ND1 RF - spalanie

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Raffi
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2018, 13:12
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa / Wilanów

08 kwie 2019, 11:47

Od roku jeżdżę MX 5 ND1 w wersji automat (tak, już wiem, błąd, ale domowa szefowa dała zgodę na MX5 pod warunkiem, że będzie automat :? ). Przez ten okres przejechałem całe 3 000 km, więc auto jest ledwo dotarte. Auto bez żadnych modyfikacji.

Zastanawia mnie spalanie: ciężko zejść poniżej 10-11 L / 100km przy cyklu mieszanym. Nie kupiłem MX5 by oszczędzać na paliwie, mazdą jeżdżę niewiele - patrz przebieg - ale taki apetyt na paliwo jest irytujący. Spodziewałem się ok 8- 9 L / 100 km, mam dużo więcej. Jeśli chodzi o styl jazdy - nie do końca ma znaczenie czy się bawię na ostro, czy jadę delikatnie i podziwiam widoki - co też częściej czynię.

Ostatnio zacząłem testować tryb manualny i jazdę na wyższych obrotach - automat przy spokojnej jeździe wrzuca 5 bieg przy 40 kmh... Efektu brak. Wymieniłem olej i filtry, zrobiłem pierwszy serwis - podobnie - spalanie jakie było takie jest. W serwisie powiedzieli, że 2.0 mazdy tyle pali i już, w co mi się nie chce wierzyć.

Szukałem info na naszym forum, widziałem kilka wpisów, które przy spokojnej jeździe dają efekty zgodne lub poniżej oczekiwań.

Rozmawiałem z kolegą MMRS który ma manual, 240KM, jeździ "trochę" ostrzej niż ja i spalanie ma podobne. Zapewne nietrafne porównanie (MMRS niewiele ma z fabrycznego silnika :) ), stąd pytanie do Was: jakie macie spalanie po mieście, mieszane, poza miastem? Interesują mnie różne wersje NDków. A może to co mam jest normalne?
Raffi
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

08 kwie 2019, 12:27

Podejrzewam, że po mieście może tyle wyjść. Zależy ile stoisz w korku i jak bardzo wykorzystywany jest i-stop.
U mnie - przy profilu jazdy 50% ekspresówka, 50% wsie (staram się jeździć w miarę przepisowo, więc w zabudowanym jest zwykle 50) wychodzi od 6,72 (raz - wyjątkowo), do 9,4 (też raz). Średnio 8,25.W trasie potrafi zejść poniżej 6.
EDIT: Dla pełnego obrazu, przeciętny przelot ma u mnie ok. 30-35km.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2019, 13:31 przez TerminatorPi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

08 kwie 2019, 13:11

Wejdź w moją stopkę. Mam średnie spalanie z prawie 30000km. Tyle że nigdy nie jeździłem po mieście więc nie mam pojęcia ile bierze podczas jazdy w dużym mieście ale 10-11 wydaje mi się że to dużo. Z drugiej strony przy Twoich przebiegach to chyba nie ma znaczenia? ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 kwie 2019, 13:14

Zrób sobie jakąś spokojną trasę ze 200km i na niej zobacz spalanie. Jakie odcinki robisz? Bo jak bardzo krótkie to spalanie może tak wyglądać, bo jeździsz ciągle na niedogrzanym silniku.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2019, 13:42 przez Fifkers, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 kwie 2019, 13:42

Raz miałem 8.84 jeżdżąc tylko po mieście i to dynamicznie... Norma to powiedzmy 7.5 z dużą przewagą miasta. Na czilu w trasie to i 4/100 miałem (patologiczny przypadek). 11 litrów przy spokojnej jeździe? Nie no, to nie jest normalne.

