Jestem NOWY. Pomocy w zakupie!!!

... czyli na co zwrócić uwagę w trakcie zakupów.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

09 sty 2020, 15:40

konopa pisze:
09 sty 2020, 11:18
Stan raczej standardowy dla NC, choć widywałem lepsze. Widać, że coś tam było już kiedyś zapsikane.
Już mi pomogłeś to się przyczepię :)

Byłem dziś oglądać na szybko NB bieda edyszyn na miejscu w Ełku.
Mam kilka pytań bo auto stoi od 3 miesiecy na zewnątrz i jak silnik chwile pochodził zaczeła się skraplać woda od wewnątrz dachu (to normalne) ? I zbierać się na tej plastikowej listwie przy uchwycie do składania dachu.
https://drive.google.com/open?id=1TZzht ... amjdCnID6i
https://drive.google.com/open?id=1TXO_b ... UBxE6EKK04


Druga sprawa, dach nie ma "materaca" do końca dlugości dachu, to jest ok?

https://drive.google.com/open?id=1TW47p ... BFQQoZP_aU

Pomocy, jutro jadę oglądać podłogę :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

09 sty 2020, 15:49

Konioczynka pisze:
09 sty 2020, 15:40
konopa pisze:
09 sty 2020, 11:18
Stan raczej standardowy dla NC, choć widywałem lepsze. Widać, że coś tam było już kiedyś zapsikane.
Już mi pomogłeś to się przyczepię :)

Byłem dziś oglądać na szybko NB bieda edyszyn na miejscu w Ełku.
Mam kilka pytań bo auto stoi od 3 miesiecy na zewnątrz i jak silnik chwile pochodził zaczeła się skraplać woda od wewnątrz dachu (to normalne) ? I zbierać się na tej plastikowej listwie przy uchwycie do składania dachu.
https://drive.google.com/open?id=1TZzht ... amjdCnID6i
https://drive.google.com/open?id=1TXO_b ... UBxE6EKK04


Druga sprawa, dach nie ma "materaca" do końca dlugości dachu, to jest ok?

https://drive.google.com/open?id=1TW47p ... BFQQoZP_aU

Pomocy, jutro jadę oglądać podłogę :)
Jak chodzi o podsufitkę, to wymiar się zgadza. Jak chodzi o kondensację, to samo zjawisko jest naturalne przy obecnych wiosennych temperaturach. Tyle że obecności wilgoci w kabinie mówi: Wiedz, że coś się dzieje.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

09 sty 2020, 16:00

pistenbully pisze:
09 sty 2020, 15:49
Konioczynka pisze:
09 sty 2020, 15:40
konopa pisze:
09 sty 2020, 11:18
Stan raczej standardowy dla NC, choć widywałem lepsze. Widać, że coś tam było już kiedyś zapsikane.
Już mi pomogłeś to się przyczepię :)

Byłem dziś oglądać na szybko NB bieda edyszyn na miejscu w Ełku.
Mam kilka pytań bo auto stoi od 3 miesiecy na zewnątrz i jak silnik chwile pochodził zaczeła się skraplać woda od wewnątrz dachu (to normalne) ? I zbierać się na tej plastikowej listwie przy uchwycie do składania dachu.
https://drive.google.com/open?id=1TZzht ... amjdCnID6i
https://drive.google.com/open?id=1TXO_b ... UBxE6EKK04


Druga sprawa, dach nie ma "materaca" do końca dlugości dachu, to jest ok?

https://drive.google.com/open?id=1TW47p ... BFQQoZP_aU

Pomocy, jutro jadę oglądać podłogę :)
Jak chodzi o podsufitkę, to wymiar się zgadza. Jak chodzi o kondensację, to samo zjawisko jest naturalne przy obecnych wiosennych temperaturach. Tyle że obecności wilgoci w kabinie mówi: Wiedz, że coś się dzieje.
Co sugerujesz?
Nagrzać wysuszyć i na myjkę? Czy to już widać że coś jest nie tak?
Dodam że auto stało już długo bo mało powietrza i 0 reakcji aku, wody nigdzie sie nie dopatrzylem poza wlasnie dachem i skraplaniem

