Oczywiście zapytam w ASO o taką opcję, ale ktoś z Was się w to bawi i ile można zyskać?
Jak się dowiem dam tutaj znać jeśli jestem pierwszym cebulakiem
Drugie pytanie - przynajmniej w fordzie, ale też w innych markach, samochody po gwarancji mają dużo tańsze przeglądy (np 480 zł zamiast 820), żeby utrzymać klientów. W mazdzie takiej akcji nie widziałem, czy może się mylę?
Przegląd gwarancyjny a własny olej
Czy jest o co walczyć?
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
- MMRS
- Donator
- Posty: 1770
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć Wojtek, niekoniecznie musisz być cebulakiem dbając o "swoje". Jeżeli tylko "trzymsz" parametry (0W20 / 5W30) oleju i z jakichś względów preferujesz dany olej, nikt nie będzie robić Ci problemów. Serwisuję auto w ASO i co 20 tysiecy wymieniam olej u nich, między wymianami co 10 tysiecy wymieniam olej sam. W ASO leją Elfa, ja wlewałem Millersa o tych samych parametrach. W ostatnim czasie sytuacja o tyle się zmieniła, że przed Silesią zalałem Motul V-Power Racing 300 V 5W/30 i muszę przyznać że niczego innego już nie wleję, a do ASO pojadę ze swoim olejem. Zimny silnik lżej odpala, a zawory na zimno pracują połowę ciszej minimum. Ten olej to prawdziwa petarda. Nigdy więcej Elfa czy Millersa, który jest bardzo chwalony. Nie mam zamiaru lać Elfa, zawiozę Motula, I wg mnie to nie żadne cebulactwo, raczej dbałość o swój silnik.
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Przede wszystkim olej musi mieć zapisaną normę, którą producent w tym wypadku Mazda podaje. Nalać wówczas muszą ale zadbaj aby wpisali w książkę gwarancyjną, że olej był z tą normą. Kup u dystrybutora olej a nie u jasia na alegro i KONIECZNIE zachowaj pragon/fakturę i pustą bańkę z serią do końca gwarancji. Inaczej jak padnie silnik to mogą nie uznać. To się tyczy również filtrów chodź o ile olej swój np lepszy lub jak ja to robię czyli zawsze od nowości leje już ten sam do końca ma sens o tyle wg mnie zamienne filtry nie.Wojtek Wawa pisze: ↑28 kwie 2019, 15:37Oczywiście zapytam w ASO o taką opcję, ale ktoś z Was się w to bawi i ile można zyskać?
Znam przypadki poważnych problemów przez stosowanie własnych materiałów pomimo że ASO grzecznie wszystko wlało i zamontowało.
Te parametry nie są wyznacznikiem zastosowania oleju w danym silniku szczególnie na gwarancji. Olej musi spełniać normę producenta i ta norma musi być zaaprobowana np dla Spider 124 1.4 T norma to Fiat 9.55535-S2 lub MS-12991.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2019, 17:39 przez mojo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście chciałem kupić oryginalny olej Mazdy. Jeżdżę bardzo krótkie dystanse, a ASO wlało mi ostatnio 5W30, bo taki mają w beczce. I zamiast płacić za pojemniki po 1 litr x 5 chciałem kupić 5 litrów 0W20 w renomowanym sklepie. Oczywiście fakturę bym sobie zostawił, ale jak mam trzymać puste opakowanie w piwnicy jeszcze ponad 2 lata, to mi się już nie uśmiecha :-/
Co do olei wyczynowych - to są genialne, ale wydaje mi się, że akurat do jazdy dookoła komina mogą być słabym wyborem.
Co do olei wyczynowych - to są genialne, ale wydaje mi się, że akurat do jazdy dookoła komina mogą być słabym wyborem.
- mojo
- Posty: 249
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
- Model: Inny
- Wersja: 124 Spider
- Lokalizacja: Warszawa
Ściągnąłem sobie instrukcję MX5 2017 i rzeczywiście Mazda dodatkowo się nie wygłupia z własnymi normami. Musi być jedynie API SN lub ACEA A5/B5 i 5W30 albo 0W20. Opel i Fiat bo takie nowe auta mam wymagają spełniani ich własnych norm dodatkowo i stąd mój wpis o tym.
Bańkę i fakturę bym jednak trzymał bo były nawet afery opisywane w prasie gdzie w ASO nalali olej klienta, klient wywalił wszystko a później jak się silnik zatarł to odrzucili naprawę gwarancyjną że niby olej mógł być podrabiany.
