Jestem NOWY. Pomocy w zakupie!!!

... czyli na co zwrócić uwagę w trakcie zakupów.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

12 sie 2018, 8:25

Podobno nie podaż, a popyt reguluje rynek... i póki zapotrzebowanie całkowicie nie będzie stało w sprzeczności z regulaminem póty będę starał się nadążać.

Od kiedy jestem na forum w sekcji ogólnej pojawiają się wątki nowych użytkowników pytających o rzeczy na które należy zwracać uwagę w trakcie kupowania MX-5.

Osobiście uważam, że do tego można użyć wyszukiwarki i wszystko stanie się jasne ... ale :)

Oto nowy wątek.
Dla tych z Was, którzy szukają pomocy, a wyszukiwarka wydaje się złym demonem, który pożera internet i atakuje dysk :)

Do dzieła !!!
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

12 sie 2018, 8:29

Bołdek pisze:Witam, chciałbym dołączyć do szczęśliwych posiadaczy Mazd MX-5. Oglądałem 3 egzemplarze, z 1999, 2000 i 2001. Jedna z nich oczarowała mnie znacznie bardziej niż inne. Proszę o pomoc w podjęciu decyzji. Tutaj link do tej wybranki:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-ID6ANReB.html
To co mówił mi właściciel:
a) Kupiona w Niemczech 2 lata temu za 15tyś.
b) Nowy lakier na całości + zakonserwowanie dolnych i elementów karoserii koszt 4tyś (fakt, cała w dolnej części jest lekko zgrubiona i pomalowana na kolor auta)
c) Zakupił orurowanie za nagłówki.
d) Nowy układ wydechowy.
e) Nowe felgi 2tyś.
d) Poszycie rozdarte w dwóch odcinkach 10cm po bokach (patrząc inne tematy na forum widzę że taki ich mankament)


Bołdek pisze:Powiedział że przed te dwa lata odkąd ja ma włożył w nią kolejne 15tyś. Powodem sprzedaży jest to iż ma jeszcze dwa inne auta, a ból pleców nie pozwala mu na wsiadanie i wsiadanie do MX-5. A nie da jeździć córce bo boi się że da jej za dużo gazu w zimę i poleci bokiem. Fakt facet po 50, po pojednaniu na miejsce oglądania autka okazało się że ma dom wraz zakładem rehabilitacji, Pan jest masażystą i mówił przez ból pochylając się nad autem pokazując co w nim zrobił. Gdy poprosiłem o przejażdżkę, powiedział że nie jest w stanie wsiąść i bym przejechał się sam.
Jestem umówiony za kilka dni z nim w stacji kontroli pojazdów gdyż za miesiąc kończy mu się przegląd, więc dobrym pomysłem jest od razu to tam sprawdzić i zrobić przegląd, Pan nie miał żadnych przeciwwskazań, mówił że jest pewny osadzonych pieniędzy w ten samochód.
Proszę o pomoc, co Wy, znający się na rzeczy myślicie o takiej inwestycji, czy warto?
Pozdrawiam i z góry ogromnie dziękuję za pomoc :git:


mutra pisze:Hej, zapytaj w tym wątku
viewtopic.php?f=18&t=10408&view=unread#unread
wrzuć też print screena


Lucas Z pisze:Jak coś mogę pomóc przy oględzinach, jestem z Łodzi, cena dość wysoka jak za gołą 1.6
Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

12 sie 2018, 10:32

Gdzie link do tematu, który ostatnio jest hitem i zawiera całą wiedzę na temat turbienia w pigułce?

A tak serio, to polecam zrobić tutaj listę na co zwrócić uwagę i czy jest to problem. Na początek podałbym rdzę. Co rdzewieje i w której generacji i czy się tym przejmować/za ile można to ogarnąć.

Temat rzeka, czyli NBFL ładne na zewnątrz, ale zgniłe podłużnice - norma i temat do zrobienia podobno za 1500-2000 zł. Niech mnie ktoś poprawi z ceną, kto robił to dobrze.