Mówimy o tym brzydalu http://top-auto.gratka.pl/ogl/26182165. ... cc0bbe07,1
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

09 sty 2020, 16:55

Przyczyny mogą być wszelakie, od np. prania tapicerki, poprzez jakiś przeciek, po przytkane odpływy. Albo naprawdę masz szczęście i trafiłeś na punkt rosy, gdy tylko odrobina ciepła z silnika (lub z zewnątrz) poszła do kabiny.
Może koledzy, którzy jeżdżą całą zimę będą umieli się odnieść do zjawiska.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

09 sty 2020, 17:12

Przy aktualnej aurze skraplanie w tym miejscu to norma po długim postoju na zewnątrz.
Można z tym walczyć stosując np. pochłaniacze wilgoci ( zalecane wręcz gdy ktoś nie garażuje i jeździ cały rok).
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2020, 21:23

Moja stała na trawce w tamtym roku przez listopad i październik to miałem gorszą wilgoć, pomaga zamkniecie obiegu i jak koledzy wyżej jakiś pochłaniacz. Brak filtra powietrza robi swoje choć dużo pomaga parkowanie na jakiś betonach chodnikach etc.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 sty 2020, 11:28

Konioczynka, chłopie co Ty chcesz w ogóle kupić? Co chwile piszesz, że już jesteś dogadany z kimś, a to na NC za 31tys, a to na NBFL za 11, potem znowu jakiś inny samochód wrzucasz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2020, 20:43

Fifkers pisze:
12 sty 2020, 11:28
Konioczynka, chłopie co Ty chcesz w ogóle kupić? Co chwile piszesz, że już jesteś dogadany z kimś, a to na NC za 31tys, a to na NBFL za 11, potem znowu jakiś inny samochód wrzucasz.
był taki kolega, damianhere chyba, co też tak kupował auto :D
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

12 sty 2020, 21:22

xD
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

12 sty 2020, 21:31

Fifkers pisze:
12 sty 2020, 11:28
Konioczynka, chłopie co Ty chcesz w ogóle kupić? Co chwile piszesz, że już jesteś dogadany z kimś, a to na NC za 31tys, a to na NBFL za 11, potem znowu jakiś inny samochód wrzucasz.
No nie wiem, wydaje mi się że tak się szuka auta ? Ogląda się (wrzuca na forum) różne sztuki :) Nie rozbijam skarbonki na drugie auto, po prostu chcę posmakować mx5 - czy to będzie zadbana nc, czy taka sobie nbfl jest mi bez różnicy (decyzję podjęła lokalizacja)
Może ciężko będzie Ci to zrozumieć ale tak jest :) Tego NC'ka sprawdzał mi Balkan, jak ktoś sie interesuje to mogę odstąpić mu weryfikację którą dostałem na @.

Jestem bardzo leniwy i cenię swój wolny czas, (leasing na auto brałem przez @, jak ktoś chciał mi prać mózg przez telefon to od razu odpadał w przedbiegach ... i teraz jeżdżę oplem :roll: - swoją drogą mailowo sprzedać auto chciał tylko peugeot i opel, taka ciekawostka) a znalazło się auto na miejscu ... pojeździłem - bawi mnie nim jazda więc jest OK.

Bardzo nie miło z Twojej strony, że w taki sposób komentujesz "moje poszukiwania", każdy ma jakieś swoje odchyły jeden lubi zjedzić 2x Polskę i spalić 6 baków paliwa szukając tylko wybranego rocznika i koloru, a drugi kupić 15 min po pracy to co jest... ale spokojna Twoja rozczochrana - jutro powinien być już po przeglądzie (teraz trzeba się zapisywać z wyprzedzeniem :geek: ) i jak ma Ci ulżyć to nawet wrzucę fotkę.

