Rezerwa paliwa ND
Moderator: Moderatorzy
Jest pewien patent, ale dosyć niebezpieczny stosowania w autach z silnikiem benzynowym. Mając kiedyś polo 1.6 TDi wchodziło 45L, ale jest jeszcze 10L przestrzeń na opary paliwa (benzyna, ropa tak nie paruje) i przy wlewie taki "dynks" się naciskało i pistolet nie odbijał - dało się zatankować jeszcze 10L.
Zasięg wtedy 1200 km , ale przy benzynie nie odważyłbym się (wiem, jak kanistry 10L zatankowane puchną przy zmianie temperatury np. z 20st na 30st)
Zasięg wtedy 1200 km , ale przy benzynie nie odważyłbym się (wiem, jak kanistry 10L zatankowane puchną przy zmianie temperatury np. z 20st na 30st)
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- MMRS
- Donator
- Posty: 1768
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
No to teraz już wiem dlaczego cra3ycra3y pisze: ↑29 maja 2019, 13:10Jest pewien patent, ale dosyć niebezpieczny stosowania w autach z silnikiem benzynowym. Mając kiedyś polo 1.6 TDi wchodziło 45L, ale jest jeszcze 10L przestrzeń na opary paliwa (benzyna, ropa tak nie paruje) i przy wlewie taki "dynks" się naciskało i pistolet nie odbijał - dało się zatankować jeszcze 10L.
Zasięg wtedy 1200 km , ale przy benzynie nie odważyłbym się (wiem, jak kanistry 10L zatankowane puchną przy zmianie temperatury np. z 20st na 30st)
Dawno już tego nie stosują Miałem to w Octavii I TDI. Zawsze wykorzystywałem Wchodziło 7-8 litrów dodatkowo Niestety teraz już tego nie ma w żadnym nowym samochodzie grupy VAG. Nie zmienia to faktu że do Alhambry z bakiem 70 litrów wbijam 77 jak się uprę. Jednak trzeba cierpliwości i lekkiego spadku/ bujania samochodemcra3y pisze: ↑29 maja 2019, 13:10Jest pewien patent, ale dosyć niebezpieczny stosowania w autach z silnikiem benzynowym. Mając kiedyś polo 1.6 TDi wchodziło 45L, ale jest jeszcze 10L przestrzeń na opary paliwa (benzyna, ropa tak nie paruje) i przy wlewie taki "dynks" się naciskało i pistolet nie odbijał - dało się zatankować jeszcze 10L.
Zasięg wtedy 1200 km , ale przy benzynie nie odważyłbym się (wiem, jak kanistry 10L zatankowane puchną przy zmianie temperatury np. z 20st na 30st)
W aucie z LPG mam wymontowany pływak Wiąże się to z tym że trzeba zawsze samemu tankować i nie do pełna jeśli odrazu po tankowaniu nie jedzie się w trasę
Ja dzisiaj zszedłem do zera na wskaźniku ilości paliwa i możliwy zasięg również wskazywał zero. Jechałem tak z 15 km i na stacji benzynowej do baku weszło równo 37 litrów, czyli było aż 8 litrów rezerwy.
Nie lubi tego rozwiązania w MX5 bo mam wrażenie, że zasięg samochodu jest bardzo niski - nie wiele większy niż w moim motocyklu - a de facto tak nie jest - mogliby to poprawić.
Nie lubi tego rozwiązania w MX5 bo mam wrażenie, że zasięg samochodu jest bardzo niski - nie wiele większy niż w moim motocyklu - a de facto tak nie jest - mogliby to poprawić.