Nie mam start/stop.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2019, 13:55 przez Hookie, łącznie zmieniany 1 raz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 kwie 2019, 13:42

Może jeździ 2km do pracy ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Eszte
Posty: 106
Rejestracja: 23 wrz 2017, 9:31
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion '18
Lokalizacja: 3miasto

08 kwie 2019, 13:51

Moze nie ma porównania bezpośredniego bo mam manual ale w trasie potrafi zejsc ponizej 6. udalo sie zrobic 5,5l na dlugiej trasie ale przy na prawdę spokojnej jeździe. Dałoby sie niżej, ale 12l/100km chyba byłoby mi nawet ciężko zrobić.
W mieście, Na krótkich odcinkach, w zimę nie spalał więcej jak 10. Ogólnie chyba nigdy nie wyszło mi wiecej jak 10 (z calego baku), mimo wypadów na tor i ostrej jazdy.
Mi średnio w mieście wychodzi 8,5l
Wydaje mi sie, że musiałbyś jeździć w skrajnie niekorzystnych warunkach.
Nie uzywam start-stop.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 14:31

Rafał, tak jak wspominałem, jak zrobię 300 km to niemalże jestem pewien że zatankuję między 30 a 34 litry. Z reguły auto użytkuje moja żona, a jak ja dopadnę auto weekendowo, wówczas i do spalania dołożę swoje 3 grosze. Można założyć że te 11 - 12 / 100 wychodzi po mieście. Myślę że przy wycieczce krajoznawczej zmieszczę się w 9u. Ale w Twoim przypadku to myślę że jeszcze nawet silnik się dobrze nie ułożył i z biegiem kilometrów spalanie spadnie.
Raffi
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2018, 13:12
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa / Wilanów

08 kwie 2019, 15:39

Dzięki za odzew. Po kolei:

@TerminatorPi: u mnie 70% miasto. Na 8.25 nie mam szans, choć liczyłem że AT doda mi 1 L/ 100km. Z 9.5 L/ 100 km po mieście będę zadowolony

@dudek+t: dzięki. Sprytna strona. Co do przebiegów – rzeczywiście nie ma znaczenia, natomiast po pierwsze głowa po drugie zastanawiam się czy to nie wadliwy egzemplarz

@Fifkers: odcinki standardowo 9km. 2km to piechotą bym chodził, choć zawsze trzeba szukać “reason2drive” :) Spokojna traska w planie.

@Hookie: też mi się wydaje, że nienormalne - zwłaszcza przy spokojnej jeździe.

@Eszte: zimą nie jeżdżę w ogóle. Auto zimuje pod pokrowcem w garażu od listopada do marca - z dala od miejsca zamieszkania by nie kusiło na letnich oponach. Ja mam start/stop i w dużych korkach tego używam.

@MMRS: to umówimy się jeszcze na układanie silnika i dłuższy wypad.

Będę meldował o postępach. A ma ktoś na forum 2.0 ND AT?

Pozdrawiam!
Raffi
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 15:50

Rafał, skoro tak to u mnie też odcinki koło 15 km. Czyli non stop niedogrzany....tak jak proponowałem, ułóż go na Jastrzębiu :bicz:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 kwie 2019, 16:06

Raffi pisze:
08 kwie 2019, 15:39
A ma ktoś na forum 2.0 ND AT?
Grzes?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

08 kwie 2019, 17:40

Coś jest grubo nie tak z tą ekologią w ND- jeżdżę o 430 kg cięższym autem i z większym silnikiem (2.5), bez start-stop, cały rok i 95% miasto/5% trasa ostatniej zimy wychodzi mi 10.8 średnia z ostatnich 3500km (dla mnie Z4 E89 to daily).
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 kwie 2019, 18:09

Moim zdaniem 10-11 w cyklu mieszanym dla Nd to ekstremalnie dużo. Mi tyle nie wychodzi w mieście w NA, która jest generalnie mega nieekonomiczna.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 21:44

Jestem na etapie kończenia opon, ale nawet wcześniej ledwo mieściłem się w 10l/100km. Teraz ostatnie baki są pod 11l. Komputer spalania zaniża od 0.5 do 0.8l/100 km.
100% miasto.
Spokojna trasa pozamiejska po bocznych drogach około 5.5l/100 km na wyświetlaczu. Szybka autostrada 15.8l/100 km.
Mam dopiero 18500 km.

