[ND] Turbo i inne modyfikacje

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

06 wrz 2019, 11:28

Chyba dopadla mnie pewna odmiana miatozy. Kiedy 1.5 roku temu zaczalem jezdzic moja ND RF wydawalo mi sie ze wszystko jest idealnie i ten samochod nic wiecej nie potrzebuje. Po pewnym czasie (jakis miesiac temu) stwierdzilem jednak ze chce 'turbo'. Mysle o poczatku przyszlego sezonu (wiosna 2020).
Uprzedzajac ewentualne komentarze - wiem ze tego tak naprawde nie potrzebuje (MX5 tez tak naprawde nie potrzebuje) ale po prostu chce :P
Ze wzgledu na braki w umiejetnosciach wymaganych do samodzielnego dlubania raczej zdecyduje sie na ktores z gotowych i wzglednie sprawdzonych rozwiazan - BBR, Edelbrock
Czy ktos ma juz moze jakies doswiadczenia i moze poradzic gdzie i jak najlepiej to zrobic?
Do tego oczywiscie przydalby sie upgrade hamulcow - zastanawiam sie nad BBK Wilwood lub Stoptech. Czy macie moze jakies inne sugestie? Czy te w/w zmieszcza sie w stockowych felgach? Wydaje mi sie ze gdzies na miata.net widzialem ze Wilwood sie miescil.
Kolejna rzecz to przyczepniejsze opony - mysle ze w tym wzgledzie chyba znajde na forum potrzebne informacje.
I na koniec zawieszenie - wiem ze powinienem obnizyc ale niestety z pewnych wzgledow musi pozostac 'koza' - po prostu nie moglbym wjechac w miejsca gdzie czasem musze wjechac :P Co w takim razie powinienem zmienic bez obnizania?
I to chyba (mam nadzieje) wszystko - mam nadzieje ze nie pominalem niczego istotnego.

Choc jeszcze wpadl mi w oko taki wydech Ultera... :twisted:
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

06 wrz 2019, 11:42

mili pisze:
06 wrz 2019, 11:28
Do tego oczywiscie przydalby sie upgrade hamulcow - zastanawiam sie nad BBK Wilwood lub Stoptech. Czy macie moze jakies inne sugestie? Czy te w/w zmieszcza sie w stockowych felgach? Wydaje mi sie ze gdzies na miata.net widzialem ze Wilwood sie miescil.
Kolejna rzecz to przyczepniejsze opony - mysle ze w tym wzgledzie chyba znajde na forum potrzebne informacje.
4 tloczkowe wilwood pasuja do seryjnych 17, do 6 tloczkowych potrzebny jest 3mm dystans zeby pasowaly do standardowych kol. jak juz tak duzo zmian to moze warto pomyslec o szerszych, 8 lub nawet 9 cali kolach?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 wrz 2019, 8:59

Stabilizatory, turbo stage 2 z BBR na 300WHP na tę chwilę bezcenne czytaj nie podali jeszcze ceny ;) no i te wilwoody 6tł. z tego co widziałem gdzieś na stronie poprawiają hamowanie o 30% więc nie jakieś wow a koła i opony zmienisz później jak już ESP nie będzie się wyłączać
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2019, 22:59

1. Jadąc 200 km/h spróbuj zatrzymać auto od strzała na serii heblach, powtórz to na 6o tłokach Wilwooda , podsumuj wynik - myślę że dojdziesz do wniosku, że jednak wow...

2. 6o tłokowe Wilwoody wchodzą w seryjną felgę bez konieczności pakowania dystansów. Wiem to z autopsji.

Pozdro
R.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 wrz 2019, 23:30

MMRS ja tylko mówię że czytałem tylko. Ty masz je w praktyce to masz doświadczenie i dobrze wiedzieć że są dobre bo cena najbardziej przystepna z tego co się orientuję. A to że standard to tragedia to wiem z własnego doświadczenia ;)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2019, 23:45

Luzik :) Po prostu nie chciałem elaboratu pisać, jeżeli to faktycznie 30% to jest to bardzo wyraźne 30 procent. Dodam również jako ciekawostkę, po zmianie rozmiaru opon z 205 na 235 seria hebel nie potrafił ich zblokować do tego stopnia, że ABS przestał się aktywować. Po konwersji na 6 tłoków można było zblokować koło i tym samym aktywować ABS - te 30% robi różnicę. Konwertując silnik kompresorem lub turbo nie wolno zapomnieć o hamulcach - które w serii są kompromitująco słabe.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 wrz 2019, 6:36

