RF - Oszukana nazwa
Moderator: Moderatorzy
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tak sobie siedzę czekając na Rzonę u fryzjera i wyglądam na Dyzię przez okno. I tak mnie tknęło, że RF wcale nie jest fastbackiem (nawet 'retractable').
Cechą wyróżniającą fastbacka jest *dach* schodzący do tylnej krawędzi samochodu. A RF nie dość, że ma zauważalny, choć faktycznie niewielki, poziomy tyłek, to - i to jest główny zarzut - ta cała schodząca ukośnie linia jest tylko po na bokach nadwozia. Tam nie ma dachu 'z wierzchu'. Normalnie jest pionowa tylna szyba i dalej już płasko pokrywa dachu i klapa bagażnika.
Czyli de facto RF powinno się nazywać Retractable Coupe. Ale podejrzewam, że nazwa Miata RC zbytnio kojarzyłaby się z modelarstwem redukcyjnym
PS: Tak. W tej chwili nie mam większych problemów i cierpię na nadmiar wolnego czasu
Cechą wyróżniającą fastbacka jest *dach* schodzący do tylnej krawędzi samochodu. A RF nie dość, że ma zauważalny, choć faktycznie niewielki, poziomy tyłek, to - i to jest główny zarzut - ta cała schodząca ukośnie linia jest tylko po na bokach nadwozia. Tam nie ma dachu 'z wierzchu'. Normalnie jest pionowa tylna szyba i dalej już płasko pokrywa dachu i klapa bagażnika.
Czyli de facto RF powinno się nazywać Retractable Coupe. Ale podejrzewam, że nazwa Miata RC zbytnio kojarzyłaby się z modelarstwem redukcyjnym
PS: Tak. W tej chwili nie mam większych problemów i cierpię na nadmiar wolnego czasu
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A może RT, retractable two-door?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Z targą też nie jest tak prosto. Z jednej strony, oczywiście Targa jako taka to nazwa zastrzeżona dla Porsche. Ale nawet abstrahując od tego, targa też ma dach schodzący z tyłu równo na całej szerokości. RF z boku rzeczywiście wygląda jak targa, ale tylko z boku.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A jak było w CRX Del Sol, też chyba szyba miała inny kąt nachylenia niż "słupki"?TerminatorPi pisze: ↑01 gru 2019, 12:19Z targą też nie jest tak prosto. Z jednej strony, oczywiście Targa jako taka to nazwa zastrzeżona dla Porsche. Ale nawet abstrahując od tego, targa też ma dach schodzący z tyłu równo na całej szerokości. RF z boku rzeczywiście wygląda jak targa, ale tylko z boku.
https://images.app.goo.gl/qh8hEUoxAvURD2AU9
I co, targa, czy nie targa?
https://images.app.goo.gl/didSXD3QPnyrdPBR7
A propos Porsche i targi
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Widzę, że fajna rozkminka się zrobiła - I like !!!
To przekażę pytanie połowicy gdy zobaczyła na premierze* eReFa, że to tylko górna część się chowa, a tył wraca na swoje miejsce... pytanie, na które do dziś nie odpowiedziałem z pewnością w głosie:
Czy Mazda MX-5 MK4/ND RF jest roadsterem, czy już nie?
* obstawiam, że jest kilku forumowiczów nadal szukających sensacji. Od razu odpowiadam - zaproszenia dostałem od klienta, który nie mógł na Warszawską premierę pójść. Nie od MP ani klubu.
To przekażę pytanie połowicy gdy zobaczyła na premierze* eReFa, że to tylko górna część się chowa, a tył wraca na swoje miejsce... pytanie, na które do dziś nie odpowiedziałem z pewnością w głosie:
Czy Mazda MX-5 MK4/ND RF jest roadsterem, czy już nie?
* obstawiam, że jest kilku forumowiczów nadal szukających sensacji. Od razu odpowiadam - zaproszenia dostałem od klienta, który nie mógł na Warszawską premierę pójść. Nie od MP ani klubu.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Dla mnie - jak najbardziej. Wprawdzie tył zostaje, ale w czasie normalnej jazdy poza sytuacjami typu 'wyjeżdżanie pod dużym kątem z podporządkowanej', albo 'przejazd kolejowy po skosie' masz tę całą konstrukcję poza polem widzenia. No, zgodzę się, że słychać przy większej prędkości, że tam coś jest - tego nie przeskoczymy.
