ND 2017 - zwiększenie mocy

może ktoś poleci dobry i sprawdzony warsztat

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

09 maja 2019, 18:58

Czołem wszystkim, mam pytanie-prośbę. Czy moglibyście polecić jakiś zaufany, sprawdzony i najlepiej przetestowany osobiście warsztat, który podjąłby się wykonania kompleksowo podniesienia mocy w ND 160KM?
Auto robi u mnie za samochód na co dzień i w związku z ilością przejeżdżanych nim kilometrów (w 14 miesięcy wyszło mi jakieś 63.000 km), a co za tym idzie, w związku z niekończącymi się zmaganiami z ciężarówkami, kierownikami co jeżdżą na zderzaku za ciężarówką i jeszcze tymi kierownikami co jeżdżą na zderzaku tych ostatnich oczywiście bez zamiaru wyprzedzenia, stwierdziłem, że przydałoby się jednak nieco więcej pary pod stopą niż fabryczne 160 KM... Po początkowej myśli o zmianie auta doszedłem do wniosku, że może lepiej byłoby jednak dołożyć kompresor albo turbo (jakoś ciężko byłoby mi chyba jednak jeździć nie-mx5 ). Problem jest taki, że nie mam ani możliwości, ani czasu, żeby się samodzielnie grzebać z modyfikacjami, podobnie jak nie ma opcji, żeby sobie sam pojechał do UK i tam zlecił modyfikacje ekipie z BBR. Potrzebowałbym kogoś na miejscu - tak, żeby zamówił co trzeba, przygotował co trzeba i później to założył, wystroił i generalnie, żeby to ładnie jeździło. Oczywiście za uczciwą opłatą. Może ktoś jest w stanie polecić solidnego mechanika?
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

10 maja 2019, 0:06

Masz kilka opcji, zależy jakim budżetem dysponujesz...

Opcja najtańsza i wcale nie taka zła! Kupujesz wkładkę filtra powietrza K&N dedykowaną do ND (około 250zł) i jedziesz do Michała z DisiTune na indywidualne strojenie i za około 1500zł masz około 10-15KM więcej (zależy od egzemplarza), przesuniętą odcinkę w okolicę 7100 obrotów i silnik który nie wpada w zadyszkę powyżej 6000 obrotów, czyli małym i bezpiecznym kosztem inne auto! Serio!

Opcja droższa, czyli kupujesz na stronie BBR'a ich kolektor wydechowy, do tego udajesz się do firmy w Polsce która specjalizuje się w produkcji układów wydechowych ze stali nierdzewnej (np MG Motorsport, EL-TEC itp...) która robi Ci wydech ze sportowym katalizatorem i ładnie brzmiącym tłumikiem i tak samo jedziesz na strojenie do DisiTune. Masz około 180KM...

Opcja jeszcze droższa, czyli do tego co powyżej, kupujesz w BBR dodatkowo ich wałki rozrządu i ich sprężynki zaworowe i robisz to samo. Oczywiście musisz zlecić to ogarniętemu mechanikowi żeby to założył. Wtedy na strojeniu można przesunąć odcinkę w okolicę 7500 obrotów. U mnie wyszło 196KM ale inne ND w Polsce miały od 192 do 202KM.

Możesz jeszcze iśc w kompresor, turbo ale to już inna droższa bajka...
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

10 maja 2019, 8:53

Opcja insane - LS3 + Tremec T56
Pozdrawiam
Krzysztof
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

10 maja 2019, 21:05

A może opłaci się podniesienie mocy przez zamianę na ND 2019?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

10 maja 2019, 21:33

To chyba ździebko nieopłacalne, biorąc pod uwagę to, że +10-15 KM można załatwić za 1500 złotych srtojeniem, co jest chyba niewspółmiernie niską kwotą względem bujania się ze sprzedażą i dopłatą do ND2? ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2019, 10:45

Danillo pisze:
10 maja 2019, 21:05
A może opłaci się podniesienie mocy przez zamianę na ND 2019?
zastanawiałem się też nad takim rozwiązaniem. Jednak, po pierwsze, moja mx5 ma najechane obecnie prawie 64.000 w niecałe 2 lata. Na rynku to raczej ewenement - co prawda stan jest idealny, bo jeżdżę tylko na trasie, ale weź to kupującemu tłumacz... Po drugie, przyrost 24 km za koszt poniesiony na sprzedaży i zakupie nowego auta (nawet zakładając w miarę sensowną sprzedaż obecnego) i tak wychodzi raczej słabo i mało satysfakcjonująco. Prędzej poszedłby w s3 albo bmw140 - tylko szkoda mi radochy z jazdy mx5 i generalnie tego auta :-).
Odezwał się do mnie kolega MMRS, który ma dołożony kompresor, nie ukrywam, że takie rozwiązanie byłoby dla mnie idealne. Zwłaszcza, że w przypadku sensownej i odczuwalnej modyfikacji - czego nie zaznaczyłem na wstępie - koszty są chyba do zaakceptowania (do wydania mam w granicach 20-25 tys. zł). Chodzi mi tylko o kogoś kto byłby w stanie profesjonalnie obsłużyć zadanie ściągnięcia gratów, założenia ich i wystrojenia. Ja niestety nie mam czasu, żeby się tym zająć.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2019, 11:44