Najpierw heble potem moc ;]

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

08 wrz 2019, 16:09

No ja zmieniłem opony na 215/45 i już ciężko to zablokować nawet stając na hamulcu nie zdawałem sobie sprawy że będzie aż taka różnica w wadze

zestaw opona potenza 205/45 + felga standard waga około 16.8kg
Zestaw ad08rs 215/45 + felga standard diamond cut około 19.7kg
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

09 wrz 2019, 7:58

Dziekuje za odpowiedzi.
To, ze potrzebny bedzie upgrade hamulcow wiedzialem od poczatku i mam zamiar zrobic to jednoczasowo. Do listy rozwazanych dolaczylem jeszcze WRK http://wrkbrakes.com/
Nie wiem czy warto zmieniac felgi na szersze - tzn czy beda mi potrzebne opony szersze niz 215
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

09 wrz 2019, 15:30

w temacie wymiany hamulców czy ubezpieczenie może się doczepić zmiany hamulców na np. wilwooda czy wrk ? np jedziesz sobie ktoś ci wymusza ty walisz w niego i teraz cie mówią że to było bo hamulce wymieniłeś... ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

09 wrz 2019, 16:58

francmiko pisze:
09 wrz 2019, 15:30
w temacie wymiany hamulców czy ubezpieczenie może się doczepić zmiany hamulców na np. wilwooda czy wrk ? np jedziesz sobie ktoś ci wymusza ty walisz w niego i teraz cie mówią że to było bo hamulce wymieniłeś... ?
W teorii tak, moze byc to przyczyna problemow z ubezpieczalnia, hamulce musza byc homologowane, podobnie jak rozmiary felg, opon itd...
Ale nie znam przypadku kiedy bylo to w praktyce uzyte przez ubezpieczyciela.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

09 wrz 2019, 17:13

Wydaje mi sie ze jezeli przejdzie przeglad i zostanie dopuszczony do ruchu to problemow nie powinno byc (ale 100% pewnosci nie mam)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

09 wrz 2019, 17:41

mili pisze:Wydaje mi sie ze jezeli przejdzie przeglad i zostanie dopuszczony do ruchu to problemow nie powinno byc (ale 100% pewnosci nie mam)
A jaka pewność że właściciel po przeglądzie nie zmienił części?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

10 wrz 2019, 6:39

mili pisze:
09 wrz 2019, 17:13
Wydaje mi sie ze jezeli przejdzie przeglad i zostanie dopuszczony do ruchu to problemow nie powinno byc (ale 100% pewnosci nie mam)
Nie jest az tak rozowo, diagnosta sprawdza tylko czy elementy spelniaja jakies tam parametry i bardziej albo mniej wychwytuje nieprawidlowosci (w tym powinien w teorii wskazac niehomologowane czesci ale technicznie pownie nie jest w stanie, poza tym przy sredniej wieku aut na ulicach wiekszym problem jest sprawnosc techniczna typu wycieki, druciarstwo itp)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

10 wrz 2019, 7:29

Tak na marginesie, samochody jako całość mają homologację uznawaną w całej UE i świadectwo zgodności. A jak to jest z częściami, ktoś wie? Trzeba części homologować osobno w Polsce, czy wystarcza homologacja w innym kraju unijnym?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

10 wrz 2019, 21:27

Troche odzeszlismy od tematu :P
Widzialem na miata.net porownanie BBR vs Edelbrock https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=652575
Pewne roznice sa ale sam nie wiem co byloby dla mnie lepsze. Te kilka sekund roznicy na torze nie ma dla mnie raczej praktycznego znaczenia
Turbo czy kompresor, wiem juz ze bedzie potrzebny upgrade chlodnicy (dziekuje MMRS) - samochod z turbina z tego porownania mial zalozona wydajniejsza chlodnice
Porownanie wykresow z hamowni
Obrazek

Pozostaja jeszcze pewne watpliwosci - czy bede potrzebowal opon szerszych niz 215?
Druga sprawa to zawieszenie - co mozna/warto zrobic bez zmniejszania przeswitu lub z minimalnym zmniejszeniem? Nie wiem jeszcze czy i na jakie obnizenie moge sobie pozwolic
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2019, 21:47

Tak na szybko posiadając kompresor samochód rozpędza się liniowo, z turbo masz pierd... w jednym momencie czyli bardziej wgniata w fotel.

