MX5 może przeżyje elektryfikację?

MX-30 ma ciekawy układ jezdny

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2019, 11:06

Jutro premiera MX30 - 145 KM i 35.5 kWh baterii. Zgaduję, że ten układ jezdny jest lekki i zgrabny, oby maździe się udało i ND nie była ostatnią MX5. Szczerze taki cichy zwinny i lekki roadster baaardzo mi by się podobał. A poniżej zpowiedź pierwszej elektrycznej Mazdy:
https://autogaleria.pl/2020-mazda-mx-30-crossover
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2019, 11:56

Jest już cena w Polsce. 150k zł. Czyli dopłaty nie będzie
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

23 paź 2019, 12:40

taki troche karakan:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Jac3kk
Posty: 67
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

23 paź 2019, 13:56

Proces legislacyjny w sprawie warunków udzielania wsparcia ze środków FNT nie został jeszcze zakończony. Czytając odpowiedzi na zgłoszone uwagi, prawdopodobne jest zakwalifikowanie limitu 125 tys. zł jako kwoty netto w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą. Wówczas MX-30 mieści się w limicie i może zostać objęte dofinansowaniem do 30% wartości.
Losy projektu można śledzić na stronie Rządowego Centrum Legislacji (link).
earlxsweat2137
Posty: 1
Rejestracja: 23 paź 2019, 13:37
Model: NB
Lokalizacja: Polska

23 paź 2019, 14:11

Tylne drzwi jak w rx8, nie spodziewałem się, że jeszcze kiedykolwiek to wykorzystają.
Jac3kk
Posty: 67
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

23 paź 2019, 14:44

Żeby było w temacie Miaty: przy okazji premiery MX-30, pokazano również MX-5 w nowym kolorze nadwozia (Polymetal Grey znany z modelu 3 i CX-30) i dachu. W środku w tej tonacji są również przeszycia foteli, kierownicy i deski po stronie pasażera.
Prawdopodobnie wersja dostępna jedynie na rynku japońskim. link
Załączniki
MX-5 front.png
MX-5 front.png (3.6 MiB) Przejrzano 3038 razy
MX-5.png
MX-5.png (4.54 MiB) Przejrzano 3038 razy
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

23 paź 2019, 14:50

Wojtek Wawa pisze:
23 paź 2019, 11:56
Jest już cena w Polsce. 150k zł. Czyli dopłaty nie będzie
Pytanie czy to cena finalna już po wszystkich opłatach, akcyzach, vatach? Bo jeżeli tak to jest to przystępna cena jak za te wyposażenie + stację ładującą, którą można postawić sobie w garażu.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

23 paź 2019, 15:41

Jac3kk pisze:
23 paź 2019, 14:44
Żeby było w temacie Miaty: przy okazji premiery MX-30, pokazano również MX-5 w nowym kolorze nadwozia (Polymetal Grey znany z modelu 3 i CX-30) i dachu. W środku w tej tonacji są również przeszycia foteli, kierownicy i deski po stronie pasażera.
Polymetal Grey - jezdzilbym
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

23 paź 2019, 15:46

Kolor faaajny ale ten dach to tak średnio pasuje...
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

24 paź 2019, 7:53

AaaA pisze:
23 paź 2019, 15:41
Jac3kk pisze:
23 paź 2019, 14:44
Żeby było w temacie Miaty: przy okazji premiery MX-30, pokazano również MX-5 w nowym kolorze nadwozia (Polymetal Grey znany z modelu 3 i CX-30) i dachu. W środku w tej tonacji są również przeszycia foteli, kierownicy i deski po stronie pasażera.
Polymetal Grey - jezdzilbym
Kolor kolorem ale... na kołach Yohohama a nie Bridgestone 8-)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2019, 8:21

Jakby ktoś w klubie w końcu zamówił 1.5 to też miałby Yokohamy :-) Bo to z tej firmy są opony na felgi 16 cali, występujące z 1.5. A w Japonii tylko 1.5 jest z soft topem (ale za to tam jest możliwy i wypas i szpera z tym silnikiem).
--
A wracając do elektrycznej miaty - ja od zawsze lubiłem zabawę w ND bez zwracania na siebie uwagi - prawdopodobnie głośniejsze opony i seryjny wydech, ale połączony z wysokimi obrotami... w ostatnią sobotę nie pomogły. Eletryczna NE z tym układem napędowym, mogłaby być samochodem idealnym - nikt jej nie słyszy, a opony będą wąskie, jeśli Mazda pozostanie z ideą funcara i niskiej przyczepności, zmniejszając też opory i zasięg na baterii. Moja ND ma 200 Nm (ND2 z 5 Nm więcej), a układ elektryczny mx-30 250 Nm i to nie przy 4000 rpm czy 4600 jak w ND1, ale przy 0 rpm. Ależ to byłby dzik! Nawet na lepkich oponach, jeśli tylko zasymulują szperę.