Dodam że dla mnie to rewelacyjnie niskie spalania. Biturbo diesel palił mi podobnie (ale ważył 550 kg więcej i był trochę szybszy:)
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2019, 21:46 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 kwie 2019, 21:46

15.8 l / 100 km? RX-8 mi w trasie tyle palił. xD Jaka to jest szybka autostrada? Aż z ciekawości może w piątek skoczę i porównam.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 21:47

Szybka czyli 1h15 min i bak pusty
Raffi
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2018, 13:12
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa / Wilanów

08 kwie 2019, 21:47

@WojtekWawa - przy jakiej jeździe w cyklu miejskim? Pierwszy z każdych świateł czy też lekka noga i podziwiasz widoki? Rozumiem ze MT.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Raffi
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 21:48

Wojtek, Rafał, proponuję odblokować silnik przez custom tuning. Trochę więcej mocy a i spalanie od razu spadnie. Seryjnie te silniki są pewnie zalane jak "świnie"
Raffi
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2018, 13:12
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa / Wilanów

08 kwie 2019, 21:57

No tak Rafal MMRS - kusisz zarówno tym torem pod Radomiem jak i chip tuningiem!

Ktoś robił chip tuning NDka bez innych modyfikacji? Zaraz zerknę na forum techniczne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Raffi
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 21:58

Akurat zalewanie silnika paliwem, przy i tak śmiesznym spalaniu w porównaniu do popularnych szybkich samochodów, to dla mnie zaleta. Chcę tym samochodem jeździć wiele wiele lat. Coś co robi bmw czyli świetne osiągi, niskie spalanie i fatalna opinia o niezawodności to nie dla mnie. ND to moja nirwana. Jak zacznie mi brakować mocy, założę bardziej śliskie opony :)

BTW napisałem miasto, ale warto wspomnieć że połowa tras to godziny szczytu. Dystanse to 2km/7/9. I niestety ostatni prawie rok zalany 5w30. W maju wracam na 0w20. Wtedy palił mi mniej. Ale też rzadziej wyłączałem esp...

Używam istopu i go uwielbiam. Przy wyłączonym silniku to bose nawet znośnie gra.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 22:08

Wojtek Wawa pisze:
08 kwie 2019, 21:58
Akurat zalewanie silnika paliwem, przy i tak śmiesznym spalaniu w porównaniu do popularnych szybkich samochodów, to dla mnie zaleta. Chcę tym samochodem jeździć wiele wiele lat. Coś co robi bmw czyli świetne osiągi, niskie spalanie i fatalna opinia o niezawodności to nie dla mnie. ND to moja nirwana. Jak zacznie mi brakować mocy, założę bardziej śliskie opony :)

BTW napisałem miasto, ale warto wspomnieć że połowa tras to godziny szczytu. Dystanse to 2km/7/9. I niestety ostatni prawie rok zalany 5w30. W maju wracam na 0w20. Wtedy palił mi mniej. Ale też rzadziej wyłączałem esp...

Używam istopu i go uwielbiam. Przy wyłączonym silniku to bose nawet znośnie gra.
Wojtek, ale ja słyszałem że przelewanie silnika jest równie niezdrowe co zbyt uboga mieszanka. Zbyt "bogato" rozpuszcza film olejowy, a tym samym żywotność spada...paliwo jest "tępe"...to opinia tunerów min....
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

08 kwie 2019, 22:18

Jakoś sporo wam wychodzi.
Jeżdżę dynamicznie, naprawdę dynamicznie po mieście i między miastami i średnie spalanie mam na poziomie 8,0 - 8,2.
Najlepszy wynik na autostradzie to 5,2 l. Przy spokojnej/normalnej jeździe to 7,2-7,5.
Zawsze twierdziłem, że najważniejsze jest dotarcie silnika. Przejechane pierwsze 3.000-5.000 km ustawia auto na całe swoje życie.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 22:27

Dałeś mi do myślenia. Dotąd zakładałem uboga mieszanka=dużo tlenu=wysoka temperatura.
Dzięki.
Co do tunerów... mój kolega ze studiów został profesjonalnym inżynierem wyścigowym w wyścigach długodystansowych. I ostatnio usłyszałem od niego coś co mnie mocno zaskoczyło i było zaprzeczeniem jak go pamiętałem ze studiów (wtedy zaczynał jako tuner). "Jeśli chcesz jeździć samochodem, który zawsze zapali i cię wszędzie dowiezie - tylko seria". Oczywiście to tylko jego opinia i nie przeczę, że większość robi remapy i ma zero problemów.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 22:32

