Strona 1 z 1

Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 11:39
autor: Wojtek Wawa
Ale mnie to zasmuciło:
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji

Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.

Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.

Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.

Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 12:28
autor: mutra
Wojtek Wawa pisze:
06 gru 2019, 11:39
Ale mnie to zasmuciło:
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji

Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.

Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.

Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.

Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.
Rynek udowodnił, że klasa pracująca nie potrzebuje takich samochodów ;)

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 12:59
autor: pistenbully
mutra pisze:
06 gru 2019, 12:28
Rynek udowodnił, że klasa pracująca nie potrzebuje takich samochodów ;)
1. To nie polityka Fiata, nie rynek, tylko kary za emisję zniechęciły do sprzedawania takiego auta w Europie. :roll: Wiemy już przecież z lepiej poinformowanych źródeł, że ceny Mx-5 od stycznia poszybują.

2. Klasa pracująca nie chce roadsterów... :kciukdol:

3. Klasa pracująca nawet takich zgrabnych kabrio nie chce: :omgomg:
imagesM99OA76G.jpg
imagesM99OA76G.jpg (8.63 KiB) Przejrzano 2400 razy

4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich: :facepalm:
hqdefault.jpg
hqdefault.jpg (24.09 KiB) Przejrzano 2400 razy

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 13:07
autor: waran
Pod względem designu nie dorasta Miacie do pięt - wygląda jak buła, nudny i przyciężkawy. Trochę lepiej jest w przypadku Abartha, ale też dupy nie urywa. Tę ostatnią urywa za to cena, więc się w sumie nie dziwię takiemu finałowi...

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 13:17
autor: TerminatorPi
Swoją drogą, jeszcze zanim kupiłem Dyzię, byłem w salonie Fiata żeby może przejechać się 124 i zobaczyć co to. Jakoś koło marca 2017 dowiedziałem się, że "panie, może koło września coś w Warszawie będzie". I jak tu się dziwić sprzedaży?
Inna sprawa, że to był Carserwis piaseczno, który później, już po przeniesieniu się na Połczyńską, ponownie wykazał się tracąc klienta, który niemalże przyszedł z portfelem na wierzchu. A do tego trzeba mieć zdolności.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 13:30
autor: mike_d
To jest szerwy problem mam wrażenie (jesli chodzi o "wynalazki" w ramach danej marki).

O ile mogłem się przejechać Mustangiem w salonie Forda w Poznaniu to już o cabrio nie było mowy - nie i koniec.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 14:01
autor: TerminatorPi
mike_d pisze:
06 gru 2019, 13:30
To jest szerwy problem mam wrażenie (jesli chodzi o "wynalazki" w ramach danej marki).

O ile mogłem się przejechać Mustangiem w salonie Forda w Poznaniu to już o cabrio nie było mowy - nie i koniec.
No wiesz, ale przynajmniej jakiś Mustang był. A tu się dowiedziałem, że przez pół roku w ogóle Fiaty miało nie być w okolicach.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 14:32
autor: Wojtek Wawa
Normy emisji pojawią się w styczniu. Fiat porażkę ze 124 zaliczył już wcześniej.
124 jest cięższy w wyglądzie niż ND, ale też niektórym może się przez to bardziej podobać. Niedawno pokazałem zdjęcia ND obok F type, ciekawe jakby tam wypadł abarth...

