Przegląd gwarancyjny a własny olej

Czy jest o co walczyć?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2019, 15:37

Oczywiście zapytam w ASO o taką opcję, ale ktoś z Was się w to bawi i ile można zyskać?
Jak się dowiem dam tutaj znać jeśli jestem pierwszym cebulakiem :)

Drugie pytanie - przynajmniej w fordzie, ale też w innych markach, samochody po gwarancji mają dużo tańsze przeglądy (np 480 zł zamiast 820), żeby utrzymać klientów. W mazdzie takiej akcji nie widziałem, czy może się mylę?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2019, 15:54

Cześć Wojtek, niekoniecznie musisz być cebulakiem dbając o "swoje". Jeżeli tylko "trzymsz" parametry (0W20 / 5W30) oleju i z jakichś względów preferujesz dany olej, nikt nie będzie robić Ci problemów. Serwisuję auto w ASO i co 20 tysiecy wymieniam olej u nich, między wymianami co 10 tysiecy wymieniam olej sam. W ASO leją Elfa, ja wlewałem Millersa o tych samych parametrach. W ostatnim czasie sytuacja o tyle się zmieniła, że przed Silesią zalałem Motul V-Power Racing 300 V 5W/30 i muszę przyznać że niczego innego już nie wleję, a do ASO pojadę ze swoim olejem. Zimny silnik lżej odpala, a zawory na zimno pracują połowę ciszej minimum. Ten olej to prawdziwa petarda. Nigdy więcej Elfa czy Millersa, który jest bardzo chwalony. Nie mam zamiaru lać Elfa, zawiozę Motula, I wg mnie to nie żadne cebulactwo, raczej dbałość o swój silnik.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2019, 17:30

Wojtek Wawa pisze:
28 kwie 2019, 15:37
Oczywiście zapytam w ASO o taką opcję, ale ktoś z Was się w to bawi i ile można zyskać?
Przede wszystkim olej musi mieć zapisaną normę, którą producent w tym wypadku Mazda podaje. Nalać wówczas muszą ale zadbaj aby wpisali w książkę gwarancyjną, że olej był z tą normą. Kup u dystrybutora olej a nie u jasia na alegro i KONIECZNIE zachowaj pragon/fakturę i pustą bańkę z serią do końca gwarancji. Inaczej jak padnie silnik to mogą nie uznać. To się tyczy również filtrów chodź o ile olej swój np lepszy lub jak ja to robię czyli zawsze od nowości leje już ten sam do końca ma sens o tyle wg mnie zamienne filtry nie.
Znam przypadki poważnych problemów przez stosowanie własnych materiałów pomimo że ASO grzecznie wszystko wlało i zamontowało.
MMRS pisze:
28 kwie 2019, 15:54
Cześć Wojtek, niekoniecznie musisz być cebulakiem dbając o "swoje". Jeżeli tylko "trzymsz" parametry (0W20 / 5W30) oleju
Te parametry nie są wyznacznikiem zastosowania oleju w danym silniku szczególnie na gwarancji. Olej musi spełniać normę producenta i ta norma musi być zaaprobowana np dla Spider 124 1.4 T norma to Fiat 9.55535-S2 lub MS-12991.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2019, 17:39 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2019, 20:01

Oczywiście chciałem kupić oryginalny olej Mazdy. Jeżdżę bardzo krótkie dystanse, a ASO wlało mi ostatnio 5W30, bo taki mają w beczce. I zamiast płacić za pojemniki po 1 litr x 5 chciałem kupić 5 litrów 0W20 w renomowanym sklepie. Oczywiście fakturę bym sobie zostawił, ale jak mam trzymać puste opakowanie w piwnicy jeszcze ponad 2 lata, to mi się już nie uśmiecha :-/

Co do olei wyczynowych - to są genialne, ale wydaje mi się, że akurat do jazdy dookoła komina mogą być słabym wyborem.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2019, 20:32

