Miata

Turbo miata

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 13:58

Wuja pisze:Widziałem coś takiego na insta:
79BEB374-AC9A-4909-A72F-762ACBC93E23.jpeg

Ale można przy seryjnych lampach tak przerobić kierunkowskazy, że i będą tam kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej, jedynie na noc musiałbyś je otwierać ;) choć otwierane lampy to moim zdaniem cały urok NA :P
Odradzam jazdę zimą tylko dlatego, że szkoda auta, pomijając miękki dach to szkoda narażać blacharki na sól.. ;)

Z tymi lampami to musialbym sie przyzwyczaic :d ale skoro chcialbym uturbiac a koszt z tego co ktos pisal to 12k (nie wiem na jaka moc tyle tysi jak ktos wie to niech napisze) to slusznym wyborem jest NA i ktos to potwierdzil wyzej opisujac :D
Ostatnio zmieniony 05 sie 2018, 13:58 przez KaNiak, łącznie zmieniany 1 raz.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 sie 2018, 13:58

KaNiak pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:Widziałem coś takiego na insta:
79BEB374-AC9A-4909-A72F-762ACBC93E23.jpeg

Ale można przy seryjnych lampach tak przerobić kierunkowskazy, że i będą tam kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej, jedynie na noc musiałbyś je otwierać ;) choć otwierane lampy to moim zdaniem cały urok NA :P
Odradzam jazdę zimą tylko dlatego, że szkoda auta, pomijając miękki dach to szkoda narażać blacharki na sól.. ;)
U nas połowa ekipy na fury zabezpieczone farba do mostów, którą gdzieś kiedyś dorwałem cisną zimą i jest git, ale najpierw trzeba podłogę porządnie zrobić. Dach też da radę, byle go nie otwierać na mrozie.

Nie otwieralbym dachu na mrozie ,bo po co ? :d wole w zimie jezdzic z dachem zamknietym
Krótko na forum jesteś to i mało widziałeś [WINKING FACE]
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:01

ree pisze:
KaNiak pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:Widziałem coś takiego na insta:
79BEB374-AC9A-4909-A72F-762ACBC93E23.jpeg

Ale można przy seryjnych lampach tak przerobić kierunkowskazy, że i będą tam kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej, jedynie na noc musiałbyś je otwierać ;) choć otwierane lampy to moim zdaniem cały urok NA :P
Odradzam jazdę zimą tylko dlatego, że szkoda auta, pomijając miękki dach to szkoda narażać blacharki na sól.. ;)
U nas połowa ekipy na fury zabezpieczone farba do mostów, którą gdzieś kiedyś dorwałem cisną zimą i jest git, ale najpierw trzeba podłogę porządnie zrobić. Dach też da radę, byle go nie otwierać na mrozie.

Nie otwieralbym dachu na mrozie ,bo po co ? :d wole w zimie jezdzic z dachem zamknietym
Krótko na forum jesteś to i mało widziałeś [WINKING FACE]

Racja ,jestem tu 2 dzien :lol:
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:18

Ile mocy mozna uzyskac z silnika 1.8 NA zaturbionego ,zeby to mialo odejscie dobre ,dobre to znaczy tak 0-100 w 5.3/5.5 sekundy ,jaki koszt uturbienia ,modyfikacji i wystrojenia wszystkiego by mnie wynioslo?
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 14:20

ree pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)
No z tym 1.8nbfl to już tak nie do końca. Ma on zmienna fazę i wyższy stopień sprężania, co może dać docelowo większe moce, ale... Zawsze jest ale hehe. Motor jest mniej odporny (przyjmie w serii mniej mocy niż 1.8 NA) zmienna fazę też trzeba umieć ogarnąć kompem SA, a to nie jest takie super proste. Poza tym dochodzi kwestia luzów zaworowych. NA jest na hydraulice, którą do 7000 RPM daje radę i nie ma problemów z regulacją i koszeniem się płytek. Dlatego nadal uważam, że najlepszy motor do turbo (bez modów słupka) to 1.8 NA.

