Pracuję u jednego z producentów aut ciężarowych i bazujemy wyłącznie na danych z CEPiKu, podobnie jak cała nasza konkurencja - dlatego myślałem, że w może w Maździe działa to tak samoTerminatorPi pisze: ↑22 sty 2020, 10:08A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.pawel934 pisze: ↑22 sty 2020, 8:55A czy przypadkiem nie jest tak, że dane przedstawiane przez Mazda PL to są właśnie dane z CEPiK dotyczące rejestracji nowych pojazdów w 2019 i auta zarejestrowane poza PL nie wliczają się w tę pulę?kolega zdzicha pisze: ↑21 sty 2020, 13:54Tak mnie natchnęło, że Mazda Polska to przecież oddział belgijskiej firmy - może oni sami eksportowali trochę pojazdów z PL.
Faktycznie fajnie by było dobić się do danych CEPiK - chociaż to nie odpowie nam na wszystkie kwestie - samochody do eksportu w większości i tak się rejestruje w PL.
Poproszę może Zdzicha, żeby się temu przyjrzał
MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
OK. Właśnie znalazłem, że CEPiK jest bardziej dostępny niż by mi się wydawało Człowiek się uczy całe życie.pawel934 pisze: ↑22 sty 2020, 10:54Pracuję u jednego z producentów aut ciężarowych i bazujemy wyłącznie na danych z CEPiKu, podobnie jak cała nasza konkurencja - dlatego myślałem, że w może w Maździe działa to tak samoTerminatorPi pisze: ↑22 sty 2020, 10:08A skąd Mazda ma mieć dane z CEPiK-u? Mazda ma swoje dane sprzedażowe.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Czyli co, był sukces. W MP podniosą plany sprzedażowe - logiczne posunięcie - co w połączeniu z nowym cennikiem na pewno przyniesie genialny skutek
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
OK. W CEPiK-u znalazłem 189 sztuk rejestracji samochodów marki Mazda, model MX-5 pochodzenia "NOWY ZAKUPIONY W KRAJU" za rok 2019. Oczywiście mogą być problemy z jakością danych, ale nie ma "MX5", ani "MX-5RF", czy "MX-5 RF".
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Pamiętam, że kilka lat temu też sprzedało się około 200 ND, czy jednak było więcej?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Nie bardzo mi się chce zastanawiać które to ND, a które nie, ale rozkład liczby rejestracji MX-5 ze statusem "nowy zakupiony w kraju" wygląda następująco:Wojtek Wawa pisze: ↑22 sty 2020, 13:53Pamiętam, że kilka lat temu też sprzedało się około 200 ND, czy jednak było więcej?
2015 - 23
2016 - 98
2017 - 190
2018 - 155
2019 - 189
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki! Jak widać trochę ich się sprzedaje, choć to nie jest Fabia:)
- ArgoWoodcraft
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 sie 2019, 11:31
- Model: ND
- Lokalizacja: Mogilany
ja chciałem kupić w 2020, bo musiałem sie najpierw odkuć z innych inwestycji w firmie.... Ale... jak usłyszałem prognozę ceny na 2020, szybko zamówiłem 30Ani. zrobiłem do tej pory 3000km i już wiem, że nie oddam nikomu
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
z ciekawosci sprawdzilem ceny Toyoty GT86. Z tego co pamietam od kilku lat kosztowala od 129900
no i mamy ... od 129900 rok modelowy 2020, rok produkcji 2020
hm....
no i mamy ... od 129900 rok modelowy 2020, rok produkcji 2020
hm....
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pytanie co znaczy niesprzedawalne, jesli ktos oczekuje ilosc porownywalnej z Yaris/Auris to napewno
wrzucilem info jako ciekawostke. MX5 ND nie tak dawno temu byla tansza od GT86 o jakies 30-40kpln, teraz sa w zasadzie rowne.
Pewnie teraz ND dolaczy do ww. klubu. Dziekujemy Ci Unio az chce sie zyc w takim miejscu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Toyota ma hybrydy. Stąd może sobie trzymać cenę.
Też mam i ZTCW schodzą na wyprzedażach rocznika z mini upustami.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
139900 za najtańsza dostępną w salonie ND bez lakieru metalik to sporo. Boli też świadomość, że cena nie wynika z jakości auta, materiałów itd. tylko kar nałożonych na koncern Mazda.
