Pytanie do użytkowników RFów czy zamieniłbyś go teraz na miękki dach

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

ernestz
Posty: 69
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:43
Model: ND
Lokalizacja: Białystok

21 lis 2018, 17:21

Witam

Jestem nowym forumowiczem i mam nietypowe pytanie do użytkowników Mazdy MX5 RF.
Czy z perspektywy czasu - użytkowania tego auta, gdyby była okazja zamienilibyście swoją wersję z twardym dachem na wersję z miękkim dachem ? :)

Jeśli tak, co za tym przemawia. Co wam przeszkadza, co was irytuje.

Poruszam ten temat z tej strony ponieważ stoję na rozdrożu i jak wielu przyszłych użytkowników MX5 zastanawiam się nad wyborem miękki dach czy wersja RF. Gdyby były dostępne wersje z bordowym miękkim dachem, długo bym się nie zastanawiał... a ten czarny kolor dachu jest taki smutny.

RF wizualnie bardziej mi się podoba, jest po prostu śliczna. Miałem okazję kilkukrotnie ją w weekendy od dealera. Jedyną wadą jest oczywiście hałas i dziwne zawirowania powietrza przy otwartym dachu, szczególnie boczne wiatry z moich obserwacji. Powyżej 110 km/h w aucie jest bardzo nieprzyjemnie. Strasznie mi się to nie podoba. Czy zamontowanie w RF wyższego windshota by w czymś pomogło ??? Jak sądzicie ?

Niestety w Białymstoku nie mają wersji z miękkim dachem na jazdę próbną i raczej jej nie będzie, podejrzewam, że problem może dotyczyć dużej części salonów w Polsce. Sprzedawca mi najnormalniej powiedział że są naciskani odgórnie na sprzedaż wersji RF oczywiście w czerwonym kolorze :)

Na auto jestem zdecydowany, w garażu mam już cały zestaw spoilerów dolnych , nakładki progów, podświetlenie led, nakładki na lusterka (satyna). Teraz zostaje zamówić auto :) skłaniam się coraz bardziej wersji z miękkim dachem ale wciąż nie miałem okazji nim się przejechać.
nie tak dawno zamówiłem też tłumik, który tak brzmi: https://www.youtube.com/watch?v=nVI6BHmQJDU , https://www.youtube.com/watch?v=5KkMcfkKPIQ , nie znalazłem nic ciekawego w Europie, podobno tłumik ten uwalnia dodatkowo około 8HP, wg specyfikacji producenta.

Jestem ciekawy wypowiedzi użytkowników RFów.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 lis 2018, 9:02

Teraz masz super drogę do Warszawy, na pewno któryś z salonów tutaj sprzedaje ND używaną z miękkim dachem. W taki sposób obszedłem brak demo innych niż rf rok temu. Może nawet w Białymstoku coś znajdziesz?
BTW skoro tak bardzo podoba z Ci się rf (pod pewnymi kątami z zamkniętym dachem i dla mnie jest przepiękny, ma coś z 250gto)... do tego jest sporo cichszy w jeździe z dachem, może nie ma sensu kupować czegoś innego. Zależy ile jeździsz z dachem :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2018, 9:35

Obowiązkowo przejedź się wersją z miękkim dachem. Wygląd to jedna sprawa, a wrażenia z jazdy top down to druga. I w ND wrażenia między miękkim, a RF podobno dość znacznie się różnią przez to, że w RF nie czujesz tej przestrzeni wokół siebie. Przy sofcie nic nie ogranicza przestrzeni z tyłu.
Porównaj koniecznie zanim wydasz niemałe pieniądze, bo potem możesz żałować decyzji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

22 lis 2018, 11:03

Odwrócę trochę pytanie. Po pół roku jazdy za nic nie zamieniłbym swojego ST na RF. Dlaczego? Mimo że to moje pierwsze auto w wersji cabrio to jazda bez dachu bardzo mi się spodobała. Jak jest wystarczająco ciepło to zawsze top down. W RF tak się nie da. Głównie ze względu na hałas podczas jazdy z otwartym dachem. Druga sprawa to zupełnie inne odczucia otwartego dachu. A w zasadzie brak pozytywów. Ot taki większy szyber ;) Szczerze mówiąc to gdyby mi nie zależało na pełnoprawnym cabrio to wolałbym chyba GT86. W moim odczuciu RF nie ma plusów, wcale.

