl/blog/2023/mazda- ... tokio-2023
Silnik Wankla + bateria =1450 kg /~370 kucy
Piękny jak to prototyp…..
https://autokatalog.pl/blog/2023/mazda- ... tokio-2023
- Załączniki
-
- IMG_6251.png (1.87 MiB) Przejrzano 1066 razy
-
- Donator
- Posty: 2181
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
A może właśnie widzimy następcę mx5? Na każdym kroku podkreślają ze prototyp ma geny z Mx5, potem marketing dorobi pare chwytnych sloganów i dostaniemy mx5 coupé. Już takie były zrobione a IMO najlepiej wyglądającym NC jest wersja z HT, nie mylić z PRHT.
Po co mała Mazda miałaby wypuszczać następcę RX8 i MX5 jednocześnie? To byłby czysty kanibalizm na i tak już małym rynku…
Po co mała Mazda miałaby wypuszczać następcę RX8 i MX5 jednocześnie? To byłby czysty kanibalizm na i tak już małym rynku…
Pozdrawiam, Danillo
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Tak a propos Wankla, to czy ktoś podpowiedziałby Mazdzie pomysł na konkurenta dla T-rocka cabrio na bazie MX-30 - przecież wypożyczalnie basenu morza śródziemnego pokochałyby to!
Dobrze rozumiesz. Ogolnie co widac po MX-30 z tym rozwiazaniem, jest to pomysl poyebany. Albo co najmniej nadal mocno niedopracowany.
- Żółwik
- Donator
- Posty: 421
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Satsuki
- Lokalizacja: Dzierżoniów
To on się chyba nie wkręca na obroty tylko buczy jednostajnie jak CVT skoro służy tylko jako ładowarka a napęd jest elektryczny... Nie widzę sensu innego niż marketingowy ani tym bardziej powodów do radości dla takiego powrotu Wankla.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No cóż, praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb. To może być fajne rozwiązanie do miasta, gdzie rekuperacja i akumulatory dają oszczędność względem stania w korku bezproduktywnie. Ale cudów nie ma - każda przemiana energii ma ograniczoną efektywność, zatem w trasie, gdzie da się silnik sprowadzić do w miarę stałej i wzglednie wydajnej pracy, nie ma cudów, będzie gorzej niż napęd spalinowy.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tu sensowność w sensie wydajności energetycznej zależy od dwóch rzeczy:
1) sposobu wykorzystania wodoru (ogniwa paliwowe to jednak co innego niż zwykłe spalanie)
2) źródła wodoru (elektroliza jest "droga", ale wodór może być również pozyskiwany przy okazji innych procesów; tyle, że zwykle nie na taką skalę)
Warto jednak pamiętać, że z wodoru dostajemy parę wodną, a nie co2. To jednak różnica. Poza tym, gdybyśmy mogli przeprowadzać nawet względnie drogą elektrolizę używając np. energii z fotowoltaiki, albo farm wjatrowych, efektywność samego procesu może być mniej istotna.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2143
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ale wciąż lepiej tę energię z wiatru, czy słońca, wykorzystać efektywnie, a nie zmarnować.
Mam nadzieję, że mx5 będzie bez wankla. Bardzo ładny jest ten prototyp. Na pewno następna generacja będzie w tym stylu.
Znajomy pokazał mi cx60 w najwyżej opcji z białym wnętrzem i... zaczynam myśleć, czy nie pora zrobić wersji mx5 bardziej luksusowej, coś w stylu merca sl. Chodzi tylko o jakość wykończenia wnętrza.
Dlaczego? Bo już to potrafią. Sam wyciszałem ND i montowałem trochę lepsze audio, wg mnie rynek na bardziej wyrafinowane mx5 istnieje. Dlatego tak dużo sprzedało się skyfreedomów...
Mam nadzieję, że mx5 będzie bez wankla. Bardzo ładny jest ten prototyp. Na pewno następna generacja będzie w tym stylu.
Znajomy pokazał mi cx60 w najwyżej opcji z białym wnętrzem i... zaczynam myśleć, czy nie pora zrobić wersji mx5 bardziej luksusowej, coś w stylu merca sl. Chodzi tylko o jakość wykończenia wnętrza.
Dlaczego? Bo już to potrafią. Sam wyciszałem ND i montowałem trochę lepsze audio, wg mnie rynek na bardziej wyrafinowane mx5 istnieje. Dlatego tak dużo sprzedało się skyfreedomów...