Antykorozyjna w NBFL, czyli baranek pociągnięty po całym boku na jakieś 25 cm od dołu. To jest fabryczne i jak jest gładka, to była robiona.

Post do edycji coby był czyletniejszy. Znaczy to taki pomysł jak to rozpisać, żeby Ci, którzy nie chcą szukać, znaleźli info.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

12 sie 2018, 10:43

Bardzo dobry pomysł, ale obawiam się, że niewiele osób by to czytało...

Zauważyłem, że łatwiej jest pisać niż czytać :D

A tutaj będziemy mieć taki mini śmietnik - będę przerzucał tu wszystkie zapytania (tych, którzy wyszukiwarki nie uznają) i ci z nas, którzy będą mieli nastrój by pomóc ... będą pisać.

A z czasem może nam się zrobi kompendium :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

12 sie 2018, 11:56

Arvinski pisze:A tutaj będziemy mieć taki mini śmietnik - będę przerzucał tu wszystkie zapytania (tych, którzy wyszukiwarki nie uznają) i ci z nas, którzy będą mieli nastrój by pomóc ... będą pisać.


Wiesz jak to jest z tym nastrojem na pisanie... Pisać nastrój jest, ale już na temat, to różnie...

Co do zapytania kolegi, to hmm... Czarna Miata na czarnych felgach i pan po 50 z Bałut... Ta fura musi mieć ciekawą historię...

Co do samego zabezpieczenia, to jak wyżej pisałem. Ten baranek jest fabryczny.

Wydech jak wydech. Każdemu się podoba co innego. Może być też włożony jakiś chinol z błyszczącymi końcówkami, który zgnije za 2 lata, a może być jakiś konkret z kwasówy, który jest wart kupę kasy i przeżyje samochód.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Wilczek
Posty: 287
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:53
Model: NA

14 sie 2018, 14:25

Przede wszystkim nie oglądajcie MX-5 bez kanału/podnośnika.
Na co zwrócić uwagę wg. mnie w NA/NBFL:
-NA - rdza na progach
-NB/NBFL - rdza na podłużnicach (koszt zakupu ok. 480zł/szt. w carspeed, plus oczywiście robocizna blacharza)
-wycieki z silnika + sprawdzenie czy nie "kopci"
-jeśli jest szpera - czy dobrze spina
-szpachel na błotnikach tylnych, często szpachlowane są bezpośrednio dziury pod sprzedaż (po chwili znów zacznie puchnąć), to samo tyczy się "konserwacji" podwozia, wszystko grubo zapsikane, aby ukryć np. przegnite przewody hamulcowe czy inne kwiatki
-mocno spadające obroty przy hamowaniu (może być przepustnica do czyszczenia, powód do urwania z ceny)
-NA - czy HLA nie hałasują ciągle(dźwięk jak diesel), przy zimnym silniku przez chwilę nie jest objawem czegoś złego(jeśli hałasuje ciągle może pomóc nowy olej)
-czy nie ściąga, nie zostawia 4 śladów ;)
-w jakim stanie jest dach, czy jest to winyl czy moher (moher wytrzymuje dłużej, winyl często zaczyna pękać od lamówki nad bocznymi szybami)
Reszta chyba standardowo jak inne auta.

Proponuję dopisywać do listy i wrzucić w pierwszego posta jako instrukcję w pigułce.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

14 sie 2018, 16:54

Jak ktoś nie miał wcześniej doczynienia z tego typu autami, to tak jak ja, przy oglądaniu pierwszej Mx-5, będzie zachwycony właściwościami jezdnymi - czyt. stan zawieszenia. Nawet w kompletnie zaniedbanym aucie [na szczęście tamtego nie kupiłem]. Powyższe plus częste problemy z układem hamulcowym najlepiej zlecić do sprawdzenia na ścieżce diagnostycznej.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

14 sie 2018, 19:04

Wuja pisze:Przede wszystkim nie oglądajcie MX-5 bez kanału/podnośnika.
(...)
-jeśli jest szpera - czy dobrze spina
(...)