Natomiast wciąż jest to wrażenie jazdy otwartym samochodem, które jest dla mnie jedną z najistotniejszycj cech Miaty. Bez tego mógłbym równie dobrze kupić gt86, na przykład. A tak - jeżdżę top-down kiedy tylko się da (na ten moment mój rekord to -17 stopni ) i mam z tego niebywałą frajdę.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zgadza się. Dokładnie taki sam przypadek - pionowa szyba i 'sylwetkowe' słupkipistenbully pisze: ↑01 gru 2019, 16:05A jak było w CRX Del Sol, też chyba szyba miała inny kąt nachylenia niż "słupki"?TerminatorPi pisze: ↑01 gru 2019, 12:19Z targą też nie jest tak prosto. Z jednej strony, oczywiście Targa jako taka to nazwa zastrzeżona dla Porsche. Ale nawet abstrahując od tego, targa też ma dach schodzący z tyłu równo na całej szerokości. RF z boku rzeczywiście wygląda jak targa, ale tylko z boku.
https://images.app.goo.gl/qh8hEUoxAvURD2AU9
I co, targa, czy nie targa?
A ić 914 to w ogóle wynalazek.https://images.app.goo.gl/didSXD3QPnyrdPBR7
A propos Porsche i targi
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
w stanach t - top w ferrari gts, etc
to nazwa od wyścigu bodajże, czy zastrzeżona nie wiem
914 świetne auto, zwłaszcza GT z 6 cyl, przypadek jak z boxterem, rozłożenie mas powodowało, że względem 911 robiło papa
z samej definicji roadstera, to idąc tym tropem to prht, też nim nie jest
i się zacznie ...
to nazwa od wyścigu bodajże, czy zastrzeżona nie wiem
914 świetne auto, zwłaszcza GT z 6 cyl, przypadek jak z boxterem, rozłożenie mas powodowało, że względem 911 robiło papa
z samej definicji roadstera, to idąc tym tropem to prht, też nim nie jest
i się zacznie ...
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
T-top to jeszcze inna konstrukcja - ze stałym połączeniem między ramą szyby, a tylnym pałąkiem
https://euipo.europa.eu/eSearch/#detail ... /000073171to nazwa od wyścigu bodajże, czy zastrzeżona nie wiem
No, wczesne 911 ze względu na wiszący z tyłu silnik w ogóle było specyficzne.914 świetne auto, zwłaszcza GT z 6 cyl, przypadek jak z boxterem, rozłożenie mas powodowało, że względem 911 robiło papa
z samej definicji roadstera, to idąc tym tropem to prht, też nim nie jest
i się zacznie ...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Rozkmina wydaje mi się oczywiście dzieleniem włosa na czworo. Bo mamy 2019 i w nim
Tesla przedstawia projekt roadstera ze sztywnym stałym dachem,
Porsche przedstawia samochód elektryczny o nazwie Turbo,
Ford pokazuje elektrycznego suva i nazywa go mustang.
BTW mustang fastback też miał chyba malutką półeczkę?
Tesla przedstawia projekt roadstera ze sztywnym stałym dachem,
Porsche przedstawia samochód elektryczny o nazwie Turbo,
Ford pokazuje elektrycznego suva i nazywa go mustang.
BTW mustang fastback też miał chyba malutką półeczkę?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Bardziej mi chodziło o to czy można być Fastbackiem i Roadsterem na raz ... ale teoretyzowanie z Wami wychodzi o wiele lepiej na żywo, niż przez internet
A tak BTW - nasz klubowicz ma 914 - i nawet się nim ściga. Uroczy pojazd.
P.S. ... i osobiście uważam, że PRHT zbliżyło się za bardzo do granicy nie bycia roadsterem.
A tak BTW - nasz klubowicz ma 914 - i nawet się nim ściga. Uroczy pojazd.
P.S. ... i osobiście uważam, że PRHT zbliżyło się za bardzo do granicy nie bycia roadsterem.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jeżeli już dzielimy włos na czworo to żadna mx piątka nie jest roadsterem. Prawdziwy roadster 1. Nie ma dachu
2. Nie ma drzwi tylko wycięcia w bocznych panelach karoserii
Także mx5 to cabrioler (convertible) a RF to coupe-cabrio. Dokładnie tak jak peugeot 207cc, micra k12cc i mitsubichi colt CC.
Zostawiam Was z tą myślą na wypadek gdybyście się znowu rozmarzyli kontemplując linię emixa
2. Nie ma drzwi tylko wycięcia w bocznych panelach karoserii
Także mx5 to cabrioler (convertible) a RF to coupe-cabrio. Dokładnie tak jak peugeot 207cc, micra k12cc i mitsubichi colt CC.
Zostawiam Was z tą myślą na wypadek gdybyście się znowu rozmarzyli kontemplując linię emixa
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
I siedzenie dla teściowej
A moze to doctor`s coupe skoro już jestesmy w latach 20?