Cieszyłem się jak dziecko na zakup w sumie pewnie najgorszego auta w mojej nie tak długiej karierze kierowcy, a podcinasz mi trochę skrzydła. Daj mi się pocieszyć, wkręcić w to po swojemu, a jak tak mocno Ci to przeszkadza to zawsze dla swego lepszego samopoczucia możesz tego nie czytać :kciukdol:
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 sty 2020, 13:03

Rozumiem jeżdżenie i oglądanie, ale Ty pisałeś (jeśli dobrze pamiętam), że jesteś już dogadany na zakup, pisałeś coś, że będziesz wracał na letnich oponach zimą... No i trochę dziwne takie skakanie po różnych modelach od 11 do ponad 30 tys.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

14 sty 2020, 13:21

No i co mam Ci powiedzieć? Taki dziwny jestem. A jak Ci powiem że jak mi się spodoba NB i dam rade żyć tylko z takim autem, to jak skończy mi się leasing na Astrę to wezmę ND? To dopiero rozbieżność cenowa :bang: Wydaje mi się że po prostu chcesz zajrzeć mi w portfel i ew. wyśmiać moje podchody do NC-ka za 30k, jak kupilem nb za 11 :) Tak to odczułem, trochę nie ładnie :roll:
Jakby facet od Nc'ka zszedł na równe 30k to miałem jechać po niego nawet w tygodniu.
Miałem się z nim spotkać w sobotę i dlatego przy okazji od razu był wrzucony NB z bemowa (NC z Piaseczna), a że w czwartek już siedziałem w nb z Ełku to o 16 odmówiłem przyjazd do Piaseczna.

Ot cała historia.

Już zarejestrowałem na siebie NB, także myślę że mi wybaczysz te rozbieżności w modelach.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2020, 13:31 przez Konioczynka, łącznie zmieniany 1 raz.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 sty 2020, 13:26

Po prostu jesteś dość nietypowym egzemplarzem. Zwykle jest tak, że ktoś ma albo określony budżet i próbuje "domaksować" konfigurację za te pieniądze, albo ma określoną wizję samochodu i szuka czegoś konkretnego w niezabijającej cenie. Albo boi się używek w ogóle i idzie do salonu. Ty masz, jak widzę, raczej kryterium "bang for buck", które jest dość niespotykane tu. A historycznie byli już tacy, którzy chaotycznie wrzucali wszystko od lewa, do prawa - od rozpadających się NB do wypieszczonych NCFL, sami nie wiedzieli czego chcą, a na koniec obrażali się, bluzgali i szli sobie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

14 sty 2020, 13:35

Aż musiałem się upewnić w słowniku co znaczy ten idiom
That's where you'll get the most bang for your buck.
Tam dostaniesz najlepsze ruchanko za dolca.

Spoko :D
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

14 sty 2020, 13:47

Konioczynka pisze:
14 sty 2020, 13:35
Aż musiałem się upewnić w słowniku co znaczy ten idiom
That's where you'll get the most bang for your buck.
Tam dostaniesz najlepsze ruchanko za dolca.

Spoko :D
Mam ładną prośbę, by dalej nie brnąć - dziękuję.
Od tego mam FB - naprawdę nie chcę zacząć rozdawać urlopów i tutaj (jest o wiele ciężej niż na FB :D)
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

14 sty 2020, 15:48

Konioczynka pisze:
14 sty 2020, 13:35
Aż musiałem się upewnić w słowniku co znaczy ten idiom
OK. Nie brnijmy, ale masz dziwny słownik.
W każdym razie, zupełnie nie to miałem na myśli :D.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

04 mar 2020, 23:06

Panowie i Panie, i Inni. W sobotę pewnie wyślę tatę na oglądanie nbfl'a sportive, albo dwóch... I przeleciałem cały wątek i pare innych i mam takie małe podsumowanie tego, co trzeba od razu sprawdzić
Rozumiem że trzeba się udać na kanał, zobaczyć auto od spodu, ale na pewno:
1. Podłużnice i podłoga, czy nie zakryte na odwal, czy nie zgnite do zera
2. Przewody hamulcowe, zjedzone przez rudą mogą być problemem?
3. Wcześniejsze przygody... Zapytam właścicieli ewentualnie o jakieś zdjęcia z prac.
4. W silniku nasłuchiwać panewek? Główny i praktycznie jedyny problem? + oczywiście kopcenie.
5. Sprawdzenie torsena?
6. Sprawdzenie grzanych dup, ale to standard w autach z tą burżuazją
7. Oglądnąć dach/opony/zapytać o rozrząd bo to na pewno kolejne koszty po kupnie
8. Elementy zawieszenia, najlepiej na stacji