Zauważcie, że mx-30 to jest pierwszy samochód elektryczny, którego producent poszedł w "radość z jazdy", a nie cyfry i zasięg okupiony ogromną masą. Akurat uważam, że SUV i frajda z jazdy do siebie nie pasują, ale oczywiście chodzi o wysoką sprzedaż by nie płacić wysokiej kary za samochody spalinowe, takie jak choćby ND2.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

24 paź 2019, 8:31

To nie jest Yokohama V701 jak u nas na 16" a Advan Sport V105. Przynajmniej tak mi się wydaje po ściance bocznej?
Jac3kk
Posty: 67
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

24 paź 2019, 12:03

Z zauważonych drobnych różnic na filmiku z MX-5 widać również perforowaną skórę na siedzeniach.
Załączniki
fotele MX-5.png
fotele MX-5.png (4.05 MiB) Przejrzano 2919 razy
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

24 paź 2019, 16:58

Jakby dali wentylowane fotele w opcji to i te 150k za miatę bym dał...
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

07 lis 2019, 16:28

A czy wiadomo już, ile droższa będzie ND2 (w tym RF) w 2020 r.?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 lis 2019, 18:03

W innym temacie jest info, że Nd2 RF będzie 170k kosztował, na wypasie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

07 lis 2019, 18:41

Hookie pisze:
07 lis 2019, 18:03
W innym temacie jest info, że Nd2 RF będzie 170k kosztował, na wypasie.
Omg...
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2019, 20:52

Pożyjemy, zobaczymy. Póki co jesteśmy szczęściarze, bo już nasze ND mamy.
Podobno zestaw napędowy mx30 zajmuje wbrew pozorom dużo miejsca, ale wierzę że Mazda da radę to zminaturyzować.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

01 gru 2019, 17:23

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2019, 12:09

Ledowe podświetlenie tablicy!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

02 gru 2019, 13:54

Dopiero teraz mają w planach wypuścić klatkę Mazdaspeed dla Grade NR-A? Chyba nie widziałem tego wcześniej w polskich katalogach Mazdy.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2019, 14:48

71 to chyba popielniczka (?) wstawiana w cupholder - ale 72 ?
cupholders.JPG
cupholders.JPG (44.81 KiB) Przejrzano 2422 razy
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 gru 2019, 17:39

Indukcja?
Tylko na VapePena czy Tel :)
Obrazek
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 gru 2019, 6:57

Ciekawe ile by to wazylo. Z tego co wiem elektro umożliwia lepsze rozłożenie mas

Obecnie wyszla e208, pod te doplaty, ok 130km, ponad 200nm
Tylko emiter dzwieku trzeba by dodac😆
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2019, 8:39

Mało by ważyła taka NE bo bateria to tylko 30kW. Problem byłby jeden, za to poważny. Lubię jechać moim ND bocznymi drogami w poprzek Polski. Na tamtych drogach nigdy nie będzie szybkich ładowarek.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 gru 2019, 10:03

Mozesz sam ja posiadac, podobno sa takie (ok4h ladowania z sily)
I to uczucie jak pionier motoryzacji, kiedy nie bylo stacji

Nie badalem specjalnie tematu. U mnie wykluczone, blok, garaz bez wtyczki. Lypa

Dodam jeszcze szybko ze idea elektryczności jest mocno wypaczona, skad ten prad jest (wegiel) i gdzie sie podzieja stare ogniwa (malo zastosowań, wiec leci do demontowni 3go świata)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2019, 13:45

Z elektrycznymi samochodami jest dokładnie to samo, co było kiedyś z katalizatorami, czy układami wtryskowymi, a ostatnio z filtrami cząstek stałych. Wszyscy płakali, jakie to straszne i pseudoekologiczne, a tak naprawdę było cudownym krokiem do przodu i ratowało ludzkie zdrowie. Na ABS i poduszki powietrzne też było dużo narzekania (tak, jestem już tak stary, że pamiętam - miałem nawet kolegów w klubie Alfy Romeo, którzy wyciągali bezpieczniki od ABSu, żeby mieć kontrolę - wszyscy skasowali kompletnie swoje samochody).
https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
O recyclingu też mam źródła, ale wybacz nie chce mi się tego szukać, bo to i tak zrobił się off topic.