To teraz wyjaśnij jak ktoś kto pierwszy raz wsiada do auta z tylnym napędem ma to sprawdzić ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 sie 2018, 19:21

Wiszcz pisze:
Wuja pisze:Przede wszystkim nie oglądajcie MX-5 bez kanału/podnośnika.
(...)
-jeśli jest szpera - czy dobrze spina
(...)


To teraz wyjaśnij jak ktoś kto pierwszy raz wsiada do auta z tylnym napędem ma to sprawdzić ;)


po numerze:
Wsiadasz do auta,
wciskasz sprzęgło,
wrzucasz jedynka,
wciskasz gaz do dechy,
puszczasz sprzęgło,
po sekundzie wciskasz hamulec,
gasisz silnik, wysiadasz z auta i patrzysz na asfalt.
jak widzisz jedynkę to znaczy że nie spina
jak widzisz jedenastkę to znaczy że spina ;)
Awatar użytkownika
Wilczek
Posty: 287
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:53
Model: NA

28 sie 2018, 21:39

Nic dodać, nic ująć :mrgreen:
Uczciwy sprzedający jeśli będzie bał się aby robił to kupiec, sam pokaże za kółkiem na dosłownie krótkim odcinku czy wszystko ok ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 sie 2018, 11:13

Ej, ale chyba Torsen nie zawsze musi spiąć przy starcie z miejsca, nie? Potrzebny jest jakiś wstępny moment obrotowy = lepiej to testować w biegu (zakręt, rondo, szeroki parking...).
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

29 sie 2018, 12:54

nickesh v2.0 pisze:Ej, ale chyba Torsen nie zawsze musi spiąć przy starcie z miejsca, nie? Potrzebny jest jakiś wstępny moment obrotowy = lepiej to testować w biegu (zakręt, rondo, szeroki parking...).


Torsen przekazuje odpowiednio wyższy moment na koło, które ma większą przyczepność. Może się zdarzyć tak, że jedno koło będzie miało tak małą przyczepność, że drugie pójdzie ostro, ale bez zerwania przyczepności. Na względnie jednolitej nawierzchni, zepnie.
The answer is always Miata.
Wojtowicz.leszek
Posty: 27
Rejestracja: 30 sie 2018, 9:12
Model: NC
Lokalizacja: Kraków

30 sie 2018, 9:24

Cześć Wszystkim,

mam na imię Leszek i jestem całkowitym świeżakiem w temacie, dopiero kupuję swoją pierwszą MX 5:) i dlatego mam prośbę.
Otóż interesuje mnie poniższy egzemplarz:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-2-0-hardtop-skora-xenon-ID6B1Sqc.html#5456ce2e34

Niestety jestem z Krakowa i to trochę daleko, a mając doświadczenie z kupowaniem dwóch poprzednich aut wiem, że ogłoszenie i rozmowa z właścicielem to jedno, a na żywo całkiem co innego potrafi się okazać.
Zatem jeśli ktoś ze znawców tematu mieszka w pobliżu i byłby chętny obejrzeć to autko, oczywiście odpłatnie to byłbym bardzo wdzięczny.
VIN tego modelu to JMZNC18F670123466.
Mam nadzieję, że ktoś się znajdzie:)
Dzięki z góry.