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
w ND zaraz po zmianie zasiegu na 0 tankuje okooo 38l, w teorii zostalo jeszcze 7l zelaznej rezerwy:) moze zrobmy zawody kto zatankuje najwiecej do pierwszego odbicia:) temu kto wygra zafundujemy wymiane pompy w zbiorniku:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Musicie wiedzieć, że to podejście do rezerwy Mazdy na pewno nie jest standardem w branży. Założyłem, że jest coś takiego jak bezpieczne kilkadziesiąt km z "0 range" i w Fieście po autostradzie zajechałem na stację benzynową z zasięgiem 2 km. Na luzie, przecież co by się stało, gdyby zeszło na 0 i przejechałbym jeszcze trochę kilometrów? I jakież wielkie było moje zdziwienie, gdy po tankowaniu zobaczyłem dane techniczne i pojemność zbiornika paliwa. Prawie dokładnie tyle wlałem... do pierwszego odbicia i do tego w upalny dzień (opary powodują szybsze odbicie).
A Dudkowi (i innym świrom) bardzo kibicuję. Natomiast koszt tej zabawy to raczej nie tylko pompa paliwa, ale i wtryskiwacze. Chyba, że jest dobry filtr paliwa po drodze (w sumie w każdym samochodzie chyba jest, ale czy wychwyci także takie drobinki niebezpieczne dla systemu bezpośredniego wtrysku?).
A Dudkowi (i innym świrom) bardzo kibicuję. Natomiast koszt tej zabawy to raczej nie tylko pompa paliwa, ale i wtryskiwacze. Chyba, że jest dobry filtr paliwa po drodze (w sumie w każdym samochodzie chyba jest, ale czy wychwyci także takie drobinki niebezpieczne dla systemu bezpośredniego wtrysku?).
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Podbijasz stawke?:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Ile kilometrow przejechales na zerowym zasiegu? 60-70?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
to moze trzeba konkurs rozszerzyc:) kto przejedzie 100km na zerowym zasiegu?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To akurat bardzo łatwe. Wczoraj zatankowałem z zasięgiem 28 km (zaświeciła się rezerwa) ledwo 34.6 l do pierwszego odbicia. To było ledwie 296.7 km po mieście.
Miałem więc jeszcze w baku około 10 litrów, Hookie zrobiłby na tym 250 km
Miałem więc jeszcze w baku około 10 litrów, Hookie zrobiłby na tym 250 km
Dobra, to co wygrałem, bo tu jakieś zakłady chyba były?
A na poważnie to byłem na torze Kielce i po szybszym zakręcie odcięło mi moc. Na prostym odcinku, dało się delikatnie jechać i tak doturlałem się do pobliskiej stacji.
A na poważnie to byłem na torze Kielce i po szybszym zakręcie odcięło mi moc. Na prostym odcinku, dało się delikatnie jechać i tak doturlałem się do pobliskiej stacji.
- Załączniki
-
- BP2.jpg (999.06 KiB) Przejrzano 1753 razy
-
- BP1.jpg (561.64 KiB) Przejrzano 1753 razy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Gratulacje Pudel! Rzeczywiście ND ma bak o pojemności 45 litrów. To było tankowanie do pierwszego odbicia?
Nie, raczej do kilku odbić. Zazwyczaj tak tankuje.Wojtek Wawa pisze: ↑08 lip 2019, 19:47Gratulacje Pudel! Rzeczywiście ND ma bak o pojemności 45 litrów. To było tankowanie do pierwszego odbicia?
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
pudel wysoko poprzeczke postawil:) kto pobije?
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Lepiej niech nikt nie próbuje.... Kurdę, ja zawsze dolewam jak jest 50-100 zasięgu - to znaczy, że tankuję 150-200 przed realnym limitem?
BTW, dzielę się ciekawą obserwacją: od kiedy leję PB98, to zasięg mi co tankowanie... rośnie. Ostatnio miałem już 625 (po trzecim tankowaniu). Wynika to też po troszę z tego, że częściej trasy jeździłem, ale, no... 725 km zasięgu w trasie w MX-5... Wnet 1000 będzie, jak w jakimś dieslu.