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 15:54
autor: Hookie
Przy obecnej sprzedaży Fiata 124 i w świetle gwałtownego wzrostu cen aut w 2020 roku nikogo taka decyzja nie powinna dziwić.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 06 gru 2019, 22:02
autor: Wojtek Wawa
Warto zauważyć, że są osoby, którym nc bardziej leży niż nd. I tym bardziej 124 powinien Ulm się podobać. Do tego 124 ma skrzynię biegów z ncfl. Same zalety dla krytyków nd. Jednak widać to nie wystarczyło.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 07 gru 2019, 0:37
autor: Fifkers
Pomyłką było robienie tego samochodu pod marką fiat. Marką kojarzącą się z seicento i innymi tanimi i tandetnymi popierdółkami i przy tym wycena grubo powyżej ceny legendy jaką jest mx-5. Trzeba było wypuścić roadstera jako alfa romeo (jak głosiły pierwsze pogłoski o współpracy mazdy z koncernem fiata) i wtedy miałby szansę się dobrze sprzedawać. Poza tym poszli na łatwiznę i nie zrobili swojego wnętrza tylko wrzucili to z ND. Trochę lipa we włoskim samochodzie, a przecież Włosi potrafią robić fajne wnętrza.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 07 gru 2019, 6:56
autor: TerminatorPi
Fifkers pisze:
07 gru 2019, 0:37
Pomyłką było robienie tego samochodu pod marką fiat. Marką kojarzącą się z seicento i innymi tanimi i tandetnymi popierdółkami i przy tym wycena grubo powyżej ceny legendy jaką jest mx-5. Trzeba było wypuścić roadstera jako alfa romeo (jak głosiły pierwsze pogłoski o współpracy mazdy z koncernem fiata) i wtedy miałby szansę się dobrze sprzedawać. Poza tym poszli na łatwiznę i nie zrobili swojego wnętrza tylko wrzucili to z ND. Trochę lipa we włoskim samochodzie, a przecież Włosi potrafią robić fajne wnętrza.
I tak, i nie. Gdyby to była alfa, z jednej strony kanibalizowałaby 4c (mimo różnic konstrukcyjnych), a z drugiej strony cierpiałaby marka, bo jako alfa musiałby ten samochód być jeszcze droższy, a ze względu na skojarzenie 'toż to zwykła mazda' nie byłoby aż tylu klientów (coś jak x358 i opinia, że to przepłacone mondeo).

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 07 gru 2019, 14:23
autor: TerminatorPi
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że w tle może być coś, o czym nie wiemy. Pamiętajmy, że i Miata i Fiata były produkowane w tej samej fabryce. Mogło być również coś na rzeczy w sensie umowy pomiędzy dwoma koncernami i podejścia wykonawców do niej. Ale to już wybitne spekulacje z kapelusza.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 07 gru 2019, 14:45
autor: pavlacos
E tam. Fiat miał kilka małych sportowych aut w historii, w tym i 124 właśnie.
Włosi maja problem z marketingiem i tożsamością i tyle.
Gdyby była to alfa to by kosztowała jeszcze 2 razy tyle co fiat i sprzedawała się jeszcze gorzej.
Szkoda, ale pozostaje rynek wtorny
Mnie się podoba i 124 i Nd, ale nie jestem może takim stylistycznym smakoszem

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 07 gru 2019, 20:50
autor: AaaA
Szkoda, moglby zostac przynajmniej jako abarth;)

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 09 gru 2019, 12:48
autor: Wojtek Wawa
Zgadzam się z powyższym - fiat ma piękną kartę zapisaną małymi sportowymi samochodami, abarth tym bardziej. Gdyby był na dzień dobry 10% tańszy od Mazdy (czego każdy oczekiwał) to nie byłoby tego wątku, tematu, całej porażki. Drogie samochody słabych marek nie odnoszą wielkich sukcesów.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 11 gru 2019, 18:21
autor: tomasz01
Taką grafikę opublikował SAMAR - jako ciekawostka ;)

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 11 gru 2019, 18:49
autor: dudek_t
Szokująco "dużo" Abarthów w stosunku do wersji tańszych o ponad 50000zł. Szkoda że kończą ale Fiat jest sam sobie winien.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 11 gru 2019, 20:05
autor: pistenbully
No to taki z Polską historią, rocznik 2016 to prawdziwy jaktajmer będzie...

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 12 gru 2019, 9:39
autor: SeraphPL
pistenbully pisze:
06 gru 2019, 12:59
4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich: :facepalm:
hqdefault.jpg
Śmiechy, chichy, ale Renault ma coś takiego w ofercie za naszą wschodnią granicą: Obrazek

Zaczyna się od miliona rubli i wolnossącego 1.6 idealnego pod gaziwo (dla porównania Duster od 720 mln rubli).
Nie mam pojęcia, czemu tego nie pchają na Europę, przecież by nie miało żadnej konkurencji i żarłoby jak wściekłe.