Ściągnąłem sobie instrukcję MX5 2017 i rzeczywiście Mazda dodatkowo się nie wygłupia z własnymi normami. Musi być jedynie API SN lub ACEA A5/B5 i 5W30 albo 0W20. Opel i Fiat bo takie nowe auta mam wymagają spełniani ich własnych norm dodatkowo :( i stąd mój wpis o tym.
Bańkę i fakturę bym jednak trzymał bo były nawet afery opisywane w prasie gdzie w ASO nalali olej klienta, klient wywalił wszystko a później jak się silnik zatarł to odrzucili naprawę gwarancyjną że niby olej mógł być podrabiany.
Znam też przypadek gdzie w silniku był wadliwy zawór montowany i przy odpowiedniej temperaturze (nie zawsze) dawał takie ciśnienie że rozwalało filtr a silnik się zacierał - gość dał swój na przeglądzie i później się z nimi przepychał bo twierdzili że to wina filtra choć o wadliwym zaworze producent wiedział bo takie przypadki już były - uznali mu w końcu.
Szkoda nerwów później, wiem że drożej bo mnie to też wkur@# ale jak się kupuje auto za ok 100 tysi to nie jest mądrze pchać się w ewentualne kłopoty za oszczędność 100-200 zeta :) (uważam)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 kwie 2019, 20:35

5W30 jest lepszy w większości przypadków niż 0W20.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 148
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

28 kwie 2019, 21:09

Panowie a czy na serwisie wykryją mi modyfikację ECU ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

04 maja 2019, 12:04

francmiko pisze:
28 kwie 2019, 21:09
Panowie a czy na serwisie wykryją mi modyfikację ECU ?
Jak będą szukać to wykryją.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

04 maja 2019, 12:20

heretic pisze:
04 maja 2019, 12:04
francmiko pisze:
28 kwie 2019, 21:09
Panowie a czy na serwisie wykryją mi modyfikację ECU ?
Jak będą szukać to wykryją.
U mnie chyba nie szukali bo nie wykryli...
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 maja 2019, 15:06

pudel pisze:
04 maja 2019, 12:20
heretic pisze:
04 maja 2019, 12:04
francmiko pisze:
28 kwie 2019, 21:09
Panowie a czy na serwisie wykryją mi modyfikację ECU ?
Jak będą szukać to wykryją.
U mnie chyba nie szukali bo nie wykryli...
U mnie też, albo o tym nie wiemy :P
LikelyJupiter8

05 maja 2019, 16:41

Ja właśnie jestem po pierwszym przeglądzie (1 rok) w ASO
Olej kupiłem wcześniej - wybrałem ten co zaleca MAZDA, czyli MAZDA ORIGINAL OIL SUPRA 0W20 5L - koszt u dystrybutora mniej niż 200 zł za 5 litrów
Filtr kupiłem wcześniej w ASO - ok 60 zł - tez ten co zaleca producent - czytałem, że lepszy podobno od K&N
W ASO nie było problemu - materiały własne
Koszt 1 serwisu - sama robocizna - 607 zł
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 maja 2019, 16:45

Pod jakim względem filtr ori lepszy od KN?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
LikelyJupiter8

05 maja 2019, 17:40

Chciałem kupić cały komplet od K&N - air i oil filter - czytałem na miata.net kilkanaście wątków na ten temat i dużo osób wypowiadało się, że filtr oleju mazdy jest dobrze dopasowany do pracy tego silnika skyactiv - pozwala na maksymalne smarowanie od razu po rozruchu silnika.
Wiadomo opinie są subiektywne - ale później wszedłem na stronę: https://www.knfilters.com/. Wyszukałem po modelu. Wynik dał mi aż 3 rodzaje filtrów oleju K&N: HP, PS, SS.
Szperałem później po stronach USA w poszukiwaniu opinii na temat konkretnego rodzaju z podanych - w większości wypadków było podane, że żaden z nich K&N nie jest polecany do skyactiv ND - tylko do wcześniejszych modeli - więc kupiłem w końcu firmowy. Cena obydwu ta sama.
Z K&N kupiłem tylko air filter.
Ja jestem tylko zwykłym całorocznym użytkownikiem ND. Nie jeżdżę po torze. Czasami jakieś uślizgi mniej lub bardziej kontrolowane w zakrętach.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2019, 21:23

Z tymi filtrami powietrza kn to chyba przegapiliście nasze forum. Były linkowane badania z WAT. Tldr moc rzeczywiście w górę, za to filtracja dużych zanieczyszczeń spada z poziomu 99.999 % na okolice 81 %. Ale kto by się piachem w silniku przejmował:)
ODPOWIEDZ