witam
ciągle szukam 2.0 NC z założenia miał byc tylko softtop, lecz widzę iż jak bede szukac swojej wymarzonej sztuki to wyjade nia chyba za 5 lat
dlatego pytanie, oprocz oczywistych zalet i wad prht vs soft, jaka jest roznica wagi?
szukalem tego dosc dlugo, i jedne zapiski twierdza iz metal jest ciezszy o 40kg, inne iz prawie o 60kg!
ja sam jestem dosyc ciezki, dlatego tez wiem ze kazdy kg jest na wage zlota
Bedzie to az tak odczuwalne?
NC ciężar Soft Top a PRHT
Moderator: Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Bierz to, co Ci się bardziej podoba, a na pewno nie będziesz żałował. Różnice będą tak czy siak marginalne. W MC ścigają się z PRHT i nie narzekają.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
PRHT jest bardzo dobrą opcją jeżeli MX-5 ma służyć na codzień. Masz nieco lepszą izolację cieplną, akustyczną (podobno) też. Mechanizm jest bezobsługowy, a jakiekolwiek awarie są prawie niespotykane. Nie ogranicza cię temperatura (materiałowego dachu nie można rozkładać/składać poniżej 0 stopni, a zaleca się nie robić tego już poniżej 10), odpada też zużycie materiałowego poszycia lub ryzyko że ktoś je uszkodzi - chociaż to też jest bardzo rzadkim zjawiskiem. Samochód można bez problemu trzymać pod chmurką, co przy soft topie nie jest do końca dobrym rozwiązaniem. Z oczywistych minusów to mechanizm działa tylko na postoju (można kupić moduł obchodzący to zabezpieczenie za ok 1500 zł), dodaje te 50kg masy (chociaż to niewiele, w czteromiejscowych kabrioletach składany dach i konieczne wzmocnienia dają czasem setki kg różnicy), PRHT ma też bardziej miękkie sprężyny.
Ogólnie jeżeli samochód ma służyć przez cały rok, na codzień to PRHT jest w zasadzie najlepszym rozwiązaniem, ale jeżeli MX-5 to zabawka na tor i weekendy - to śmiało można brać soft top.
Ogólnie jeżeli samochód ma służyć przez cały rok, na codzień to PRHT jest w zasadzie najlepszym rozwiązaniem, ale jeżeli MX-5 to zabawka na tor i weekendy - to śmiało można brać soft top.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW