Gdzie zrobić dobrze konserwację przed zimą w Warszawie?

jeśli nie Krown to co?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2018, 5:43

Znalazłem kilka podobnych pytań w ostatnim półtoraroczu. Nie znalazłem odpowiedzi. Z Krownem mam ten problem, że bardzo ich lubię, jednak jeździć do nich co roku, zamiast zrobić coś raz na 5 lat, to dość czasochłonne i drogie przedsięwzięcie. Wiem, że ich woski się trzymają długo blachy, ale jednak cały czas boję się, że coś je zetrze - stała konserwacja daje więcej pewności (zagrożenia też znam). Ktoś gdzieś robił MX5 (najlepiej ND - nie chcę by połamali niepotrzebnie jakieś zatrzaski ucząc się ich) w okolicach Warszawy?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 wrz 2018, 8:05

W okolicach Wawy to najlepiej w Kępnie. :> Nikt Ci tak dobrze nigdzie nie zrobi.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2018, 10:06

Dasz adres/namiary i napiszesz ile kosztowało Ciebie zrobienie Twojej ND? Dadzą radę w sobotę zacząć rano i skończyć do nocy? Nie mam urlopu, ale sobotę od żony wytarguję.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

12 wrz 2018, 23:13

Napisz do emixfajf na forum i będziesz miał namiary - Artur osobiście się tym zajmuje :)

Od rana do nocy da radę - u mnie konserwacja nowej ND (bez walki z zapieczonymi śrubami itp) zaczęła się ok 10 i skończyła o 21 (ale sam pomagałem - tak byłoby dłużej ;)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 wrz 2018, 7:33

Taką samą poradę wysłałem przez PW. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2018, 8:19

Dzięki Wam za rady - zastanawiam się, czy nie znając się na takiej pracy moja pomoc coś pomoże i stąd rozważam tę opcję :-) Z drugiej strony wczoraj zadzwonił do mnie serwisant z ASO pytając, kto mi robił konserwację, bo jest zrobiona profesjonalnie i chciałby polecać to miejsce klientom. Chodziło o Krowna :-)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

13 wrz 2018, 9:21

Ja się nie znałem a pomogłem - już Artur coś Ci znajdzie do roboty ;)
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

13 wrz 2018, 9:30

Podwórko trzeba pozamiatać, odkurzyć samochód żony ;)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 wrz 2018, 11:27

Powiem Ci tak...
Do Krown masz 10 minut. Drogo też nie jest.
A masz pewność, że 2 razy do roku (przed i po zimie) masz wymyte podwozie w samochodzie, który słynie z tego, że rdzewieje.

Obstawiam, że nasz człowiek to zrobi lepiej - bo jednak co Miatowicz to Miatowicz ... ale akurat Krown jest bardzo sensownym miejscem.

Rób jak uważasz - ja robię zabezpieczenie na kilka lat swoją drogą, a Krown swoją - nie wykluczają się. Oczywiście mówię o NCeku.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 wrz 2018, 12:30

Lepiej zrobić raz, porządnie i na kilka lat. Trudno mi sobie wyobrazić, żeby ktoś to zrobił lepiej i z większą starannością i namaszczeniem, niż Artur. :)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2018, 12:59

Arvi, a robisz może to na kilka lat gdzieś tutaj? Bo oczywiście Krowna mam i myślałem, że jak jest Krown to nie trzeba już nic innego - ja zakładałem, że wystarczy robić raz w roku, skoro dają rok gwarancji (moja jest do połowy grudnia). I zacząłem się zastanawiać, czy 500 zł co roku, czy więcej ale na kilka lat spokój.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 wrz 2018, 13:53

Akurat robiłem u Marcina z Lipkowa.
Goha tylko jemu ufa ze swoim samochodem.
Ale on robi tylko kluczowe elementy - nie całość.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2018, 14:48

Dzięki!
BTW napisałeś całkiem niedawno, że Twoje progi w NA są do zrobienia, mimo, że używasz Krowna. To jak to jest z jego skutecznością, korzystałeś z niego na nowe progi - po zrobieniu, czy było źle, ale nie tragicznie, i przeciągnąłeś okres do ich naprawy?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

13 wrz 2018, 15:58

Progi u mnie były zawsze do zrobienia.
Tak samo błotniki.
Ja Krowna robię tylko dla podłogi.

I podłoga zdrowa cały czas.

Oczywiście mówię tutaj o NA.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2018, 7:57

Czyli Krown ma zasłużenie dobrą opinię i chyba z nim zostanę. Jak pisałem powyżej, ASO po montażu nowej skrzyni do mnie zadzwoniło z pytaniem "kto panu to tak dobrze zaskonserwował?" i myślę, że to najlepsza recenzja.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 wrz 2018, 9:26

Myślę, że recenzja ASO to jednak nie jest coś czym bym się sugerował... jak kilku z nas - znam system pracy w takich miejscach od zaplecza.

Ja bym podjechał do emixfajf'a i zrobił u niego.
Skoro nasza ekipa sobie chwali, a chłop zna Miaty jak własną dłoń...
Na wiosnę bym pojechał na mycie podwozia do Krown i na kolejną jesień na spryskanie podwozia z myciem (chyba, że Artur stwierdzi, że mycie wystarczy).

Mazdy nie są znane ze swej miłości do wilgoci i soli - jeżeli chcesz mieć 100% pewność, to nie ma co oszczędzać - tym bardziej, że jak rdza wyjdzie to koszt roboty przerośnie najdroższe mycie i zabezpieczenie.
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

15 wrz 2018, 9:55

Wojtek Wawa pisze:Czyli Krown ma zasłużenie dobrą opinię i chyba z nim zostanę. Jak pisałem powyżej, ASO po montażu nowej skrzyni do mnie zadzwoniło z pytaniem "kto panu to tak dobrze zaskonserwował?" i myślę, że to najlepsza recenzja.

Które ASO? Bo mnie Bemo też wypytywało czy konserwowałem czymś, bo widać, że było robione.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2018, 11:20

Bemo właśnie na krakowskiej.
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

23 lis 2018, 12:41

Wojtek Wawa pisze:
15 wrz 2018, 11:20
Bemo właśnie na krakowskiej.
Czy odwiedziłeś finalnie tego Krown-a? Jak się spisali? Możesz się podzielić spostrzeżeniami?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2018, 5:21

Nie odpisywałem, bo zacytowałeś moją wypowiedź o ASO, pytasz o Krowna, o którym napisałem w pierwszym poście. Moim zdaniem Krown jest super, bo dlaczego miałby taki nie być, te woski w większości ciągle są na moim podwoziu, gdy sprawdzałem podczas zmiany opon 11 miesięcy od aplikacji (13 000 km później). Natomiast suchy kompletnie był już tłumik, zapewne od wysokich temperatur. Sam chętnie przekonam się jaki efekt da to miejsce (przekonuje mnie opis... i opinie z googla, łącznie z tymi negatywnymi, na które odpowiadają, a nie ignorują):
http://autowyszynski.pl/konserwacja-antykorozyjna.html
UWAGA - jeszcze nikt z klubu tam nie robił niczego, zapewne będę pierwszy (na wiosnę chcę się tam umówić). Pewnie zrobiłbym i dziś, ale tydzień bez samochodu byłby dla mnie logistycznym koszmarem.
Awatar użytkownika
Nieśpieszny
Posty: 36
Rejestracja: 23 lis 2018, 12:11
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Daleko Jeszcze?

02 kwie 2019, 21:36

Wojtek Wawa pisze:
28 lis 2018, 5:21
Nie odpisywałem, bo zacytowałeś moją wypowiedź o ASO, pytasz o Krowna, o którym napisałem w pierwszym poście. Moim zdaniem Krown jest super, bo dlaczego miałby taki nie być, te woski w większości ciągle są na moim podwoziu, gdy sprawdzałem podczas zmiany opon 11 miesięcy od aplikacji (13 000 km później). Natomiast suchy kompletnie był już tłumik, zapewne od wysokich temperatur. Sam chętnie przekonam się jaki efekt da to miejsce (przekonuje mnie opis... i opinie z googla, łącznie z tymi negatywnymi, na które odpowiadają, a nie ignorują):
http://autowyszynski.pl/konserwacja-antykorozyjna.html
UWAGA - jeszcze nikt z klubu tam nie robił niczego, zapewne będę pierwszy (na wiosnę chcę się tam umówić). Pewnie zrobiłbym i dziś, ale tydzień bez samochodu byłby dla mnie logistycznym koszmarem.
Dzięki - jadę do Krown :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 kwie 2019, 8:40

A ja w lipcu robię u Auto Wyszyńskiego - opiszę wrażenia. Już z wielu źródeł słyszałem rekomendacje tych środków (ostatnio, gdy montowałem bagażnik narciarski na osiedlu i szło mi średnio przynajmniej poznałem przemiłego syna właściciela nastoletniej toyoty, która ciągle obywa się bez grama rdzy po tej metodzie konserwacji).
Juniorr5
Posty: 9
Rejestracja: 18 gru 2018, 21:10
Model: ND
Lokalizacja: Sosnowiec

24 kwie 2019, 21:32

Panowie w maju odbior nowej nd soft top white ...znaczy snow ,gdzie cos dobrze zabezpiecza od nowosci na śląsku?
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2019, 16:13

I jaka Panowie konkluzja:
- Korwin co roku za chyba ok 800,00 i wystarcza na rok do tego czy ta ilość wosku ochroni przed żwirem i kamykami podwozie
- pełne np wymieniany Wyszyński za pewnie ok 1600,00-2000,00 ale za to na te min 5 lat i do tego oni chyba jakiś "bitex" kładą na podwozie co jednak przed uderzeniami drobnicy zabezpieczy lepiej
Co z gwarancja?
Fiat stwierdził że nic zabezpieczać nie trzeba ale skoro robią to w Mazdzie to raczej jest to ta sama technologia a o zabezpieczeniach fabrycznych w Mazdach najlepszych opinii nie ma.
Inna sprawa że już kilka egzemplarzy auto miałem i sprzedając po 8 czy nawet 10 latach nigdzie rdzy nie było (Fiat, Opel, Peugeot). Od 20 lat nawet do głowy mi takie zabezpieczenia nie przychodziło ale rzeczywiście te funcary są takie ładniutkie że człowiek chce aby zawsze wyglądały jak z salonu :) Wobec tego czy to nie podchodzi pod fanaberię i de facto wywalanie kasy bardziej na spokój psychiczny niż na rzeczywistą walkę z ewentualną rdzą? :)
Dodam że w zimie po śniegu czyli soli jeździć nie planuję.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2019, 19:46

Jeśli nie jeździsz po solance to nie wiem czy zabezpieczenie jest Ci potrzebne.
BTW Wyszyński bierze 1100 zł za mx5.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 maja 2019, 20:32

mojo pisze:
03 maja 2019, 16:13
I jaka Panowie konkluzja:
- Korwin co roku za chyba ok 800,00 i wystarcza na rok do tego czy ta ilość wosku ochroni przed żwirem i kamykami podwozie
- pełne np wymieniany Wyszyński za pewnie ok 1600,00-2000,00 ale za to na te min 5 lat i do tego oni chyba jakiś "bitex" kładą na podwozie co jednak przed uderzeniami drobnicy zabezpieczy lepiej
Co z gwarancja?
Fiat stwierdził że nic zabezpieczać nie trzeba ale skoro robią to w Mazdzie to raczej jest to ta sama technologia a o zabezpieczeniach fabrycznych w Mazdach najlepszych opinii nie ma.
Inna sprawa że już kilka egzemplarzy auto miałem i sprzedając po 8 czy nawet 10 latach nigdzie rdzy nie było (Fiat, Opel, Peugeot). Od 20 lat nawet do głowy mi takie zabezpieczenia nie przychodziło ale rzeczywiście te funcary są takie ładniutkie że człowiek chce aby zawsze wyglądały jak z salonu :) Wobec tego czy to nie podchodzi pod fanaberię i de facto wywalanie kasy bardziej na spokój psychiczny niż na rzeczywistą walkę z ewentualną rdzą? :)
Dodam że w zimie po śniegu czyli soli jeździć nie planuję.
Jak planujesz auto sprzedać za trzy cztery lata to możesz sprawę olać. Jak masz zamiar trzymać dłużej to ja bym zrobił. Nie bitexem tylko czymś w rodzaju novola- gruba warstwą wosku jak do profili. Zagadaj do użytkownika emixfajf na forum - on ogarnia konserwację w ND.

