NC ciężar Soft Top a PRHT

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

13 mar 2019, 7:17

witam
ciągle szukam 2.0 NC z założenia miał byc tylko softtop, lecz widzę iż jak bede szukac swojej wymarzonej sztuki to wyjade nia chyba za 5 lat :)
dlatego pytanie, oprocz oczywistych zalet i wad prht vs soft, jaka jest roznica wagi?
szukalem tego dosc dlugo, i jedne zapiski twierdza iz metal jest ciezszy o 40kg, inne iz prawie o 60kg!

ja sam jestem dosyc ciezki, dlatego tez wiem ze kazdy kg jest na wage zlota :)

Bedzie to az tak odczuwalne?
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

13 mar 2019, 10:22

Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 mar 2019, 11:09

Bierz to, co Ci się bardziej podoba, a na pewno nie będziesz żałował. Różnice będą tak czy siak marginalne. W MC ścigają się z PRHT i nie narzekają. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

13 mar 2019, 20:18

PRHT jest bardzo dobrą opcją jeżeli MX-5 ma służyć na codzień. Masz nieco lepszą izolację cieplną, akustyczną (podobno) też. Mechanizm jest bezobsługowy, a jakiekolwiek awarie są prawie niespotykane. Nie ogranicza cię temperatura (materiałowego dachu nie można rozkładać/składać poniżej 0 stopni, a zaleca się nie robić tego już poniżej 10), odpada też zużycie materiałowego poszycia lub ryzyko że ktoś je uszkodzi - chociaż to też jest bardzo rzadkim zjawiskiem. Samochód można bez problemu trzymać pod chmurką, co przy soft topie nie jest do końca dobrym rozwiązaniem. Z oczywistych minusów to mechanizm działa tylko na postoju (można kupić moduł obchodzący to zabezpieczenie za ok 1500 zł), dodaje te 50kg masy (chociaż to niewiele, w czteromiejscowych kabrioletach składany dach i konieczne wzmocnienia dają czasem setki kg różnicy), PRHT ma też bardziej miękkie sprężyny.

Ogólnie jeżeli samochód ma służyć przez cały rok, na codzień to PRHT jest w zasadzie najlepszym rozwiązaniem, ale jeżeli MX-5 to zabawka na tor i weekendy - to śmiało można brać soft top.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

15 mar 2019, 15:57

Malcolm_x pisze:
13 mar 2019, 7:17
ja sam jestem dosyc ciezki, dlatego tez wiem ze kazdy kg jest na wage zlota :)
Bedzie to az tak odczuwalne?
Kolego - przejdź na dietę, pobiegaj trochę, ubędzie ci sporo kg, możesz wtedy spokojnie brać PRHT!
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

15 mar 2019, 16:44

Hookie pisze:
13 mar 2019, 11:09
Bierz to, co Ci się bardziej podoba, a na pewno nie będziesz żałował. Różnice będą tak czy siak marginalne. W MC ścigają się z PRHT i nie narzekają. ;)
No ja narzekam, o z soft topem na pewno byłbym szybszy ;)

Zaleta PRHT jest fajny lansik jak założysz smart topa :)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 mar 2019, 17:54

Z PRHT jak się przegra o 0,2 sekundy to zawsze można winę na dodatkowe kg zrzucić :)
Awatar użytkownika
loockas
Posty: 143
Rejestracja: 29 kwie 2013, 8:59
Model: NC
Wersja: PaRHaTy
Lokalizacja: Imielin

15 mar 2019, 18:51

BOMI21 pisze:
13 mar 2019, 20:18
akustyczną (podobno) też.
Chyba nie, albo może inaczej, zależy od prędkości. W PRHT lubi trochę rezonować przy pewnych prędkościach.

Też szukałem softtopa, ale trafił się parhaty w dobrym stanie więc nie wybrzydzałem dłużej :P
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

06 kwie 2019, 11:09

Dziś waga pokazała 1123 kg z połową baku ncfl 2.0 z miękkim dachem
ODPOWIEDZ