Poogladalbym taka 914 na żywo
Co do obecnej targi,czy widzieliscie jak sie to rozklada, klapki, zawiaski, moglbym go miec i skladac, rozkladac
Rf, prht, to po prostu odpowiedz na rynek
Ile ja się mysze natlumaczyc ze to normalny dach ze szmaty i tak: w zimie nie jest zimno, a jak ktos sie ma wlamac to wybije szybę, wiec co za roznica
I nie prawda ze przecieka, bo wcale nie padało
A moze to doctor`s coupe skoro już jestesmy w latach 20?
Poogladalbym taka 914 na żywo
Co do obecnej targi,czy widzieliscie jak sie to rozklada, klapki, zawiaski, moglbym go miec i skladac, rozkladac
Rf, prht, to po prostu odpowiedz na rynek
Ile ja się mysze natlumaczyc ze to normalny dach ze szmaty i tak: w zimie nie jest zimno, a jak ktos sie ma wlamac to wybije szybę, wiec co za roznica
I nie prawda ze przecieka, bo wcale nie padało
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ej, ej,ej. Bez przesady.
MX-5 to roadster najprawdziwszy. Definicja roadster'a mówi jasno:
1. Auto 2 miejscowe.
2.Napęd na tył.
3. Bez stałego dachu.
Koniec kropka.
MX-5 to roadster najprawdziwszy. Definicja roadster'a mówi jasno:
1. Auto 2 miejscowe.
2.Napęd na tył.
3. Bez stałego dachu.
Koniec kropka.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
No szastają tymi roadsterami producenci na lewo (Lambo) i prawo (Tesla), a mi się gdzieś obiło - nie wiem czy w definicji czy w wywiadzie z B.Hall'em - że roadstery miały być "affordable", a mi tu supersamochody za 2-3 kawalerki w Warszawie dają
Fajnie, że definicje się rozwijają (w końcu roadster pierwotnie nie miał mieć żadnych zabezpieczeń przeciwko złej pogodzie - chyba z szybami łącznie), ale w tej dyskusji wychodzi chyba moje osobiste rozżalenie do ND RF.
Na jazdach testowych, a później w pożyczonych od dealerów na weekend, zrobiłem kilka tysięcy km w ND z softem.
Jak zobaczyłem linię RFa to się z miejsca zakochałem (ND rozkochał mnie w sobie po pierwszych 20/30 kilometrach), więc w RFie szukałem tego co daje PRHT, tylko w znacznie ładniejszej linii. Jasne - targi są ładne - sam chorowałem na DelSol przez jakiś czas - ale ta ilość powietrza jaka nas otacza w MX-5 jest uzależniająca i w RFie mi tego zabrakło.
Pomijam, że mam żal do nie włączenia jasnego wnętrza wraz z liftem i wsadzenia fajniejszych opcji do 1.5 (które - cały czas uważam, że jest o wiele bliższe filozofii MX-5 niż 2.0), ale to właśnie do konstrukcji RFa mam najwięcej zastrzeżeń.
Tak czy siak - jeździć nim nie jeżdżę, a oko na ulicy cieszy o wiele bardziej niż 99% samochodów - więc dyskusję zacząłem z doooopy i serdecznie za nią przepraszam
Fajnie, że definicje się rozwijają (w końcu roadster pierwotnie nie miał mieć żadnych zabezpieczeń przeciwko złej pogodzie - chyba z szybami łącznie), ale w tej dyskusji wychodzi chyba moje osobiste rozżalenie do ND RF.
Na jazdach testowych, a później w pożyczonych od dealerów na weekend, zrobiłem kilka tysięcy km w ND z softem.
Jak zobaczyłem linię RFa to się z miejsca zakochałem (ND rozkochał mnie w sobie po pierwszych 20/30 kilometrach), więc w RFie szukałem tego co daje PRHT, tylko w znacznie ładniejszej linii. Jasne - targi są ładne - sam chorowałem na DelSol przez jakiś czas - ale ta ilość powietrza jaka nas otacza w MX-5 jest uzależniająca i w RFie mi tego zabrakło.
Pomijam, że mam żal do nie włączenia jasnego wnętrza wraz z liftem i wsadzenia fajniejszych opcji do 1.5 (które - cały czas uważam, że jest o wiele bliższe filozofii MX-5 niż 2.0), ale to właśnie do konstrukcji RFa mam najwięcej zastrzeżeń.
Tak czy siak - jeździć nim nie jeżdżę, a oko na ulicy cieszy o wiele bardziej niż 99% samochodów - więc dyskusję zacząłem z doooopy i serdecznie za nią przepraszam