Miata

Turbo miata

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 18:18

KaNiak pisze:Ile pieniedzy konkretnie ? Na moc np 250hp wiecej jak 20k nie dam juz wolalbym ehh... te bmw e46 3.0 coupe kupic ,albo audi s3 1.8T BAM

Nikt nie wie ile konkretnie. Konkretne ceny to mają seryjne samochody.
To Audi i BMW kosztują podobnie jak seryjna miata, a mocy mają więcej, więc może idź w tym kierunku ;)
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 18:29

heretic pisze:
KaNiak pisze:Ile pieniedzy konkretnie ? Na moc np 250hp wiecej jak 20k nie dam juz wolalbym ehh... te bmw e46 3.0 coupe kupic ,albo audi s3 1.8T BAM

Nikt nie wie ile konkretnie. Konkretne ceny to mają seryjne samochody.
To Audi i BMW kosztują podobnie jak seryjna miata, a mocy mają więcej, więc może idź w tym kierunku ;)

No masz racje kolego ,bo widze ,ze nici z uturbienia miaty przy moim budzecie a za 20k to w bmw 2.8 proponowali Mi moc ponad 400hp firma k64.
Dobra zobacze jeszcze ,pomysle i zdecyduje :d
Dzieki wszystkim za pomoc
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

05 sie 2018, 20:46

KaNiak pisze:
Chezus pisze:Miatą tylko Top Down.

A tam gadanie do wszystkie sie nada Ja tylko chce miec troche mocy pod butem i normalnie uzywac auta na codzien a nie do jakis wyscigow czy cos.


1.8 w NBFL to jest wystarczająco. To nie jest szybki wóz, ale wolny na pewno nie jest. Co do turbienia, to Zenon ma ponad 300 km z 1.6 NA i do tego lata na LPG. Poczytaj wątek z Retro Turbo Miata w dziale Nasze Auta.

A Top Down oznacza bez dachu. Inaczej nie wypada się przemieszczać Miatą. Nie ma, że zima i śnieg pada.
The answer is always Miata.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 20:56

Chezus pisze:
KaNiak pisze:
Chezus pisze:Miatą tylko Top Down.

A tam gadanie do wszystkie sie nada Ja tylko chce miec troche mocy pod butem i normalnie uzywac auta na codzien a nie do jakis wyscigow czy cos.


1.8 w NBFL to jest wystarczająco. To nie jest szybki wóz, ale wolny na pewno nie jest. Co do turbienia, to Zenon ma ponad 300 km z 1.6 NA i do tego lata na LPG. Poczytaj wątek z Retro Turbo Miata w dziale Nasze Auta.

A Top Down oznacza bez dachu. Inaczej nie wypada się przemieszczać Miatą. Nie ma, że zima i śnieg pada.

No 300hp to w ciul ,ale z 1.6 uzyskac to to na pewno duzy wysilek dla silnika poza tym trzeba dobrze dobrac turbo zeby wczesnie wstawalo no chyba ,ze woli ktos zeby pozniej sie zaczalo to juz wedlug gustu :d
A polecalbys silnik z NB 1.8 pod turbo ? Czy lepiej zostawic serie i np dac wydech 2.5 cala ,ostre walki itp itd

Bo 1.8 NA to ja wiem ,ze elegancko pod turbo ,ale znalezc ten silnik w dobrym stanie to rzadkosc moim zdaniem :d
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2018, 20:57

KaNiak pisze:w bmw 2.8 proponowali Mi moc ponad 400hp firma k64.
Dobra zobacze jeszcze ,pomysle i zdecyduje :d


Patrząc po wypowiedziach to idź w takie bmw, będzie zdecydowanie lepiej do Ciebie pasować niż Miata. ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 22:57

VooR pisze:
KaNiak pisze:w bmw 2.8 proponowali Mi moc ponad 400hp firma k64.
Dobra zobacze jeszcze ,pomysle i zdecyduje :d


Patrząc po wypowiedziach to idź w takie bmw, będzie zdecydowanie lepiej do Ciebie pasować niż Miata. ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Gadanie nie bede zadnego seby reprezentowal chce miec fure taka ktora jest rzadka i sobie dolozyc turbo.
W bmw nic nie ma tam fajnego moim zdaniem
Wole miate ,ale chce wiedziec jaki silnik pod turbo zeby to sie nie rozdupczylo zaraz
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

05 sie 2018, 23:22

Coś ci się pomyliło, nie ma nic unikalnego czy rzadkiego w mx5, mazda tego tyle natrzaskała że jak na standardy tego typu nadwozia jest wręcz pospolity. Przejedź się na jakikolwiek zlot japońców to zobaczysz. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale ten samochód uważany jest za coś dla... hmm, kobiet i ludzi o odmiennej orientacji.