Druga sprawa, jestem w Białym praktycznie codziennie (w dniach pracujących). Jak temperatura Cię nie przeraża to przejażdżka nie jest problemem ;)
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

22 lis 2018, 11:11

Oj, przejedź się ST zanim podejmiesz decyzję, dobrze Ci radzę! :twisted:
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

22 lis 2018, 11:52

Większość salonów które znam i mają rfa na stanie, mają także softtopa. Umów się na jazdę próbną albo nawet lepiej ... pożycz auto na dzień albo dwa.
ernestz
Posty: 69
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:43
Model: ND
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2018, 13:21

właśnie RFem jeździłem wielokrotnie i wiem jak to wygląda, brałem auto na weekendy. Z miękkim dachem auta do wypożyczenia nie mają w Białymstoku.

Coraz bardziej skłaniam się ku wersji Soft Top, ale nie chce zamawiać auta w ciemno, nie mając okazji przejażdżki tą wersją,

dudek_t bardzo chętnie bym skorzystał z Twojej propozycji :) byłbym wdzięczny, oczywiście jako pasażer.
W RF tak jak piszecie i macie rację, czujemy się tacy obudowani, nie żeby mi to dokuczało ale nie mam porównania z miękkim dachem i odczuciem tej otwartej przestrzeni, w RF dokuczał mi hałas od wiatru przy prędkościach powyżej 110 km/h
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

22 lis 2018, 13:59

Odpowiadając na pytanie w temacie: nie.

Ale dyskutowaliśmy już o tym, napisałem wtedy że to bardzo indywidualne odczucia i kierowanie się czymś na zasadzie "bo większość powiedziała tak" jest kiepskim (bardzo) pomysłem. Mój wybór był bardzo świadomy, miałem wcześniej 9 lat NB, miałem też RX8 i wiedziałem, jaki wspólny pierwiastek z obu aut ma się znaleźć w nowym.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

22 lis 2018, 16:26

Ernestz, odezwij się na PW. Możemy nawet jutro.

Jak pożyczałeś RFa z salonu to nie jechałeś przypadkiem kiedyś z pasażerką przez Bielsk? Migałem jakoś we wrześniu testówce Białostockiej pod domem na Białowieskiej ;)
ernestz
Posty: 69
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:43
Model: ND
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2018, 16:41

To nie byłem ja:) od razu zauważyłbym innego MXa na drodze :)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

08 gru 2018, 16:11

Jezdzilem ponad rok ND ST, a ostatnie 12 lat ktorecmi towarzyszly mx5, byly to zawsze ST.

obecnie jezdze RF i to w dodatku AT- i jezeli ND byloby dla mnie tylko funcarem (z duza iloscia czynnika trackday/tor/upalanie- to pewnie ST i Manual- ale jako ze postanowilem juz jakis czas temu, ze maja mx5 bedzie to maks daily- wtedy jestem zdecydowanie bardziej za RF + AT. Cisza, wygoda itp. Przy czym to dalej ten wywolujacy banana samochod.

Dla mnie za twardym dachem przemawia jeszcze jedna zbierznosc- zawsze mialem bo rownie mocno jak za mx5 chorowalem za rx8. ND RF laczy w sobie sporo z reksa i to dla mnie idealny kompromis.


Aha i co do halasu i RF przy otwartym dachu- nie wiem w czym lezy roznica, ale kiedy jezdzilem pierwsze raz w RF 2016, dosyc latwo znajdowalem ten prog predkosci 90-100kmh kiedy powietrze zaczynalo wydawac dzwieki ktorych nie ma w ST. Co ciekawe, jezdzac teraz RF 2018, albo ogluchlem, ale cos na to zaradzono bo nie mam tego odczucia. Natomiast przy prekosciach 120kmh+, ST i RF robi jednakowe larmo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

08 gru 2018, 16:44

zbieżność nie "zbierzność" :)
ernestz
Posty: 69
Rejestracja: 19 lis 2018, 22:43
Model: ND
Lokalizacja: Białystok

09 gru 2018, 11:03

grzes czyli powyżej 120km/h wg Ciebie w jednym i w drugim robi się tak samo głośno przy otwartym dachu, a co sądzisz o założeniu wysokiego windshoota w takim RF, jestem ciekawy czy to by pomogło ( na rynku są dostępne różne wysokości i są przezroczyste).
u mnie auto prawdopodobnie zimą stałoby tylko w garażu, chyba że uzależniłoby mnie w tak pozytywny sposób i nie pozwoliłbym na taki przestój auta. Na co dzień użytkuje szóstkę w automacie i jestem bardzo zadowolony z auta, ale po kilku przejażdżkach mx5 pojawiły się objawy choroby na to auto :)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 gru 2018, 14:51

Ortografia i geografia nigdy nie byly moja mocna strona.