BTW, dzielę się ciekawą obserwacją: od kiedy leję PB98, to zasięg mi co tankowanie... rośnie. Ostatnio miałem już 625 (po trzecim tankowaniu). Wynika to też po troszę z tego, że częściej trasy jeździłem, ale, no... 725 km zasięgu w trasie w MX-5... Wnet 1000 będzie, jak w jakimś dieslu.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Więcej jak 400 nie widziałem, a zwykle trochę ponad 300. Może mam zepsutą ?Hookie pisze: ↑18 lip 2019, 7:34BTW, dzielę się ciekawą obserwacją: od kiedy leję PB98, to zasięg mi co tankowanie... rośnie. Ostatnio miałem już 625 (po trzecim tankowaniu). Wynika to też po troszę z tego, że częściej trasy jeździłem, ale, no... 725 km zasięgu w trasie w MX-5... Wnet 1000 będzie, jak w jakimś dieslu.
Tankuję zawsze przed rezerwą - przyzwyczajenie plus częsta jazda po zakrętach.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1768
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Nasze Mazdy generalnie są bardzo oszczędne pod warunkiem, że lata się do 100 km/hVictor pisze: ↑18 lip 2019, 8:11Więcej jak 400 nie widziałem, a zwykle trochę ponad 300. Może mam zepsutą ?Hookie pisze: ↑18 lip 2019, 7:34BTW, dzielę się ciekawą obserwacją: od kiedy leję PB98, to zasięg mi co tankowanie... rośnie. Ostatnio miałem już 625 (po trzecim tankowaniu). Wynika to też po troszę z tego, że częściej trasy jeździłem, ale, no... 725 km zasięgu w trasie w MX-5... Wnet 1000 będzie, jak w jakimś dieslu.
Tankuję zawsze przed rezerwą - przyzwyczajenie plus częsta jazda po zakrętach.
Na pewno podniesieniu ekonomii służy przede wszystkim dokładnie zrobiony remap. Kolejny aspekt, na pewno zauważyliście przy startowaniu seryjnego silnika, w asyście jakiego dźwięku się to odbywa (mocne uderzenie spalin w wydech) - jest to tak zaprogramowane aby pompa podala dużo paliwa w celu jak najszybszego dogrzania kata. Po remapie odpala cicho i łagodnie. Kolejna sprawa, tak jak Hookie zauważył, że zasięg na Pb98 się wydłuża, obaliłeś tym samym mit że 98 nie dziala. Działa, komputer uszy się tego, że lejesz lepsze paliwo i wrzuca to w prognozę długoterminową. Ja jeżdżę non stop na Racing 100 i mój tuner systematycznie schodzi mi przy kolejnej mapie z paliwa (jest za bogato) , tak aby zoptymalizować osiągi silnika - tym samym silnik staje się bardziej ekonomiczny i wydajny zarazem. W EcuTeku wszystko to fajnie można podejrzeć jeżeli ktoś ten zestaw posiada.
- AaaA
- Donator
- Posty: 611
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Jam bym na podstawie oceny zasiegu, ktory zalezy przede wszystkim od podatnosci prawej stopy, nie wyciagal wnioskow:)MMRS pisze: ↑18 lip 2019, 8:31Działa, komputer uszy się tego, że lejesz lepsze paliwo i wrzuca to w prognozę długoterminową. Ja jeżdżę non stop na Racing 100 i mój tuner systematycznie schodzi mi przy kolejnej mapie z paliwa (jest za bogato) , tak aby zoptymalizować osiągi silnika - tym samym silnik staje się bardziej ekonomiczny i wydajny zarazem. W EcuTeku wszystko to fajnie można podejrzeć jeżeli ktoś ten zestaw posiada.
Z mojego doswiadczenia z nowszymi Mazdami pamietam ze adaptacja silnika do nowych warunkow po zresetowaniu pamieci ECU to okolo 100mil (nie wiem jak jest w tym skyactive ale w MPS trzeba dawki ponownie stroic po tych 100milach). Niestety nie wiem na podstawie jakiego dystansu jest liczona prognoza zasiegu.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
Też byłbym ostrożny z tym zużyciem paliwa na 98. Co prawda jeszcze nigdy nie skalałem Mazdy tym "premiumem" ale zasięg potrafi mi pokazać w zakresie 450 - 820km na tej samej pojemności zbiornika także tego...