Nie wiedzieli najwyrazniej, że światowy trend to napędy elektryczne, hybrydowe i są teraz w czarnej d w kwestii emisji CO2. Tylko czy klienta obchodzi strategia rozwoju firmy czy produkt i jego cena?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja właśnie o tym. Mazda która kosztuje obecnie 140k nie stała się lepsza od tej sprzed roku gdy kosztowała jakieś 100k. Jest tak samo dobra lub minimalnie lepsza, jedynie cena zmienila się znacząco
Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.
Smuteczek.
Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.
Smuteczek.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Można wogole się spierać czy CO2 jest rzeczywistym problemem z którym należy walczyć w formie redukcji jego emisji przez silniki spalinowe, ale to temat na inną debatę.Alex pisze: ↑17 lut 2020, 16:32Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.
Smuteczek.
Mazda przegapiła pociąg pod nazwą samochody
hybrydowe i elektryczne bo podjęła złą strategicznie decyzję, której koszty teraz w całości chce przerzucić na klienta.
Porównać to można do Nokii która zlekceważyła nadejście ery smartfonów. Mimo, że nikt nie nakładał kar Nokia się wówczas skończyła jako producent.
Pytanie czy klient będzie chciał płacić 1/3 lub więcej za auto o takich samych parametrach co u konkurencji? 100 vs 140 tys za MX5? 40% w górę rok do roku. Zobaczymy jaka w PL będzie sprzedaż tego modelu w salonach w 2020 porównując z latami poprzednimi.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
W tym roku sprzedaż samochodów nowych siądzie o kilka - może kilkanaście procent z zupełnie innych powodów niż normy CO2. Nikt nie zauważy wzrostu ceny MX5 - oprócz nas przez chwilę.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1383
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dla Mazdy sprzedaż nie kończy się na rynku EU, sprzedadzą swoje w USA, Japonii oraz innych rynkach, wyjdą na swoje, a w EU MX-5 pozostanie ciekawostką. Ceny innych modeli nie są już aż tak odjechane od konkurencji, nowa Octavia jest po 95k PLN, to tyle co Mazda 3.tytusr pisze:Można wogole się spierać czy CO2 jest rzeczywistym problemem z którym należy walczyć w formie redukcji jego emisji przez silniki spalinowe, ale to temat na inną debatę.Alex pisze: ↑17 lut 2020, 16:32Zresztą nie jest to tak naprawde wina Mazdy i jej złych decyzji. Moim zdaniem decyzje Mazdy np odzegnywanie się od downsizingu który niewiele daje w rzeczywistosci, sa dobre tj rozsądne z inżynierskiego punktu widzenia. Niestety tu zadecydowala za nas polityka w której rozsądek i dobro obywateli nie maja najwyższego priorytetu.
Smuteczek.
Mazda przegapiła pociąg pod nazwą samochody
hybrydowe i elektryczne bo podjęła złą strategicznie decyzję, której koszty teraz w całości chce przerzucić na klienta.
Porównać to można do Nokii która zlekceważyła nadejście ery smartfonów. Mimo, że nikt nie nakładał kar Nokia się wówczas skończyła jako producent.
Pytanie czy klient będzie chciał płacić 1/3 lub więcej za auto o takich samych parametrach co u konkurencji? 100 vs 140 tys za MX5? 40% w górę rok do roku. Zobaczymy jaka w PL będzie sprzedaż tego modelu w salonach w 2020 porównując z latami poprzednimi.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Sprzedaż Mazdy 3 leci na łeb w USA. Octavia za 95 tys. skończy się dla Skody podobnie. Pozycję skody w PL już przejmuje Toyota. Mazda 3 ma też odjechana cenę za to co prezentuje. Octavia ma przynajmniej miejsce, a co ma Mazda?? Radość z jazdy, hmm. Tak to jest to czego ludzie szukają w kompaktach
Nie ma złych produktów, są tylko źle wycenione
Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
Nie ma złych produktów, są tylko źle wycenione
Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- AaaA
- Donator
- Posty: 618
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Prawdziwe dzim baj taj powinno byc jednoosobowe:)tytusr pisze: ↑17 lut 2020, 23:30Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- monkahead
- Donator
- Posty: 1383
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Chodzą plotki że NE może być hybrydowa, czyli akumulatory w podłodze = większa masa, czyli cała koncepcja lekkiego roadstera upada... być może to faktycznie ostatnia generacja Miatytytusr pisze:Sprzedaż Mazdy 3 leci na łeb w USA. Octavia za 95 tys. skończy się dla Skody podobnie. Pozycję skody w PL już przejmuje Toyota. Mazda 3 ma też odjechana cenę za to co prezentuje. Octavia ma przynajmniej miejsce, a co ma Mazda?? Radość z jazdy, hmm. Tak to jest to czego ludzie szukają w kompaktach
Nie ma złych produktów, są tylko źle wycenione
Sprawa jest prosta, Ci którzy będą płacić kary zamiast inwestować w nowe rozwiązania wypadną z rynku. A dużym koncernom, do których Mazda się nie zalicza właśnie o to chodzi. Stawiam że ND to ostatni roadster Mazdy. Niech zrobią jeszcze mniejsze wnętrze to skutecznie zawęża grono potencjalnych odbiorców
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_N_platform#NE/NF
A co do lekkiego roadstera, to może się okazać, że nawet z toną akumulatorów to jest wciąż "lekki roadster". Jak na dostępne na rynku samochody.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Czekaj...