Pozdrawiam,
Leszek
Pozdrawiam,
Leszek

MX-5 NC 2007 2.0 160KM PRHT
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

30 sie 2018, 11:23

Troszkę tanio, ale kto wie. Widać, że od handlarza. Generalnie polecam wrzucić link w temat niżej, czyli czy zna ktoś tą Mazdę, bo tam są linki do Allegro i OtoMoto. Tam więcej osób to zobaczy. Co do tego egzemplarza, to niech się wypowie ktoś, kto się zna na NC. Serio można już kupić sensowną NC 2.0 z twardym dachem za 30k?
The answer is always Miata.
Wojtowicz.leszek
Posty: 27
Rejestracja: 30 sie 2018, 9:12
Model: NC
Lokalizacja: Kraków

30 sie 2018, 11:39

Dzięki za pomoc, tak zrobiłem.
Mam na oku w Krakowie z 2008 roku srebrną 126KM z 1,8l z hard topem za 26k i wygląda na dobry stan.
Chętnie dopłacę do tej, bo z opisu i zdjęć znacznie fajniejszy model jak się okaże warty.
Pozdrawiam,
Leszek

MX-5 NC 2007 2.0 160KM PRHT
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

30 sie 2018, 13:44

Generalnie jak akcja się odbywa w Krakowie, to masz szczęście, bo w Skawinie pod Krakowem jest Top Down Motors. Możesz próbować się umówić na jakieś oględziny, czy coś. Może już ktoś je oglądał. Jest jeszcze opcja szukania idealnej NA/NB w tych pieniądzach, ale to zdecydowanie mniej cywilizowane samochody.
The answer is always Miata.
Wojtowicz.leszek
Posty: 27
Rejestracja: 30 sie 2018, 9:12
Model: NC
Lokalizacja: Kraków

30 sie 2018, 14:41

Starsze wersje nie podobają mi się niestety. Tylko hard top wchodzi w grę.
Jak nikt nie znajdzie się tam w okolicy to chyba się tam wybiorę.
Wolałbym wersję 160KM niż 126KM.
Pozdrawiam,
Leszek

MX-5 NC 2007 2.0 160KM PRHT
Awatar użytkownika
loockas
Posty: 143
Rejestracja: 29 kwie 2013, 8:59
Model: NC
Wersja: PaRHaTy
Lokalizacja: Imielin

01 wrz 2018, 10:06

Przy oglądaniu 5-tego NCka zaczynałem rozmowę od pytań na temat stanu podwozia. Poproś o zdjęcie spodu zanim gdziekolwiek daleko pojedziesz. Można się bardzo zdziwić, a jednocześnie oszczędzić kilometrów :)
Wojtowicz.leszek
Posty: 27
Rejestracja: 30 sie 2018, 9:12
Model: NC
Lokalizacja: Kraków

01 wrz 2018, 10:53

Dzięki za podpowiedź, tak zrobię. W przyszłym tygodniu oglądam wersję 126KM z 2008 w Krakowie i zobaczymy jak wypadnie.
Pozdrawiam,
Leszek

MX-5 NC 2007 2.0 160KM PRHT
Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

05 wrz 2018, 20:51

Hejka Panowie!

Mam okazję nabyć Mazdę MX-5 NBFL 1.8 z 2001 roku (około 130 tys. km) - torsen, 5 biegów, big brake'i, eibach, brak rdzy na nadwoziu, zakonserwowane podwozie, hardtop. Brak klimy, skór i grzanych foteli. Wygląda to całkiem nieźle. Na stacji diagnostycznej okazało się, że coś jest nie tak z jednym z przednich amortyzatorów: dysproporcja pomiędzy przednimi i jeden z nich się poci. Jest też parę innych rzeczy, które dobrze byłoby zrobić, żeby można było powiedzieć, że Mazda jest w naprawdę dobrym stanie.

Stąd też mój post - chciałbym zrobić sobie taką małą kalkulację kosztów, czyli ile kasy musiałbym władować na dzień dobry i czy będzie to wszystko miało sens jeżeli chodzi o cenę samochodu.