Trochę nie rozumiem. Akurat wyprzedzenie tirów to przyjemność w moim samochodzie. Wątpię czy 50 kg rfa aż tak dużo zmienia. Oczywiście używasz 3. biegu w zakresie 80-130 kmh?
Gdybyś napisał o autostradzie i biegach powyżej 4 włącznie to rozumiem.
Nd2 jest wyraźnie bardziej żwawa w całym zakresie obrotów. Ale porównałem filmy z przyspieszania z tymi od Mmrsa. Oczywiście jest przepaść na korzyść kompresora. Zgaduję że z mocnymi BMW będziesz dawał radę, o ile zmienisz opony na szerokie i przyczepne.
Awatar użytkownika
wojteczekm16
Posty: 118
Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Poznań

12 maja 2019, 12:47

Wojtku, oczywiście, że 3 i 4 bieg przy wyprzedzaniu obowiązkowo. Przecież nie napisałem, że sie nie da wyprzedzać, bo sie da bezproblemowo. Generalnie chodzi o to, żeby dołożyć mocy. Miałem ostatnio możliwość pojeździć kilkoma mocnymi maszynami w trasie i jednak jest duża różnica. Oczywiście mx5 prowadzi sie ekstra, ale wiecej mocy to zawsze wiecej mocy.
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 maja 2019, 14:01

O! mam podobny dylemat, przynajmniej w kwestii braku mocy, bo wymiany mx póki co nie rozważam :)
Duże różnice kosztowe wychodzą wydech + wałki vs kompresor? Jednak w mocy różnica jest wyraźna, a wydech, wałki, kolektor i strojenie też swoje kosztują...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 maja 2019, 14:09

Wałki + sprężynki to jakieś 1500funtów. Kit kompresora do Nb to 5-6 tys USD. Podejrzewam że do nd taniej nie będzie (koledzy od nd pewnie zaraz rzucą dokładną ceną) w obu wypadkach musisz auto wystroic. Wydech w sumie też w obu przypadkach.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2019, 14:52

Gdyby ktoś rozważał kompresor Edelbrocka lub wałki BBRa to w obydwu przypadkach możemy to zamontować i pomóc w strojeniu. Natomiast z kitu BBRa w swoim samochodzie zainstalowałem sprężyny zaworowe i kolektor BBRa.
Jeżeli ktoś rozważa kompresor to powinien liczyć się jednak z wymianą kolektora. Z tego kitu idzie wycisnąć 240 koni i kwestią czasu jest "upalenie" katalizatora. Poza tym do torowych zabaw to już rekomendowana jest przynajmniej chłodnica oleju, a najlepiej to w zestawie z jakąś grubą chłodnicą płynu.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 maja 2019, 20:43

Dzięki :) To ułatwia sprawę, skoro tak czy inaczej trzeba zacząć od kolektora i kata. A potem hamulce ;)
libero
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2019, 8:04
Model: ND
Wersja: SKYFREEDOM
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2019, 20:49

Pozwolę sobie podczepić się pod temat i zapytać, co mozna dlubnąć by gwarancji nie stracić lub sie w razie awarii z mazdą nie szarpać?

O ile dobrze pamietam to BBR ma niedługo mieć w ofercie to i owo do ND2. O Turbo/Kompresorze nie myślę na ten moment.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2019, 21:36

heretic pisze:
12 maja 2019, 20:43
Dzięki :) To ułatwia sprawę, skoro tak czy inaczej trzeba zacząć od kolektora i kata. A potem hamulce ;)
Seryjne to nawet za słabe do seryjnej mocy....
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

12 maja 2019, 23:14

libero pisze:
12 maja 2019, 20:49
Pozwolę sobie podczepić się pod temat i zapytać, co mozna dlubnąć by gwarancji nie stracić lub sie w razie awarii z mazdą nie szarpać?
Chyba tylko felgi i opony.... Może jeszcze ewentualnie catback.
MMRS pisze:
12 maja 2019, 21:36
heretic pisze:
12 maja 2019, 20:43
Dzięki :) To ułatwia sprawę, skoro tak czy inaczej trzeba zacząć od kolektora i kata. A potem hamulce ;)
Seryjne to nawet za słabe do seryjnej mocy....
Fakt. Tylko z kolektorem nie ma dużego wyboru w PL, z hamulcami jest i jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji. Są willwood od FM i od BBR, są wrk - każde z powyższych w wersjach 4 lub 6 tłok, no i jeszcze można zaadaptować coś z innych samochód (chociaż ta opcja mi się średnio podoba)
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 maja 2019, 7:13

heretic pisze:
12 maja 2019, 23:14
Są willwood od FM i od BBR, są wrk - każde z powyższych w wersjach 4 lub 6 tłok, no i jeszcze można zaadaptować coś z innych samochód (chociaż ta opcja mi się średnio podoba)
mieszkam 3 min od WRK :) facet konkret. zrobi wszystko. Sadze ze jakby zakup grupowy byl jakiś to i tez spory rabat można by było dostać :)
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