Skoro chcesz "unikalny" samochód i jaśnie pan bmw nie będzie jeździł bo to dla sebixów to znaczy że zależy ci na image'u, więc zastanów się dobrze, naprawdę chcesz czymś takim jeździć?
Dlatego szukaj toyoty mr2 sw20. Polecam ją dowalić na jakieś 300 koni albo nawet więcej, będzie fajnie :DDDDDDD
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 23:26

D4C pisze:Coś ci się pomyliło, nie ma nic unikalnego czy rzadkiego w mx5, mazda tego tyle natrzaskała że jak na standardy tego typu nadwozia jest wręcz pospolity. Przejedź się na jakikolwiek zlot japońców to zobaczysz. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale ten samochód uważany jest za coś dla... hmm, kobiet i ludzi o odmiennej orientacji.

Skoro chcesz "unikalny" samochód i jaśnie pan bmw nie będzie jeździł bo to dla sebixów to znaczy że zależy ci na image'u, więc zastanów się dobrze, naprawdę chcesz czymś takim jeździć?
Dlatego szukaj toyoty mr2 sw20. Polecam ją dowalić na jakieś 300 koni albo nawet więcej, będzie fajnie :DDDDDDD

Skoro wedlug Cb miata jest dla kobiet to czm chlopy jezdza ?? Nie zmienie przeciez zdania jak jedna osoba pocisnie dana fure :d
Ps: obczailem te toyote wyglada spoko ,ale nwm jak z czesciami jak blacha jak dach itd itp nie wiem ile uturbienie kosztuje i jakie graty do tego ,jak chce Ci sie pisac to napisz a jak nie to sprobuje poszukac na jakims forum.
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 23:32 przez KaNiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

05 sie 2018, 23:30

Ale ze zrozumieniem to się naucz czytać, to nie jest moja opinia. Mówię, kup sobie mr2 i nie będziesz miał dylematów.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 23:33

D4C pisze:Ale ze zrozumieniem to się naucz czytać, to nie jest moja opinia. Mówię, kup sobie mr2 i nie będziesz miał dylematów.

No obczailem jest spoko ,ale nwm jak z blacha jak z silnikiem jak dach itd itp ile uturbienie kosztuje to tez wazne i wazne do ilu hp wytrzyma.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 23:44

Poza tym kto niby sie wypowiada o mx-5 jako samochod dla kobiet i dlaczego oO?
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

05 sie 2018, 23:53

Uturbienie kosztuje podobnie jak mazda, blacha również podobnie jak mazda, dach trochę inaczej niż mazda, silnik 3sgte już na dzień dobry ma turbo i 220hp z tego co pamiętam i potenciał nawet na 1200hp jeśli jesteś inżynierem toyoty i planujesz uderzyć na pikes peak

KaNiak pisze:Poza tym kto niby sie wypowiada o mx-5 jako samochod dla kobiet i dlaczego oO?

Że tak zapytam, w jakim świecie ty żyjesz? Gdzieś ty się uchował?
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 23:56

D4C pisze:Uturbienie kosztuje podobnie jak mazda, blacha również podobnie jak mazda, dach trochę inaczej niż mazda, silnik 3sgte już na dzień dobry ma turbo i 220hp z tego co pamiętam i potenciał nawet na 1200hp jeśli jesteś inżynierem toyoty i planujesz uderzyć na pikes peak

KaNiak pisze:Poza tym kto niby sie wypowiada o mx-5 jako samochod dla kobiet i dlaczego oO?

Że tak zapytam, w jakim świecie ty żyjesz? Gdzieś ty się uchował?

Co do toyoty z tym wbudowanym turbo to spoko a na pozostale 2 pytania nie odpowiem ,bo to nie na temat
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

05 sie 2018, 23:59

To były pytania retoryczne :p
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

06 sie 2018, 0:07

D4C pisze:To były pytania retoryczne :p

Aa luz xD a tak poza tym to moze i fajnie ta toyota wyglada ,ale i tak wole mazde jakos bardziej mnie przekonuje :D
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2018, 5:15

KaNiak pisze:Poza tym kto niby sie wypowiada o mx-5 jako samochod dla kobiet i dlaczego oO?