Zależy czego oczekujesz, jeśli lubisz charakterystykę wolnossaka to kompresor będzie fajniejszy a samochód wyda się bardziej responsywny na pedał gazu.

Jak wolisz efekt wgniatania w fotel to turbo, z drugiej strony w turbo łatwiej przegiąć i więcej wymaga.
Dodatkowo z turbo więcej wyciśniesz mocy.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 wrz 2019, 12:38

Nie podoba mi się charakterystyka wersji turbo na załączonym wykresie. Robi się z tego samochód do jeżdżenia w zakresie 3-5k rpm, a powyżej 5500 to już nie ma za bardzo po co kręcić, trochę jak w większości współczesnych 1.4/1.5 turbo. Na pewno opcja turbo z odpowiednio wprawnym kierowcą będzie szybsza na torze niż kompresor ale imo w MX5 nie o to chodzi. No i pytanie jak te dodatkowe 30ft-lbs wpływa na elementy mechaniczne silnika...
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2019, 13:01

Znalazłem kilka opinii, że Turbo BBRa "zdycha" powyżej 5k i niekoniecznie musi być szybsze na torze. To wszystko zależy od tego jak "tłusty" jest "mid-range" jeżeli chodzi o moc i moment. Tak jak już Ci wspominałem w prywatnej korespondencji, mój silnik był strojony przez 2 tunerów. Gdybyś objechał mój samochód na dwa różne sposoby (raz na mapie jednego, raz na mapie drugiego) i nie wiedziałbyś, że jeździsz tym samym samochodem to nie ma opcji abyś zgadł, że to jest to samo auto. Różnice w strojeniu są "DRAMATYCZNE"!!!! Nigdy w życiu tych różnic nie rozszyfrujesz patrząc w wykresy, tudzież je porównując. Dlatego tak jest ważne abyś miał możliwość zasiąść za kierą obydwu konwersji i porównać odczucia z samej jazdy. Z mojej perspektywy Turbo w NDku ma sens tylko wtedy, gdy jest to turbo pompujące więcej niż pompuje kompresor. No chyba, że masz ochotę jarać się samym dźwiękiem turbiny. Jeżeli myślisz o Stage1 BBRa, który praktycznie nie wnosi więcej niż sam kompresor to dla mnie zaczyna już to być tylko sztuką dla sztuki.
- wyższe temperatury
- nie liniowa moc podawana przez turbo
- konieczność wiercenia pod chłodzenie turbiny
- i to "pier....e" o którym wspominał Czester raczej na minus dla naszej skrzyni
Natomiast jeżeli Stage2 BBR to już pewnikiem kute bebechy - ale i moc już wyższa - wtedy to rozumiem, że idziemy w turbo - mając w zamyśle podnoszenie mocy w przyszłości.
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

12 wrz 2019, 17:07

Im dluzej sie nad tym zastanawiam i wiecej czytam tym bardziej sklaniam sie w kierunku kompresora - zwlaszcza ze wykres MMRS wyglada jeszcze ladniej niz ten z Flyinmiata.
We wspomnianym porownaniu na miata.net samochod z turbo byl o kilka sekund szybszy na torze - dla mnie bez praktycznej wartosci, z radoscia wymienie te pare s na 'przyjemniejsza' krzywa. Poza tym to nie byly takie same samochody - ten z turbo mial wiecej torowych modyfikacji.
Nie mam parcia zeby wyciskac z tego silnika do koniuszka ogona ostatniego konia i wiecej niz 240km raczej nie bedzie.

Osobna sprawa to przeniesienie tej mocy na asfalt ;)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2019, 17:56

Jeżeli ten silnik ma mieć seryjne „bebechy” to i tak nie będzie dmuchany wyżej niż 0.6 - 0.7 bara. Wtedy wg mojej opinii lepszy będzie kompresor. Gdyby miał być kuty a turbo większe to wtedy turbienie - no i trzeba go wtedy odprężać. Kompresor ma własne źródło smarowania i zdecydowanie mniej podgrzewa silnik - a to olbrzymia zaleta, szczególnie latem. Turbina źle eksploatowana będzie pierwszym źródłem „gubienia” oleju. Przy turbo również częstsze wymiany oleju. Poza tym nie bez znaczenia w jakich warunkach silnik będzie eksploatowany. Jeżeli krótkie jazdy wokół komina to kompresor. Jeżeli dłuższe przejazdy to turbo. Kompresor jest na pasku i tu jest jego minus, ponieważ tu akurat jest strata mocy, natomiast turbo ma większego laga. Można tak bez końca. Miałem ten sam dylemat zanim kupiłem Edelbrocka :)
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 wrz 2019, 18:53