1.8 NB nie ma zmiennych faz i jest dużo bardziej popularne niż 1.8 NA.

KaNiak pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)

Dzieki kolego za odpowiedz i tak szukam nb 1.8 ps: czm w zimie odradzasz jazde? Beemki tez maja tyl naped i jezdza normalnie to czemu miata mialaby nie jezdzic ? :d

Da się jeździć, ale:
-miata rdzewieje w oczach nawet jak spadnie letni deszczyk, a co dopiero błotośnieg z solą (NB/NBFL są chyba najgorsze - podłużnice)
-BMW mają dłuższy rozstaw osi, więc łatwiej ogarnąć poślizg
-stare BMW (te bez kontroli trakcji etc.) nie mają turbo, więc moc jest rozwijana liniowo a nie jak w tuningowanym turbo aucie
-proporcja moc/masa będzie jak w 300-350KM BMW, a takich wcale tak dużo zimą nie jeździ

Skoro warsztat ma się zajmować turbieniem, a Ty w ogóle nie chcesz sobie tym głowy zaprzątać to pewnie suma którą ree przytoczył okaże się wyraźnie niewystarczająca ;)
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:27

heretic pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)
No z tym 1.8nbfl to już tak nie do końca. Ma on zmienna fazę i wyższy stopień sprężania, co może dać docelowo większe moce, ale... Zawsze jest ale hehe. Motor jest mniej odporny (przyjmie w serii mniej mocy niż 1.8 NA) zmienna fazę też trzeba umieć ogarnąć kompem SA, a to nie jest takie super proste. Poza tym dochodzi kwestia luzów zaworowych. NA jest na hydraulice, którą do 7000 RPM daje radę i nie ma problemów z regulacją i koszeniem się płytek. Dlatego nadal uważam, że najlepszy motor do turbo (bez modów słupka) to 1.8 NA.

1.8 NB nie ma zmiennych faz i jest dużo bardziej popularne niż 1.8 NA.

KaNiak pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)

Dzieki kolego za odpowiedz i tak szukam nb 1.8 ps: czm w zimie odradzasz jazde? Beemki tez maja tyl naped i jezdza normalnie to czemu miata mialaby nie jezdzic ? :d

Da się jeździć, ale:
-miata rdzewieje w oczach nawet jak spadnie letni deszczyk, a co dopiero błotośnieg z solą (NB/NBFL są chyba najgorsze - podłużnice)
-BMW mają dłuższy rozstaw osi, więc łatwiej ogarnąć poślizg
-stare BMW (te bez kontroli trakcji etc.) nie mają turbo, więc moc jest rozwijana liniowo a nie jak w tuningowanym turbo aucie
-proporcja moc/masa będzie jak w 300-350KM BMW, a takich wcale tak dużo zimą nie jeździ

Skoro warsztat ma się zajmować turbieniem, a Ty w ogóle nie chcesz sobie tym głowy zaprzątać to pewnie suma którą ree przytoczył okaże się wyraźnie niewystarczająca ;)

Liczylem raczej na zaturbienie itd itp razem 20k mysle ,ze to jest odpowiednia kwota ,aby uzyskac minimalnie 250hp.
2. To w koncu NB da sie zaturbic bez zadnego problemu i nie bedzie sie jebalo zaraz ? Silnik 1.8 tylko
Poprosze odpowiedz jak najszybciej
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 14:34

KaNiak pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:Widziałem coś takiego na insta:
79BEB374-AC9A-4909-A72F-762ACBC93E23.jpeg

Ale można przy seryjnych lampach tak przerobić kierunkowskazy, że i będą tam kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej, jedynie na noc musiałbyś je otwierać ;) choć otwierane lampy to moim zdaniem cały urok NA :P
Odradzam jazdę zimą tylko dlatego, że szkoda auta, pomijając miękki dach to szkoda narażać blacharki na sól.. ;)
U nas połowa ekipy na fury zabezpieczone farba do mostów, którą gdzieś kiedyś dorwałem cisną zimą i jest git, ale najpierw trzeba podłogę porządnie zrobić. Dach też da radę, byle go nie otwierać na mrozie.