A co do spalania jest wg mnie bardzo niskie. Jadąc powoli autostradami i innymi drogami na wakacje, na baku robię 650 km. W mieście tankuję co 280-380 km. Zwykle wschodzi mi 38l.
Co pali realnie mniej mając taki czas do 80 kmh? Szybciej po mieście staram się nie jeździć.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

08 kwie 2019, 22:34

Wojtek Wawa pisze:
08 kwie 2019, 22:27
Dałeś mi do myślenia. Dotąd zakładałem uboga mieszanka=dużo tlenu=wysoka temperatura.
Dzięki.
Co do tunerów... mój kolega ze studiów został profesjonalnym inżynierem wyścigowym w wyścigach długodystansowych. I ostatnio usłyszałem od niego coś co mnie mocno zaskoczyło i było zaprzeczeniem jak go pamiętałem ze studiów (wtedy zaczynał jako tuner). "Jeśli chcesz jeździć samochodem, który zawsze zapali i cię wszędzie dowiezie - tylko seria". Oczywiście to tylko jego opinia i nie przeczę, że większość robi remapy i ma zero problemów.
Wiadomo że uboga to źle, ale czy bogata to dobrze? Od tego jest AFR aby ludzie, którzy stroją z tego mogli korzystać...poza tym nie napisałem że uboga mieszanka jest dobra....dobra to ta, która ma optymalne proporcje, a w przypadku serii parametry są ustawione w bezpieczny sposób, tak aby każdy silnik opuszczający fabrykę dojechał do końca gwarancji. Już Disi udowodnił jak różne silniki wyjeżdżają z fabryki. Jedni z wałkami BBRa mają podobną moc co inni tylko z custom wydechem ;)
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

09 kwie 2019, 9:58

Wojtek Wawa pisze:
08 kwie 2019, 21:58
Akurat zalewanie silnika paliwem, przy i tak śmiesznym spalaniu w porównaniu do popularnych szybkich samochodów, to dla mnie zaleta. Chcę tym samochodem jeździć wiele wiele lat. Coś co robi bmw czyli świetne osiągi, niskie spalanie i fatalna opinia o niezawodności to nie dla mnie. ND to moja nirwana. Jak zacznie mi brakować mocy, założę bardziej śliskie opony :)
Mi nie chodziło o BMW i "świetne osiągi", a o ciężki i starej konstrukcji silnik (N52) na wtrysku pośrednim (więc żadnych cudów wianków w stylu super uboga mieszanka uwarstwiona czy inne techniki oszczędzania paliwa nie są tam dostępne) i mimo ciężkiej nogi (tylko temperatura oleju "ruszy" z 70st, to kręcenie do odcinki nie jest mu obce) mam średnie spalanie 10.8l

Latem, kiedy większość tras (z typową prędkością 80-90km/h) jest niż turlanie się po mieście, to średnia (z kilku tyś km) potrafi spaść do 8-8.5l.

Dlatego napisałem wcześniej, że coś mi z tą "ekologią" (czyli start/stopy, tricki z mieszanką) nie działają w ND 2.0. skoro średnia wychodzi podobnie/wiecej niż u mnie, mimo przewagi technologicznej silnika 2.0 z ND do starego N52 oraz prawie 1/3 mniejszej masy samochodu.