13 maja 2019, 9:40

MastaMarek pisze:
13 maja 2019, 7:13
heretic pisze:
12 maja 2019, 23:14
Są willwood od FM i od BBR, są wrk - każde z powyższych w wersjach 4 lub 6 tłok, no i jeszcze można zaadaptować coś z innych samochód (chociaż ta opcja mi się średnio podoba)
mieszkam 3 min od WRK :) facet konkret. zrobi wszystko. Sadze ze jakby zakup grupowy byl jakiś to i tez spory rabat można by było dostać :)
Rozmawiałem już z nim o hamulcach do mx i jestem na ten moment najbliższy tej opcji.
Rozważałem 4 tłok z tarczą 300mm, tak żeby weszło pod 16, z tarczą rotinger skręcaną na sztywno - ok 4.5k za zestaw na przód z montażem. Teraz jeszcze się zastanawiam czy nie lepiej wziąć większe tarcze tak żeby było pod limit tego co wejdzie w 17 ;)
Scorpio
Posty: 30
Rejestracja: 12 wrz 2017, 20:19
Model: ND RF
Lokalizacja: Beskid Żywiecki

13 maja 2019, 10:26

MastaMarek pisze:
13 maja 2019, 7:13
heretic pisze:
12 maja 2019, 23:14
Są willwood od FM i od BBR, są wrk - każde z powyższych w wersjach 4 lub 6 tłok, no i jeszcze można zaadaptować coś z innych samochód (chociaż ta opcja mi się średnio podoba)
mieszkam 3 min od WRK :) facet konkret. zrobi wszystko. Sadze ze jakby zakup grupowy byl jakiś to i tez spory rabat można by było dostać :)
Mam w planach zestaw z czterotłokiem na przód i największą tarczą jaka wejdzie pod seryjną 17" felgę. Oglądałem produkty na stronie WRK i jestem pod wrażeniem. Jeśli będzie jakaś inicjatywa na zakup grupowy, to jestem zainteresowany.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2019, 11:21

Seryjna pompa daje sobie radę z tymi wielotłoczkami?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 maja 2019, 11:32

U mnie daje. ;)

Edit: no ale ja swojego ND nie toruję, więc ta opinia jest raczej bezwartościowa. :?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
MastaMarek
Posty: 131
Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
Model: NC FL2
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 maja 2019, 12:06

heretic pisze:
13 maja 2019, 9:40
Rozmawiałem już z nim o hamulcach do mx i jestem na ten moment najbliższy tej opcji.
Rozważałem 4 tłok z tarczą 300mm, tak żeby weszło pod 16, z tarczą rotinger skręcaną na sztywno - ok 4.5k za zestaw na przód z montażem. Teraz jeszcze się zastanawiam czy nie lepiej wziąć większe tarcze tak żeby było pod limit tego co wejdzie w 17 ;)
bierz 320mm minimum :) no ale wtedy 17' trzeba :)

Do WRK mam super kontakt wiec jak coś potrzeba to dajcie znać :) Na haslo: "Blackhawk" dostaniecie zniżkę ale wiadomo ze wycena i tak jest indywidualna zawsze. Moge z Adamem pogadać aby dla mx5 jakaś ofertę dal ciekawa :)
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

13 maja 2019, 14:16

U mnie seryjna pompa przy 6 tłoczkowym Wilwoodzie daje radę!
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

13 maja 2019, 16:58

MastaMarek pisze:
13 maja 2019, 12:06
heretic pisze:
13 maja 2019, 9:40
Rozmawiałem już z nim o hamulcach do mx i jestem na ten moment najbliższy tej opcji.
Rozważałem 4 tłok z tarczą 300mm, tak żeby weszło pod 16, z tarczą rotinger skręcaną na sztywno - ok 4.5k za zestaw na przód z montażem. Teraz jeszcze się zastanawiam czy nie lepiej wziąć większe tarcze tak żeby było pod limit tego co wejdzie w 17 ;)
bierz 320mm minimum :) no ale wtedy 17' trzeba :)
Z tego co pamiętam Adam pakuje 345mm w 17 w VW, więc pewnie tu podobnie ;)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2019, 20:02

pudel pisze:
13 maja 2019, 14:16
U mnie seryjna pompa przy 6 tłoczkowym Wilwoodzie daje radę!
Dobrze wiedzieć :diablo:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2019, 20:34

mike_d pisze:
13 maja 2019, 20:02
pudel pisze:
13 maja 2019, 14:16
U mnie seryjna pompa przy 6 tłoczkowym Wilwoodzie daje radę!
Dobrze wiedzieć :diablo:
Tak jak u kolegi Pudla - bez komplikacji na 6o tłoczkowym przód i 4o tłoczkowym tył....
ODPOWIEDZ