Nie otwieralbym dachu na mrozie ,bo po co ? :d wole w zimie jezdzic z dachem zamknietym


Otwierane światła z NA dałbym się pokroić :diablo:
Natomiast co do top down zimą - fantastyczne uczucie kiedy śmigasz 50-60 km/h przy delikatnie spadających płatkach. Miatą byłem tej zimy na nartach z młodym :lol:
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 14:35

Wszystko się da i jak przy każdym tuningowanym aucie, szczególnie ok 20 letnim jest duża szansa że coś będzie się psuło :P
Zastanawiałem się nad turbo miatą, ale w końcu odpuściłem bo jak dla mnie to był za duży koszt jak na to co się dostaje.
Z grubsza wyglądało to tak:
-20k na seryjne auto z ogarniętą blacharką (to akurat miałem)
-20k na graty do turbienia i złożenie całości
-10k na rollbar/klatkę, kubły, szelki, zawias, staby, hamulce, felgi, opony
Myślę że taki samochód 100 robiłby bliżej 6 niż 5s ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 sie 2018, 14:36

heretic pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)
No z tym 1.8nbfl to już tak nie do końca. Ma on zmienna fazę i wyższy stopień sprężania, co może dać docelowo większe moce, ale... Zawsze jest ale hehe. Motor jest mniej odporny (przyjmie w serii mniej mocy niż 1.8 NA) zmienna fazę też trzeba umieć ogarnąć kompem SA, a to nie jest takie super proste. Poza tym dochodzi kwestia luzów zaworowych. NA jest na hydraulice, którą do 7000 RPM daje radę i nie ma problemów z regulacją i koszeniem się płytek. Dlatego nadal uważam, że najlepszy motor do turbo (bez modów słupka) to 1.8 NA.

1.8 NB nie ma zmiennych faz i jest dużo bardziej popularne niż 1.8 NA.

KaNiak pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)

Dzieki kolego za odpowiedz i tak szukam nb 1.8 ps: czm w zimie odradzasz jazde? Beemki tez maja tyl naped i jezdza normalnie to czemu miata mialaby nie jezdzic ? :d

Da się jeździć, ale:
-miata rdzewieje w oczach nawet jak spadnie letni deszczyk, a co dopiero błotośnieg z solą (NB/NBFL są chyba najgorsze - podłużnice)
-BMW mają dłuższy rozstaw osi, więc łatwiej ogarnąć poślizg
-stare BMW (te bez kontroli trakcji etc.) nie mają turbo, więc moc jest rozwijana liniowo a nie jak w tuningowanym turbo aucie
-proporcja moc/masa będzie jak w 300-350KM BMW, a takich wcale tak dużo zimą nie jeździ

Skoro warsztat ma się zajmować turbieniem, a Ty w ogóle nie chcesz sobie tym głowy zaprzątać to pewnie suma którą ree przytoczył okaże się wyraźnie niewystarczająca ;)
Czy ja pisałem o silniku NB czy NBfl, może poczytaj zanik kogoś poprawisz [WINKING FACE]
Ponadto pytanie było o najlepszy, a nie najbardziej popularny na rynku. Nadal uwazam, że w serii 1.8 NA jest najlepszy.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 14:47

ree pisze:
heretic pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)
No z tym 1.8nbfl to już tak nie do końca. Ma on zmienna fazę i wyższy stopień sprężania, co może dać docelowo większe moce, ale... Zawsze jest ale hehe. Motor jest mniej odporny (przyjmie w serii mniej mocy niż 1.8 NA) zmienna fazę też trzeba umieć ogarnąć kompem SA, a to nie jest takie super proste. Poza tym dochodzi kwestia luzów zaworowych. NA jest na hydraulice, którą do 7000 RPM daje radę i nie ma problemów z regulacją i koszeniem się płytek. Dlatego nadal uważam, że najlepszy motor do turbo (bez modów słupka) to 1.8 NA.