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Bardziej SLK (SLC), niż SL. SL to już kobyła.Wojtek Wawa pisze: ↑07 lis 2023, 21:47Znajomy pokazał mi cx60 w najwyżej opcji z białym wnętrzem i... zaczynam myśleć, czy nie pora zrobić wersji mx5 bardziej luksusowej, coś w stylu merca sl. Chodzi tylko o jakość wykończenia wnętrza.
Inna sprawa, że jakby się rozpędzili i zaczęli iść w "luksus", okazałoby się, że cenowo nie różnimy się od SLC właśnie (póki jeszcze był), albo Z4. I rynek zaczyna się gwałtownie zmniejszać, bo jednak mam wrażenie, że dla dużo mniejszej garstki pasjonatów liczy się prowadzenie niż "prestiż".
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Aaale, pomiędzy SLC a SL-em (dawnym, nie obecnym 2.0l) było co najmniej miejsce na jeszcze jedną platformę (gabaryt klasy E). I gdyby Mazda zechciała wykorzystać to co przygotowała dla tylnonapędowego SUVa, a i przyszłego sedana, pod wóz cabrio 2+2, a la wielkość RX-7 czy 370Z, to z rzędową szóstką 3.3 benzynową wyszedł by fajny wóz. Ino nie do sprzedania w UE.TerminatorPi pisze: ↑08 lis 2023, 7:03Bardziej SLK (SLC), niż SL. SL to już kobyła.Wojtek Wawa pisze: ↑07 lis 2023, 21:47Znajomy pokazał mi cx60 w najwyżej opcji z białym wnętrzem i... zaczynam myśleć, czy nie pora zrobić wersji mx5 bardziej luksusowej, coś w stylu merca sl. Chodzi tylko o jakość wykończenia wnętrza.
Inna sprawa, że jakby się rozpędzili i zaczęli iść w "luksus", okazałoby się, że cenowo nie różnimy się od SLC właśnie (póki jeszcze był), albo Z4. I rynek zaczyna się gwałtownie zmniejszać, bo jednak mam wrażenie, że dla dużo mniejszej garstki pasjonatów liczy się prowadzenie niż "prestiż".
-
- Posty: 645
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Jak coś to są już na YouTube filmy ze szczegółową prezentacją ND3 (oczywiście bez jazd testowych).
Filmy nagrane chyba na targach motoryzacyjnych.
Całe ND3 podsumował bym jako sumę niewielkich zmian, które fajnie odświeżyły auto
Ostatnia niewiadomą jest cena w Polsce
Filmy nagrane chyba na targach motoryzacyjnych.
Całe ND3 podsumował bym jako sumę niewielkich zmian, które fajnie odświeżyły auto
Ostatnia niewiadomą jest cena w Polsce
-
- Posty: 645
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Jakby ktoś był zainteresowany to na niemieckiej stronie Mazdy jest już dostępny konfigurator ND3.
Homura ST z Recaro i 2.0 plus lakier to koszt około 185k zł.
Bazowa wersja ST plus 1.5 to koszt około 147k zł.
Homura ST z Recaro i 2.0 plus lakier to koszt około 185k zł.
Bazowa wersja ST plus 1.5 to koszt około 147k zł.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Czyli żadna zmiana cenowa. A jak jeszcze patrzyłem parę miesięcy temu to i tak nd2 w Polsce wychodziło najtaniej. Ciekawe jak przeliczą
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Leeo się opierdziela z decyzją, więc mam już cennik 2024.
Wrzucę po pracy.
Wrzucę po pracy.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
@Konioczynka zamawiasz ND3?Konioczynka pisze:Leeo się opierdziela z decyzją, więc mam już cennik 2024.
Wrzucę po pracy.
Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Nie wiem, albo skończe z NA w oddzielnym garażu żeby mi nie wadziła zimą, albo z ND i pozbywam się jednego "cywilnego auta" które mi zastąpi ND Czekam na znak z góry
Jak coś to Homura ok 8k więcej jak 2023. Czyli RF 189, ST 179
Ano i wg cennika w Polsce exclusive line już ma matrycowe lampy (w DE chyba pokazywało zwykłe)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
A tak, racja. Lakier mi policzyło. Czyli 10k w górę.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0