Ponoć wydech Sebring... Jaki to był koszt, bo zdaje mi się że to już konkret?

O czymś zapomniałem? Wysyłam osoby trzecie, więc wolę zrobić listę, a i może komuś się przyda, jak ktoś się leni.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

04 mar 2020, 23:47

1. Zwłaszcza w komorze silnika trzeba pomacać od spodu
2. Pierdoła.
3. Ślady odkręcanych śrub, pofalowany pas przedni itp
4. Rzadkość - to musiałby być naprawdę umęczony egzemplarz. Posłuchać zawsze warto
5. Owszem, ale wiesz jak?
6. Nie każda wersja ma
7. Rozrząd i tak powinieneś zrobić "na wszelki wypadek"

Wydech jak wydech. ;)

Najważniejsza jest rdza. Wszystko inne (no oprócz silnika oczywiście) jest rzeczą wtórną i stosunkowo tanią do ogarnięcia. Mechanika jest tania w naprawie, rdza nie jest. Progi, nadkola, podłużnice. Jak auto jest zgnita, to cierpi na tym sztywność budy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

05 mar 2020, 9:28

Instrukcję do sprawdzenia torsena widziałem na 1 stronie. Jednolity asfalt i but przez metr.. mam widzieć jedynastkę :lol:
Dzięki!
marik1234
Posty: 3
Rejestracja: 30 maja 2020, 3:12
Model: NC
Lokalizacja: Kraków

30 maja 2020, 3:19

Witam, jako iż od kilku miesięcy rozglądam się za mx5, chciałbym zapytać o kilka rzeczy dotyczących wersji NC,
Cóż, do tej pory byłem na kupnie 3 miat NB, lecz ilość rdzy spowodowała, że szybko wybiłem sobie z głowy pomysł zwiazany z mk1, i mk2, stąd tez przyszedł mi kolejny - mk3.

1. Czy rdza w wersji NC jest tak samo wszechobecna jak w poprzednich wersjach?
2. Czy w cenie 25 tysięcy, da się kupić coś sensownego z silnikiem 1.8? (Nie zalezy mi na szczególnie duzych osiągach).
3. Czy miekki dach + zima to dobre połączenie? Czy samochód nadaje się do użytkowania przez okrągły rok po wykonaniu konserwacji podwozia? Byłoby to moje jedyne auto, (w razie potrzeby spakowania więcej niż 2 osób do samochodu, pożyczałbym auto od innego domownika).
4. Czy pod względem silnikowym, oraz jego trwałości, 1.8 jest w stanie nie pożreć mojego portfela?
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

30 maja 2020, 9:12

marik1234 pisze:
30 maja 2020, 3:19
Witam, jako iż od kilku miesięcy rozglądam się za mx5, chciałbym zapytać o kilka rzeczy dotyczących wersji NC,
Cóż, do tej pory byłem na kupnie 3 miat NB, lecz ilość rdzy spowodowała, że szybko wybiłem sobie z głowy pomysł zwiazany z mk1, i mk2, stąd tez przyszedł mi kolejny - mk3.