1.8 NB nie ma zmiennych faz i jest dużo bardziej popularne niż 1.8 NA.

KaNiak pisze:
Wuja pisze:To i ja dorzucę 3 grosze. Najlepiej chyba wybrać 1.8 z nbfl, gdzieś wyczytałem, że aby założyć dobrze turbo potrzeba 12tys.zl z montażem i strojeniem. Nie uturbiałem, info teoretyczne ;)
Na co zwracać uwagę - przede wszystkim na korozję i szpachel na tylnych błotnikach, progi, w nb/nbfl na podłużnice które lubią gnić.
Czy dobry pomysł z jazdą na codzień - w suche, ewentialnie deszczowe dni tak. Zimą zdecydowanie nie.
No i jak przedmówcy - kup browara, siądź do kompa i grzeb w otchłaniach forum, poznasz dużo ciekawostek, których nie sposób jest wymienić z głowy :)

Dzieki kolego za odpowiedz i tak szukam nb 1.8 ps: czm w zimie odradzasz jazde? Beemki tez maja tyl naped i jezdza normalnie to czemu miata mialaby nie jezdzic ? :d

Da się jeździć, ale:
-miata rdzewieje w oczach nawet jak spadnie letni deszczyk, a co dopiero błotośnieg z solą (NB/NBFL są chyba najgorsze - podłużnice)
-BMW mają dłuższy rozstaw osi, więc łatwiej ogarnąć poślizg
-stare BMW (te bez kontroli trakcji etc.) nie mają turbo, więc moc jest rozwijana liniowo a nie jak w tuningowanym turbo aucie
-proporcja moc/masa będzie jak w 300-350KM BMW, a takich wcale tak dużo zimą nie jeździ

Skoro warsztat ma się zajmować turbieniem, a Ty w ogóle nie chcesz sobie tym głowy zaprzątać to pewnie suma którą ree przytoczył okaże się wyraźnie niewystarczająca ;)
Czy ja pisałem o silniku NB czy NBfl, może poczytaj zanik kogoś poprawisz [WINKING FACE]
Ponadto pytanie było o najlepszy, a nie najbardziej popularny na rynku. Nadal uwazam, że w serii 1.8 NA jest najlepszy.

Spokojnie ;) Napisałeś o NBFL i NA, a NB zostało pominięte więc warto było uzpełnić :)
Dla kogoś kto planuje zakup auta popularność na rynku też może mieć znaczenie ;)
Do NBFL można też wrzucić głowicę z NB, albo wysterować VVT. Większe znaczenie mają graty do turbo, montaż całości i strojenie niż który z tych 3 silników się wybierze...
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:48

MMRS pisze:
KaNiak pisze:
ree pisze:
Wuja pisze:Widziałem coś takiego na insta:
79BEB374-AC9A-4909-A72F-762ACBC93E23.jpeg

Ale można przy seryjnych lampach tak przerobić kierunkowskazy, że i będą tam kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej, jedynie na noc musiałbyś je otwierać ;) choć otwierane lampy to moim zdaniem cały urok NA :P
Odradzam jazdę zimą tylko dlatego, że szkoda auta, pomijając miękki dach to szkoda narażać blacharki na sól.. ;)
U nas połowa ekipy na fury zabezpieczone farba do mostów, którą gdzieś kiedyś dorwałem cisną zimą i jest git, ale najpierw trzeba podłogę porządnie zrobić. Dach też da radę, byle go nie otwierać na mrozie.