A 124 mi szkoda, podoba mi się bardziej niż ND. Idealnym projektem byłaby prawdziwa Fiata, czyli buda 124 i 2.0 z ND2 :D

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 12 gru 2019, 10:20
autor: cra3y
Lepsze niz 2.0 z ND/ND2 do Abarth'a 124 to rzędowa 5ka z fiata coupe, uwspółcześniona (fajnie brzmi i fajnie się odpycha). Już w fiacie coupe miało to 200KM+

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 12 gru 2019, 10:54
autor: pistenbully
SeraphPL pisze:
12 gru 2019, 9:39
pistenbully pisze:
06 gru 2019, 12:59
4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich: :facepalm:
hqdefault.jpg
Śmiechy, chichy, ale Renault ma coś takiego w ofercie za naszą wschodnią granicą: Obrazek

Zaczyna się od miliona rubli i wolnossącego 1.6 idealnego pod gaziwo (dla porównania Duster od 720 mln rubli).
Nie mam pojęcia, czemu tego nie pchają na Europę, przecież by nie miało żadnej konkurencji i żarłoby jak wściekłe.

A 124 mi szkoda, podoba mi się bardziej niż ND. Idealnym projektem byłaby prawdziwa Fiata, czyli buda 124 i 2.0 z ND2 :D
No ale milion rubli, to jakieś 60 tysięcy złotych + 10% cła + ułamek akcyzy + 23% VAT-u =~ 80 tysięcy złotych --> Ja to chcę do firmy. Dają z automatem?? [Moja klasa pracująca się ucieszy...]

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 12 gru 2019, 12:16
autor: ace
Po sukcesie tego auta w RU Renault poinformował, że będzie je sprzedawał też w Europie.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 13 gru 2019, 13:01
autor: SeraphPL
ace pisze:
12 gru 2019, 12:16
Po sukcesie tego auta w RU Renault poinformował, że będzie je sprzedawał też w Europie.
Ładniejszy, modniejszy Duster. Nie dziwota, dostanie 1.33 i jazda. Ciekawe jak go wycenią.
cra3y pisze:
12 gru 2019, 10:20
Lepsze niz 2.0 z ND/ND2 do Abarth'a 124 to rzędowa 5ka z fiata coupe, uwspółcześniona (fajnie brzmi i fajnie się odpycha). Już w fiacie coupe miało to 200KM+
Niby tak, ale prawdopodobnie graty z ND byłyby łatwiejsze do przerzucenia.

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 14 gru 2019, 20:36
autor: mojo
No to teraz będzie dylemat czy jeździć od wiosny czy wyciągnąć z garażu dopiero za 20 lat jako unikat :)

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 15 gru 2019, 8:36
autor: pistenbully
mojo pisze:
14 gru 2019, 20:36
No to teraz będzie dylemat czy jeździć od wiosny czy wyciągnąć z garażu dopiero za 20 lat jako unikat :)
Jeździć, dbać i naprawiać. Aż taaaki unikat to nie będzie, żeby opłacało się grzać garaż i płacić OC przez dwie dekady :D

Re: Koniec produkcji Fiata 124

: 15 gru 2019, 20:41
autor: mojo
pistenbully pisze:
15 gru 2019, 8:36
Jeździć, dbać i naprawiać. Aż taaaki unikat to nie będzie, żeby opłacało się grzać garaż i płacić OC przez dwie dekady :D
heheh
Fiat miał zawsze jakieś dwa obozy, jedni chcieli coś sportowego i nietypowego inni patrzyli na auto dla ludu i w sumie żadne auto pod tą marką nie będące pandą czy tipo nie utrzymało się zbyt długo. Włoska fantazja vs włoska rzeczywistość :D
Ja lubię rzeczy nietypowe jak perfumy Noir'e i najzabawniejsze w 124 jest to że mnie ludzie pytali kilka razy "jaka to marka" choć jak wół jest znaczek i na masce i na klapie bagażnika widać ciężko uwierzyć że to Fiat.
Mnie osobiście nie dziwi że ta bajka się skończyła :D