1. Czy rdza w wersji NC jest tak samo wszechobecna jak w poprzednich wersjach?
2. Czy w cenie 25 tysięcy, da się kupić coś sensownego z silnikiem 1.8? (Nie zalezy mi na szczególnie duzych osiągach).
3. Czy miekki dach + zima to dobre połączenie? Czy samochód nadaje się do użytkowania przez okrągły rok po wykonaniu konserwacji podwozia? Byłoby to moje jedyne auto, (w razie potrzeby spakowania więcej niż 2 osób do samochodu, pożyczałbym auto od innego domownika).
4. Czy pod względem silnikowym, oraz jego trwałości, 1.8 jest w stanie nie pożreć mojego portfela?
1. Rdzy jest sporo mniej, jednakże czasem też występuje: dolna część nadkola tuż przy wygłuszeniach nadkoli, zdarzają się pordzewiałe ranty nadkoli tylnich, klapa aluminiowa często utlenia się przy lampkach, występuje powierzchowny nalot rdzy na tylnym zawieszeniu.

2. Za 25k powinno się udać

3. Zabezpieczony softtop w zimie daje radę, już trzecia za mną. Konserwacja podwozia to dobry pomysł.

4. Bańka oleju do bagażnika, pilnowanie poziomu oleju i będzie spokój. Musisz mieć świadomość, że te silniki mają problem z poborem oleju.
cokolwiek
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2020, 8:14
Model: NC FL
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2020, 17:22

Poszukuję pierwszej miaty i potrzebuję pomocy w ocenie pewnego NC PRTH 2012 r. 150 tys km.
(a może potrzebuję kubła zimnej wody na otrzeźwienie ;) )

1. Ocena stanu podwozia (biorąc pod uwagę przebieg i rocznik) - może być trochę zastana, w ostatnim roku podobno zrobiła z 500 km.
2. Zaciek w pobliżu zatrzasku (nie mam zielonego pojęcia jak to nazwać) dachu - nie znalazłem na internecie podobnych problemów - czy to poważna sprawa, czy może wystarczy wymiana uszczelki (jaki byłby koszt?), przeczyszczenie jakichś kanalików.
3. Nie działa regulacja fotelu kierowcy - wiem, że to wróżenie z kryształowej kuli - ale jaki może być koszt naprawy/wymiany?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)
Załączniki
2020080114372784293900.jpg
2020080114372784293900.jpg (75.99 KiB) Przejrzano 5194 razy
2020080114372168515000.jpg
2020080114372168515000.jpg (195.52 KiB) Przejrzano 5194 razy
2020080114372043890600.jpg
2020080114372043890600.jpg (217.6 KiB) Przejrzano 5194 razy
2020080114370207839600.jpg
2020080114370207839600.jpg (234.26 KiB) Przejrzano 5194 razy
2020080114365409544600.jpg
2020080114365409544600.jpg (108.62 KiB) Przejrzano 5194 razy
2020080114365123004200.jpg
2020080114365123004200.jpg (189.67 KiB) Przejrzano 5194 razy
2020080114375593429600.jpg
Zacieki
2020080114375593429600.jpg (160.21 KiB) Przejrzano 5194 razy
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

05 sie 2020, 21:41

cokolwiek pisze:
05 sie 2020, 17:22
Poszukuję pierwszej miaty i potrzebuję pomocy w ocenie pewnego NC PRTH 2012 r. 150 tys km.
(a może potrzebuję kubła zimnej wody na otrzeźwienie ;) )

1. Ocena stanu podwozia (biorąc pod uwagę przebieg i rocznik) - może być trochę zastana, w ostatnim roku podobno zrobiła z 500 km.
2. Zaciek w pobliżu zatrzasku (nie mam zielonego pojęcia jak to nazwać) dachu - nie znalazłem na internecie podobnych problemów - czy to poważna sprawa, czy może wystarczy wymiana uszczelki (jaki byłby koszt?), przeczyszczenie jakichś kanalików.
3. Nie działa regulacja fotelu kierowcy - wiem, że to wróżenie z kryształowej kuli - ale jaki może być koszt naprawy/wymiany?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi :)
Dorzuć pytanie w temacie "Czy ktoś widział/zna auto z Otomoto/allegro" czy jakoś tak. Tam najprędzej Ci odpowiedzą, a może i ktoś wie coś o aucie.
LoLaska
Posty: 1
Rejestracja: 10 sie 2020, 15:36
Model: ND RF
Lokalizacja: Poznań