Nie tylko dla kobiet, to auto przede wszystkim dla obrońców tęczy z Placu Zbawiciela :twisted:
Słyszałem że sam Biedroń ostrzy sobie na tę furkę pazurki :lol:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2018, 5:26

KaNiak pisze:
VooR pisze:
KaNiak pisze:w bmw 2.8 proponowali Mi moc ponad 400hp firma k64.
Dobra zobacze jeszcze ,pomysle i zdecyduje :d


Patrząc po wypowiedziach to idź w takie bmw, będzie zdecydowanie lepiej do Ciebie pasować niż Miata. ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Gadanie nie bede zadnego seby reprezentowal chce miec fure taka ktora jest rzadka i sobie dolozyc turbo.
W bmw nic nie ma tam fajnego moim zdaniem
Wole miate ,ale chce wiedziec jaki silnik pod turbo zeby to sie nie rozdupczylo zaraz


Podsumowując, "oczka z NA" nie w Twoim typie, top down zimą Cię nie kręci, kucy MX ma za mało...proponuję iść za głosem serca i za radą kolegi VooR i kupić porządne BMW serii 3...tak jak kolega sugeruje idealna z Was będzie para :diablo:
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

06 sie 2018, 6:32

Dłubanie Miaty w wolnosssaku, to hmm... Fajna, ale droga zabawa. To nie Honda i tam na prawdę trzeba wiadro hajsu wrzucić żeby coś z tego było. Myślę, że uzyskanie około 180 km jest realne, ale trzeba wrzucić w silnik tyle ile kosztowałoby uturbienie na jakieś 250 km. Wydech 2,5 nie ma sensu. Ja mam u siebie zrobiony dolot + wydech 2,25 od kata i może góra jest trochę lepsza. Coś tam dłubnę może przy głowicy i może ogarnę jakiś wałek (niestety do wersji ze zmienną fazą ciężko) i będę to stroił, ale na razie nie mam na to kasy. Można jeszcze iść w ITB, ale to też inna historia i nie będę się wypowiadał na temat rzeczy, których na własnej skórze nie przerobiłem. Wiem, że 2,25 przelot poprawił górę, ale zabił dół i średnie też są takie sobie, ale jeszcze go nie hamowałem. 2,5 przelot da najwyżej ciekawy dźwięk, ale jeśli to nie jakiś wariat na ITB kręcący się do 8500, to raczej nie ma to sensu, a i w tym przypadku to raczej za dużo.

No i tak jak koledzy piszą, jednak szukaj czegoś innego. Miata nie jest jakimś unikatem i sporo tego jeździ. Poszukaj sobie Z3, a jak nie chcesz BMW, to jest jeszcze Mercedes SLK. Masz twardy dach, dużo bardziej cywilizowana fura i na dzień dobry możesz dorwać 2,3 z kompresorem lub strzelić jakiegoś swapa albo szukać AMG, które miało 5,5. Miaty nie są do szaleństw na prostej, a te uturbione są to zazwyczaj zabawki na tor albo dla ludzi, którzy bez problemu ogarniają potencjał serii (który jest wbrew temu co podaje papier, bardzo duży).
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

06 sie 2018, 7:21

Niech mu ktoś odłączy internet...
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

06 sie 2018, 8:15

;-)
Załączniki
passat-lepszy-mniej-pali_2017-11-06_16-31-41.jpg
passat-lepszy-mniej-pali_2017-11-06_16-31-41.jpg (77.86 KiB) Przejrzano 1237 razy
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

06 sie 2018, 8:16

pirul pisze:Niech mu ktoś odłączy internet...


Albo chociaż dostęp do tego forum.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

06 sie 2018, 8:18

pirul pisze:Niech mu ktoś odłączy internet...


Jestem niezadługo na tym forum ale.... to jest zdecydowanie wątek roku. I autor dziesięciolecia :diablo:
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

06 sie 2018, 8:45

KaNiak pisze:Aa luz xD a tak poza tym to moze i fajnie ta toyota wyglada ,ale i tak wole mazde jakos bardziej mnie przekonuje :D

Właściciele MR2 odetchnęli z ulgą.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 sie 2018, 8:55

Podziwiam Was koledzy ze chce się Wam trolla karmić ... [SMIRKING FACE]

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

06 sie 2018, 9:04

No ale SW20 z turbo by szybko i w miarę bezboleśnie załatwiło temat... Szczególnie przedliftowe if you know what I mean... Tylko szkoda fury, bo ich mało i też się fajne klasyki z nich robią.