Nie otwieralbym dachu na mrozie ,bo po co ? :d wole w zimie jezdzic z dachem zamknietym


Otwierane światła z NA dałbym się pokroić :diablo:
Natomiast co do top down zimą - fantastyczne uczucie kiedy śmigasz 50-60 km/h przy delikatnie spadających płatkach. Miatą byłem tej zimy na nartach z młodym :lol:

W jakim sensie dalbym sie pokroic ? ,ze fajnie to wyglada ?
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 14:51

A nie wygląda fajnie? :shock:
Toż to najlepszy element tego auta :diablo
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:52

heretic pisze:Wszystko się da i jak przy każdym tuningowanym aucie, szczególnie ok 20 letnim jest duża szansa że coś będzie się psuło :P
Zastanawiałem się nad turbo miatą, ale w końcu odpuściłem bo jak dla mnie to był za duży koszt jak na to co się dostaje.
Z grubsza wyglądało to tak:
-20k na seryjne auto z ogarniętą blacharką (to akurat miałem)
-20k na graty do turbienia i złożenie całości
-10k na rollbar/klatkę, kubły, szelki, zawias, staby, hamulce, felgi, opony
Myślę że taki samochód 100 robiłby bliżej 6 niż 5s ;)

To miata majac 250 hp nie zejdzie po nizej 6?
Niemozliwe
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:53

MMRS pisze:A nie wygląda fajnie? :shock:
Toż to najlepszy element tego auta :diablo

No moim zdaniem to kwestia gustu ,ale dla mnie wyglada spoko :d
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 14:55

Wracajac do tematu turbo to miata majac 250hp 1.8 silnik to powinna zejsc moim zdaniem ponizej 6s do setki tak 5.5 przynajmniej jak to tylko tone wazy
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 15:07

KaNiak pisze:
heretic pisze:Wszystko się da i jak przy każdym tuningowanym aucie, szczególnie ok 20 letnim jest duża szansa że coś będzie się psuło :P
Zastanawiałem się nad turbo miatą, ale w końcu odpuściłem bo jak dla mnie to był za duży koszt jak na to co się dostaje.
Z grubsza wyglądało to tak:
-20k na seryjne auto z ogarniętą blacharką (to akurat miałem)
-20k na graty do turbienia i złożenie całości
-10k na rollbar/klatkę, kubły, szelki, zawias, staby, hamulce, felgi, opony
Myślę że taki samochód 100 robiłby bliżej 6 niż 5s ;)

To miata majac 250 hp nie zejdzie po nizej 6?
Niemozliwe

A czy ja napisałem że nie zejdzie poniżej 6s? :P To nie jest takie proste że wrzucisz do auta napęd o maksymalnej mocy 100, 200, 300KM wyższej niż fabryczna i na bank urwiesz z przyspieszenia do 100 X sekund. Miata nigdy nie była projektowana jako samochód do drag race'ów i jeśli taki jest cel to może warto poszukać innej bazy ;)
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 15:28

heretic pisze:
KaNiak pisze:
heretic pisze:Wszystko się da i jak przy każdym tuningowanym aucie, szczególnie ok 20 letnim jest duża szansa że coś będzie się psuło :P
Zastanawiałem się nad turbo miatą, ale w końcu odpuściłem bo jak dla mnie to był za duży koszt jak na to co się dostaje.
Z grubsza wyglądało to tak:
-20k na seryjne auto z ogarniętą blacharką (to akurat miałem)
-20k na graty do turbienia i złożenie całości
-10k na rollbar/klatkę, kubły, szelki, zawias, staby, hamulce, felgi, opony
Myślę że taki samochód 100 robiłby bliżej 6 niż 5s ;)

To miata majac 250 hp nie zejdzie po nizej 6?
Niemozliwe

A czy ja napisałem że nie zejdzie poniżej 6s? :P To nie jest takie proste że wrzucisz do auta napęd o maksymalnej mocy 100, 200, 300KM wyższej niż fabryczna i na bank urwiesz z przyspieszenia do 100 X sekund. Miata nigdy nie była projektowana jako samochód do drag race'ów i jeśli taki jest cel to może warto poszukać innej bazy ;)


Nie ,po prostu chce miec fure ktora rzadko jest spotykana (takiej mx nie widzialem w Lubelskim jeszcze) i chce miec turbo w niej zeby to fajny odjazd mialo i bilo na glowe inne fury.
Chyba ,ze mozesz Mi zaproponowac jakas fure co ma tyl naped (musi byc) silnik 1.8 (tylko) ma tanie czesci , mase mniejsza niz 1400kg i zeby jakos wygladalo moze byc coupe ,cabrio ,sedan seryjnie musi miec chociaz 8.5 do setki.
Raczej watpie ze najdziesz cos takiego (nie chce bmw za duzo trupow jezdzi po ulicach)
A co do merolow to drogie czesci i tez merola nie chcialbym.