Co do pytania- tak, uwazam ze powyzej 120kmh topdown w kwestii tego jak glosno slychac wiatr itp jest to samo. W RF natomiast mam wrazenie mniej odczuwam jakies dziwne wiatry itp perturbacje od np. Tirow z przeciwka na zadupiu, albo wiatr boczny- ale to juz bardzo subiektywne odczucie.

Windshot... nie wiem, nie spradzalem- ja jak wyjzedzam gdzies gdzie bede dluzej gnal 100kmh+ zamykam dach, ponizej windshot wiekszy nic nie pomogl (w ST) wiec do RF nawet o nim nie myslalem.

Mamy tak samo z daily natomiast, u mnie zimowoz to rowniez 6tka skyD w AT, naprzemiennie z 3 BM zony, co nie zmienia faktu ze mam zimowki i jak tylko nie ma dramatow, soli itp to smigam bez skropolow. Tak bylo poprzedniego sezonu i tym razem. Nie wiazal bym bezposrednio jakos szczegolnie mocno twardego dachu z zima, ale patrzac przez pryzmat estetyczny (RF sporo bardziej mi lezy im dluzej go mam i obserwuje) i twardziel tylko na plus (zwlasza ze moja zona tez czesto jezdzi i nie lubi sie bawic z ST- guziczek, cyk pyk (smarttop ofc). To w sumie mega wazny argument o ktorym zapomnialem na korzysc RF. Otwaranie/zamykanie jezeli ktos nie lubi jak moja zona szmaciakowego mechanizmuz
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

10 gru 2018, 9:12

Hej, zupełnie nie w temacie RF (choć coraz bardziej "mnie się podoba co ja widzę"), za to w temacie wysokiego windschotta - takowy wykonałem sobie na początku sezonu do mojej NB - teraz z pamięci nie podam wysokości, ale jest on wpasowany z ok. 1cm luzem pod zamknięty dach, wykonany z dwukrotnie grubszej plexi, niż dostępne na rynku i pozwala bez turbulencji jeździć z prędkościami autostradowymi. Świadkowie twierdzą, że widzieli moje auto drące nawet 180km/h top down. Ale to nie mogłem być ja, bo przecież jeżdżę spokojnie... ;)
Toteż serdecznie polecam eksperyment z wysokim windschottem!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

10 gru 2018, 12:27

W kwestii areo ND to zupelnie inne auto moim zdaniem od poprzednich generacji, zwlaszcza w temacie wiatru w kabinie- tak jak pisalem, zbudowalem wysokiego windshota do siebie na testy i zwyczajnie mi sie nie sprawdzal, dostawalem dziwne podmuchy zza fotela itp.

Czego nigdy wczesniej niedoswiadczylem w takim stopniu majac wysokie windshoty w NA/NBFL/NC. Co nie zmienia faktu ze w 180kmh w NB bez wiatru w kabinie niezaleznie od wysokosci WS- po prostu nie wierze;)


Jedyna refleksja jaka mnie naszla, to ze byc moze byl za wysoki... zlicowalem do gornej lini foteli. Ale po tej probie zrezygnowalem z dalszej zabawy.


Przyda sie info od kogos kto zrobil porownanie z czyms aftermarket np. Wspomniane wysokie do RF.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2018, 12:59

Ja mogę tylko polecić windshott na rzepy od Pietrygi. W ND soft top sprawdza się rewelacyjnie. Obniża komfortową temperaturę na top down z 15 n 5 st C.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 gru 2018, 9:15

grzes pisze:
10 gru 2018, 12:27
Co nie zmienia faktu ze w 180kmh w NB bez wiatru w kabinie niezaleznie od wysokosci WS- po prostu nie wierze;)
OT: na pustej drodze nie ma problemu. Gorzej przy mijaniu tzw. TIRów, a najgorsze turbulencje powoduje doganianie SUVa z rowerami na dachu :D
Uczciwie przyznam, że jest to jazda w czapce i z nieco opuszczonym oparciem, ale w kabinie jeszcze słychać muzykę EOT.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 973
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