Ja bym dodał jeszcze jeden bardzo subiektywny dylemat - czy warto taką kasę pakować w to auto i tak dużej modyfikacji dokonywać. Sam się czasem łapię na myślach o kompresorze, a potem zawsze przychodzą wątpliwości, bo to koszt niemal 1/3 ceny nowego auta, a ile będzie ew. problemów z montażem i w czasie eksploatacji, co jak będę chciał ten samochód sprzedać no i wreszcie 'a może lepiej jeszcze trochę pojeździć jak jest, sprzedać i kupić jakieś inne auto' (tylko ciężko coś znaleźć :P )

Jak MMRS wygląda z Twojego doświadczenia problematyczność montażu Edelbrock'a i jak z usterkami/problemami eksploatacyjnymi?
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

12 wrz 2019, 19:22

heretic pisze:
12 wrz 2019, 18:53
Ja bym dodał jeszcze jeden bardzo subiektywny dylemat - czy warto taką kasę pakować w to auto i tak dużej modyfikacji dokonywać.
Oczywiscie ze nie warto :P
W mojej opinii to MX5 w ogole nie warto kupowac - ale w moim przypadku to i tak byl ten rozsadniejszy wybor...
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 wrz 2019, 19:25

mili pisze:
12 wrz 2019, 19:22
heretic pisze:
12 wrz 2019, 18:53
Ja bym dodał jeszcze jeden bardzo subiektywny dylemat - czy warto taką kasę pakować w to auto i tak dużej modyfikacji dokonywać.
Oczywiscie ze nie warto :P
W mojej opinii to MX5 w ogole nie warto kupowac - ale w moim przypadku to i tak byl ten rozsadniejszy wybor...
To jaki był ten mniej rozsądny? :D
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

12 wrz 2019, 19:35

Gdzies miedzy Z4, Mustangiem i Caymanem - ale na szczescie rozsadek zwyciezyl, choc ten caly watek swiadczy ze jedynie do czasu :P
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 wrz 2019, 19:57

mili pisze:
12 wrz 2019, 19:35
Gdzies miedzy Z4, Mustangiem i Caymanem - ale na szczescie rozsadek zwyciezyl, choc ten caly watek swiadczy ze jedynie do czasu :P
:ryjezesmiechu: ja rozważałem Boxstera jako alternatywę dla MX5, a M2 i Mustanga wśród opcji na daily :lol:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2019, 12:24

To prawda... Czy to na, nb, nc czy Nd. Rzeźba zawsze będzie rzeźbą i taki samochod ciężej sprzedać.

Plus ludzie w pl wola dalej wywalić 2x większą kasę i robić turbo/kompresor od zera aniżeli kupić sprawdzony projekt czy jak ja to mówię rzeźbę

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

16 wrz 2019, 18:05

turbo pchała pisze:
13 wrz 2019, 12:24
To prawda... Czy to na, nb, nc czy Nd. Rzeźba zawsze będzie rzeźbą i taki samochod ciężej sprzedać.

Plus ludzie w pl wola dalej wywalić 2x większą kasę i robić turbo/kompresor od zera aniżeli kupić sprawdzony projekt czy jak ja to mówię rzeźbę Obrazek
Zdaje sobie sprawe ze pieniadze wlozone w 'modyfikacje' zostana raczej bezpowrotnie wtopione i prawdopodobnie nie odzyskam z nich nic przy potencjalnej sprzedazy :P

Nie znam sie wiec wole kupic sprawdzony
mili
Posty: 25
Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
Model: ND RF
Wersja: SkyEnergy
Lokalizacja: Bydgoszcz

12 lut 2020, 21:50

Wracam do tematu - poszukalem, popytalem i pare spraw mi sie wyjasnilo. Wydaje mi sie ze juz mniej-wiecej wiem czego chce.
Do opon 235 bede potrzebowal felg 8". Z tego co znalazlem to w Polsce wybor takich felg jest sladowy - glownie JapanRacing (chinczyk, slyszalem rozne, bardzo odmienne opinie, tanie), flyinmiata i goodwinracing maja wiekszy wybor i bardzo korzystne ceny ale to niestety Stany.
Czy ktos moze wie gdzie mozna takie felgi (17x8 4X100, ET chyba musi byc 45) w Polsce kupic?
ODPOWIEDZ