Ps: twoim zdaniem do czego jest stworzona miata skoro juz wspomniales o niej?
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 15:42

Rx8
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

05 sie 2018, 16:34

Miatą tylko Top Down.
The answer is always Miata.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 17:02

kermit01 pisze:Rx8

To tam wankla chyba silnik o ile sie nie myle i nie podoba mi sie te rx8 poza tym zre w chuj paliwa ,kolega mial to ja szybko sprzedal ,bo to szrot byl
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2018, 17:02

Aha
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 17:07

Chezus pisze:Miatą tylko Top Down.

A tam gadanie do wszystkie sie nada Ja tylko chce miec troche mocy pod butem i normalnie uzywac auta na codzien a nie do jakis wyscigow czy cos.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 17:14

Reasumujac ;
Pod turbo lepiej 1.8 NA czy NB moc ma miec mniej wiecej 220-250hp.
Bo sam juz sie pogubilem jedni pisza ,ze NA inni NB to jak w koncu ?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 sie 2018, 17:33

KaNiak pisze:,kolega mial to ja szybko sprzedal ,bo to szrot byl


xD :lol:
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 17:38

Hookie pisze:
KaNiak pisze:,kolega mial to ja szybko sprzedal ,bo to szrot byl


xD :lol:

No naprawde smieszne az baki zrywac ,lepiej mogles odpowiedziec na moje pytanie wyzej.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 17:44

KaNiak pisze:
heretic pisze:
KaNiak pisze:
heretic pisze:Wszystko się da i jak przy każdym tuningowanym aucie, szczególnie ok 20 letnim jest duża szansa że coś będzie się psuło :P
Zastanawiałem się nad turbo miatą, ale w końcu odpuściłem bo jak dla mnie to był za duży koszt jak na to co się dostaje.
Z grubsza wyglądało to tak:
-20k na seryjne auto z ogarniętą blacharką (to akurat miałem)
-20k na graty do turbienia i złożenie całości
-10k na rollbar/klatkę, kubły, szelki, zawias, staby, hamulce, felgi, opony
Myślę że taki samochód 100 robiłby bliżej 6 niż 5s ;)

To miata majac 250 hp nie zejdzie po nizej 6?
Niemozliwe

A czy ja napisałem że nie zejdzie poniżej 6s? :P To nie jest takie proste że wrzucisz do auta napęd o maksymalnej mocy 100, 200, 300KM wyższej niż fabryczna i na bank urwiesz z przyspieszenia do 100 X sekund. Miata nigdy nie była projektowana jako samochód do drag race'ów i jeśli taki jest cel to może warto poszukać innej bazy ;)


Nie ,po prostu chce miec fure ktora rzadko jest spotykana (takiej mx nie widzialem w Lubelskim jeszcze) i chce miec turbo w niej zeby to fajny odjazd mialo i bilo na glowe inne fury.
Chyba ,ze mozesz Mi zaproponowac jakas fure co ma tyl naped (musi byc) silnik 1.8 (tylko) ma tanie czesci , mase mniejsza niz 1400kg i zeby jakos wygladalo moze byc coupe ,cabrio ,sedan seryjnie musi miec chociaz 8.5 do setki.
Raczej watpie ze najdziesz cos takiego (nie chce bmw za duzo trupow jezdzi po ulicach)
A co do merolow to drogie czesci i tez merola nie chcialbym.

Ps: twoim zdaniem do czego jest stworzona miata skoro juz wspomniales o niej?