Znam też przypadek gdzie w silniku był wadliwy zawór montowany i przy odpowiedniej temperaturze (nie zawsze) dawał takie ciśnienie że rozwalało filtr a silnik się zacierał - gość dał swój na przeglądzie i później się z nimi przepychał bo twierdzili że to wina filtra choć o wadliwym zaworze producent wiedział bo takie przypadki już były - uznali mu w końcu.
Szkoda nerwów później, wiem że drożej bo mnie to też wkur@# ale jak się kupuje auto za ok 100 tysi to nie jest mądrze pchać się w ewentualne kłopoty za oszczędność 100-200 zeta (uważam)
Bańkę i fakturę bym jednak trzymał bo były nawet afery opisywane w prasie gdzie w ASO nalali olej klienta, klient wywalił wszystko a później jak się silnik zatarł to odrzucili naprawę gwarancyjną że niby olej mógł być podrabiany.
Znam też przypadek gdzie w silniku był wadliwy zawór montowany i przy odpowiedniej temperaturze (nie zawsze) dawał takie ciśnienie że rozwalało filtr a silnik się zacierał - gość dał swój na przeglądzie i później się z nimi przepychał bo twierdzili że to wina filtra choć o wadliwym zaworze producent wiedział bo takie przypadki już były - uznali mu w końcu.
Szkoda nerwów później, wiem że drożej bo mnie to też wkur@# ale jak się kupuje auto za ok 100 tysi to nie jest mądrze pchać się w ewentualne kłopoty za oszczędność 100-200 zeta (uważam)
Ja właśnie jestem po pierwszym przeglądzie (1 rok) w ASO
Olej kupiłem wcześniej - wybrałem ten co zaleca MAZDA, czyli MAZDA ORIGINAL OIL SUPRA 0W20 5L - koszt u dystrybutora mniej niż 200 zł za 5 litrów
Filtr kupiłem wcześniej w ASO - ok 60 zł - tez ten co zaleca producent - czytałem, że lepszy podobno od K&N
W ASO nie było problemu - materiały własne
Koszt 1 serwisu - sama robocizna - 607 zł
Olej kupiłem wcześniej - wybrałem ten co zaleca MAZDA, czyli MAZDA ORIGINAL OIL SUPRA 0W20 5L - koszt u dystrybutora mniej niż 200 zł za 5 litrów
Filtr kupiłem wcześniej w ASO - ok 60 zł - tez ten co zaleca producent - czytałem, że lepszy podobno od K&N
W ASO nie było problemu - materiały własne
Koszt 1 serwisu - sama robocizna - 607 zł
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Pod jakim względem filtr ori lepszy od KN?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Chciałem kupić cały komplet od K&N - air i oil filter - czytałem na miata.net kilkanaście wątków na ten temat i dużo osób wypowiadało się, że filtr oleju mazdy jest dobrze dopasowany do pracy tego silnika skyactiv - pozwala na maksymalne smarowanie od razu po rozruchu silnika.
Wiadomo opinie są subiektywne - ale później wszedłem na stronę: https://www.knfilters.com/. Wyszukałem po modelu. Wynik dał mi aż 3 rodzaje filtrów oleju K&N: HP, PS, SS.
Szperałem później po stronach USA w poszukiwaniu opinii na temat konkretnego rodzaju z podanych - w większości wypadków było podane, że żaden z nich K&N nie jest polecany do skyactiv ND - tylko do wcześniejszych modeli - więc kupiłem w końcu firmowy. Cena obydwu ta sama.
Z K&N kupiłem tylko air filter.
Ja jestem tylko zwykłym całorocznym użytkownikiem ND. Nie jeżdżę po torze. Czasami jakieś uślizgi mniej lub bardziej kontrolowane w zakrętach.
Wiadomo opinie są subiektywne - ale później wszedłem na stronę: https://www.knfilters.com/. Wyszukałem po modelu. Wynik dał mi aż 3 rodzaje filtrów oleju K&N: HP, PS, SS.
Szperałem później po stronach USA w poszukiwaniu opinii na temat konkretnego rodzaju z podanych - w większości wypadków było podane, że żaden z nich K&N nie jest polecany do skyactiv ND - tylko do wcześniejszych modeli - więc kupiłem w końcu firmowy. Cena obydwu ta sama.
Z K&N kupiłem tylko air filter.
Ja jestem tylko zwykłym całorocznym użytkownikiem ND. Nie jeżdżę po torze. Czasami jakieś uślizgi mniej lub bardziej kontrolowane w zakrętach.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Z tymi filtrami powietrza kn to chyba przegapiliście nasze forum. Były linkowane badania z WAT. Tldr moc rzeczywiście w górę, za to filtracja dużych zanieczyszczeń spada z poziomu 99.999 % na okolice 81 %. Ale kto by się piachem w silniku przejmował:)