10 sie 2020, 16:27

Witam wszystkich forumowiczów i przedstawiam taką oto ciekawostkę.
Mam "zielone światło" od szanownej mojej drugiej połówki (wreszcie) na spełnienie marzenia jakim jest zakup MX5 (z racji tego, że chciałabym jeździć nią w każdych warunkach - w wersji RF). Także to, że na autach znam się słabiutko albo wcale, i ma być leasingowane, wybór padł na rocznik od 2017-18 do obecnie sprzedawanych. Odwiedziłam dwa poznańskie salony sprzedaży Mazdy, żeby zorientować się co i jak oraz dotknąć "na żywo" bryczki, przekazano mi dużo informacji (trochę jednak wiedziałam na temat tego auta), rozwiano moje wątpliwości (a właściwie potwierdzono moje domniemania) w niektórych tematach, poinformowałam uprzejmego sprzedawcę, że nie jeździłam autem z tylnym napędem (choć wcześniej śmigałam autkami z ponad 200 KM - tak ciężka gira jakby ktoś pytał ... ale mała stopka ;) ) i chętnie przed zakupem - jakby nie patrzeć - dość drogiego auta - chciałbym odbyć jazdę testową czy takie tam... i d.pa - może pod koniec roku damy radę? albo w drugim salonie - nie mamy i nie wiemy czy będzie testowa... Nie mam szans zrobienia rundki tym moim marzeniem - przynajmniej salonowym. Nie wiem czy jechać do Szczecina, albo Rzeszowa - tam ponoć jest ktoś kto "da się garnąć". Może gdzieś bliżej ktoś z forumowiczów wie gdzie mogę odbyć taką próbę?
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

11 sie 2020, 11:29

LoLaska pisze:
10 sie 2020, 16:27
Witam wszystkich forumowiczów i przedstawiam taką oto ciekawostkę.
Mam "zielone światło" od szanownej mojej drugiej połówki (wreszcie) na spełnienie marzenia jakim jest zakup MX5 (z racji tego, że chciałabym jeździć nią w każdych warunkach - w wersji RF). Także to, że na autach znam się słabiutko albo wcale, i ma być leasingowane, wybór padł na rocznik od 2017-18 do obecnie sprzedawanych. Odwiedziłam dwa poznańskie salony sprzedaży Mazdy, żeby zorientować się co i jak oraz dotknąć "na żywo" bryczki, przekazano mi dużo informacji (trochę jednak wiedziałam na temat tego auta), rozwiano moje wątpliwości (a właściwie potwierdzono moje domniemania) w niektórych tematach, poinformowałam uprzejmego sprzedawcę, że nie jeździłam autem z tylnym napędem (choć wcześniej śmigałam autkami z ponad 200 KM - tak ciężka gira jakby ktoś pytał ... ale mała stopka ;) ) i chętnie przed zakupem - jakby nie patrzeć - dość drogiego auta - chciałbym odbyć jazdę testową czy takie tam... i d.pa - może pod koniec roku damy radę? albo w drugim salonie - nie mamy i nie wiemy czy będzie testowa... Nie mam szans zrobienia rundki tym moim marzeniem - przynajmniej salonowym. Nie wiem czy jechać do Szczecina, albo Rzeszowa - tam ponoć jest ktoś kto "da się garnąć". Może gdzieś bliżej ktoś z forumowiczów wie gdzie mogę odbyć taką próbę?
Nie dadzą Ci zrobić jazdy próbnej autem które chcesz kupić, czy nie mieli RF'a na stanie? Tylni napęd zupełnie inaczej się prowadzi, ale nie ma się czego bać. Poczujesz to odrazu na wyjeździe przy puszczaniu sprzęgła na jedynce. Po prostu jesteś pchany, a nie ciągnięty. To główna różnica. No i to, że na słabej gumie albo w deszczu, może Ci dupa przytańczyć. Chociaż - z kontrolą trakcji i tak to się wydaje mało możliwe. Nie jeździłem ND to nie wiem. Natomiast przejedź się najpierw RF w okolicach 120km/h i upewnij się, czy hałas nie bedzie Ci dokuczał jeśli ma to być auto na każdą pogodę... A jeździć miatą z dachem to :kciukdol:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 sie 2020, 11:43