- Jak wiadomo amortyzatora jednego nie wymienię. Minimum komplet z przodu, a najlepiej wszystkie. Myślałem o Bilsteinach B6, bo wszyscy tu bardzo je chwalą. Koszt około 2 000 zł
- Jest dosyć głęboka rysa (zadrapanie (?)) na hardtopie, z jednej strony odchodzi nieco wierzchnia warstwa lakieru. Element do lakierowania: 300-350 zł
- Antena jest na stałe wysunięta, nie chce się chować - koszt silniczka: koło 100 zł (?)
- Bagażnik nie otwiera się ze środka, nowa linka 100 zł (?)
- Ręczny do zrobienia (nie mam pojęcia ile)
- No i to co oczywiste, po kupnie warto zrobić rozrząd 700-800 zł

Razem wychodzi nam ponad 3 tysiące na start.

Reszta to kosmetyka w stylu polerowania przednich lamp, podklejenia drewnianego elementu w środku, drobne odbarwienia (wyglądają jak przetarcia) na rantach nadwozia itd...

Pierwsze pytanie - czy kwoty podane przeze mnie nie odbiegają od rzeczywistych? Drugie - na ile wycenilibyście taką MX-5?

Miałem okazję się przejechać i powiem szczerze, że jestem zakochany w Maździe. Teraz tylko trzeba dopuścić rozsądek do głosu i zrobić kalkulację.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

05 wrz 2018, 21:09

Używane amory standardowe w dobrym stanie to koszt rzędu 150-200 PLN jakbyś miał wąskie gardło. Najtańszy gwint TA/FK ok. 900 PLN. Reszta cen realna (nie wiem jak rozrząd). O klimie nie myśl, bo to rarytas i trafienie auta z nią i w dodatku sprawną to jak wygrana w totka. Skórzane fotele jak się postarasz znajdziesz w przedziale 400-2000 PLN (zależnie od stanu). Albo możesz wrzucić kubły - zależy w jaki styl pójdziesz. Grzany zydel w Miacie to dla mnie kompletny przerost formy nad treścią. Ja bym powiedział że auto w takim stanie z hardtopem jest warte cos w zakresie 17-21k PLN (nie napisałeś nic o oponach i felgach). A jak się zakochałeś to z doświadczenia powiem, że łatwo to nie puści... ;)
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

05 wrz 2018, 21:17

Fakt, zapomniałem o oponach i felgach. Opony letnie, Pirelli P Zero 215/?/16 na jeden/dwa sezony. Nie pamiętam profilu, chyba 40. Felgi 16" ze Sportive pomalowane na biało + czarne 15" również od MX-5, ale nie wiem od jakiej wersji.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

05 wrz 2018, 21:21

To jak dwa komplety felg i opony które się do czegoś nadają, to obstawiam zdecydowanie drugi koniec podanych widełek :)
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
pondik
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2018, 14:30
Model: Inny
Wersja: brak

13 wrz 2018, 8:30

Koledzy i Koleżanki,

Od jakiegoś czasu rozglądamy się z moją dziewczyną za Mazdą MX5 w wersji NB. Mazdami jeżdżę od ponad 10ciu lat. O MX5 słyszałem same dobre rzeczy (no może oprócz nadkoli w NB i silników w NC :D). Wszyscy chwalą auto za niesamowite wrażenia z jazdy, rozkład masy, dynamikę itp. itd. Obserwowałem EMIKSY na zlotach mazdaspeed i byłem pod wrażeniem. Do tej pory jeździliśmy czterema egzemplarzami. Wszystkie to NB przed liftem. Wszystkie 1.6. Z przykrością muszę stwierdzić, że MX nie zrobił na mnie większego wrażenia :( Miaty które testowałem były strasznie TOPORNE. Bardzo słaba dynamika, ciężko pracująca skrzynia oraz wspomaganie. Podpowiedzcie proszę, czy po prostu trafiliśmy na wymęczone życiem Mazdy czy to auto w tej wersji tak po prostu ma :) O korozji nie wspominam ponieważ każda oglądana Mazda powinna trafić do blacharza :) No ale tego się raczej spodziewaliśmy w przedziale cenowym +/- 10.000PLN. Dodatkowo trochę zastanawia mnie fakt, że sprzedający choć to osoby prywatne sprzedają miatę już po jednym sezonie użytkowania - posiadam mazdę RX8 i absolutnie zdaję sobie sprawę z tego co to jest weekendowe auto którego posiadanie nie ma większego sensu oprócz rujnacji budżetu :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 wrz 2018, 8:38