Co do rdzy w nowych autach to po jednej dwóch zimach spokojnie znajdziesz rdzę na zawieszeniu.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2019, 22:31

Wojtek Wawa pisze:
03 maja 2019, 19:46
Jeśli nie jeździsz po solance to nie wiem czy zabezpieczenie jest Ci potrzebne.
BTW Wyszyński bierze 1100 zł za mx5.
Jak robić to na nowym wg mnie bo później jak coś się zacznie np od kamyków to kłaść na początki rdzy ma mały sens i taki jest mój tok myślenia. Te 1100 to zapewne za samo podwozie.
mutra pisze:
03 maja 2019, 20:32
Co do rdzy w nowych autach to po jednej dwóch zimach spokojnie znajdziesz rdzę na zawieszeniu.
Na zawieszeniu czy wydechu to spokojnie nawet pewnie po pół roku tylko :D tylko to są elementy, które zanim przerdzewieją to i tak eksploatacyjnie się je wymieni.

Na tę chwilę skłaniam się przy pełnym z profilami zabezpieczeniem takim jak u Wyszyńskiego muszę tylko ogarnąć co na to Fiatowska gwarancja. No i przy profilach to nie wiem czy tapicerkę sciągają bo ja mam takiego pecha że zawsze jakąś spinke uszkodzą i później coś odstaje więc wolałbym fabryki nie ruszać.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

04 maja 2019, 14:36

Uwierz mi, chcesz zakonserwować spód...

Gwarancją się nie przejmuj bo i co konserwacja miałaby zrobić? Mi facet z Mazdy sam nieoficjalnie zalecił ;)
Awatar użytkownika
Rychoo84
Posty: 113
Rejestracja: 15 cze 2015, 7:32
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

04 maja 2019, 17:42

Ja mogę polecić Artura z Kępna pełnym sercem, jak zobaczyłem co zrobił i jak to robił to przerosło to moje oczekiwania. Każde auto traktuje jak swoje, a wątpię żeby w ASO tak podchodzili do naszych miatek. Fotki przed jak i po konserwacji u Artura są w moim wątku, oczywiście piszę o ND.
W związku z planowaną sprzedażą był u mnie rzeczoznawca i sam mi mówił, że jest zaskoczony tak świetnym stanem auta...czy trzeba pisać coś więcej?
2015 - NBFL Silver Blues - 1.8 146KM
2018 - ND Meteor Grey - 2.0 160KM
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2019, 19:46

Rychoo84 pisze:
04 maja 2019, 17:42
Ja mogę polecić Artura z Kępna pełnym sercem, jak zobaczyłem co zrobił i jak to robił to przerosło to moje oczekiwania.
Przeczytałem Twój wątek i rozumiem że masz na myśli oklejanie folią, tak? czy też robiłeś jeszcze jakieś zabezpieczenia?
mike_d pisze:
04 maja 2019, 14:36
Gwarancją się nie przejmuj bo i co konserwacja miałaby zrobić? Mi facet z Mazdy sam nieoficjalnie zalecił ;)
Producent jak tylko ma podstawy to odwali roszczenia gwarancyjne, takie realia ale i tak pewnie te perforacje oleje bo z reguły po podstawowej gwarancji żegnam się z ASO :) Kwestia tylko tych 2 lat jakby coś z lakierem wyszło.
ODPOWIEDZ