LoLaska pisze:
10 sie 2020, 16:27
Witam wszystkich forumowiczów i przedstawiam taką oto ciekawostkę.
Mam "zielone światło" od szanownej mojej drugiej połówki (wreszcie) na spełnienie marzenia jakim jest zakup MX5 (z racji tego, że chciałabym jeździć nią w każdych warunkach - w wersji RF). Także to, że na autach znam się słabiutko albo wcale, i ma być leasingowane, wybór padł na rocznik od 2017-18 do obecnie sprzedawanych. Odwiedziłam dwa poznańskie salony sprzedaży Mazdy, żeby zorientować się co i jak oraz dotknąć "na żywo" bryczki, przekazano mi dużo informacji (trochę jednak wiedziałam na temat tego auta), rozwiano moje wątpliwości (a właściwie potwierdzono moje domniemania) w niektórych tematach, poinformowałam uprzejmego sprzedawcę, że nie jeździłam autem z tylnym napędem (choć wcześniej śmigałam autkami z ponad 200 KM - tak ciężka gira jakby ktoś pytał ... ale mała stopka ;) ) i chętnie przed zakupem - jakby nie patrzeć - dość drogiego auta - chciałbym odbyć jazdę testową czy takie tam... i d.pa - może pod koniec roku damy radę? albo w drugim salonie - nie mamy i nie wiemy czy będzie testowa... Nie mam szans zrobienia rundki tym moim marzeniem - przynajmniej salonowym. Nie wiem czy jechać do Szczecina, albo Rzeszowa - tam ponoć jest ktoś kto "da się garnąć". Może gdzieś bliżej ktoś z forumowiczów wie gdzie mogę odbyć taką próbę?
Koleżanko, bo teraz MX-5 u dealerów jest trochę jak Suzuki Jimny w zeszłym roku. Coś tam muszą mieć na stanie ale nie chcą ich sprzedawać. Może łatwiej będzie z egzemplarzem zarejestrowanym. Ostatnio dealer w Gdańsku miał niebieską ND2RF z automatem i jakimś śmiesznym przebiegiem w ofercie...

Gwiazda pisze:
11 sie 2020, 11:29
No i to, że na słabej gumie albo w deszczu, może Ci dupa przytańczyć. Chociaż - z kontrolą trakcji i tak to się wydaje mało możliwe. Nie jeździłem ND to nie wiem.
Przytańczy i na suchym. Bo w tańcu trzeba prowadzić :bicz:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Creestofek
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:17
Model: Inny
Lokalizacja: Międzyrzecz

06 wrz 2020, 22:31

Siema, sprawa wygląda tak że jestem mega zajarany MX5 i chciałabym się dowiedzieć kilka rzeczy
1. Czy do 10k jest w ogóle warto szukać najlepiej NA
2. Na co zwracać uwagę przy zakupie
Creestofek
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:17
Model: Inny
Lokalizacja: Międzyrzecz

07 wrz 2020, 9:02

Dobra ogarnąłem mniej więcej dzięki wielkie ale zapytam jesscze, w tej cenie do tych 10k szukać coś na miejscu czy lepiej np Niemcy?mam dość blisko więc nie będzie problemu ze sprowadzeniem
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

07 wrz 2020, 10:00

Jeśli kupisz NA poniżej 10k to najprawdpodobniej zrazisz się do modelu bo to będzie wieczna skarbonka. W sensie, każda mx-5 to skarbonka ale raczej z wyboru niż konieczności, a przy takiej cenie Ty będziesz po prostu zmuszony dokładać żeby to przeszło przegląd i jeździło w miarę bezpiecznie.
Creestofek
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:17
Model: Inny
Lokalizacja: Międzyrzecz

07 wrz 2020, 17:06

A NB sensowne da się dorwać w tej cenie?
ODPOWIEDZ