Nie znam nikogo, kto by narzekał na pracę skrzyni w MX-5 - no chyba, że gumy lewarka były zniszczone. W tych egzemplarzach zapewne były. ;) Miałem zarówno NB i NBfl i skrzynia pracowała świetnie. Miałem 1.8 i 1.6 i 1.6 faktycznie jest mniej żwawa, ale to, że siedzi się w tak niewielkim aucie, daje odpowiednie wrażenia raczej nawet w 1.6.

Słabo pracujące wspomaganie, to na pewno wina zajechanych egzemplarzy. Wspoma działa w tym aucie... normalnie. Nie jest MEGA lekko, ale też na pewno kierownica nie stawia większego oporu.

Do 10 k nie kupisz moim zdaniem niczego sensownego - MOŻE trafisz na "okazję" z 1.6, ale raczej bym się tego nie spodziewał. Przejedź się zadbanym egzemplarzem, to będziesz miał porównanie.

A jeśli masz RX8... też miałem RX8 i specyfika pracy silnika tego auta sprawia, że auto wydaje się dużo szybsze, niż jest w rzeczywistości. ;) Po przesiadce z RX8 na zajechane NB 1.6 faktycznie odczujesz przepaść. Może to dodatkowo spotęgowało negatywne wrażenia (abstrahując od tego, że zapewne jeździłeś niezbyt zadbanymi egzemplarzami NB).
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Gowi
Posty: 2
Rejestracja: 30 wrz 2018, 23:08
Model: Inny

16 paź 2018, 21:46

Zauważyłem, że kiedy na portalach aukcyjnych wyszukując MX-5 sortuje od najnizszej ceny to sa to auta poobijane, ze starszych roczników, ale wlasnie duzo jest 2004r. Czy te roczniki maja jakies wady fabryczne ? Czy jaki jest tego powod ? Od dluzszego czasu ogladam aukcje i dzieje sie caly czas tak samo.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

16 paź 2018, 22:04

Chyba jeszcze więcej jest rocznika 2003. Po prostu dużo się ich musiało sprzedać w tych latach. Sam mam jedną z 2003.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

17 paź 2018, 9:10

Hej, co najmniej połowa oferty roczników 2003-2004 stoi u Radka w Kątach Wrocławskich. Sam się zastanawiam, czemu aż tyle na zimę ich tam stoi, ale nie jestem handlarzem, mogę tego nie rozumieć. Natomiast dlaczego te roczniki? Myślę, że to są takie najlepsze roczniki dla handlarza, tzn. rok produkcji nie odstrasza, prawdziwy przebieg, zgodnie z prawidłami u naszych sąsiadów jest niższy niż w starszych autach (dopiero na granicy DE-PL może się czasoprzestrzeń zakrzywić) a ceny wyraźnie niższe niż aut z serii NC. Z drugiej strony, osoby, które auto mają już od kilku lat (np. koleżanki i koledzy z forum) i zdążyli w nie fortunę (małą...) włożyć, pewnie nie chcą ich sprzedawać za tanio (+1000 za sentyment) no i stąd taka sytuacja - zgaduję.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

17 paź 2018, 9:21

Wg mnie powód jest prostszy - ruda. Niemcy pozbywają się NBFl z dziurami w podłużnicach za pół darmo bo tam takie auto nie dostanie przeglądu, a robota z tym kosztuje u nich tyle co taki samochód.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

17 paź 2018, 14:02

Mówią w końcu że NB ma lepszą blachę, patrząc na moją to, to chyba coś w tym jest :)
ODPOWIEDZ