PS: A pisanie, że N52 jest oszczędny i wydajny to :lol:, za to jest relatywnie niezawodny (relatywnie do całkiem pancernych konstrukcji BMW z późnych lat 90tych) i ma rozrząd jeszcze "po właściwej stronie" (czyli od przodu, a nie od skrzyni biegów, ja późniejsze "wydumki" BMW).
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

09 kwie 2019, 10:24

cra3y pisze:
09 kwie 2019, 9:58
Latem, kiedy większość tras (z typową prędkością 80-90km/h) jest niż turlanie się po mieście, to średnia (z kilku tyś km) potrafi spaść do 8-8.5l.
No u mnie z taką prędkością miałbym pewnie spalanie na poziomie 5.5-6 litrów, więc raczej wszystko się zgadza. :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 kwie 2019, 11:40

Dokładnie, mi też na spokojnych trasach pali 5.5l/100 km wg wyświetlacza, o czym napisałem w pierwszym moim poście w tym temacie, myślałem że cray pisze o butowanym w mieście BMW, że pali 10.8 :-)
A gdy trasa ma odcinki ekspresowe-przepisowe 120 kmh to średnia zawsze mieści się dużo poniżej 7l/100 km i to oczywiście top down.
Tylko, że 98% moich jazd to 100% miasto i to chyba oczywiste, że zimny silnik więcej spali, zwłaszcza stojąc w korku/robiąc trasy 2/7 maks 9 km.
Nagrzany ND1 2.0 (nie raz sprawdzane zaraz po tankowaniu) w mieście bierze okolice 8 l. Te dodatkowe litry to "premia" na rozgrzewanie. Gdybym miał do pracy 10+ km i nie robił tras typu dom-szkoła 2 km, to szacuję, że średnie spalanie byłoby około 8 maks 9 litrów (przy butowaniu gdzie się tylko da, a prawda jest taka, że rzadko się da w mieście, poza startem spod świateł, jeśli nie ma korku...).
Raffi
Posty: 22
Rejestracja: 23 maja 2018, 13:12
Model: ND RF
Lokalizacja: Warszawa / Wilanów

09 kwie 2019, 21:16

Na razie mam następujące wnioski:

- na moich odcinkach spalanie na tym poziomie się zdarza. Silnik niedogrzany, częste ruszanie i zatrzymywanie się. Do tego pierwszy kilometr po hopkach - 15 szt do pokonania, przy każdej trzeba zwolnić do 20kmh a potem przyspieszyć

- jazda w trybie manualnym: utrzymuję 2k +

- dla odmiany zalałem kilka dni temu 98 zamiast 95

- dotarcie silnika: po tym baku testowym pojeżdżę ostrzej, może skuszę się na tor :D

- w planie przejażdżka 100 - 200 km poza miastem na spokojnie

- póki co pierwsze 100km pokazuje mi 10L / 100km - tylko miasto, tylko krótkie odcinki, ale 99% delikatnej jazdy

- chip tuning jak skończą się ograniczenia formalne

Dzięki ponownie za wszelkie rady i obserwacje.
Raffi
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

10 kwie 2019, 7:16

Jak będziesz bardzo delikatnie jeździł w mieście to Ci spalanie skoczy do góry.. przy przyśpieszaniu silnik jest najbardziej ekonomiczny przy prawie maksymalnie otwartej przepustnicy - tylko biegi trzeba szybko zmieniać, żeby obroty daleko ponad 2k nie skoczyły. Nie znam dokładnie automatu mazdy - jeżdżę innym automatem. Ale w miarę ekonomicznie wychodzi jak przyśpieszasz dynamicznie - ale pozwalasz skrzyni zbijać biegi bez zbędnego przeciągania - zresztą to samo się tyczy manuala - ale tam dokładnie wiesz jak otwierasz przepustnice i kiedy zmieniasz bieg. Dodatkowo jak ruszasz powoli to skrzynia długo pracuje sprzęgłem hydrokinetycznym ze sporymi stratami.. mazdowa skrzynia też ma lockup podejrzewam - a on Ci się zapina pewno gdzieś między 1500 a 2000 obrotów.
Zobacz sobie ile Ci będzie spalać poza miastem przy stałej prędkości 80-100km/h i jeżeli tam Ci spadnie spalanie - to nad stylem jazdy musisz popracować.
Jedna uwaga - dynamiczne przyśpieszanie w lekkiej maździe zazwyczaj jest sporo szybsze niż w innym samochodzie - więc trochę z przyzwyczajenia możesz/możecie odpuszczać. Jak ja Mazdą jadę "ekonomicznie" to niektórzy z pod świateł myślą, że się ścigam..
ODPOWIEDZ