Czemu akurat 1.8? :shock:
Nie napisałeś jaki masz budżet (zakładam że 50k, albo mniej), a to kluczowy czynnik, bo jaki budżet taki wybór.
Poza tym stosujesz trochę wykluczające się kryteria - ma mieć tanie części, ale być oryginalne bo BMW i Mercedes zbyt pospolite, ma być szybkie, ale mało palić.
Koledzy zaproponowali Ci RX8, wydaje się to ciekawą opcją jeśli koniecznie ma być RWD i koniecznie nie być Mercem/BMW. Boisz się silnika wankla i narzekasz że dużo pali, a chcesz kupić 20 letnią MX5 i uturbić chałupniczo - sądzę że problemów z takim autem może być więcej niż z RX8, a spalanie też nie będzie niskie :P
Jeśli wankel niedobry to jest jeszcze Nissan 350Z, ale nie wiem czy części do niego są tanie i jak się ciśnie to też trochę pali ;)
Jak dla mnie MX5 jest stworzone do chilloutu bez dachu, jazdy po górskich (lub innych) serpentynach i jeżdżenia po (krętym) torze.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2018, 17:47

KaNiak pisze:
Hookie pisze:
KaNiak pisze:,kolega mial to ja szybko sprzedal ,bo to szrot byl


xD :lol:

No naprawde smieszne az baki zrywac ,lepiej mogles odpowiedziec na moje pytanie wyzej.

Jestem dziś chyba zbyt uprzejmy, ale ok - Hookie chyba chciał zauważyć że jak Twój kolega zamiast przyzwoitego RX8 kupił szrota to miał z nim problem(y) i musiał sprzedać :P
Co do wcześniejszego pytania - kup co Ci odpowiada i co się podoba, zarówno w NA jak i w NB da się zrobić turbo, moc taką pewnie też da się uzyskać wrzucając w to odpowiednio dużo pieniędzy :) Czy będzie łatwiej czy trudniej to bardziej kwestia egzemplarza, użytych części i 'mechaników' niż generacji MX5.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 17:56

heretic pisze:
KaNiak pisze:
Hookie pisze:
KaNiak pisze:,kolega mial to ja szybko sprzedal ,bo to szrot byl


xD :lol:

No naprawde smieszne az baki zrywac ,lepiej mogles odpowiedziec na moje pytanie wyzej.

Jestem dziś chyba zbyt uprzejmy, ale ok - Hookie chyba chciał zauważyć że jak Twój kolega zamiast przyzwoitego RX8 kupił szrota to miał z nim problem(y) i musiał sprzedać :P
Co do wcześniejszego pytania - kup co Ci odpowiada i co się podoba, zarówno w NA jak i w NB da się zrobić turbo, moc taką pewnie też da się uzyskać wrzucając w to odpowiednio dużo pieniędzy :) Czy będzie łatwiej czy trudniej to bardziej kwestia egzemplarza, użytych części i 'mechaników' niż generacji MX5.

Moze i mial nie wiem malo mnie jego mazda obchodzila ,ale sam bym jej nie kupil po prostu.
KaNiak
Posty: 40
Rejestracja: 04 sie 2018, 1:20
Model: Inny
Wersja: -

05 sie 2018, 17:58

Ile pieniedzy konkretnie ? Na moc np 250hp wiecej jak 20k nie dam juz wolalbym ehh... te bmw e46 3.0 coupe kupic ,albo audi s3 1.8T BAM
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

05 sie 2018, 18:14

KaNiak pisze:Ile pieniedzy konkretnie ? Na moc np 250hp wiecej jak 20k nie dam juz wolalbym ehh... te bmw e46 3.0 coupe kupic ,albo audi s3 1.8T BAM

20k to raczej licz przy robieniu 90% rzeczy samemu, spawaniu sobie większości potrzebnych elementów samemu.
Jeżeli chcesz, żeby zrobiła to firma to licz raczej kilka razy tyle.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
ODPOWIEDZ