Czyli NE to Fiatowska wersja ND sprzedawana na Europę, a NF to Fiatowska wersja ND sprzedawana na rynek US (i okolice) ewentualnie Amerykańska wersja NE?
Czyli następna MX-5 to - teoretycznie - NG?
Czyli NE to Fiatowska wersja ND sprzedawana na Europę, a NF to Fiatowska wersja ND sprzedawana na rynek US (i okolice) ewentualnie Amerykańska wersja NE?
Czyli następna MX-5 to - teoretycznie - NG?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1604
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Witam "w klubie 30AE"ArgoWoodcraft pisze: ↑26 sty 2020, 10:53ja chciałem kupić w 2020, bo musiałem sie najpierw odkuć z innych inwestycji w firmie.... Ale... jak usłyszałem prognozę ceny na 2020, szybko zamówiłem 30Ani. zrobiłem do tej pory 3000km i już wiem, że nie oddam nikomu
W dobie globalnych zmian nadszedł też czas końca MX5 rozumianego jako taniego - dobrego roadstera.
W PL ceny > 150 tys. - nawet nie wiem czy można w ogóle kupić na zamówienie czyt tylko wybierać z tych 3 sztuk na otomoto.
W USA wersja CLUB z pakietem BREMBO 36 tys. USD - to już lepiej kupić jednego z tych RF w PL za 160 na 100th. Chociaż ja wolę szmatę. Smutne (nie to, że wolę szmatę - tylko to pierwsze).
Jak sobie pomyślę, że ja swoją nową z dodatkami (ubezp., koła+, opony+, lakier+) kupiłem dwa lata temu za ok 100 to nie mogę uwierzyć co się porobiło na tym świecie.
Już o tym pisałem - oni powinni wypuścić na EU wersję taką a'la club usa - bez systemów istop, tempomat, lusterka z martwym, zmiana pasu it. ale z możliwością dokupienia lepszych hamulców, kół, siedzeń .... za cenę ok 100.
Czas kryzysu to czas zmian - dopasowywania się do nowej rzeczywistości.
Mazdo! Obierz inny kierunek (najlepiej ten co zaproponowałem) a zacznę być twoim wiernym sługą do końca (twojego lub mojego)!
W PL ceny > 150 tys. - nawet nie wiem czy można w ogóle kupić na zamówienie czyt tylko wybierać z tych 3 sztuk na otomoto.
W USA wersja CLUB z pakietem BREMBO 36 tys. USD - to już lepiej kupić jednego z tych RF w PL za 160 na 100th. Chociaż ja wolę szmatę. Smutne (nie to, że wolę szmatę - tylko to pierwsze).
Jak sobie pomyślę, że ja swoją nową z dodatkami (ubezp., koła+, opony+, lakier+) kupiłem dwa lata temu za ok 100 to nie mogę uwierzyć co się porobiło na tym świecie.
Już o tym pisałem - oni powinni wypuścić na EU wersję taką a'la club usa - bez systemów istop, tempomat, lusterka z martwym, zmiana pasu it. ale z możliwością dokupienia lepszych hamulców, kół, siedzeń .... za cenę ok 100.
Czas kryzysu to czas zmian - dopasowywania się do nowej rzeczywistości.
Mazdo! Obierz inny kierunek (najlepiej ten co zaproponowałem) a zacznę być twoim wiernym sługą do końca (twojego lub mojego)!