13 gru 2018, 21:20

Jeździłem parę tygodni RF-em i za nic nie zdecydowałbym się na taką wersję. Brak przestrzeni nad głową to główny powód. Czułem się jak zamknięty w klatce w małym samochodziku. Jeżdżę dużo, ok 30.000 km w sezonie i wg mnie wolna przestrzeń (poza doznaniami z jazdy) to priorytet.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

16 sty 2019, 14:06

Fajne porównanie ND2 Soft Topa z RFem (oba wyposażone w pakiet Bilstein). Może kogoś zainteresuje :-)

Samochody testowane z pełnym obciążeniem (2 osoby wewnątrz 90 kg, pełny bak (min 90%))
http://i65.tinypic.com/25jkot2.jpg

Podana jest też masa zatankowanych samochodów.

Z ciekawostek:
- RF szybciej hamuje, zarówno ze 100 jak i 200 kmh. Największa przepaść to hamowanie na zimno ze 100 kmh. Czyżby inny układ hamulcowy?
- ST jest tylko 0.2 s szybszy do 100 kmh, ale już w elastyczności czasem zyskuje i sekundę przy wyższych prędkościach
- ND2 jest ogromnym krokiem naprzód do ND1, przynajmniej wg kryteriów niemieckiego magazynu Sport Auto - 47 do 40 w skali o 60 punktach.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 sty 2019, 18:54

Sorry, ale takie badanie można sobie w buty wsadzić. Różnice, zwłaszcza, jeśli próby były jednorazowe są pomijalnie małe.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

16 sty 2019, 20:07

Podobno to średnia z wielu pomiarów. Ale fakt - to ciągle tylko 2 egzemplarze. No i wiadomo, RF jest gorszy, te liczby nie mają sensu ;-)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 sty 2019, 8:09

Osz Tyyyyy! Ja ci tu ramki, a ty sobie cyganie cycki przyprawiasz?!? Czy jakoś tak. :lol:
A bardziej w temacie i już na powaźnie:
  1. Nawet jeśli to średnia (aż się prosi o pytanie o rachunek błędów :ryjezesmiechu:), to jest to co najwyżej porównanie jednej konkretnej ST, z jedną konkretną RF. Jak wiemy samochody są między sobą zmienne i tego nie przeskoczysz. Podejrzewam, że podobne różnice, zwłaszcza przy używkach, możesz dostać pomiędzy różnymi egzemplarzami tego samego typu.
  2. Tak naprawdę, te różnice są zaniedbywalne w życiu. A na tor i tak dodatkowo modzisz. W praktyce RF/ND sprowadza się do dwu pytań
    1. Gdzie jest ciszej/głośniej top-down/top-up?
    2. Gdzie jest cieplej/chłodniej latem/zimą?
    Z pozostałych ogólnie znanych różnic należy oczywiście dodać:
    • Brak schowka za kierowcą w RF
    • Skomplikowanie mechanizmu i potencjalne trudności w złożeniu dachu przy jego zepsuciu (chociaż dotąd nie słyszałem żeby komukolwiek się to zdarzyło, ale procedura ręcznego składania jest zawiła).
    • No i oczywiście bez SmartTopa RF jest upierdliwy w życiu codziennym. SmartTop zmienia bardzo, bardzo dużo w wygodzie użytkowania dachu.
    Ale to wszyscy już chyba wiedzą.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2019, 11:39

I udało się Terminatora sprowokować ;-) Ale pełna zgoda z tym co napisałeś. Choć jak ścigałem się spod świateł, wyrażnie z RFem wygrałem i jednak sprawia to frajdę nawet poza torem. Tak samo właściciel stockowego ND2 będzie się cieszył że miał do tych 80 kmh spod świateł 3 metry przewagi nad ND1. Nie piszę o wyższych zakresach prędkości, bo sam w mieście poza 2 bieg staram się nie wychodzić.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

17 sty 2019, 15:57

Gdyby mi nie było szkoda sprzęgła, moglibyśmy sprawdzić gdzieś w jerozolach ;)
Pamiętaj też, że liczy się nie tylko różnica ST/RF, ale również różnica masy w ramach jednego typu (o ile pamiętam, ST SkyFreedom był porównywalny z RF SkyEnergy, ale to było w 2017, potem doszedł przymusowy istop/eloop).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