Wracając do tematu - mx-30 ma w sobie coś (dla mnie), a suvy to nie jest moja bajka. Chodzi o te światła i inne smaczki stylistyczne, a nie o robienie z roadstera suva. Od kilku tygodni myślę, jakby taka elektryczna NE wyglądała łącząc cechy ND z MX-30, a nie tylko napęd i baterię. Bo to, że by to do 80 kmh miażdżyło plecy i dawało niesamowitą frajdę to jestem pewien. Jeździłem gokartem elektrycznym kilka lat temu na Gdańsk Arenie i powiem szczerze, że do dziś to pamiętam.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 gru 2019, 19:06

Wojtek Wawa pisze:
03 gru 2019, 13:45
Z elektrycznymi samochodami jest dokładnie to samo, co było kiedyś z katalizatorami, czy układami wtryskowymi, a ostatnio z filtrami cząstek stałych. Wszyscy płakali, jakie to straszne i pseudoekologiczne, a tak naprawdę było cudownym krokiem do przodu i ratowało ludzkie zdrowie. Na ABS i poduszki powietrzne też było dużo narzekania (tak, jestem już tak stary, że pamiętam - miałem nawet kolegów w klubie Alfy Romeo, którzy wyciągali bezpieczniki od ABSu, żeby mieć kontrolę - wszyscy skasowali kompletnie swoje samochody).
Owszem. Pierwsze ABS-y miały swoje wady (np. w kopnym śniegu), pierwsze ESP powodowały, że samochód prowadził się... dziwnie, układy wtryskowe cierpiały na choroby wieku dziecięcego itd. Z elektrykami główne problemy są dwa i oba są na razie nierozwiązywalne (na razie mogą być co najwyżej mniej upierdliwe).
Po pierwsze - gęstość energii jest wciąż niska i przez to akumulatory są wielkie i ciężkie (w porównaniu z paliwem ciekłym dającym porównywalny zasięg).
Po drugie - nie ma dobrego systemu pozwalającego bezpiecznie naładować aku w czasie porównywalnym do tankowania na normalnej stacji.
Do tego dochodzi pochodna obu problemów, która jest w pewnych specyficznych zastosowaniach kluczowa (np. wojsko) - nie ma jak łatwo rozszerzać zasięgu. Pokaż mi odpowiednik elektryczny zaholowania cysterny za kolumną czołgów.
Powiedzmy, że kwestie praktyczne związane z gęstością punktów ładowania i wytrzymałością sieci dystrybucyjnej nawet może i da się rozwiązać (na początku XXw. też nie mieliśmy stacji benzynowych na co drugiej ulicy), ale te problemy sprawiają, że elektryk na razie nadaje się głównie do miasta i nie bardzo czegoś więcej.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

08 gru 2019, 1:05

Chętnie kupiłbym nawet dziś elektryczną MX-5, ale kilkoma warunkami:
1. dostępne miejsce postojowe z możliwością ładowania pod domem i pod pracą
2. Zasięg deklarowany ponad 350km
3. Nie jest to moje jedyne auto w rodzinie


Rozbudowana sieć ładowarek mocno pomoże na range anxiety, ale tylko jeśli będzie więcej ładowarek niż chętnych do ładowania. Przykład na filmie poniżej - w święto dziękczynienia Amerykanie masowo jeżdżą na długie dystanse odwiedzając swoje rodziny. W Kalifornii ładowarek jest od cholery, ale Tesli jeździ tak dużo, że jak widać nie wystarcza. Przy takiej okazji jak święto dziękczynienia, efekt jest średnio fajny - nie dość, że korki są takie że podróż zajmuje dłużej niż zazwyczaj, to jeszcze trzeba odstać swoje w kolejce do ładowarki.


https://youtu.be/a1uFudf37JU




Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 gru 2019, 9:18

O i to jest dobre podsumowanie w jakim kierunku idzie elektryfikacja aut ;)

Do miasta zgoda, małe auto moze mieć sens. Ale gdzie ładować? U mnie w domu administrator już wywiesił informacje o zakazie ładowania aut elektrycznych z ogólnodostępnych kilku gniazdek w garazu ;)
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