Co do opinii na temat Miaty jako samochodu niezbyt męskiego, to cóż... Ja chłopakom z forum ufam w kwestiach technicznych, ale na spotach oleju w swojej nie sprawdzam... :*
The answer is always Miata.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

06 sie 2018, 9:11

Chezus pisze:Dłubanie Miaty w wolnosssaku, to hmm... Fajna, ale droga zabawa. To nie Honda i tam na prawdę trzeba wiadro hajsu wrzucić żeby coś z tego było. Myślę, że uzyskanie około 180 km jest realne, ale trzeba wrzucić w silnik tyle ile kosztowałoby uturbienie na jakieś 250 km. Wydech 2,5 nie ma sensu. Ja mam u siebie zrobiony dolot + wydech 2,25 od kata i może góra jest trochę lepsza. Coś tam dłubnę może przy głowicy i może ogarnę jakiś wałek (niestety do wersji ze zmienną fazą ciężko) i będę to stroił, ale na razie nie mam na to kasy. Można jeszcze iść w ITB, ale to też inna historia i nie będę się wypowiadał na temat rzeczy, których na własnej skórze nie przerobiłem. Wiem, że 2,25 przelot poprawił górę, ale zabił dół i średnie też są takie sobie, ale jeszcze go nie hamowałem. 2,5 przelot da najwyżej ciekawy dźwięk, ale jeśli to nie jakiś wariat na ITB kręcący się do 8500, to raczej nie ma to sensu, a i w tym przypadku to raczej za dużo.

No i tak jak koledzy piszą, jednak szukaj czegoś innego. Miata nie jest jakimś unikatem i sporo tego jeździ. Poszukaj sobie Z3, a jak nie chcesz BMW, to jest jeszcze Mercedes SLK. Masz twardy dach, dużo bardziej cywilizowana fura i na dzień dobry możesz dorwać 2,3 z kompresorem lub strzelić jakiegoś swapa albo szukać AMG, które miało 5,5. Miaty nie są do szaleństw na prostej, a te uturbione są to zazwyczaj zabawki na tor albo dla ludzi, którzy bez problemu ogarniają potencjał serii (który jest wbrew temu co podaje papier, bardzo duży).

Dzieki
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2018, 9:16

Ja chciałem tylko serdecznie pozdrowić wszystkich innych obserwatorów. A za polecenie "SW20" szczególnie - ten żart prawie zrzucił mnie z krzesła, a oczy zaszły łzami ze śmiechu. Fajnie być w gronie ludzi, którzy wiedzą coś o motoryzacji, taki wyrafinowany żart tylko chyba tutaj mógł się trafić :-)

KaNiak,
myślę, że nie jesteś trolem, ale proszę ogarnij język polski - gdyby ktoś do mnie w realu tak mówił, to bym uciekał bojąc się o zdrowie i mienie. Jestem Ci jednak wdzięczny, bo wiem, że po Lublinie można jeździć mx5 z kolegą bez podtekstów.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

06 sie 2018, 10:33

Kochani ... blokowania / kasowania wątku nie będzie.

Język specyficzny - to prawda.
Sposób komunikowania się autora z otoczeniem - również.
Netykieta zachowana - ależ skądże (ktoś jeszcze pamięta co to?).

Ale ... gdyby karać banami i kasowaniem wątku za powyższe, to połowy forum by nie było :).

Wiecie ... fakt, że wątek ma już 3 strony to w jakiś sposób i Wasza wina Kochani :).
Obrazek
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

06 sie 2018, 10:58

Wojtek Wawa pisze:Ja chciałem tylko serdecznie pozdrowić wszystkich innych obserwatorów. A za polecenie "SW20" szczególnie - ten żart prawie zrzucił mnie z krzesła, a oczy zaszły łzami ze śmiechu. Fajnie być w gronie ludzi, którzy wiedzą coś o motoryzacji, taki wyrafinowany żart tylko chyba tutaj mógł się trafić :-)

KaNiak,
myślę, że nie jesteś trolem, ale proszę ogarnij język polski - gdyby ktoś do mnie w realu tak mówił, to bym uciekał bojąc się o zdrowie i mienie. Jestem Ci jednak wdzięczny, bo wiem, że po Lublinie można jeździć mx5 z kolegą bez podtekstów.

Po LBN? Codziennie tam jestem i ani razu zadnego mxa nie widzialem.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

06 sie 2018, 11:00

Arvinski pisze:Kochani ... blokowania / kasowania wątku nie będzie.

Język specyficzny - to prawda.
Sposób komunikowania się autora z otoczeniem - również.
Netykieta zachowana - ależ skądże (ktoś jeszcze pamięta co to?).

Ale ... gdyby karać banami i kasowaniem wątku za powyższe, to połowy forum by nie było :).

Wiecie ... fakt, że wątek ma już 3 strony to w jakiś sposób i Wasza wina Kochani :).

Zaraz czwarta strona bedzie.
ODPOWIEDZ